Projekt Opad Online to adaptacja kultowego już fallout'a na wersje online .
Fabuła Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Człowiek rodzi się i umiera w lepszy bądź gorszy sposób, ale nikt nie chce umrzeć na wojnie. Nawet jeżeli bardzo głośno o tym mówi. Ta była inna. Zanim ludzie zdążyli się zorientować, że właśnie trwa konflikt zbrojny, wyparowywali setkami tysięcy. Ci którzy przeżyli wojnę mieli jeszcze gorzej... Kilkadziesiąt lat później znajdujący się pod metrem warszawskim schron otwiera się. Na zewnątrz wychodzą potomkowie tych, którzy mieli szczęście pożyć trochę dłużej. Wydaje się, że to koniec, że nareszcie nastał czas pokoju i szansa na odbudowę spalonego świata. Ocaleni nie wiedzą że to dopiero początek... Na powierzchni, ci którzy nie mieli szczęścia ukryć się w schronach wypowiadają otwartą wojnę "wybrańcom". Na wschodzie zbiera siły odrodzony Związek Radziecki, który ma zamiar zaprowadzić socjalizm na świecie. Na zachodzie Europy Nowe Imperium Rzymskie rządzone twardą ręką przez gen. Muliacone już parę lat wcześniej zaprowadziło porządek. Znów można przejść się po Polach Elizejskich nie ryzykując śmierci. Chyba że z ręki wojska, złożonego ze zdeprawowanych i zdemoralizowanych bandytów. Kolejnym celem junty jest Polska i jej surowce. Oprócz tego, w Polsce rozbija się amerykański prom kosmiczny zwiastujący Projekt Eden...
O projekcie Opad bazuje i bierze to co najlepsze z gier Fallout 1 oraz 2. Poczynając od grafiki przez wątek fabularny na głównych konceptach mechanicznych kończąc. Całość napędza pisany od zera na potrzeby gry silnik o takiej samej nazwie jak gra. Projekt tworzony jest już od przeszło 2 lat, i jak narazię końca nie widać
. Jednak nie jest źle, najważniejsze mechanizmy jak streaming świata gry (mapy mogą być nieskończono-wielkie), połączenia Client <-> Serwer (udp oraz tcp), przesyłanie pozycji gracza, silnik graficzny (dx9, planuje też wydać wersję na linucha pod open-gl).
Cały świat gry został przeniesiony ze stanów zjednoczonych do Polski oraz terenów niedaleko jej.
Opad będzie grą stawiającą bardziej na RP, niż mechanikę. Tz. Gracze będą mieli spore pole do popisu, począwszy od gospodarki przez urządzanie własnych 4 kątów na tworzeniu wiosek kończąc. Może całość nie będzie jakoś super zaawansowane technologiczne jednak próbuje stworzyć taką grę przy której ja, zażenowany gracz dzisiejszą wirtualną rozrywką będę się świetnie bawił. Głównie zalerzy mi aby gracze odgrywali swoje postacie.
Na zachętę daje 2 'trochę stare' filmiki
To tyle, nie wiem czy umieściłem topic w dobrym dziale.
Gdyby miał ktoś jakieś pytania, zażalenia, pomysły proszę walić śmiało
Pozdrawiam