Autor Wątek: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci  (Przeczytany 31571 razy)

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« dnia: 15 Listopada 2008, 12:36:32 »
Witajcie w post nuklearnej rzeczywistości gdzie większość ludzi zginęło a reszta
próbuje przetrwać żyjąc nędzną , naszpikowaną głodem , chorobami oraz promieniowaniem
egzystencją . Nie ma co się łamać , my mamy farta przychodząc na świat w sterylnej krypcie
gdzie garstka wybranych żyje wygodnym i dostatnim życiem . W wyniku pewnych okoliczności
przyjdzie nam opuścić ten jedyny dom jaki mamy i samotnie przemierzyć pustkowia by
walczyć o miłość i sprawiedliwość a ten tekst teoretycznie ma wam to ułatwić .

Ten krótki poradnik ma za zadanie przedstawić sposób na stworzenie i rozwój postaci .
W założeniu będzie to rambo , terminator , predator i ósmy pasażer Nostromo w jednym ;p
Generalnie czego się nie chwyci to zabije a przy sobie nosi cały pokaźny arsenał , podstawowym
wyposażeniem naszej postaci będzie : Karabin maszynowy , plazmowy , pistolet maszynowy , magnum z celownikiem
snajperka , pistolet myśliwski , wyrzutnia rakiet , miotacz ognia , działko obrotowe ,  laser gutlinga , granaty , miny i
sporo innego sprzętu ...

Będę o tym wspominać co chwile w tekście , pamiętajcie że w grze istnieją figurki dające premie do cech i umiejętności oraz
książki które również dają premie do umiejętności .

S.P.E.C.I.A.L

Siła : 6

Siła to jedna z ważniejszych cech naszej postaci ponieważ odpowiada za to ile możemy
unieść. Jeżeli myślicie że to w sumie nie takie ważne bo śmieci kolekcjonować nie macie zamiaru
to się trochę przeliczycie . Podstawowy udźwig wynosi 100 kg a każdy punkt siły daje nam kolejne
20 kg . Moja postać nosi około dziesięciu różnych rodzajów broni oraz pancerz co razem waży około 180 kg a
gdybym nosił lepsze a zarazem cięższe wyposażenie przekroczył bym pewnie 200kg , a do tego trzeba dodać
zapasowe sztuki broni służące do naprawy i oraz łupy które znajdziemy po drodze .
Dlaczego tylko 5 ? W czasie gry zwiększymy swoją siłę figurką  oraz zastrzykiem co da nam 8 a jeżeli zdecydujemy
się na jakiś rodzaj pancerza wspomaganego możemy osiągnąć wartość maksymalną czyli 10 .

Percepcja : 5

W poprzednich częściach Fallouta bardzo ważna cecha która odpowiadała za szanse trafienia celu ,
w tej części jej rola została mocno ograniczona , oprócz tego że wspomaga niektóre umiejętności oraz decyduje
o szybkości pojawienia się wrogów na radarze nic ważnego nie robi . Wartość 5 (a potem zwiększona do 6 dzięki figurce ) będzie potrzebna do
uzyskania niektórych profitów .

Wytrzymałość : 5

Odpowiada za liczbę punktów zdrowia , odporność na promieniowanie  oraz daje nam premie do broni ciężkich , wysoka liczba  punktów
wytrzymałości jest pożądana ale nie warto przesadzać - punkty lepiej wykorzystać gdzie indziej . Premia do broni nie jest ogromna więc tym również nie warto się kierować .
Inwestujemy 5 a potem zwiększamy do 6 dzięki figurce .

Charyzma : 1

Charyzma w tej części gry odpowiada jedynie za premie do  umiejętności handlu i retoryki więc w rezultcie nie ma większego
znaczenia ,w F1 czy F2 bez niej nie dostalibyśmy wielu zadań w F3 jest inaczej dlatego ignorujemy ją a punkty inwestujemy tam gdzie
są naprawdę potrzebne .

