Autor Wątek: Idealny snajper  (Przeczytany 17500 razy)

Noras

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Idealny snajper
« dnia: 14 Listopada 2008, 13:14:42 »
Widziałem już kilka typów snajpera ale nie podobały mi się.
czy ktoś może mi dać kilka wskazówek jak ułożyć postać ?
zaczyna grę już 3 raz teraz chyba dobrze ale nie jestem pewien.
Jak mam się kierować żebym mógł nucić jakaś mocna bron dla snajpera.
jaki armor, jakie umiejętności ?
jeśli ktoś grał s Splinter Cell to właśnie tego typu snajperem chciałbym alby była moja postać.
zależny mi żeby przeciwnika trafiać za każdym razem, ale w mele wepona czy w big guns inwestować ?
proszę tez uzasadniać wypowiedzi, gram w Fallout 3 Pierwszy raz jak pewnie widać :)
Proszę o wyczerpujące odpowiedzi i uzasadnienie bo bardzo mało wiem o tej grze i chciałbym to zmienić.

RadioActive

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopada 2008, 14:27:41 »
Oczywiście ładujemy w percepcje 9 żeby szybciej wypatrzeć wroga, i 9 do zręczności (PA Vatsa) i oczywiśćie 9 do szczęścia (krytyki). Dlaczego 9? Bo dodatkowy punkt można zdobyć za znalezienie figurek, chociaż równie dobrze można wymaxować pd razu.

  Co do perków to "Komandos", "Tajemniczy nieznajomy", "Krwawa Łaźnia", "Snajper", "Człowiek Czynu", "Pośpiech Kostuchy" i ew. dające do expa, punktów umiejętności itepe. Doskonałą bronią dla snajpera jest oczywiście karabin, najlepiej snajperski (do znalezienia np. na Polu Minowym), karabin myśliwski (bardzo celny, niestety bez celownika) i magnum kal. 0.44cal z celownikiem.* W związku z tym maxujemy broń palną i skradanie. Ew. materiały wybuchowe i naprawa.

Dobra, teraz wyjaśnie powyższe. Komandos dodaje PA do broni dwuręcznych w Vatsie. Tajemniczy nieznajomy w czasie ataku w Vatsie atakuje wroga ze skutkiem śmiertelnym (jeszcze mi się nie zdażyło żeby nie zabił atakowanego). Krwawa Łaźnia daje 5% do zadawanych obrażeń. Snajper zwiększa szansę na strzał w głowę w Vatsie, a Człowiek Czynu zwiększa ilość PA o 20 podobnie jak Pośpiech Kostuchy który regeneruje PA za każdym razem jak kogoś zabijemy (z tego co pamiętam?).

Co do umiejętności to broń palna ze względu na wymienione bronie, chociaż można atakować i bronią energetyczną, najlepiej karabinem plazmowym/laserowym. Skradanie do zakradanie się (xd) za plecy wroga (strzał w plecy z zaskoczenia to 100% szansy na krytyka) i ew. wsadzania mu do kieszeni odbezpieczonych granatów <3. Materiały wybuchowe to oczywiście granaty (do walk w pomieszczeniach i z grupami przeciwników) i miny ( zaminuj się i kamp ), naprawa oczywiście do naprawy broni.

Broń jak wspomniałem, to zwykle karabiny. Oczywiście można się bawić w snipera za pomocą każdego żelastwa, ale wtedy to już nie zabawa w snipera... Ja przez dłuższy czas używałem wyrzutni rakiet to likwidowania celów z zaskoczenia ;p O amunicje do karabin snajperskiego ( 0.308 cal.) dość ciężko (u Moiry może ze 6 sztuk dziennie, podobnie jak  w Rivet City i Bractwie + to co sam znajdziesz), co innego z tą do karabinu myśliwskiego (obrażenia odwrotnie proporcjonalne do ilości dostępnej amunicji)


« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2008, 14:37:02 wysłana przez RadioActive »

Noras

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopada 2008, 14:32:38 »
dalem szczescie na 1 ;/
a te pozostałem umiejetnosci ?
big guns czy mele wepon ?
powiedz cos wiecej prosze bo chcialbym zrobic dovbra postac.
i bede musial zaczynac 4 raz.....
krytyki zalezą od szczescia a nie od celnosci ?
mam dosyc duze krytyki....i celnosc

RadioActive

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopada 2008, 14:38:57 »
To nie działa tak że trafisz w łeb i masz automatycznie krytyka. W big guns nie ma snajperek (to broń ciężka) podobnie jak w mele (broń biała xd). Tak krytyki zależą od szczęścia.

