Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Listopad 20, 2019, 20:58:18 *
Witamy, Go嗆. Zaloguj si lub zarejestruj.

Zaloguj si podaj帷 nazw u篡tkownika, has這 i d逝go嗆 sesji
Aktualno軼i: Czy wiesz 瞠... na Trzynastym Schronie wci捫 dzia豉 system ankiet. Oddaj g這s w aktualnej ankiecie
 
   Strona g堯wna   Pomoc Kalendarz Zaloguj si Rejestracja  
Strony: [1]   Do do逝
  Drukuj  
Autor W徠ek: „Co by by這, gdyby gatunki FPS i cRPG mia造 dziecko?”  (Przeczytany 5213 razy)
Zag這ba
Porucznik - Redaktor
*
Wiadomo軼i: 425


Prima Polonia, indopo i cristiani


« : Lipiec 24, 2009, 17:49:59 »

Bezpo鈔edni link do newsa



Powy窺ze enigmatyczne pytanie jest o tyle trudne, co ciekawe i warto nad nim chwil poduma. Nie jest wszak tajemnic, 瞠 trudn sztuk jest zespolenie ze sob dw鏂h, zdawa這by si, przeciwstawnych gatunk闚 gier w taki spos鏏, aby nie wysz這 z tego jakie dziwad這 czy inne wynaturzenie (i pije tu do pewnej gry z tr鎩k na ko鎍u). Przecie podstaw ka盥ego dobrego FPS’a jest niczym nieskr瘼owana akcja i relaks p造n帷y z „wys豉nia na 這no Abrahama” kolejnego tabunu przeciwnik闚. W徠ek fabularny odgrywa raczej marginaln rol, a o skomplikowanych mechanizmach nie ma absolutnie mowy. Natomiast gatunek komputerowych gier fabularnych, to zupe軟ie inna bajka. Tutaj ciekawa, wielow徠kowa i wci庵aj帷a opowie嗆 to podstawa. Trudno te sobie wyobrazi, aby cRPG obszed si bez tysi璚y linijek dialogowych, tuzin闚 wsp馧czynnik闚 (a co za tym idzie rozbudowanego, acz intuicyjnego systemu rozwoju postaci), czy stoj帷ego na solidnych filarach 鈍iata.

Jak wida oba gatunki, ju w fundamentalnych ideach, r騜ni si od siebie do嗆 znacz帷o i pogodzi takich przeciwno軼i nie spos鏏. St康 wi璚 mo積a wysnu prosty wniosek - pr鏏a fuzji jest marzeniem 軼i皻ej g這wy, skazanym na absolutn pora磬. Czy aby jednak na pewno? Czy mo瞠 w tym szale雟twie jest metoda i trzeba tylko poszuka pewnego z這tego 鈔odka, kt鏎y zach璚i do obcowania z gr, zar闚no weteran闚 wirtualnych strzelanin, jak i starych wiarus闚 potyczek fabularnych?

Faktem jest, 瞠 w ci庵u ostatnich lat, podzia gatunkowy gier komputerowych, wymy郵ony na pocz徠ku lat 90’, straszliwie si zatar. Teraz nikogo nie dziwi po陰czenie produkcji zr璚zno軼iowej z przygodow, gry ekonomicznej z RTS, czy te wspomniana wcze郾iej hybryda cRPG z FPS. Tw鏎cy nadal pr鏏uj zawojowa ten niepoznany i interesuj帷y grunt, bo le篡 w nim niesamowity kapita. Ka盥y chce jak najszybciej uszczkn望 sw鎩 kawa貫k wirtualnego tortu, zanim konkurencja pozostawi po nim s這dkie wspomnienie w postaci okruszk闚. Cho obecnie „ze 鈍iec szuka” znakomitych gier, kt鏎e powstaj na skutek tego osobliwego maria簑, to mo積i bran篡 nie szcz璠z funduszy na brni璚ie t pokr皻n drog, gdy dotarcie do szcz窷liwego ko鎍a oznacza s豉w, pieni康ze i uznanie graczy.

