Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Czerwiec 18, 2019, 11:08:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : Marzec 06, 2019, 15:41:55  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Hammer
Może wiesz, a może nie wiesz ale FN p90 dostaniesz za darmo jako nagrodę w jednym z zadań NCR. Więc nie trzeba go kupować. To szczegół ale właśnie dla takich szczegółów chcę napisać ten poradnik.

No tak, ale jak jak masz tam z 2- 3 lvl i idziesz po APA to raczej nie zagłębiasz się w zadania po drodze :p A musisz mieć czym zastrzelić hubola w Navarro...

 92 
 : Marzec 06, 2019, 12:53:09  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez sosenka
O tym nie miałem pojęcia, przeczochrałem jednak tą wiochę wzdłuż i wszerz - nic takiego nie znalazłem. Podejrzewam, że mogła być to pierwsza wersja Fallouta bez paczy. Wtedy takie kwiatki można było znaleźć. Pamiętasz dokładnie gdzie to leżało ?

 93 
 : Marzec 06, 2019, 00:24:31  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Squonk
Gdy ostatni raz grałem w Fallouta 2 - teraz to już będzie 14 lat temu - zaczynałem go z poradą znalezioną w jakimś czasopiśmie growym. Chodziło tam o to, by tak zakombinować, i w ciemno od razu po wyjściu z Arroyo udać się do Modoc. Tam, po udanym przejściu losowych spotkań, w jednym z kibli (?) jest ukryta broń i pancerz. Na początku gry to było bezcenne, a potem szło już górki  Hyhyhy

 94 
 : Marzec 06, 2019, 00:15:51  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Squonk
1) W pierwszym poście zjadło grafikę chyba. Jak coś to podrzuć ją w PMce, to się zahostuje ją.

2) Jeśli nie masz nic przeciwko, to mogę popromować ten temat tu czy tam  Cool

 95 
 : Marzec 05, 2019, 23:23:30  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez sosenka
Cieszę się, że moje 20-letnie doświadczenie z tą grą może się jeszcze przydać  Cheesy

 96 
 : Marzec 05, 2019, 23:17:01  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Jerzy
Podoba mi się styl i jakość. Hmm... może być, że powstanie autorska solucja.  Smiley

 97 
 : Marzec 05, 2019, 23:08:30  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez sosenka
Klamath

W drodze do Klamath jest duże prawdopodobieństwo, że spotkamy Kage o którym wspominał nam Mynoc. Trzech na jednego to mało sprawiedliwa walka więc najlepiej ratować się ucieczką. Nie ma się co strofować będziemy mieli w sumie jeszcze cztery okazje by się z nim zmierzyć – co prawda będzie lepiej przygotowany ( lepszy pancerz, broń i obstawa ) ale nie takich kozaków przyjdzie nam jeszcze ubić.

W Klamath pierwsze kroki kieruję do braci Dunton by kupić od nich Cat`s Paw ( będziemy w przyszłości potrzebować 10 szt ) następnie zasuwamy do baru „Złoty Gekon”. W kącie stoi John Sullivan podniesie nam walkę wręcz i bronią białą o 10%, dodatkowo po szkoleniu zaproponujmy mu drinka 150xp +10 karmy. Właśnie awansowaliśmy na level trzeci i możemy wziąć perka ale w tym przypadku daruję sobie na razie wybór bo i tak nic przydatnego dla nas na tym poziomie nie otrzymamy a ponieważ będzie trochę tutaj majstrowania przy zamkach podnoszę umiejętność otwierania zamków z 27% do 45%. Nastał wieczór a to pora gdy bracia Dunton wychodzą, że swojej nory do baru więc jest to wyśmienita okazja by zrobić małe włamanko.  Wcześniej jednak zajrzyjmy do ich kieszeni – pusto. Wchodzimy w tryb walki i wychodzimy - sprawdzamy ponownie. Małe czary mary i oto pojawiają się w ich kieszeniach kastety, które kradniemy ( każdy wart 250$ ) Drzwi w ich domu mają dobry zamek i nie uda nam się go sforsować ale możemy rozwalić je za pomocą koktajlu Mołotowa ( ma go Aldo lub jeden z biegających dzieciaków ) W ich szafce znajdziemy drugi egzemplarz Cat`s Paw, następny koktajl i trochę śmieci. Suszoną wołowinką możemy poczęstować psiaka za co odwdzięczy się nam kluczem do przejścia w osadzie traperów. Przygotowania zakończone można zabierać się za questy.

Na pierwsze zadanie wybieram Tora i pomoc w przypilnowaniu Brahmin. Po zabiciu skorpiona podchodzimy do braci Dunton i przyjmujemy propozycję aby to jednak im pomóc w kradzieży bydła ( przy okazji mają kolejne dwa kastety do zajumania ) Spławiamy Tora ( -10 karmy) ale nie przyjmujmy nagrody od nich, karma spadła by nam o kolejne -60 punktów, (50$ i 150xp nie jest tego warte). Rzucamy im tekst, że to co zrobili to obrzydlistwo, kradzież zakończy się powodzeniem a my możemy pozabijać resztę skorpionów. Wychodząc z lokacji koniecznie weźmy z szopy lezące na ziemi szczypce skorpiona.