Inteligencja : 10

To jest najważniejsza cecha w grze , odpowiada za ilość punktów umiejętności jaką dostajemy na poziom ,
1 punkt inteligencji to 2 punkty umiejętności więc przy wartości 10 dostajemy 20 pkt umiejętności na poziom . Wartość
10 jest konieczna ponieważ zanim zdobędziemy figurkę to prawdopodobnie będziemy mieli ponad 10 poziom co oznaczało
by stratę około 20 pkt umiejętności .

Zręczność : 8

To kolejna ważna cecha . Odpowiada za ilość PA ( punktów akcji ) w systemie V.A.T.S oraz za umiejętność skradania się i broni palnej .
Jeden punkt zręczności to 15 punktów PA co w świetle systemu V.A.T.S jest bardzo istotne . Ilość
PA którą zużywamy zależy od broni , średnio możemy przyjąć  że jeden strzał to 25 PA czyli około
2 pkt zręczności  dlatego też warto rozwinąć tą cechę .  Zręczność zwiększymy figurką i profitem.

Szczęście : 5

To zawsze niedoceniana cecha chociaż odpowiada za jedną z najważniejszych rzeczy w grze a mianowicie za TK (Trafienie
krytyczne) które o ile wystąpi  wzmocni nasze obrażenia podwójnie - wysokie szczęście
oznacza wysoką skuteczność w walce . Będzie nam również konieczne  do uzyskania niektórych profitów .


Umiejętności

W grze mamy do dyspozycji 400pkt umiejętności , do tego dochodzą figurki (10pkt premii do każdej umiejętności )
oraz książki (1pkt bądź 2 z profitem pojmowanie ). Każda postać musi umieć walczyć , ta też nie będzie inna , dla jak najszerszego spektrum możliwości bojowych
zainwestujemy we wszelkie typy broni masowego rażenia ( palną , energetyczną i ciężką ). Nasza postać będzie również świetnie włamywać się do komputerów , otwierać zamki ,przekonywać innych oraz naprawiać zepsuty sprzęt. Punkty umiejętności odpowiednio przeliczyłem tak żeby maksymalnie wykorzystać możliwości jakie przed nami stoją.

O ile zainwestowaliście w cechy tak jak napisałem wasza postać powinna mieć statystyki jakie pokazałem poniżej . Podałem tam też maksymalny poziom do jakiego warto rozwijać dane umiejętności . Wszystko tutaj w zasadzie zależy od wspominanych wcześniej książek . Z Profitem pojmowanie każda książka to 2 pkt umiejętności i chociaż może ten profit wydawać się zbędny to wcale tak nie jest bo książek w grze jest pełno ,
osobiście znalazłem ponad 70 a jestem ledwo w połowie gry , prosta matematyka 70x2=140 czyli równowartość 7 poziomów doświadczenia - ten profit to poprostu konieczność . Nie wolno zapomnieć że książki dają premie do różnych umiejętności , też do tych nam niepotrzebnych .Trzeba być elastycznym , niektórych rodzajów książek jest o wiele więcej niż innych np: znajdziecie o wiele więcej egzemplarzy młodego elektronika (premia do naprawy) niż instrukcji obsługi miotacza ognia (premia do broni ciężkiej) . Nie traktujcie podanych wartości sztywno ponieważ trochę je zawyżyłem mając na uwadze że znajdowanie książek czy figurek nie będzie wam szło optymalnie .

Mała porada : na początku gry zainwestujcie w materiały wybuchowe ( wartość 35 jest potrzebna do rozbrojenia bomby w Megatomie - pierwszym mieście jakie odwiedzicie ) oraz retorykę . Pamiętajcie o tym ze istnieją przedmioty takie jak maska spawacza która daje premie do materiałów wybuchowych - jest to świetny sposób by zwiększyć swoje umiejętności kiedy musimy coś rozbroić czy otworzyć drzwi , np macie otwieranie zamków rozwinięte na poziomie 20 a chcecie otworzyć drzwi które wymagają umiejętności na poziomie 25 - nic prostszego zakładamy kombinezon roboczy ( do znalezienia w krypcie 101)
dający 5 pkt premii i otwieramy drzwi .