Ambicje na osi庵ni璚ie takiego w豉郾ie sukcesu ma studio Gearbox Software (znane m.in. z serii Brothers in Arms), kt鏎e chce zawojowa 鈍iat swoim Borderlands – postapokaliptyczn gr akcji z licznymi elementami cRPG (Role Playing Shooter jak sami j nazywaj). O produkcji by這 ju kilkakrotnie g這郾o s造cha, r闚nie na 豉mach Trzynastego Schronu, tote nie b璠 Was zanudza r騜nymi szczeg馧ami na jej temat (bo i tak ju to zapewne zrobi貫m przyd逝gim wst瘼em) i od razu przejd do meritum. Ot騜 serwis GameSpot zaserwowa nam najnowszy zwiastun tego d逝go wyczekiwanego tytu逝. Blisko dwuminutowy filmik a kipi od akcji, po軼ig闚 (czy瘺y kolejne puszczenie oka do fan闚 Mad Maxa?) i eksterminacji wszelakiego „mutanckiego” ta豉tajstwa. Poznamy tak瞠 z bliska ekip najemnik闚, kt鏎 b璠ziemy mieli okazj pokierowa, a tak瞠 ich nietypowe spluwy, kt鏎ych z wdzi瘯iem u篡waj do siania chaosu w szeregach wroga.

Rzeczony filmik

Trzeba przyzna, 瞠 filmik jest niczego sobie. Je瞠li r闚nie wyra瘸cie aprobat i nie mo瞠cie doczeka si w璠rowania po niego軼innej planecie Pandorze, to ju zacznijcie szykowa sw鎩 portfel na ma貫 odchudzanie, bowiem premiera Borderlands w Europie ju 23 pa寮ziernika (kiedy w Polsce, B鏬 jeden raczy wiedzie). No i trzymajmy kciuki, 瞠by tym razem przedpremierowe obietnice zosta造 spe軟ione, a sama gra wyr帳a豉 sobie trudn drog do serc graczy (bo pa寮ziernik pod wzgl璠em premier zapowiada si gor帷o, oj gor帷o...).
« Ostatnia zmiana: Sierpie 02, 2009, 07:23:45 wys豉ne przez Zag這ba » Zapisane

dziadek
Kapral
*
Wiadomo軼i: 32


« Odpowiedz #1 : Lipiec 24, 2009, 19:48:26 »

Jak dla mnie to kupa. Po prostu.

E:chodzi這 mi o ten filmik Tongue
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2009, 21:10:44 wys豉ne przez dziadek » Zapisane
Rezro
St. chor捫y
*
Wiadomo軼i: 4044


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #2 : Lipiec 24, 2009, 20:45:52 »

„Co by by這 gdyby gatunek FPS i cRPG mia造by dziecko?”

Powy窺ze enigmatyczne pytanie jest o tyle trudne, co ciekawe i warto nad nim chwil poduma. Nie jest wszak tajemnic, 瞠 trudn sztuk jest zespolenie ze sob dw鏂h, zdawa這by si, przeciwstawnych gatunk闚 gier w taki spos鏏, aby nie wysz這 z tego jakie dziwad這 czy inne wynaturzenie (i pije tu do pewnej gry z tr鎩k na ko鎍u).

Trudn ale nie niemo磧iw. Grunt to dobre zrozumienie natury obu gatunk闚 kt鏎ego to zabrak這 w owej grze z tr鎩k na ko鎍u, ale o tym ni瞠j:

Przecie podstaw ka盥ego dobrego FPS’a jest niczym nieskr瘼owana akcja i relaks p造n帷y z „wys豉nia na 這no Abrahama” kolejnego tabunu przeciwnik闚. W徠ek fabularny odgrywa raczej marginaln rol, a o skomplikowanych mechanizmach nie ma absolutnie mowy.