Udajmy się następnie do Ardin Buckner matki Tora. Dowiemy się, że głupolek uciekł i prosi nas o sprowadzenie go z powrotem do domu. Biegniemy do kanionu, robot na szczęście jest uszkodzony i ma mało PA więc dwa ciosy z kastetu i odskok zagwarantuje nam bezbolesne zwycięstwo (200xp za robota a za Tora 200xp + 50 karmy ) Potem z powrotem do Adrin ale nie prośmy o nagrodę ( kolejne +75 karmy ) Zrobiliśmy ten quest tak z dwóch powodów: po pierwsze został darowany dług Sulika i możemy go zrekrutować ( 500xp ) po drugie, dzięki podpompowanej karmie cena skórzanego pancerza spadła nam z 1770$ do 1218$.

Odwiedzamy teraz warsztat Vica ale oczywiście go nie zastaniemy, rozbrajamy pułapkę na drzwiach oraz zamek, zabieramy radio i najlepszą giwerę w całej grze. Od Jenny dowiemy się, że Vic udał się do Nory ale jeszcze z stamtąd nie wrócił ( zaznaczy nam to miejsce na mapie ) Na razie robimy przerwę od tego wątku i pora zając się zakupami.

Zbieramy wszystko co uda nam się znaleźć, zaglądamy w każdy kat, każdą szafkę skrzynkę czy biurko, dodatkowo okradamy każdego mieszkańca ( większość z nich wyjątkowo nie będzie chciała nas zaatakować przy próbie nieudanej kradzieży ) Wszystko to by kupić sobie ten pancerz ale należy pamiętać by nie pozbywać się rzeczy, które przydadzą się nam w przyszłości mam na myśli: manierkę, cats Paw ( kolejny w kiblu i u paniusi w łaźni – w sumie 4 szt zdobędziemy w Klamath ) ziółka i roślinki, radio, 10 butelek wódki i piwa, koktajl Mołotowa oraz włócznie i noże.

Udajmy się następnie do osady traperów by tam ponownie pozbierać i ukraść wszystko co się da. Dzieciakowi ukradniemy książkę skauta, którą możemy przeczytać a gość o dziwnym imieniu Slim Picket podniesie nam za 50$ sztukę przetrwania aż o 18% ( gdyby nie pojawiła by się nam ta opcja dialogowa próbujmy ponownie aż do skutku – w końcu zaskoczy ) Wracamy do głównej lokacji dokopać Dantonom. Zagadajmy do Maidy o kradzież bydła, tylko wtedy będziemy mogli zakończyć tą sprawę. Jeżeli mamy ze sobą szczypce skorpiona z ich szopy (save) nastraszmy ich aby przestali dręczyć Tora - 250xp następnie sprawdźmy oznakowanie krów w zagrodzie za ich domem. Odkryjemy, że są podrobione. Mając wystarczające dowody oraz szczypce udajemy się do Adrin wydać ich i klasycznie odmówmy nagrody ( 300xp ) Babka obiecuje nam, że się nimi już zajmie i to dosłownie. Gdy wrócimy następnego dnia Duntonów już nie będzie ( zabiła ich czy co ? )

Na koniec wspomnę jeszcze o książce „spluwy i kulki” którą można tu znaleźć i podnieść sobie umiejętność broni palnej – wstrzymajcie się z przeczytaniem jej teraz, jest fajny patent który zaprocentuje w niedalekiej przyszłości.

Na razie to tyle co chcę tu zdziałać, nie wszystko jest zrobione ale to najlepszy czas by udać się do Nory. Koniecznie weźmy ze sobą radio oraz wszystkie śmieci o wartości co najmniej 2285$ Jeżeli wszystko pozbieraliśmy w Klamath jak bozia przykazała bez problemu uzyskamy tą kwotę.  

 98 
 : Marzec 05, 2019, 00:43:48  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Rezro
No to build podobny to mojego (kilka różnic tu i tam). Jedyna różnica jest taka że ja zamiast Leczenia biorę Retorykę, który się od czasu do czasu przydaje. Zdolniachę to warto brać tylko jak gra się inteligentną postacią i ma się i tak absurdalny przyrost punktów rozwoju. Przy niskiej inteligencji może nas zaboleć. Mogę też dodać że krzemień też jest łatwo ukraść. Walka wręcz to ciekawa alternatywa. Pamiętam że raz przeszyłem grę Karateką Zwyrol (w przeciwieństwie do jedynki nie jest to bezużyteczne).

 99 
 : Marzec 04, 2019, 00:49:48  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez Jerzy
Ok, tu trudno wymyślić coś nowego.  Smiley  Postać logiczna. Atrybuty bardzo zbliżone, "zdolniacha" obowiązkowo, ale zdolności inne - walka wręcz była - o ile pamiętam. 

