Autor Wątek: Forumowa sesja RPG  (Przeczytany 31938 razy)

Makotnik

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 649
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Sierpnia 2010, 09:30:37 »
It's alive!!! Wiedziałem, że to zadziała :ords No, to można już grać. Naczelnik, rozstawiaj pan pionki na planszy! :zltk Schronek, gdzie się podziała kostka?!

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Sierpnia 2010, 21:52:10 »
Na chwilę ożył, ale gdzieś znowu wsiąkł  :zwr

No dobra, a tak wstępnie zapytam - kto by był chętny na zagłębianie się w realia jakiegoś świata wymyślonego w chorym umyśle Dr No... znaczy Rectuma?  :-*
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Sierpnia 2010, 08:02:13 »
Nocturna chciałeś napisać... przynzaj się!  :tkk

Ja oczywiście mogę prowadzić i świat będę musiał opisać. Dajcie mi czas ;)

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Sierpnia 2010, 13:55:46 »
Nie, chodziło mi o Dr No  :P
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Please_Stand_By

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Please Stand By
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Września 2010, 10:29:58 »
pomysł upadł.
REAKTYWACJA?

ja siem piszem :P

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #45 dnia: 25 Października 2010, 02:16:19 »
Mam już pomysł... teraz jak tylko znajdę czas, to napiszę scenariusz :P

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"

Wrathu

  • Gen. dywizji - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1004
    • Wrathu Bandcamp
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #46 dnia: 24 Grudnia 2010, 11:32:10 »
Na gildwars.pl zorganizowaliśmy postapokaliptyczną sesję.
Link.
Jak ktoś ma konto, to niech skontaktuje się z ID 1677 (założycielka codziennika) i pewnie nie będzie problemu, na razie trochę zastój, trzeba to rozruszać, zapraszam ;)
W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Września 2012, 20:44:03 »
Przybyłem tu by odkopać temat sprzed dwóch lat.
Byliby chętni na reaktywację? Grać można z MG i bez MG (na Grojkonie się grało w to i owo i poznało hipsterskie sposoby prowadzenia historii doskonale pasujące do forum), z mechaniką i bez (proponowałbym jakąś szczątkową) - gdyby znaleźli się chętni, możemy pomyśleć o konkretach ;)

PS: Wracając do forsowania 13 - można pojechać tymi realiami i dorzucić powstałą historię do kanonu.

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #48 dnia: 11 Września 2012, 21:04:33 »
Kiedyś się w coś takiego grało, więc jeśli by coś takiego było to chętnie się piszę..

Cichutki Spec

  • ...od psychotroniki
  • Podporucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Przyczajony snajper, ukryty zbok
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Września 2012, 21:32:37 »
Popieram, popieram, nawet prowadzić mogę. Jestem już wolna od poprzedniej tekstówki :-* Mam własny system do gry we współczesnych realiach. Ale poczekajmy, aż się Dottore określi. :)

Wrathu

  • Gen. dywizji - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1004
    • Wrathu Bandcamp
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #50 dnia: 12 Września 2012, 00:24:47 »
Zaprawdę świetny pomysł, Adam, z tym dorzuceniem powstałej historii do kanonu! Doskonała szansa na rozwinięcie uniwersum i jego historii i okazja na podtrzymanie tematu "13" i dalszy lans.
W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Września 2012, 17:54:14 »
To co z tym?

Cichutki Spec

  • ...od psychotroniki
  • Podporucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Przyczajony snajper, ukryty zbok
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #52 dnia: 14 Września 2012, 20:33:22 »
Na początek proponuję głosowanie:

Chcemy jako uniwersum (wpisuję najbardziej prawdopodobne):

1. Fallouta (wersja kanoniczna, luźne nawiązania);
2. Neuroshimę (ZSA);
3. Neuroshimę (Polska);
4. Projekt "13";
5. Niezupełnie poważną sesję opartą o Trzynasty Schron;
6. System autorski [dowolny];
7. System autorski Doktora (na czerwono, bo nie wiem, czy nadal jest chętny bawić się w to)
8. Zabawa w zombie (czyli mało science, dużo zabijania)

Potem nam wyjdzie, kto może co prowadzić i na jakim poziomie zaawansowania. Wyjdzie też, jakim czasem dysponujemy (wpisy codziennie, co trzy dni, co tydzień, etc.).