Podstawowym faktem jest to 瞠 w FPS'ach liczy si miodno嗆, je郵i owej miodno軼i brakuje to gra jest do wyrzucenia. Niemniej du篡m nieporozumieniem jest wi您anie miodno軼i tylko i wy陰cznie z posy豉niem tabun闚 "na 這no Abrahama" a tak瞠 z nieskomplikowaniem mechanizm闚. Oczywi軼ie absurdalne du瘸 liczba wrog闚 i prostota to naj豉twiejsza droga by to osi庵n望, ale nie jedyna jako 瞠 istnieje odmiana tego gatunku zwana Taktycznym FPS'em z kt鏎ej mo積a co nieco po篡czy, nie m闚i帷 ju 瞠 nic nie stoi na przeszkodzie by w陰czy w gr elementy skradankowe, jak i inne bajery, tak wi璚 pole manewru jest du瞠.

Ponadto bez problemu daje si tak瞠 powi您a modyfikatory typowo RPG'owe z modyfikatorami typowo FPS'owymi, tyle nale篡 pami皻a 瞠 s one filozoficznie r騜ne i wymagaj przeliczenia, np. zr璚zno嗆 nie wp造wa na losow szans trafienia jak w RPG, lecz w FPS'ie powinna wp造wa na celno嗆, czy chocia瘺y szybko嗆 prze豉dowania, itd. Tak wi璚 je郵i tylko uniknie si sztucznego uFPS'owaiania systemu TB czy RT, a da si w zamian podkr璚onego FPS'a z prawdziwego zdarzenia to gra mo瞠 by naprawd du篡m sukcesem (Byle tylko unikn望 paskudnego syndromu "kuloodpornych wrog闚").

Natomiast fabu豉 mimo 瞠 nie ma znaczenia dla FPS'a to jednak w 瘸dnym stopniu nie przeszkadza temu gatunkowi.

Natomiast gatunek komputerowych gier fabularnych, to zupe軟ie inna bajka.

I tu w豉郾ie tkwi s瘯! FPS i RPG nie maj si miesza ale uzupe軟ia!

Tutaj ciekawa, wielow徠kowa i wci庵aj帷a opowie嗆 to podstawa. Trudno te sobie wyobrazi, aby cRPG obszed si bez tysi璚y linijek dialogowych, tuzin闚 wsp馧czynnik闚 (a co za tym idzie rozbudowanego, acz intuicyjnego systemu rozwoju postaci), czy stoj帷ego na solidnych filarach 鈍iata.

To prawda, ale... w FPS'ach liczy si dzia豉nie a nie jego przyczyny, za w RPG licz si przyczyny a nie samo dzia豉nie. Tak wi璚 te gatunki s tak naprawd do siebie r闚noleg貫 za jedynym miejscem w kt鏎ym krzy簑j si ich drogi jest system walki, kt鏎y to jest sensem FPS, za w RPG jest co prawda potrzeby do prowadzenia akcji, ale jego forma jest temu gatunkowi tak naprawd oboj皻na i mo瞠 nim by bez problemu tak TB, RT jak i... FPS. Niesmak robi si tylko wtedy gdy jakie mato造 wi捫 poj璚ie RPG z samym systemami walki i pr鏏uj 陰czy gatunki poprzez mutowanie RPG'owych TB czy RT z FPS'ami czy TPS'ami. Ble!

Jak wida oba gatunki, ju w fundamentalnych ideach, r騜ni si od siebie do嗆 znacz帷o i pogodzi takich przeciwno軼i nie spos鏏. St康 wi璚 mo積a wysnu prosty wniosek - pr鏏a fuzji jest marzeniem 軼i皻ej g這wy, skazanym na absolutn pora磬. Czy aby jednak na pewno? Czy mo瞠 w tym szale雟twie jest metoda i trzeba tylko poszuka pewnego z這tego 鈔odka, kt鏎y zach璚i do obcowania z gr, zar闚no weteran闚 wirtualnych strzelanin, jak i starych wiarus闚 potyczek fabularnych?