Noras

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopada 2008, 15:01:39 »
to w jakie umiejętnosci mam inwstowac ?
a Smal guns ?
mam  10 per, ag,en, i mam 9 inteligencji co daje mi takie rozwiązanie ?
a co mi zabiera ?
dobrze zrobilem ?
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2008, 15:07:58 wysłana przez Noras »

RadioActive

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopada 2008, 15:23:17 »
Zamiast robić tyle postaci zrób save przed wyjściem z krypty i zmieniaj co trzeba...

Jak nie masz w ogóle siły, to tracisz udźwig. Wytrzymałość to głównie odporność na obrażenia (raczej mało użyteczne dla snipera) i promieniowanie. En? Co to?

Jeśli chodzi o to co straciłeś, to w czasie gry można dodać statystyki za pomocą perka (intensywny trening). Udźwig nie jest aż tak potrzebny, bo zapasy amunicji czy dodatkową broń można trzymać w domu, a jeśli chodzi o łupy to jest tysiąc innych sposobów zarabiania kasy.

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Listopada 2008, 16:28:09 »
to w jakie umiejętnosci mam inwstowac ?
a Smal guns ?
mam  10 per, ag,en, i mam 9 inteligencji co daje mi takie rozwiązanie ?
a co mi zabiera ?
dobrze zrobilem ?

Cholera; masz pirata czy nie umiesz czytać po angielsku, bo polskiej wersji to ty nie masz?
Ustalmy, że nie ma sensu ustawiania sobie początkowych umiejętności na poziom wyższy niż 08.




Irrhas

  • Mł. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 164
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Listopada 2008, 16:33:27 »
Cytuj
Cholera; masz pirata czy nie umiesz czytać po angielsku, bo polskiej wersji to ty nie masz?
Wyluzuj ;);może zainstalował wersje UK,bądź taką kupił.
Edit
Najczęściej "zaliczasz"krytyka gdy oddasz strzał niezauważony(z ukrycia).Przy awansie na wyższy poziom lepiej inwestować punkty w retorykę,handel czy też walkę  wręcz;jeżeli nie trzymasz się kurczowo głównego wątku a lubisz odkrywać nowe miejsca,na pewno znajdziesz dużo książek które "podniosą" Broń Lekką.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2008, 21:19:51 wysłana przez Irrhas »
Jeżeli bardzo chcesz zmieniać świat,to nie zapomnij zacząć od siebie...

Noras

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Listopada 2008, 20:26:33 »
proszę kontynuować temat....

Thorin

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Listopada 2008, 21:44:10 »
Co do percepcji to na początek wziąłbym tylko 8. 1 punkt można dostać za bubblehead'a a drugi podczas questu z fireantami. Naukowiec z Greyditch (nie pamiętam jak sie nazywał), może podarowac nam jedną z dwóch cech mrówek (za jedną jest siła za druga percepcja, + chyba 10% odporności na ogień).

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Listopada 2008, 21:52:23 »
Tak ogólnie to odradzam inwestowanie w percepcje to nie F2 , wystarczy dać 5 a potem podnieść figurką do 6 by być zdolnym do otrzymania pewnym profitów ...

Irrhas

  • Mł. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 164
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Listopada 2008, 23:32:59 »
...lub też przy awansie wybrać Intensywny Trening
Edit
Niestety F3 to nie poprzednie Fallout'y,tak więc trudno cokolwiek zmarnować :D.Gra (F3) nawet na poziomie "najtrudniejszym" zdecydowanie jest za łatwa :P
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2008, 18:25:49 wysłana przez Irrhas »
Jeżeli bardzo chcesz zmieniać świat,to nie zapomnij zacząć od siebie...

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Listopada 2008, 18:16:29 »
...lub też przy awansie wybrać Intensywny Trening

Ale to marnowanie perka, no chyba, ze na końcu weźmiesz. Jednak wówczas wybrałbym coś dla zabawy; np. obezwładnianie ciosem nagiej dłoni, przyjaźń ze zwierzętami lub któryś z kolekcjonerskich do uszu lub palców.

Jarek138

  • St. szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Listopada 2008, 12:48:50 »
Jak mam się kierować żebym mógł nucić jakaś mocna bron dla snajpera.

W/g mnie znakomitą bronia dla snajpera jest karabin samopowtarzalny Lincolna - amunicja 0,44 do niego jest dość powszechna, obrażenia większe niż snajperka, tylko nie można jej naprawić samemu.