B.ciężkie 15  > 80
B.Energetyczne 15 > 80
B.Palna * 36  > 80
O.Zamków * 30 > 75 ( +5 pkt premii od kombinezonu roboczego )
Naprawa 25 > 80
Nauki ścisłe 25 > 70 ( Kitel Leszlo daje nam premie +10 - jedna z nagród w zadaniu z ognistymi mrówkami )
Retoryka 22 > 60 ( przy tej wartości sobie spokojnie radziłem ale można dać więcej by zawsze mieć te 100% szansy )
Medycyna 25 > 40-50  (musimy osiągnąć poziom 60 pkt by dostać profit Cyborg który jest dostępny dopiero na 14 poziomie )
Materiały wybuchowe 19 > 30  ( +5 pkt premii od maski spawacza )

*umiejętności główne


Koszt umiejętności = około 400
Punktów umiejętności z poziomów = 400
Premia za Erudycje = 45
Premia z figurek = 90
Premia z książek = trudno ocenić - około 100 .


Nie uwzględniłem umiejętności które są zbędne dla naszej postaci , sporo punktów nam jednak pozostaje , można zainwestować je w medycynę by wzmocnić działanie medykamentów lub w skradanie jeżeli macie ochotę na ataki z ukrycia ;p
 
Profity

Proponuje nie inwestować w profity dające premie do umiejętności - są one pozornie przydatne , wystarczy nam punktów by rozwinąć umiejętności bez ich wybierania.  Starałem się wybrać te profity które są najlepsze oraz uniwersalne tzn będą dobre dla każdej postaci. Niektóre całkiem przydatne musiałem pominąć
z braku punktów a inne chociaż całkiem intrygujące uznałem za niepotrzebne .

Numerki przy profitach to poziomy na których powinniśmy je wybrać .

!!! UWAGA !!!

Pamiętajcie że każdy profit ma swoje wymagania i przy osiąganiu 12 poziomu pojawi się pierwsza konieczność odnalezienia figurek - mam tu na myśli profit Snajper który wymaga 6 zwinności i 6 percepcji . W razie problemów można np:  wybrać profit ekspert robotyki zamiast snajper ( jeżeli nie zdążyliśmy znaleźć figurek ) a na 13 poziomie wrócić do snajpera , poprostu planujcie z wyprzedzeniem by potem nie obudzić się z ręką w nocniku .


2. Intensywny Trening (+1 do zręczności )
3. Czarna wdowa
4. Erudycja
5. Pojmowanie ( bez tego profitu nie czytajcie książek )
6. Twardziel
7. Entomolog
8. Komandos
9. Mocny grzbiet
10. Finezja
11. Krwawa Jatka
12. Robotyka / Snajper (snajper wymaga 6 zręczności i 6 percepcji )
13. Szybki Metabolizm
14. Cyborg / Szkielet z adamentytu ( cyborg wymaga 60 pkt medycyny )
15. Snajper / Ekspert Robotyki
16. Człowiek Demolka ( wymaga 6 percepcji i 6 szczęścia )
17. Człowiek Czynu ( wymaga 6 zręczności )
18. Koncentracja Ostrzału ( broń palna i energetyczna na poziomie 60 )
19. wybór zostawiam wam ;p Jak się nie możecie zdecydować to Szkielet z adamentytu  czy życiodajna moc .
20. Pośpiech Kostuchy

To by było wszystko mam nadzieje że choć trochę pomogłem, napewno również narobiłem mnóstwo błędów i jest sporo dziur które trzeba załatać , zachęcam do pytań i dyskusji .

Miłego śmigania po pustkowiach !
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2008, 15:22:50 wysłana przez Holden »

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Listopada 2008, 14:22:11 »
Doczepie się;]

Ja szykując się do mojego przejścia gry obmyśliłem sobie taką postać, właściwie skończyłem - poza umiejętnościami - tak jak planowałem, wybory okazały się bardzo dobre.