Bynajmniej! I co najwa積iejsze ju od dawna istnieje seria kt鏎ej si to uda這! A mam tu na my郵i wielkie Deus Ex (druga cze嗆 tej gry ujawnia elastyczno嗆 takiej symbiozy, ale nie ka盥emu uproszczenia przypad造 do gustu).


Faktem jest, 瞠 w ci庵u ostatnich lat, podzia gatunkowy gier komputerowych, wymy郵ony na pocz徠ku lat 90’, straszliwie si zatar. Teraz nikogo nie dziwi po陰czenie produkcji zr璚zno軼iowej z przygodow, gry ekonomicznej z RTS, czy te wspomniana wcze郾iej hybryda cRPG z FPS. Tw鏎cy nadal pr鏏uj zawojowa ten niepoznany i interesuj帷y grunt, bo le篡 w nim niesamowity kapita. Ka盥y chce jak najszybciej uszczkn望 sw鎩 kawa貫k wirtualnego tortu, zanim konkurencja pozostawi po nim s這dkie wspomnienie w postaci okruszk闚. Cho obecnie „ze 鈍iec szuka” znakomitych gier, kt鏎e powstaj na skutek tego osobliwego maria簑, to mo積i bran篡 nie szcz璠z funduszy na brni璚ie t pokr皻n drog, gdy dotarcie do szcz窷liwego ko鎍a oznacza s豉w, pieni康ze i uznanie graczy.

Prawda.

A je郵i chodzi o Borderlands to jest to raczej FPS z elementami RPG ni rasowe po陰czanie gatunk闚, ale zapowiada si niezwykle smakowicie cho熲y ze wzgl璠u na klimatyczn r璚znie rysowan grafik 3D ... pyszota!
Zapisane
Veron
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomo軼i: 1601


Gdy s逝cham, co m闚isz, s造sz kim jeste


WWW
« Odpowiedz #3 : Lipiec 24, 2009, 23:52:43 »

Mo瞠 to ma這 znacz帷e, ale wydaje mi si, 瞠 w tytule jest b陰d stylistyczny. S這wo "mia造by" powinno mie form "mia造", bo tryb przypuszczaj帷y ustanawia ju wcze郾iej s這wo gdyby (przed kt鏎ym powinien by przecinek  Wink).

Wiem, czepiam si, ale 13S to klasa, kt鏎a powinna by utrzymywana r闚nie na poziomie tekst闚. A newsy s jednak najbardziej rzucaj帷e si w oczy.
Zapisane

Projekt '13'

Polskie uniwersum postapokaliptyczne!
Zag這ba
Porucznik - Redaktor
*
Wiadomo軼i: 425


Prima Polonia, indopo i cristiani


« Odpowiedz #4 : Lipiec 25, 2009, 06:43:28 »

Cytuj
Trudn ale nie niemo磧iw.

Nie napisa貫m, 瞠 si nie da - s瘯 w tym, 瞠 ci篹ko co takiego zrobi.

Cytuj
Podstawowym faktem jest to 瞠 w FPS'ach liczy si miodno嗆, je郵i owej miodno軼i brakuje to gra jest do wyrzucenia. Niemniej du篡m nieporozumieniem jest wi您anie miodno軼i tylko i wy陰cznie z posy豉niem tabun闚 "na 這no Abrahama" a tak瞠 z nieskomplikowaniem mechanizm闚. Oczywi軼ie absurdalne du瘸 liczba wrog闚 i prostota to naj豉twiejsza droga by to osi庵n望, ale nie jedyna jako 瞠 istnieje odmiana tego gatunku zwana Taktycznym FPS'em z kt鏎ej mo積a co nieco po篡czy, nie m闚i帷 ju 瞠 nic nie stoi na przeszkodzie by w陰czy w gr elementy skradankowe, jak i inne bajery, tak wi璚 pole manewru jest du瞠.

