Czy ktoś z was pofatygował się aby sprawdzić jakie to opisy gry Fallout Tactics pojawiły się na różnych stronach? Po nawet krótkiej chwili każdy może dostrzec pewne nieścisłości, bądź braki.
Na pierwszy ogień GryOnline
Jako członek Brotherhood of Steel musisz wykonać szereg skomplikowanych misji aby odnaleźć technologie sprzed wojny jądrowej, które umożliwią pokonanie wrogów i odbudowanie zniszczonego świata.
Strategiczna wersja jednej z najpopularniejszych serii cRPG – Fallout, ponownie przenosi nas do postapokaliptycznego świata przyszłości. Tym razem zostajemy członkiem Brotherhood of Steel, technologicznie zaawansowanego ugrupowania dążącego do odbudowania zniszczonego wojną jądrową świata. Zadaniem gracza jest odnalezienie dawno zapomnianych technologii, które umożliwią pokonanie niebezpiecznych wrogów.
Do celu prowadzą nas kolejne misje składające się z konkretnie wyznaczonych zadań, które trzeba wykonać wykorzystując nasze taktyczne umiejętności. W kampanii przeznaczonej dla jednego gracza można kontrolować drużynę składającą się nawet z sześciu postaci, którą następnie można wykorzystać w rozgrywce sieciowej dla wielu graczy. Poszczególni członkowie drużyny podnoszą swoje umiejętności i zyskują nowe cechy dzięki doświadczeniu nabieranemu na polach bitwy.
Do dyspozycji mamy duży wybór broni, począwszy od pistoletów aż po wyrzutnie rakiet, dzięki którym zmieciemy z powierzchni ziemi naszych wrogów. W dodatku walka nie jest ograniczona wyłącznie do piechoty, gdyż członkowie drużyny mogą używać uzbrojonych pojazdów, zarówno małych jednoosobowych jeepów, jak i sześcioosobowych transportowców opancerzonych. Pojazdy mogą służyć również jako magazyny ekwipunku. Rozgrywka multiplayer przeznaczona jest dla maksimum 18. graczy, którzy łącznie mogą kontrolować 36. członków drużyny.
Od początku - pierwszorzędny cel to w sumie opanowanie pustkowi, jakie tam od razu zapomniane technologie? Faktycznie pod koniec docieramy do Krypty 0, ale coś za dużo patosu w opisie. No i mogli już zrobić 'Bractwo Stali' Zamiast Brotherhood of Steel :
. Dochodzimy do fragmentu o rozgrywce dla wielu graczy. No i tu zaczynają się schody. Jak i w innych opisach które podam mowa jest o maksymalnie 18 graczach i kontrolowanych przez nich członkach drużyny. W czym problem dla mnie? Cóż, sam jako stosunkowo młody gracz FT ( zacząłem grać dopiero w 2005 roku ) nie miałem okazji grać na serwerze większym niż na 17 osób, jednak są screeny które mogą sugerować, iż graczy może być więcej
Widać tutaj 17 graczy, jednak jest jeszcze parę nicków które się po prostu nie mieszczą w tabeli. Wystarczy, że zmieściły by się tam dwa nicki i teoria się wali. Łatwiejszy do podważenia jest fragment o ilości kontrolowanych postaci. 36 - czy to kpina? Wychodziło by na to, że każdy gracz może używać maksymalnie dwóch postaci, a jak wiemy może 6, co nawet przy 18 graczach daje do 108 postaci na mapie. W czasie samych rozgrywek polskich zasad 2kh3 potrafiło się zebrać przynajmniej 10 graczy grających na raz 4 postaciami co daje już minimum 40 potwierdzone. W tym momencie nie jestem w stanie powiedzieć czy rzeczywiście może grać więcej niż 18 osób, jednak czekam na odpowiedź graczy z dłuższym stażem. Samo Micro Forte tworzyło mapy dla maksymalnie 16 graczy, a i tylko 16 kolorów jest. Widać po screenach, że Fallout Tactics sam sobie radzi z tym problemem nadwyżce graczy dając kolory, które już wybrano. A i wiele razy pojawiała się w czasie gry sytuacja kiedy na spawnie pojawiał się więcej niż jeden gracz.
Niestety strona MicroForte nie rozwiewa moich wątpliwości. Jest tam za mało informacji na temat gry.
Trafiłem również na opis gry na stronie
No Mutants Allowed. Mowa np. o 30 misjach, o tym, że część jest tylko poboczna. Dochodzi do tego system ulepszania broni. Nowością miało niby być stan 'nieprzytomności', który na moje oko i tak już był
. Dodać trzeba też stan 'dying' podczas którego można by 'wskrzesić' postać. Poza tym sam system limitu punktów w czasie gry dla wielu graczy wygląda całkowicie inaczej - mowa w nim o limicie na całą drużynę zamiast na jedną postać jak faktycznie jest. Wygląda to jak opis przedstawiony redaktorowi przez pana Chrisa Taylora, jednak data publikacji ( rok 2003 ) nasuwa mi pytanie. Skoro już parę lat po premierze to po co umieszczać coś określonego jako opis gry, skoro jest w nim tyle niezgodności? Podobnie jest z opisem gry na stronie
Duck and Cover. Nieścisłości również na stronie
IGN. Pewnie na innych stronach też się jakieś dziwne informacje znajdą. Chciałbym wiedzieć, czy bylibyście w stanie poprzeć moje zdanie, czy też uważacie nie nie mam racji jeśli chodzi o powyższy wywód
.