Imię - Faith Ravanah
Płeć - Kobita
Rasa - Caucasian

ST 4 - na początek starczy, nie chodzi o to by dźwigać wszystko, ale to, co wartościowe. Można też zostawić rzeczy na ulicy albo w pojemniku i jesli wróci się szybko (a fast travel działa) to można zabrać się na kilka razy. Nie mówiąc o tym że po 2h od wyjścia z krypty można mieć prawie 2000 kapsli i wynajęcie Jericho albo innego NPC jest czymś na co możemy sobie pozwolić.
PE 7 - przydaje się w dialogach, w strzelaniu, Mała szansa że nie wykrujemy czegoś lub kogoś, zwłaszcza w ciasnym labiryncie korytarzy
EN 5 - HP nie braknie, a kilka perków wymaga wyższego EN, to bezpieczna granica.
CH 6 - żeby umieć przekonywać innych do swoich racji, więcej absolutnie nie trzeba, można mniej gdy nie chcemy zbierać więcej nagród, dostawać więcej informacji albo dowiadywać się o rzeczach ciekawych
IN 7 skill pointsów nam nie braknie, dostaniemy ich 19*17=323 za samo levelowanie, + książki, + figurki...
AG 7 lub 8 - VATS - żeby oszczędzać cenną amunicję ;]pozwala strzelać 3 razy z prawie każdej broni, a z niektórych nawe 4, pod koniec gry z jetem nawet 5x. ultrajetem do 6!
Lk 3 lub 4 będzie systematycznie podnoszony w trakcie gry.

Tag Skills - Lockpick, Repair, Speech/Small Guns.

Perki [po angielsku ;p]

2. Intense training + ST [5] 
3. Educated
4. Intense training + AG [8]
5. Intense training + EN [6]
6. Toughness
7. Black Widow/Gun Nut
8. Scrounger
9. Commando
10. Finesse
11. Strong Back
12. Sniper
13. Mister Sandman lub inny dowolny
14. Cyborg
15. Intense training + LK [6]
16. Action Girl
17. Better Criticals
18. Intense training + PE [8]
19. Intense training + EN [6]
20. Grim Reaper’s Sprint

Co rozwijamy?
Najpierw Repair do 30, lockpick do 50 a explosives do 35, potem w miarę szybko repair do 45.potem wedle uznania, walczyć można dobrze bez VATS z małym skillem, zwłaszcza na początku. Rozwalenie super mutanta z minigunem na Pustkowiu przy lvl 2 nie powinno być problemem.

Dalej tak:
Speech do 60 - 65
Sneak do 60 jeśli chcemy brać perka Mr Sandman, jeśli nie, to zamiast tego Medicine
Small guns do 60-70
Lockpick do minimum 75, i to najlepiej tak szybko jak to możliwe, w miarę rozsądku :)
Repair minimum 75
Energy guns albo Science, do wyboru- tu wędruje cała reszta, a jak od początku uznacie, że dacie rady dociągnąć lockpicka do 100 to polecam!

Jeśli rezygnujemy ze speech to wszystko idzie w explosives lub w wybraną waleczną.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2008, 13:06:23 wysłana przez Ulyssaeir »

Thorin

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada 2008, 14:59:38 »
@holden: 400pkt umiejętności? a to skąd? awans otrzymujesz tylko 19 razy (nie zaczynasz na 0 levelu!) jeżeli weźmiesz perka Erudycja to od 5 levelu możesz dostawa dodatkowe 3 pkt. Czyli gdybyś miał od początku 10 int i na 4 lvlu wybrał Erudycję to wychodzi 428 punktów do rozdania podczas gry. Co do figurki +1 int, to dotarcie do Rivet City na niskich levelach nie jest proste, nie pamiętam na którym tam dotarłem, ale sensowne wydaje się miec przynajmniej 6 level, czyli jakieś 10 punktów umiejętności w plecy.

Podczas gry zdobędziesz też dodatkowe kilkanaście-kilkadziesiąt punktów w wyniku zdobycia figurek +1 do cech, każda z nich przekłada sie na kilka punktów umiejętności.

Maksymalnie można rozdysponować 1300 punktów (13*100). Na początku masz jakieś 250-300 (? nie jestem pewien i zależy to od wybranych cech), doliczając 418 (428 - 10 za 5 leveli zanim zdobędziesz figurkę int +1) oraz 45 punktów za tagi i 130 za figurki umiejętności i 26 (chyba tyle) za figurki specjałów, wychodzi 869-919 punkty, a więc pozostaje nam około 400 punktów do zdobycia z książek.