Ech... wiedzia貫m, 瞠 tak b璠zie Wink Jasne, 瞠 m鏬豚ym doda kilka innych smakowitych element闚 FPS czy cRPG, a tak瞠 zag喚bi si w ich podgatunki, tylko zamiast przyd逝giego wst瘼u, wyszed豚ym tutaj artyku, a tego raczej chcia貫m unikn望. Tym niemniej zgadzam si tutaj z Tob, 瞠 mo積a znale潭 kilka dodatkowych plus闚. Natomiast poj璚ie 'miodno軼i' odnosi si do ka盥ego gatunku, bo bez tego gra nie przykuwa do monitora, czyli jest z豉.

Cytuj
Ponadto bez problemu daje si tak瞠 powi您a modyfikatory typowo RPG'owe z modyfikatorami typowo FPS'owymi, tyle nale篡 pami皻a 瞠 s one filozoficznie r騜ne i wymagaj przeliczenia, np. zr璚zno嗆 nie wp造wa na losow szans trafienia jak w RPG, lecz w FPS'ie powinna wp造wa na celno嗆, czy chocia瘺y szybko嗆 prze豉dowania, itd. Tak wi璚 je郵i tylko uniknie si sztucznego uFPS'owaiania systemu TB czy RT, a da si w zamian podkr璚onego FPS'a z prawdziwego zdarzenia to gra mo瞠 by naprawd du篡m sukcesem (Byle tylko unikn望 paskudnego syndromu "kuloodpornych wrog闚").

Pytanie tylko czy takie podej軼ie spodoba zagorza造m graczom FPS i cRPG, a produkcji 陰cz帷ej oba gatunki nie nazw jakim b瘯artem, kt鏎ego nie tkn dwumetrowym kijem. St康 te znalezienie owego 'z這tego 鈔odka' jest tutaj podstaw sukcesu, a odkry go i odpowiednio umie軼i w grze, nie jest czym 豉twym.
Cytuj
I tu w豉郾ie tkwi s瘯! FPS i RPG nie maj si miesza ale uzupe軟ia!

Fakt, lecz tw鏎cy jak wida o tym zapominaj i wrzucaj wszystkie elementy do 'wirtualnego kot豉', a potem si dziwi, 瞠 闚 wytw鏎 jest niezbyt smaczny.
Cytuj
Bynajmniej! I co najwa積iejsze ju od dawna istnieje seria kt鏎ej si to uda這! A mam tu na my郵i wielkie Deus Ex (druga cze嗆 tej gry ujawnia elastyczno嗆 takiej symbiozy, ale nie ka盥emu uproszczenia przypad造 do gustu).

Ech.. chyba b璠 musia od鈍ie篡 sobie tego klasyka, bo na 鄉ier o nim zapomnia貫m Wink Oczywi軼ie masz racje, 瞠 pierwszy Deus Ex jest idealnym przyk豉dem jak powinno si zrobi dobr fuzj. Cho o drugiej cz窷ci ju bym tego nie napisa.

Cytuj
Mo瞠 to ma這 znacz帷e, ale wydaje mi si, 瞠 w tytule jest b陰d stylistyczny. S這wo "mia造by" powinno mie form "mia造", bo tryb przypuszczaj帷y ustanawia ju wcze郾iej s這wo gdyby (przed kt鏎ym powinien by przecinek  Mrugni璚ie).

Wiem, czepiam si, ale 13S to klasa, kt鏎a powinna by utrzymywana r闚nie na poziomie tekst闚. A newsy s jednak najbardziej rzucaj帷e si w oczy.

Dzi瘯i niezmierne za poprawienie b喚du, sam my郵a貫m d逝go nad tym tytu貫m (bo co tam cholera nie pasowa這), ale by貫m ju lekko 'padni皻y' i da貫m sobie z tym spok鎩. Jak kto znajdzie jeszcze jaki b陰d, to niech si nie kr瘼uje, tylko 鄉ia這 napisze w tym temacie albo na PM.