Chętni:

1. Wrathu
2. Rezro
3. Adam
4. Please_Stand_By
5. Dottore [?]
6. Specynka
7. Jasiu [?]

Przy więcej niż trzech ludkach do sesji trzeba mieć naprawdę furę czasu i kopa energii, żeby utrzymać równe tempo w trybie odpisu dziennie. No i nie wiem też, jak graliście do tej pory: PBF w jednym wątku, czy każdy miał osobny wątek w ramach podforum, tak, by się ludziska nie mogli podglądać (jak to na gexe mają). Można też prowadzić na dwóch MG albo bez niego, czyli full anarchia, odpisy kiedy kto może i zdrowy rozsądek, łącznie ze wspólnym budowaniem świata (w Klanarchii się tak ponoć gra; nie tylko MG opisuje świat, ale i gracze dokładają do niego elementy, które MG musi uwzględniać).

Jeżeli chodzi o mój wybór, to preferuję albo coś własnego, albo Neuro, albo jakieś jaja, przy których nikt się jakoś spinał nie będzie (nawet niekoniecznie związane ze Schronem) bądź nawet dowolnie wykreowany świat SF, gdzie postapo to dodatek. Pasuje mi luźniejszy tryb odpisywania, bo jako osoba dość dużo rzeźbiąca w gów... znaczy, literkach, słowach – mogę nie dać rady przy bardzo sztywnych odpisach. I różnie to bywa, jak po drugiej stronie entuzjazm też klapnie. Nie lubię też, jak wstęp do właściwej akcji przewleka się, potem znajduję sobie tysiąc innych zajęć i jak już ruszy wszystko, co miało, to ja czasu już nie mam. :nord: Co do mechaniki, to szczątkowy system tworzenia postaci wystarczy, ewentualnie jakieś rzutki z generatorka. Preferuję styl "klimatyczny" nad "techniczny", jeżeli wiecie o co mi chodzi. I bardzo proste scenariusze, które dopiero gracze wypełniają mięsem, bo nie chce mi się cyzelować świata do niemożliwości.

Przekazuję dalej pałeczkę. ;)

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #53 dnia: 14 Września 2012, 21:15:29 »
No to na początek - Uniwersum:
1) Okolice Fo1/2 hell yeah, Fb3 i NV.. nie bardzo.
2/3) Neuroshimy mówię wprost nie znam.
4) Przyznam się że nie znam, ale nie zaszkodzi jak poznam.
5) Powagi to mam za dużo w życiu.
6) Jestem na tak.. ale to zależy od szczegółów.
8 ) Znowu? Od biedy..

Jeśli chodzi o styl gry to powiem wprost że nie jestem fanem tabelek.. silny storytalling więc byłby wskazany. Nie miałbym też nic przeciwko freegameingowi, ale z góry przestrzegam że mam tendencję do grania naukowymi typami (z wszystkimi tego wadami). Podsumowując.. preferuję luźny styl i mnóstwo akcji (ale nie nawalanki) z obowiązkowymi epizodami fabularnymi. Ogólnie więc to co proponuje Spec mi odpowiada.