 100 
 : Marzec 04, 2019, 00:11:42  
Zaczęty przez sosenka - Nowe: wysłane przez sosenka
Świątynia Prób

Nic nowego tutaj nie wymyślę ale żeby coś było to: Włócznię zostawmy w ekwipunku, atakiem wręcz mamy większą szansę trafienia niż bronią białą. Obrażenia zadane potężnym kopniakiem są porównywalne do obrażeń włóczni więc wybór ten jest oczywisty. Na mrówki wystarczy jeden cios na skorpiony dwa. Staram się aby to przeciwnik zainicjował walkę jako pierwszy i stracił wszystkie swoje punkty akcji na podejście do nas. Dzięki wyższej inicjatywie będziemy mieli do dyspozycji aż dwie tury z rzędu. W drugiej turze gdy przeciwnik będzie jeszcze żył atakuję kopniakiem i odskakuję za resztę PA na bezpieczną odległość. Tym sposobem przejdziemy ten tutorial bez problemu i straty choćby jednego HP.
Oczywiście zabijam i zbieram wszystko co uda mi się znaleźć: kolejna włócznia, proszki lecznicze, antidotum a nawet odwłoki skorpionów. W kolejnej lokacji warto rozbroić wszystkie 18 pułapek dzięki czemu awansujemy na drugi poziom jeszcze tutaj w świątyni ale nie rozdzielam jeszcze punktów umiejętności. Na końcu naszej drogi czeka Cameron gotowy na pojedynek -  przekonajmy go, że walka  jest bezsensowna i tym prostym sposobem staniemy się posiadaczami stroju z krypty naszego przodka, jego pipboy'a oraz wpadnie nam za ukończenie tej próby 600xp i 15 karmy.

Arroyo

Biegusiem udajemy się do starszej wioski, która zleci nam misję odnalezienia krypty 13 z której to pochodził nasz przodek i zdobycie  G.E.C.K. otrzymamy od niej manierkę, 152$ oraz wskazówkę aby na początek udać się do Klamath i odnaleźć kupca Vic'a. Zanim tam wyruszymy możemy pozałatwiać kilka spraw i pomóc mieszkańcom wioski w ich problemach.

# Naprawa studni – łatwe 100xp
# Lucas podniesie nam umiejętność walki wręcz do 55%
# Jordan podszkoli nas w walce bronią białą +10%
# Mynoc naostrzy nam włócznie jak przyniesiemy mu krzemień.
# Hakunin poprosi nas o wytępienie chwastów z jego ogródka.
# Nagor zleci nam odszukanie i sprowadzenie jego ukochanego psiaka.

Najpierw załatwmy sobie lepszą broń, krzemień zdobędziemy od ciotki Morlis – podnoszę retorykę do 51% i pojawi się nam wtedy opcja dialogowa by oddała krzemień za darmo. Jest to jeden z tych testów, które nie gwarantują sukcesu mimo, że mamy spełniony warunek i pojawia nam się odpowiednia opcja dialogowa. Dlatego w takich przypadkach warto przed rozmową zrobić quicksave. ( W przyszłości wszystkie takie momenty będę oznaczał krótkim „save” ) Oczywiście pożyczam sobie od niej 100$ schowane w namiocie. Zanim jednak udamy się do Mynoc'a wyrzućmy z inventory wszystkie włócznie jakie mamy. Dzięki temu podaruje nam swoją już naostrzoną. Różnica w obrażeniach niewielka ale zawsze to coś.

Teraz załatwmy rośliny o mrocznych duszach jak nazywa je Hakunin. Nagrodą będzie w sumie 270xp, dwa proszki lecznicze i możliwość u niego miksowania kwiatu Broca z korzeniem Xandrowym na proszek leczniczy. Nigdy z tego nie korzystałem ponieważ składniki te bardziej nam się przydadzą w przyszłości do produkcji Stimpaków. Dodatkowo mamy u niego natychmiastowe i darmowe leczenie. Przy okazji w jego skrzyni znajdziemy trochę zapasów do zabrania "save" ale musimy otworzyć ją niezauważenie podczas skradania.

Zanim wejdziemy na tereny łowieckie możemy zrobić quicksave. Ilość roślinek jakie tam się pojawia jest generowana losowo przy pierwszym wejściu, maksymalnie można znaleźć 7 lub 8. Gekony nie są agresywne oprócz jednego osobnika ale i tak warto ubić je wszystkie dla expa. Gdy zrobi się niebezpiecznie zawsze można uciec do szamana i się podleczyć. Gdy wrócimy z psiakiem nagrodą będzie 100xp +5 karmy. Lokacja ta odradza się co 24h ale musimy wyjść na mapę świata (rośliny jak i gekony)

Została na koniec jeszcze jedna skrzynka do splądrowania u starszej wioski (zamknięta). Za pozostałe 10 punktów podnoszę otwieranie zamków i próbuje ją otworzyć. Na sam koniec możemy zagadać ponownie do Mynoc – opowie nam historyjkę o gościu imieniem Kaga. To wszystko co możemy tutaj zrobić pora więc udać się do Klamath.

Strony: 1 ... 8 9 [10]
Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!