Autor Wątek: Zajęcia plastyczne z nasa3000  (Przeczytany 32849 razy)

Maros

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 167
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Października 2009, 19:19:34 »
Hello!
Przypominam się tylko 8)
Pierwsze odcinki mody na sukces, zostały wykute w skale

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Października 2009, 07:14:25 »
Pamiętam, pamiętam. Od poniedziałku będę to w wolnych chwilach składał ( w końcu w pracy jestem aż 8h :P ). Tak na sobotę lekcja burzenia będzie  ;)
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Maros

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 167
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Października 2009, 10:16:43 »
 :)
Pierwsze odcinki mody na sukces, zostały wykute w skale

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Grudnia 2009, 12:44:32 »
Miałbym temat na kolejną lekcję  8)

Chodzi mianowicie o problem wyboru odpowiedniego format obrazków/grafik/zdjęć do konkretnych zadań. Przy tym zauważyłem pewien problem przy obróbce plików PNG. Otóż gdy zmniejszam jego rozmiar (w PS5  bo takiego tylko mam) np. banera to po obróbce plik staje się ciemniejszy niż to było w oryginale ???
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Maros

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 167
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Grudnia 2009, 22:53:03 »
A ja mam pytanie.

Ja zrobic w PS albo corwlu albo ilustratorze itp. cymowy zloty kolor? Jest na to jakas receptura? Dzisiaj w pracy milem zrobic zloty kolor i nie udalo sie:/ Jest wogole mozliwe uzyskac zloty kolor w grafice????
Pierwsze odcinki mody na sukces, zostały wykute w skale

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Grudnia 2009, 12:01:09 »
A co to jest złoty kolor, jeśli nie odpowiedni odcień nieco  przyciemnionego i nie w pełni nasyconego żółtego...? To, że coś wygląda jak ze złota to już inna bajka, bo ten efekt uzyskuje się za pomocą refleksów światła i różnych odcieni tego "złotego koloru" odpowiendio rozłożonych na wskazanym przedmiocie.

Od biedy każda barwa na monochromatycznej palecie odcieni koloru żółtego może pod danym kątem dawać efekt koloru złotego, z tym, że trzba użyć większej ilości odcieni by pokazać efekt złota.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2009, 12:03:00 wysłana przez Ulyssaeir »

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Grudnia 2009, 14:01:50 »
A ja mam pytanie.

Ja zrobic w PS albo corwlu albo ilustratorze itp. cymowy zloty kolor? Jest na to jakas receptura? Dzisiaj w pracy milem zrobic zloty kolor i nie udalo sie:/ Jest wogole mozliwe uzyskac zloty kolor w grafice????

Tu masz paletę kolorów:
http://www.computerhope.com/htmcolor.htm

Reszta tak jak napisał Ulyssaeir. Każdy przedmiot musi mieć odpowiednie bliki, możesz je uzyskać za pomocą gradientów . Obserwacja jest najlepszą nauką. Zobacz jak na metalu rozkłada się światło (od białego do brązu) ;)
 


ED: Opieraj się na gradientach z tych odcieni  ;)
Goldenrod   #EDDA74   
Gold2         #EAC117   
Gold1           #FDD017   
Goldenrod1   #FBB917   
Goldenrod2   #E9AB17   
Gold           #D4A017   
Gold3           #C7A317   
Goldenrod3           #C68E17   
Dark Goldenrod   #AF7817   
Light Goldenrod4   #817339   
Lemon Chiffon4   #827B60   
Lemon Chiffon3   #C9C299   
Light Goldenrod3   #C8B560   
Light Golden2   #ECD672   
Light Goldenrod   #ECD872   
Light Goldenrod1   #FFE87C   
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2009, 15:35:03 wysłana przez nasa3000 »
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Grudnia 2009, 14:19:41 »
Miałbym temat na kolejną lekcję  8)

Chodzi mianowicie o problem wyboru odpowiedniego format obrazków/grafik/zdjęć do konkretnych zadań. Przy tym zauważyłem pewien problem przy obróbce plików PNG. Otóż gdy zmniejszam jego rozmiar (w PS5  bo takiego tylko mam) np. banera to po obróbce plik staje się ciemniejszy niż to było w oryginale ???

Na początek mała wskazówka. Zawsze pracuj przy formach banerowych w rozmiarach obrazu 100%. Nie skaluj w nieskończoność obiektu ( duży, mały , a może mniejszy, nie lepiej większy) To powoduje stratę jakości obrazka. Jeśli nie chcesz tracić jakości obiektu, a nie jesteś pewien jaki dokładnie ma mieć rozmiar , musisz zamienić obiekt (fotografię) na "smart object" (rysunek na dole- prawym myszy na warstwie, która ma być zmieniona). Różne formaty plików banerowych ( gif., png., jpg., swf.,itd...) powodują trochę inne ciepło kolorów . Jest to spowodowane ich kompresją. Jeśli GIF ma 256 kolorów to będzie miał trochę inny odcień niż inaczej kompresowany PNG-24 . Do kompresji plików używaj zawsze funkcji save for web. możesz wtedy kontrolować efekt końcowy. Zapisywanie do web nie jest chyba możliwy PS5 ( już nie pamiętam) Ale jeśli istnieje to skrót klawiszowy jest następujący : Shift+Ctrl+Alt+s , lub z  menu file.
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Grudnia 2009, 13:02:27 »
Jak w skuteczny i w miarę prosty (mając do dyspozycji starawego PS 5) sposób usunąć z tej fotki ptasie gówna?  ;D
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Grudnia 2009, 18:03:11 »
nie wiem jak w PS, w PSP bym spróbował z color swapem, czyli zamianą jednego szarego na drugi, ale najprościej będzie chyba zrobić ręczny retusz. Chya, żeby zamienić kolor gówien na czerwony, że niby ociekają krwią... :D

Nie prościej zdobyć lepszą fotkę? :P

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Grudnia 2009, 11:39:05 »
Najskuteczniej jest wykonać taki retusz  ręcznie na dużym powiększeniu, ale jak chcesz szybko to musisz zrobić tak:


1. Musisz wybrać z menu / select / color range...



2. z tego samego menu / modyfi / expand (ustawić na jakieś 2 pix.)