Cichutki Spec

  • ...od psychotroniki
  • Podporucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Przyczajony snajper, ukryty zbok
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #54 dnia: 14 Września 2012, 21:30:36 »
Jeśli chodzi o coś własnego, to zarys jakiś jest, ale to też musiałabym jakoś dopracować. Z czasem i tak, i siak jest, więc... Tydzień? Dwa, dla pewności? Albo pojazd po bandzie, czyli daję zajawkę i lecimy, a wszystko wyjdzie w praniu (piszę tak opowiadania i czasami lepiej się to sprawdza niż konspekt, bo plan wydarzeń wychodzi w trakcie, kiedy rozwijają się bohaterowie i pomysły). Mam w ..uj rozrzuconych po kompie fragmentów światów, które mogę posklejać ze sobą całkiem zręcznie, tylko ja nie wiem, jaką tu poprzeczkę Wy byście chcieli mieć (tym bardziej, że ja głównie prowadziłam fantasy). Jeżeli chodzi o wersję z zombie, to też, dopiszę, jest wersja, gdzie to gracz byłby zombie. Lubię też elementy cyberpunkowe czy mieszanie różnych konwencji z fantastyki.

Nie miałbym też nic przeciwko freegameingowi, ale z góry przestrzegam że mam tendencję do grania naukowymi typami (z wszystkimi tego wadami).

A ja mam z tej tendencji nick. Ale chyba mniej podstaw do niego. :ncz

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #55 dnia: 14 Września 2012, 23:24:37 »
Ostatnio standardowe postnuke wywołuje u mnie odruch warunkowy ileżmożna, ale w roli gracza z chęcią się dostosuję ;) Z kolei zombie wydają mi się świetne dla RPG (do dziś pamiętam te wszystkie wspaniałe zasady konstruowania zombie z podręcznika "All flesh must be eaten") ale bardziej takiego klasycznego, gdzie dynamika byłaby bardziej sprzyjająca drobiazgowemu konstruowaniu trupów. I nieprawda, że więcej zabijania a mniej science - to też można u(para)naukowić, co pokazał na przykład dead space. Poza tym ja w zombie apokalipsie nie widzę zabijania zombich - najlepsze filmy o zombie nie są o nich i o zabijaniu i tak już martwego przeciwnika tylko o ludziach, o drużynie wystawionej na ekstremalne bodźce, strachu, nieufności i walce o przetrwanie. Walce z innymi ludźmi o schronienie, pożywienie, czy ostatnią baterię do Game PipBoya. Zombie dają naprawdę wspaniały potencjał do budowania historii, problem w tym, że znamy je głównie z filmów gore klasy Z i strzelanek, a ten koncept z późniejszych filmów Romera, w których zombie tak naprawdę stoją gdzieś z boku i straszą - faktycznie straszą! - a do ludzi dobierają się dopiero pod koniec gdzieś niestety umknął.

Co do systemu - gdyby było trzeba mogę coś w parę chwil zmontować na potrzeby PBFu. Bo tak naprawdę to jest chyba jedyny problem - system musi albo dawać sporą autonomię graczowi, albo wymuszać opisy przeżyć wewnętrznych czy bardzo precyzyjne opisy akcji, żeby uniknąć dwuzdaniowych postów i wymiany zdań w stylu "to przeszukuję szafkę" "wyskakuje z niej zombie heheheh nie żyjesz frajerze" "ej no miałem to zrobić ostrożnie"  ;D I to trzeba ustalić, mechanika jest sprawą drugorzędną. Jak już mówiłem, ostatnio katowałem się indie RPGami opartymi głównie na storytellingu (niezwykle spodobały mi się na przykład generatory zwrotów fabularnych czy relacji pomiędzy postaciami), bez MG, ale też bez chaosu. Po prostu każda postać miała swoje pięć minut do kreowania świata. Inna sprawa, że w grze na żywo tak naprawdę uczestniczą wszyscy, mimo iż scenę teoretycznie odgrywa jedna osoba. Tu już trzeba wybrać. Osobiście obstawałbym za MG, ale też za ustaloną odgórnie autonomią graczy, bo jeśli tego nie będzie, może i szarpniemy się na piękne, kipiące od psychologii i przemyśleń egzystencjalnych posty, ale gra będzie się posuwała w ślimaczym tempie.

