Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Wrzesień 16, 2019, 14:59:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Garść wywiadów cz. 16  (Przeczytany 1222 razy)
Uqahs
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 1002


Extraterrestrial


WWW
« : Listopad 10, 2009, 22:04:22 »




Witam po raz szesnasty. Mógłbym na wstępie napisać, że dzisiaj imieniny obchodzą Andrzej, Lena i Ludomir, że liczba 16 to liczba atomowa siarki, że 16 jest po 15, ale przed 17. Potem przyprawiłbym to horoskopem na dziś i jakąś sentencją po łacinie, której sam nie rozumiem. Nie chcę jednak zmieniać tego serwisu w coś przypominającego kolorowe "lub czasopisma". Dlatego przechodzę od razu do rzeczy.

W dzisiejszym odcinku dowiecie się m.in., kto i dlaczego wyzywa Valve od głupców, poznacie kilka wywiadów z legendarnymi twórcami gier RPG - Chrisem Avellone, Feargusem Urquhartem, głos zabiorą także kluczowe postaci w znanych firmach tworzących gry. Zapraszam do lektury.

W poprzednich newsach cytowałem kilka wypowiedzi Johna Carmacka z id Software, dlatego dzisiaj umieściłem go na początku. Twórca Dooma udzielił wywiau serwisowi Kotaku. Wywiad dotyczył przenoszenia starych hitów na iPhone'a (czytaj całość).

Cytuj
Wolfenstein Classic był moim pierwszym eksperymentem na temat tego, czy shooter z perspektywy pierwszej osoby będzie dawał radość na iPhone. I udał się nam zaskakująco dobrze.[...] Mam mnóstwo frajdy pracując nad tą platformą. Przez cały czas noszę iPhone'a ze sobą jako zwyczajny telefon. To jak noszenie zestawu narzędzi w kieszeni.

Dla zainteresowanych tematem, na Bethblogu znajdują się odpowiedzi Carmacka na pytania fanów związane z iPhone'owym Doomem.

Zostawiamy Johna Carmacka w spokoju, bowiem Randy Pitchford - szef Gearbox Software wypowiedział ostatnio kilka ostrych słów na temat studia Valve, które stworzyło takie znane gry, jak Half-Life, Counter-Strike czy Left 4 Dead. W rozmowie z magazynem Playstation Official Magazine szef ekipy odpowiedzialnej za Borderlands powiedział:

Cytuj
Nie tak dawno zauważyłem coś w internecie. Doug Lombardi (wiceprezes ds. marketingu w Valve) znowu ugodził w PS3 i według mnie, było to głupotą. Tak samo postępują fanboye. To tak samo, jak koleś, który ma platformę Sony i jest fanem Sony, decyduje, że będzie określony procent swojego czasu poświęcał na przywalanie Microsoftowi. Koleś po stronie Microsoftu robi to samo. Ci faceci są dziecinni i są mają ograniczony umysł. W Valve myślą, że liczy się tylko to, co ich, do tego stopnia, że mają własną platformę dystrybucji. To tak, jakby nie obchodziła mnie normalna sprzedaż detaliczna, Marketplace albo PSN, bo będę miał Steam. Fajnie, odwalają kawał dobrej roboty, ale w tym samym czasie są zależni od reszty świata. Musieli się dogadać z EA. Kiedy oglądam reklamę L4D w telewizji, nie widzę loga Valve, ale logo EA i gdy będę kupował grę, kupię ją w sklepie.

Na Bethblogu pojawił się wywiad z Ashleyem Cheng, szefem produkcji w Bethesdzie. Dzięki niemu poznajemy lepiej tego twórcę gier, czytamy m.in. o jego pierwszych krokach w branży, ulubionych grach i zainteresowaniach (czytaj całość).

Cytuj
Jakie są zalety i wady bycia producentem?
Najlepszą rzeczą w mojej pracy jest zespół, z którym pracuję. Jestem tu od ponad ośmiu lat i nasz team jest zarąbisty - tak jak nasze gry. Niektórzy z moich przyjaciół to ludzie, z którymi pracuję. [...] Mógłbym narzekać na długie godziny pracy, ale nie przeszkadza mi nadkładanie czasu, uwielbiam to, co robię i chcę, aby nasze gry były najlepsze.

A teraz osoba, co do której żywię pewną sympatię, bo miałem przyjemność brać udział w tłumaczeniu Biblii Fallouta i niejednokrotnie musiałem zmierzyć się z zawiłymi konstrukcjami zdaniowymi, które wyszły spod pióra Chrisa Avellone. Chris udzielił wywiadu serwisowi Grupo97 na temat swojej pracy jako projektanta gier. Mimo że wywiad dotyczy głównie gry Alpha Protocol, to myślę, że warto przeczytać się z nim zapoznać (czytaj całość).

Cytuj
Jesteś wielkim fanem RPGów, nie tylko jako twórca, ale też jako gracz. Jak dzisiaj odbierasz ten gatunek?
To tak naprawdę zależy od prezentacji, ale myślę, że widzimy sporo dobrych RPGów wychodzących cały czas od twórców na całym świecie (BioWare, Bethesda, CD Projekt, to tylko kilka z nich), dlatego mocno wierzę w ten gatunek. Dragon Age od BioWare i sposób, w jaki wykorzystuje konwencję, dając jej kopa (niewolnictwo elfów) jest całkiem niezły, a Bethesda w swoich grach skupia się na eksploracji i otwartych światach. Myślę, że mamy też sporo obiecujących rzeczy na rynku action RPG - Borderlands i Torchlight tworzą pozytywne wibracje. Jeszcze nie grałem w Borderlands, ale z niecierpliwością czekam na Torchlight (i w końcu na Deathspank), tylko dlatego, że style graficzne tych gier uderzają w moją pokręconą kreskówkową duszę.

1UP.com za jednym zamachem przepytał aż czterech twórców gier RPG. Wśród tego grona znalazł się m.in. nasz rodak, Marcin Iwiński z CD Projekt oraz Feargus Urquhart - twórca pierwszego Fallouta. Wywiad zajmuje aż siedem stron i polecam go wszystkim fanom RPGów (czytaj wywiad).

I na koniec rozmowa z niejakim Harrisem (twórcą serii modów Wasteland Merc do Fallouta 2), przeprowadzona przez serwis DAC, który kontynuuje swój cykl wywiadów z przedstawicielami społeczności (czytaj wywiad).

Dzięki za uwagę. Na pewno nie chcecie tego horoskopu? Wink
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!