Oczywi軼ie za wszystkie b喚dy i inne 'kwiatki' - ogromnie przepraszam Cool
Zapisane

Rezro
St. chor捫y
*
Wiadomo軼i: 4044


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #5 : Lipiec 25, 2009, 13:26:46 »

Natomiast poj璚ie 'miodno軼i' odnosi si do ka盥ego gatunku, bo bez tego gra nie przykuwa do monitora, czyli jest z豉.

Faktycznie nie wyrazi貫m si jasno i w nie w豉軼iwy sposub u篡貫m to s這wo. Chodzi這 mi o to 瞠 FPS'y z za這瞠nia bardziej stawiaj na czyst niezobowi您uj帷 rozrywk opart o zr璚zno嗆, za w RPG mamy bardziej do czynienia ci篹sz rozrywk intelektualn. Elementy RPG'owe w FPS-RPG powinny jedynie wp造wa na skuteczno嗆 walki zr璚zno軼iowej, a nie j zast瘼owa.

Pytanie tylko czy takie podej軼ie spodoba zagorza造m graczom FPS i cRPG, a produkcji 陰cz帷ej oba gatunki nie nazw jakim b瘯artem, kt鏎ego nie tkn dwumetrowym kijem. St康 te znalezienie owego 'z這tego 鈔odka' jest tutaj podstaw sukcesu, a odkry go i odpowiednio umie軼i w grze, nie jest czym 豉twym.

Z這ty 鈔odek to podstawa, niemniej sukcesy gier aRPG m闚i tu same za siebie. Oczywi軼ie zawsze b璠zie kto narzeka, niemniej 鈍iadome wykonane po陰czenia zdaj si i嗆 w dobr stron i by akceptowalne przez wi瘯szo嗆 przedstawicieli obu stron barykady.

Fakt, lecz tw鏎cy jak wida o tym zapominaj i wrzucaj wszystkie elementy do 'wirtualnego kot豉', a potem si dziwi, 瞠 闚 wytw鏎 jest niezbyt smaczny.

Wi瘯szo嗆 tw鏎c闚 jest 鈍iadomych skali trudno軼i i ryzyka wi璚 unika robienia takich gier, z ma造mi wyj徠kami w postaci tytan闚 takich jak Edios, Bioware i Obsydian, oraz nieudacznik闚 takich jak Bethesda sprzedaj帷ych swoje produkty sprzed kilku dekad pocz徠kuj帷ym graczom PC i nie鈍iadomym u篡tkownikom konsol.

Ech.. chyba b璠 musia od鈍ie篡 sobie tego klasyka, bo na 鄉ier o nim zapomnia貫m Mrugni璚ie Oczywi軼ie masz racje, 瞠 pierwszy Deus Ex jest idealnym przyk豉dem jak powinno si zrobi dobr fuzj. Cho o drugiej cz窷ci ju bym tego nie napisa.

Co by du穎 nie m闚i DEx to klasa sama w sobie. Za DEx:IW to by eksperyment ... eksperyment kt鏎y cho okaza si du篡m krokiem wstecz w stosunku do wielkiego poprzednika, to jednak nie nazwa bym go dzie貫m straconym. Ostatecznie przynios豉 ona wiele dobrego ostatecznie krystalizuj帷 ten w zasadzie nieznany jeszcze rynek, nie m闚i帷 ju 瞠 mimo wszystko by豉 to naprawd bardzo dobra gra (Ale nie wybitna jak oczekiwano). Ciekawe co b璠zie z nadchodz帷ym DEx3 kt鏎y to podobno ma by powrotem do korzeni i sprawdzonego podej軼ia z Jedynki? Zapowiada si wspaniale, ale jak zawsze wol zachowa spok鎩.
Zapisane
Squonk
Schronowy In篡nier
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomo軼i: 8807


Wytyczaj帷 kierunek - Emanacja azymutem!