Mechanika - najłatwiej użyć przymiotników i zdać się na rozsądek MG. Postać bardzo silna powali słabą. Postać bardzo szybka prawdopodobnie (może tutaj, przy bliskich wartościach jakiś element losowości) prześcignie szybką. Tak samo można otagować umiejętności. Dodamy jakieś neuroshime-style sztuczki (umiem strzelać z dwóch rewolwerów jednocześnie, położyć motocykl w trakcie jazdy czy latać na rzęsach, patrzcie jaki jestem super!) i całkiem ciekawa postać gotowa. Z rozwojem w PBFach średnio wychodzi, ale w RPG generalnie rozwój jest zazwyczaj powolny, więc nic nie szkodzi zrobić już przeciętne postacie. Ewentualnie jeśli gra utrzyma się na tyle długo, by opłacało się wprowadzić rozwój, MG pozwoli przerzucić umiejętność o poziom w górę (z "przeciętny" na "dobry" na przykład).

Modułowy system dla dowolnego świata jest tak naprawdę dość łatwo sklecić (o ile stawiamy na storytelling i symboliczną, łatwą do modyfikacji w ramach realiów mechanikę) w dość krótkim czasie, i też mógłbym się tym zająć, gdybym wiedział konkretnie jakiego stylu prowadzenia się oczekuje. Można się bawić w MG, brak MG, siedmiu MG (wszystko zależy od liczby graczy), ale też w sposób postowania, wprowadzać psychodramę, dialogi w obrębie jednego wpisu i tak dalej.

Ostatecznie możemy razem stworzyć jakiś dedykowany PBFom system autorski, który kiedyś podbije świat, skoro jest parę osób chętnych do przyłożenia do tego macki. Z tym, że obgadanie tego zajęłoby kolejne wieki ;)


Wrathu

  • Gen. dywizji - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1004
    • Wrathu Bandcamp
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #56 dnia: 15 Września 2012, 10:50:56 »
Jest kilka fajnych propozycji uniwersum, jednakże jestem w 100% za "13", gdyż jest to okazja do udowodnienia, że uniwersum to nadaje się również do prowadzenia sesji RPG. Jest już jakaś podstawa do tego, jest wikia ciągle rozbudowywana... gracze jednocześnie odczytywaliby świat i go budowali, odkrywając nowe tereny, bądź zagłębiając się w te już znane. W takim wypadku gdyby sesja dobiegła końca, można by z niej złożyć opowiadanie dobrze świadczące o wartości uniwersum... stałoby się towarem eksportowym #1 Trzynastego Schronu! Czyż nie brzmi to zachęcająco?
Jeśli zaś chodzi o mechaniczne rzeczy, to zostawiam to ludziom bardziej znającym się na rzeczy. Aczkolwiek głęboka gra brzmi lepiej od płytkiej i raczej nie znalazłbym przyjemności w jednolinijkowych postach (heh, Specynka coś o tym wie  ;))
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2012, 10:54:38 wysłana przez Wrathu »
W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net

Cichutki Spec

  • ...od psychotroniki
  • Podporucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Przyczajony snajper, ukryty zbok
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #57 dnia: 15 Września 2012, 14:10:23 »
http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=6556.0

Głosujcie! :) Na czysto, bez dywagacji już, bo jeśli tak by było, że to ja będę mistrzować (chyba, że padnie na coś, co lepiej czai Adam), muszę wiedzieć, na czym stoję. :)

Gekon

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #58 dnia: 24 Czerwca 2019, 21:25:13 »
Temat jeszcze aktualny???  Gra ktoś? Gracz poszukiwany, Miso Gry?
Człowiek rozumie drugiego, kiedy przychodzi na to odpowiedni czas, a nie dlatego, że ten drugi chce być rozumiany

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Forumowa sesja RPG
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Czerwca 2019, 11:49:24 »
Pytasz się o to w temacie sprzed pół dekady?