Bezpośredni link do newsa-----
Jak dobrze pewnie wszyscy wiemy, jedną z podstaw świata Fallouta jest retro-futuryzm. Objawia się to m.in. nawiązaniami do sztuki, kultury ale także wydarzeń społecznych i "klimatów" jakie były w Stanach Zjednoczonych w latach 40ch i 50ch ubiegłego wieku.
Wiele osób zastanawiało się pewnie jak można by zasady budowy falloutowego świata przenieść na nasz grunt. Do jakich klimatów moglibyśmy się odnieść, chcą budować retro-futurystyczny świat? Tutaj odpowiedź jest jedna - to okres 1944 - 1989 - czyli czas komuny w Polsce, jak i w całym bloku wschodnim. Figurki Lenina, produkty motoryzacyjne tamtego okresu, partyjna propaganda - to tylko mały wycinek elementów z których można by zbudować "klimatyczny" świat. Czego w pewnym stopniu przykładem może być "zamrożony" projekt gry cRPG Forlorn World, oparty o alternatywną rzeczywistość, w której partia wcale nie oddaje władzy po 1989 roku.
Właśnie - może czy nie może? Czy "fabularne mizianie" się klimatami i gadżetami bezpośrednio nawiązującymi do komunizmu to jeszcze ciekawa, historyczna zabawa ucząca wiedzy o tamtym okresie, czy przejaw głupoty i relatywizmu moralnego?
Na te pytania będzie dziś starał się odpowiedzieć Bronisław Wildstein w swoim programie, który o godzinie 22:55 nada
TVP 1.
Bronisław Wildstein przedstawia