To w końcu jak z tym czasem jest? Można prosto jakoś to ogarnąć?
Można, można :głsk:.
Skala działa trochę inaczej niż opisujecie (ale mniej więcej w ten sposób), bo timescale = 30 oznacza 1 min grania == 30 minut upływu czasu w grze. Czyli tak na okrągło 1 godzina grania to 30h upływu czasu w grze (czyli dzień i 6 godzin w skali gry). Najlepsze ustawienia to czas kombinowany (albo dynamiczny), czyli na zewnątrz trochę szybciej, w pomieszczeniach wolniej, ale nie wiem czy akurat do F3 takie mody są (do FNV na pewno, jeden z moich submodułów ustawia to, chyba przeróbka roboty Impa). W każdym razie wydaje mi się z własnej praktyki, że najlepsze ustawienie to liczby pomiędzy 12-18, przy czym najlepiej - akurat mi - grało się zawsze na 15-16. Akurat 16 daje skalę 1 godzina gry - 3,75 godz. czasu, więc jeden dzień w grze (od świtu do zmierzchu) upływa po ok. 4h grania i tyle samo noc. problem to skalowanie w pomieszczeniach, gdzie włazisz po jakiś byle figowaty quest a wychodzisz i... jest ciemna noc, albo i ranek. Dlatego dynamiczny czas jest sensowny, np. właśnie skala na zewnątrz ok. 16, a w pomieszczeniach nawet 1. tyle, że w konsoli tego nie ustawicie, potrzebny jest mod. Stąd mój zbalansowany sposób ustawienia czyli właśnie 15-16 bo pozwala na rozsądny, uśredniony upływ czasu tu i tu i nie przegina do sytuacji, gdy całe Mojave przelatujesz w pseudo-20 minut
.