WWW
« Odpowiedz #6 : Lipiec 25, 2009, 13:37:31 »

Podobne dyskusje na Shamie prowadzili鄉y - my kontra "obiektywi軼i"  Embarrassed

Dzi po ich mondrych tezach jak i po nich samych nie zosta這 nic, pr鏂z mo瞠 kolejnego "zdziwienia" jakie b璠zie 鄉ia wyrazi kto z branszy "czemu tak 郵epo plujecie w Fallouta 3, bo czas gier izo ju min掖"  Wink

Ale kto mia racj to si pewnie za par lat przekonamy, gdy b璠zie jeszcze istnia豉 "scena Fallouta 3".
Zapisane

Mo瞠my doj嗆 od sukcesu do upadku, od marze do urny z prochami. Mo瞠my spa嗆 z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy m鏬豚y mnie poratowa'.
Rezro
St. chor捫y
*
Wiadomo軼i: 4044


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #7 : Lipiec 25, 2009, 15:33:21 »

Podobne dyskusje na Shamie prowadzili鄉y - my kontra "obiektywi軼i"  Embarrassed

Wybaczcie mi je郵i mam skleroz i nie pami皻am, ale... bawi mnie gdy jedna ze stron konfliktu nazywa si "obiektywn". Przede wszystkim k堯c si skrajno軼i, a ci naprawd obiektywni si 鄉iej z nich obydwu dostrzegaj帷 luki w ich 鈍iatopogl康ach. Ostatecznie fakty s takie 瞠 i beton si o鄉ieszy z tym swoim "only Izo/2D" bo brak這 im po prostu wyobra幡i by ujrze Fallouta w nowym 鈍ietle i teraz siedz cicho bo gra nie by豉 tak pora磬 jak chcieli (niekt鏎ym to nawet Fb3 si spodoba). Za ci cali "obiektywi軼i" ze swoimi "nie oceniajcie gry nim wyjdzie" okazali si w wi瘯szo軼i bezmy郵nymi optymistami kt鏎zy nie potrafili albo nie chcieli ujrze czarnych chmur kr捫帷ych na projektem (i ostatecznie w sporej cz窷ci si rozczarowali). Ostatecznie prawdziwymi obiektywnymi okazali si ci co potrafili podej嗆 do dziecka Beth bez z逝dze i nie prze篡li zawodu widz帷 je takim jakim jest, to ci kt鏎zy kroczyli drog 鈔odka widz帷 tak zalety jak i wady tej gry.

Dzi po ich mondrych tezach jak i po nich samych nie zosta這 nic, pr鏂z mo瞠 kolejnego "zdziwienia" jakie b璠zie 鄉ia wyrazi kto z branszy "czemu tak 郵epo plujecie w Fallouta 3, bo czas gier izo ju min掖"  Wink

Jak kto nie pojmuje dlaczego czas gier Izo nie m鏬 min望, to tylko 鈍iadczy na jego niekorzy嗆. W ko鎍u Izo to nie przodek FPP/TPP, bo wszystkie te sposoby prezentacji powsta造 tak samo dawno temu, lecz jest to po prostu jeden z r闚norz璠nych sposob闚 prezentacji 鈍iata.

Ale kto mia racj to si pewnie za par lat przekonamy, gdy b璠zie jeszcze istnia豉 "scena Fallouta 3".

A w og鏊e istnieje co takiego jak scena Fallouta 3? Je郵i ju kto zagl康a do k帷ika tej gry, to tylko z pytaniem o bugi lub przej軼ie gry.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2009, 16:54:58 wys豉ne przez Rezro » Zapisane
Squonk
Schronowy In篡nier
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomo軼i: 8807


Wytyczaj帷 kierunek - Emanacja azymutem!