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Listopada 2008, 13:30:47 »
Ja mogłem, za pomocą hunting riffle, ale znowu amunicji miałem jak na lekarstwo - w szycie może z 400 sztuk, przy cyzm po 5k ammo do CAR ;]

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Listopada 2008, 14:08:52 »
Hmm niezwykle skuteczny jest specjalny karabin plazmowy jaki dostajemy od Harnesa ( czy jakoś tak ) za wykonanie zadania replikant , to generalnie niesamowicie skuteczna broń a w połączeniu z dobrym vatsem efekty są świetne , amunicji jest sporo ale trochę gorzej z naprawianiem - pistolety plazmowe mają głównie żołnierze enklawy . Zainwestowanie w bronie energetyczne pozwoli nam równie na używanie laserowej wersji działka obrotowego - lasera gutlinga ;p

Arotis

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Listopada 2008, 19:26:18 »
Wiem, że odgrzewany kotlet, ale też chcę się podzielić swoimi spostrzeżeniami.
1) Percepcji na początek z 7-8. Prócz bonusowych "stałych" podwyżek z lbobleBoya czy questa Percepcję można podwyższyć genialnym Kapelusikiem od Moiry. +1Per, +5% skradanie :P (zawsze lubiłem dziki zachód tudzież ojca chrzestnego, więc kapelusik + PA i jest gitara :P)
2) Wytrzymałości mało. Gra jest prosta jak diabli... dałem 4.
3) Siły nie wiele. Jak zawsze w Falloutach Jest coś takiego jak PA :P więc siłkę zawsze da się zwiększyć (w Tesli lata Charon 8) ) Siły dałem 6.
4) Charyzmy dałem mało i musiałem ją podnieść Intensywnym Treningiem aby mieć Skill Dusza Dziecka.
5) Luck 4-5 max... wystarczy strzelać z "przykuca" i już masz krytyka, a w połączeniu z Lincolnem masz śmierć na miejscu (poza Behemotami i Szponami)
6) Inwestować w samowystarczalność. Zamiast Perka na dodatkowy Exp wystarczy najpierw otworzyć sejf a potem włamać się do terminala. Już mamy dodatkowy exp... lepszy niż z Perka :P
7) Grając babką Czarna wdowa - rzecz obowiązkowa. Jakieś 70% przeciwników to faceci :P (super mutanty to bezpłciowcy, nie liczą się niestety :P) - ponadto zajebiaszcze teksty specjalne.
8) Dusza dziecka - mistrzostwo, które czasem powoduje niezły rechot a czasem tylko żenada... :P (dodatkowe teksty w dialogach z dziećmi)
9) Szybka kościucha - Czy jak było perkowi. Rzecz obowiązkowa IMO jeśli gra się na takim złomie jak mój komp.... walka w czasie rzeczywistym nie wchodzi w grę i 90% potyczek rozgrywasz w VATS (lub po prostu to lubisz?) -bierz tego perka. Będziesz mógł zabijać na okrągło :)
10) Samowystarczalność - Naprawa, Otwieranie zamków, Nauki ścisłe + skill do jakichkolwiek broni jakie tylko cię jarcują :)

Chyba tyle :P

The Red

  • St. szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Lutego 2009, 20:19:43 »
Mam pytanie co do perka Czarna Wdowa. Gram facetem i od razu (na drugim poziomie chyba) wziąłem odpowiednik tego profitu, czyli Kobieciarz. Nie zauważyłem jednak praktycznie żadnych zmian, unikalnych opcji dialogowych jest b.mało (trafiłem na chyba 2 czy 3) a w walce też niezbyt się przydaje. Czy z Czarną Wdową jest inaczej? Więcej ciekawych opcji dialogowych?

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Lutego 2009, 20:24:08 »
hm nie powiem ci na 100% ale te dwa perki działają tak samo - więcej niż dwa razy w grze nie użyłem. Perk jest fajny bo daje 10% obrażeń i z tego punktu widzenia kobieta ma lepiej bo mężczyzn jest o wiele więcej w grze - opcji dialogowych nie ma strasznie dużo ale ta premia 10% się opłaca.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 20:33:13 wysłana przez Holden »

radko220

  • St. szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Idealny snajper
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Stycznia 2010, 13:33:53 »
Jak mam się kierować żebym mógł nucić jakaś mocna bron dla snajpera.

W/g mnie znakomitą bronia dla snajpera jest karabin samopowtarzalny Lincolna - amunicja 0,44 do niego jest dość powszechna, obrażenia większe niż snajperka, tylko nie można jej naprawić samemu.
hmmm ja z naprawą karabinu lincolna nie mam problemu i naprawiam sam(używam karabinów myśliwskich jako części zamiennych) i dziwię się dlaczego ty nie mozesz naprawiać sam