Zakładając że nie inwestujemy w żadne perki zwiększające skille potrzebujemy 400 ksiązek! lub 200 z profitem Pojmowanie.

Zwykle biorę profit Cyborg, to dodatkowe 10pkt. do energetycznych, ale tak czy tak zostaje jeszcze sporo książek do przeczytania ;>

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada 2008, 15:20:34 »
Owszem jest 19 poziomów ale przecież w czasie egzaminu koza możemy rozdysponować 20 pkt stąd 400 . Erudycje bierzemy na 4 poziomie a faktycznie bonus dopiero od 5 poziomu więc 45 - moje przegapienie ;p  . Ja jak odkryłem  figurkę do inteligencji miałem 13 poziom , dojść można wcześniej ale nie wiem czy to warte zachodu ;p

Co do skilli to zwiększam tylko 9 (i na maksa tylko 7 ) a nie wszystkie 13 więc  nie 1300 tylko  sporo poniżej 900 co jest do osiągnięcia a nawet sporo zostaje .

400 z postaci + 212 początkowe + 45 z perka + 90 z figurek to już 747 a do tego książki i inne premie których nie wliczyłem  a potrzeba nam około 790.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2008, 15:41:23 wysłana przez Holden »

Thorin

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopada 2008, 16:24:37 »
Ok właśnie doszedłem do rivet city na 2 poziomie, na trudnym poziomie gry, zaliczyłem o drodze 106 radów i raz wczytywałem grę - zaskoczył mnie raider, wyciągając nagle miotacz ognia.

Na 1 poziomie raczej nie da się dojść, bo po drodze musisz stoczyć kilka prostych walk, a exp leci.

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Listopada 2008, 16:43:18 »
Gratki , jesteś jeden punkt do przodu - jeżeli chce się wam lecieć na początku do Rivet  city to zainwestujcie ten pkt w zręczność - zyskacie profit ( nie będziecie musieli inwestować w intensywny trening ) . Po przemyśleniu to jak ktoś zaczyna grę po raz pierwszy to trochę głupio wysyłać go przez całą plansze jako pierwszą rzecz którą ma zrobić po wyjściu z krypty ;p

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Listopada 2008, 16:43:54 »
Raz tak miałem, że zainwestowałem dużo punktów w umiejętność, z której i tak nie korzystałem. Perspektywa zaczynania gry od początku była kiepska a nie posiadałem zapisu sprzed zmian. Jednak udało mi się znaleźć modyfikację, która pozwala w dowolnym momencie gry rozdysponować wszystkie punkty jeszcze raz.

Thorin

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Listopada 2008, 16:56:30 »
Fryzjerów jest wielu, jest nawet gostek, który zrobi Ci operacje plastyczną, ale gdzie u diabła znalazłeś coś takiego?
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2008, 17:27:55 wysłana przez Thorin »

RadioActive

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Listopada 2008, 17:15:24 »
@Up
Może to koleś który robił make-up androidowi Zimmer'a?

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Listopada 2008, 10:03:38 »
Ja umiejętność EXPLOSIVES nie inwestowałem więcej niż 35, żeby uzyskać jakieś modyfikatory, ale granaty to jedna z najmniej efektownych w walce broni. (ich siła jest zbyt mała, chyba, że mamy tego perka do materiałów wybuchowych) BIG GUNS 25, po to by podnieść obrażenia jakie zadaje Missle Launcher lub Flamer, reszty dużych broni nie używam, no chyba, że dla zabawy. SMALL GUNS do 70, reszta z książek i zbroi. Medicine, Stealth, Pick Pocketing, Repair do wysokiego poziomu.