WWW
« Odpowiedz #8 : Lipiec 25, 2009, 15:48:47 »

Cytat: Rezro
Wybaczcie mi je郵i mam skleroz i nie pami皻am

Mo瞠 to by inny Rezro?  Wink

Ci篹ko jest nie ocenia (przynajmniej mnie) F3 przez pryzmat szumu medialnego i oprawy produkcyjnej jaka by豉 wok馧 tej gry. Bo gdy si spojrzy na asekuranck polityk Bethesdy i kurczowe trzymanie si poprawno軼i politycznej, w kt鏎ej np. wyeksponowanie przemocy ma zakry kwestie mo磧iwo軼i wyboru dowolnych zachowa i ponoszenie ich konsekwencji - to trudno nie mie do Fallouta 3 takiego a nie innego zdania.

Cytat: Rezro
bo jako nie widz by cokolwiek co mo積a by這 nazwa scen Fb3 istnia這 cho dzi?

Na NMA te cisza?

PS. A co do trailera - bo w豉郾ie go obejrza貫m - to jak kto lubi takie co to b璠zie w domu. Grunt, 瞠 gra nie udaje jakiego nieporadnego FPS'a do kt鏎ego tw鏎cy dorabiaj i pisz now mitologi - jak Beth w F3.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2009, 15:57:05 wys豉ne przez Squonk » Zapisane

Mo瞠my doj嗆 od sukcesu do upadku, od marze do urny z prochami. Mo瞠my spa嗆 z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy m鏬豚y mnie poratowa'.
Rezro
St. chor捫y
*
Wiadomo軼i: 4044


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #9 : Lipiec 26, 2009, 15:59:24 »

Mo瞠 to by inny Rezro?  Wink

Tak to by貫m ja! Ale nie by貫m pewny czy dobrze kojarz o co ci chodzi這.

Ci篹ko jest nie ocenia (przynajmniej mnie) F3 przez pryzmat szumu medialnego i oprawy produkcyjnej jaka by豉 wok馧 tej gry. Bo gdy si spojrzy na asekuranck polityk Bethesdy i kurczowe trzymanie si poprawno軼i politycznej, w kt鏎ej np. wyeksponowanie przemocy ma zakry kwestie mo磧iwo軼i wyboru dowolnych zachowa i ponoszenie ich konsekwencji - to trudno nie mie do Fallouta 3 takiego a nie innego zdania.

Tak to prawda, a najzabawniejsze jest to 瞠 to sami kolesie z Beth na samym pocz徠ku pysznie zacz瘭i wygadywa bzdury w stylu "100% RPG z elementami FPS" zapominaj帷 瞠 maj do czynienia z legend i inteligentnymi odbiorcami, a dopiero po negatywnej podyktowanej szokiem reakcji fan闚 nabrali wody w usta, co poskutkowa這 tylko utrwaleniem negatywnej postawy u tzw. betonu i kontr opozycj niedoinformowanych optymist闚. M闚i帷 w skr鏂ie to g逝pota i ignorancja nowych w豉軼icieli marki doprowadzi豉 do ca貫go zamieszania, a wystarczy這 tylko podej嗆 z szacunkiem do klient闚 i spr鏏owa mu wyt逝maczy swoje cz瘰to s逝szne racje, a mo瞠 i przyj望 jak捷 dobr sugesti je郵i si trafi.

Na NMA te cisza?

Osobi軼ie za這輳 si 瞠 wi瘯szo嗆 z nich po zagraniu przekona豉 si 瞠 nie jest wcale tak 幢e jak s康zono, a cz窷 z nich zapewne i zacz窸a kosi w t gr i teraz im g逝pio si do tego przyzna.

PS. A co do trailera - bo w豉郾ie go obejrza貫m - to jak kto lubi takie co to b璠zie w domu. Grunt, 瞠 gra nie udaje jakiego nieporadnego FPS'a do kt鏎ego tw鏎cy dorabiaj i pisz now mitologi - jak Beth w F3.

Prawda!
Zapisane
Strony: [1]   Do g鏎y
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kana RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ogranicze! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Dzia豉 na MySQL Dzia豉 na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawid這wy XHTML 1.0! Prawid這wy CSS!