3. z paska narzędzi bierzesz stępel i próbkujesz kolor (alt+lewy myszy na obszarze który ma być powielony) , zamalujesz tym kolorem ( deseniem , fragmentem próbkowanym) obszary zaznaczone wcześniej.



4 i tyle



Próbowałem innych prostrzych metod, ale ta jest bardzo szybka i w miarę dokładna
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Grudnia 2009, 13:57:26 »
Może i tak, ale Squonk coś pisał o Photoshop 5... a z tego co wiem to do creative suite doszło bardzo dużo rzeczy...
Masz te narzędzia drogi Squonku?? Bo nie jestem pewien co do tego color range i czy stamp tool się zachowuje tak samo :) Daj znać czy zadziała, bo sam jestem ciekaw :)
@ Ulyssaeir
Taaa już widzę jak Squonk wspina się na ten pomnik i zmywa gąbką z Ludwikiem ptasie kupy z pomnika :)

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Grudnia 2009, 15:28:49 »
Stempelek zachowuje się tak samo jak zawsze.  Jak nie możesz z korzystać z color range to weź po prostu różdżkę ustaw ją na tolerancję 30 zaznacz wszystkie "gówienka" ( przytrzymując shift możesz dodawać poszczególne zaznaczenia ) A dalej tak samo idzie. Póżniej (prawdopodobnie) będziesz musiał wziąć dodatkowo z memu narzędzi kropelkę (blur tool) i przejechać po wszystkich zaznaczonych krawędziach dla ich zmiękczenia nadaj narzędziu blur tolerancję około 30-40 %  ;)
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Siekier

  • Gość
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Stycznia 2010, 20:59:39 »
Hm... a mógłbyś polecić jakiś tutorial do flasha i w ogóle jak się robi takie animacje, bo kompletnie zielony jestem  8)

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Stycznia 2010, 22:35:58 »
Widzisz tak się składa, że zacząłem przygodę z flash przy wersji 5. Jak kupiłem sobie książkę stwierdziłem, że jej nie przetrawię. Zacząłem uczyć się sam. Nie było wtedy żadnych tutoriali tylko F1 - HELP. I to jest najlepsze rozwiązanie. Ale jeśli zadasz konkretne pytanie, odpowiem Ci na nie, (ostatnio nie czuję, że rymuję  :D)bo zna m ten program  (myślę) jak samego siebie  8)
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Stycznia 2010, 07:41:15 »
Z flashem jest dokładnie tak jak mówi Nasa ;). Jak klikniesz tak zadziała, najlepiej metodą prób i błędów wszystko odkryć. Podpowiem tylko że timeline jest ważny do podstawowych animacji i żeby nie przesadzać z ilością fps, ani z ilością warstw i akcji bo wtedy flv zajmuje 100mb i więcej. Tutoriale teraz też są.

A tam u was nie ma przypadkiem animowanych flashowych banerków? Bo chyba widzę właśnie jakiś taki po lewej.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2010, 07:43:30 wysłana przez Dr Rectum »

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"

nasa3000

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 891
  • Bring on the Apocalypse
    • Dark Side Of Design
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Stycznia 2010, 08:23:15 »
FLV niech sobie ma i 200MB - jak ktoś lubi by mu się projekt otwierał godzinami i wywracał co pewien czas w trakcie pracy. Najważniejszy jest produkt końcowy w postaci swf, który powinien ważyć , góra 25-30kb choć czasami mieszczę się w 15 kb. Oczywiście jeśli chodzi o baner.

Tu masz kilka przykładów moich banerów umieściłem je tymczasowo na stronie ojca  :-X

http://fotobb.pl/banery/pora_mroku_300x250.html - 30kb
http://fotobb.pl/banery/wielka_cisza_300x250.html - 40kb
http://fotobb.pl/banery/antena_300x250.html - 30kb

A tu masz inne  ;) http://fotobb.pl/banery/banery.html wszystkie są mniej więcej w tej samej wadze.
Dzień dobry, wszyscy umrzemy!
    "...Zawsze się zastanawiałem jak to by było wyreżyserować i zagrać główną rolę w filmie o zombie. Poszedłem więc do lokalnego domu starców, ukradłem wszystkie wózki inwalidzkie i kule. Podłożyłem ogień i czekałem na zewnątrz z łopatą i bejsbolem..."

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Stycznia 2010, 20:11:05 »
no tak, swf... zawsze mi się myli :D

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"

Siekier

  • Gość
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #38 dnia: 31 Stycznia 2010, 20:29:04 »
Rectum, one nie są falshowe - to zwykłe gify. Sam je robię, ale dużo ważą, no i nie da się zrobić wielu fajnych rzeczy gifami. Dlatego się flashem zainteresowałem. Już zrobiłem wędrującą i zmieniającą kolor i kształt kulkę  :P

Dr Rectum

  • St. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 837
  • Hadouken!
Odp: Zajęcia plastyczne z nasa3000
« Odpowiedź #39 dnia: 01 Lutego 2010, 07:56:57 »
Sam robisz banery?
Przecież macie tam chyba ze 3 "grafików"... No rzeczywiście tylko jeden jest flashowy....  Tobie raczej nie są potrzebne kuki ale zabawa ze znikaniem i tekstem i import oraz animacja gotowych zdjęc...

"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"