Rasa - Cocasian

Rasa - Caucasian

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Listopada 2008, 13:06:50 »
Granaty nie mają wielkiej siły? A zdajesz sobie sprawę, że ich siła zależy właśnie od umiejętności Explosives i przy 100% i 3 levelach  perka demolition expert zwykłe granaty siejąpostrach? Na porządku dziennym urzywam granatów, DMG jest spory, choć też umiejętności nie rozwijałem, ale zawsze lubie przywitać 2 przeciwników stojących blisko siebie granacikiem który zwykle uszkodzi im albo nogi, albo ręce, przy czym będą w takim stanie, że wystarczy ich dobić.

Rzucamy granat bez VATSa, a potem gdy tylko możemy - rzucamy drugi, już z Vatsem. Jak się uda to eksplozje się nałożą a pokiereszowani wrogowie ani nas nie dogonią, ani nie trafią. Wystarczy dobyć hunting rifle i dobić, jesli jest co.

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Listopada 2008, 15:03:31 »
Miałem skilla na 90 i stwierdzam, że nie było warto.

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Listopada 2008, 20:28:11 »
Ja przy 45% rozwalałem przy celnym rzucie super mutanty nieopancerzone, jednym granatem, więc sam widzisz... albo fart, albo bug, albo postać inaczej zbudowana. O ile w F1 - F2 to ostatnie jest możliwe to tu chyba nie ;P

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Listopada 2008, 21:00:36 »
akurat zwykłe mutki są do dosyć słabe co nie znaczy że materiały wybuchowe są nie przydatne , granaty można bardzo mądrze wykorzystać zrzucając je ze schodów w nic nie wiedzących przeciwników czy też odbijając od ściany tak żeby wpadły do następnego pomieszczenia - nikt wam nie każe wyskakiwać i rzucać na oślep , można też porozstawiać miny , strzelić do przeciwnika i uciekać a oni nieświadomie powłażą jak to Moira mówi w ciepłe kartofelki ;p Wszystko zależy od stylu gry ..

Szajbus

  • Wiadomości: 2
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lutego 2009, 14:40:45 »
Witam Serdecznie Forumowiczów  ;D
Moje pytanie kieruję niejako odnośnie "figurki" co w konsekwencji ma znaczenie przy dalszym kształtowaniu postaci. Na liście "figurek " znalazłem jedną dającą +10 do medycyny. Jest ona na biurku ojca w krypcie 101. Czy dobrze rozumiem, że muszę ją znależć zanim opuszczę kryptę ?.
Przepraszam dopiero rozpoczynam przygodę z Fallout-em  :( Pozdrawiam Wszystkich i fajnie, że te forum istnieje  :-[

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lutego 2009, 14:42:48 »
tak i nie, najlepiej jest ją wziąć na początku - już przy egzaminie koza można to zrobić. Potem w późniejszym etapie gry będzie możliwość powrotu do krypty ale wtedy ta premia +10 nie będzie już tak ważna.

Szajbus

  • Wiadomości: 2
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lutego 2009, 20:36:00 »
Witam Holden i dziękuję za szybką odpowiedź. Upewniam się, że jak położyłem "figurkę" na stojaku w domu, to i tak nie tracę premii za Nią ? Dobrze kombinuję ... ?
Pozdrawiam

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lutego 2009, 21:00:43 »
Nie, nie stracisz premii.

Morbid

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Lutego 2009, 23:07:23 »
Ja na starcie ustawiam cztery staty na 8, jeden na 6 a pozostałe dwa na jeden. Dzięki takiemu startowi, możemy łatwo nabić sobie 5 statystyk na 10, i zależnie od naszej woli doprowadzić jeden z pozostałych  przynajmniej na 5. Dzięki perkowi Intense Training, będziemy mogli co lvl dodawać po jednym punkcie, a że figurek jest siedem, to daje nam razem 17 punktów do rozdania. Nie wspominając już o tym iż jeszcze dzięki questowi z mrówami, możemy dodać jeszcze jeden punkt do siły/zręczności :) Z tego samego powodu podnoszenie skilli ponad 85% to marnotrawstwo punktów (10% dodają figurki, a te 5% można zdobyć np. czytając książki).

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Mały poradnik tworzenia fajnej postaci
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Lutego 2009, 08:28:22 »
siły/percepcji by być ścisłym ;p