Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Styczeń 27, 2021, 03:06:32 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Styczeń 22, 2021, 20:43:54  
Zaczęty przez Sajok - Nowe: wysłane przez Sajok
Bardzo cenne uwagi Smiley Obiło mi się kiedyś o uszy o tych zapisach w pomieszczeniach, choć nie pamiętam przy jakiej okazji. Ale dopiero Twój wykład Aurelinusie wyjaśnił o co w tych czystych zapisach chodzi i jakie to ma konsekwencję. Tym bardziej dla mnie to ważne, że mój FNV dość regularnie się zawiesza i wywala (założyłem, że to z uwagi na wady silnika i dużą ilość ładowanych modów, no i częstość grzebania w tych modach), więc zwrócę teraz uwagę na tę kwestię, którą poruszyłeś powyżej. Jeszcze raz dzięki Aurelinusie Pijmy piwo!

 2 
 : Styczeń 22, 2021, 14:06:27  
Zaczęty przez Sajok - Nowe: wysłane przez Aurelinus
A czy ktoś może wyjaśnić czemu tak się dzieje? Bo sumie rozwiązanie jest nieco "kosmiczne": skasuj jakieś dziwne save'y a następnie wysadź się w grze granatem i wszystko będzie już działać (i działa) Wink Zauważyłem, że te "dziwne" save'y .tmp tworzą się chyba jak mnie losowy wywala z gry, tak bez powodu. Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Wiem, że stare, ale dla potomności - save'y w F3/FNV nie zapisują stanu skryptów losowych, których działa całe stado na obszarach zewnętrznych, głównie randomowe spotkania, fauna, część wrogów którzy się respawnują itp. A skrypty lubią się kaszanić po załadowaniu sejwa i próbie ustalenia gdzie jesteś i na jakim etapie. Pomysł z bombą nie jest nowy i działa od zarania dziejów F3, a właściwie Obliviona, bo gra przy śmierci tworzy twardego sejwa. Tyle, że jest o niebo bezpieczniejszy i sensowniejszy sposób ochrony przed randomowymi dziwactwami - kończ grę i zapisuj stan gry w zamkniętym pomieszczeniu i po sprawie - pisałem o tym wielokrotnie i nawet w moich modach jest uwaga na ten temat. Nie trafisz nigdy na problem przy sejwach, jeśli będziesz korzystał z tej metody. I dotyczy ona również FNV.
Akurat w tym wypadku na pewno wina leży po stronie wadliwych skryptów moda, ale dodane do niestabilności samej gry tworzą wybuchową mieszankę. Po prostu kończ grę w pomieszczeniu zamkniętym i problem się nie pojawi, nawet przy niestabilnych modach. Chodzi z grubsza o to, że wszystkie skrypty są resetowane przy wczytaniu gry i te, które zostały zmodyfikowane w modach są doczytywane później (o milisekundę) - tzn. gra najpierw ładuje czystego F3 a potem próbuje modyfikować rzeczywistość na podstawie danych odczytanych z modów i sejwów, Jak można się domyślić dość luźna struktura plików gry powoduje, ze to się nie zawsze  udaje i masz klops. Na pewno nie raz trafiłeś na pędzących gdzieś dziwnych ludzi w grze (lub inne istoty) - to właśnie ten przypadek - oryginalna gra zapisała ich gdzieś indziej, a po doczytaniu moda są przesuwani tam, gdzie widzi ich mod. Wczytując grę w pomieszczeniu dajesz jej czas na weryfikację plików (podczas wychodzenia z tego pomieszczenia na zewnątrz), ale już jesteś w grze i w razie błędu skrypty nie są odpalane, dziwactwa się nie pojawiają ani gra najczęściej się nie wywala. Taki sam skutek ma też reload w trakcie gry (w dowolnym miejscu tym razem), wszystko to działa sprawniej, bo już jesteś zalogowany, a reload nie powoduje resetu skryptów.
Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Tak samo jak Wiedźmin 1 nie dostaje Wiedźminowi 3. Nie robiłbym z tego problemu - inne czasy, inne założenia.

 3 
 : Styczeń 22, 2021, 13:40:33  
Zaczęty przez Sason - Nowe: wysłane przez Aurelinus
faktycznie przecież mody oparte są o jakieś dane pochodzące z gry, więc w zasadzie nie można tu mówić o ochronie praw autorskich
Jeśli już to tylko sam pomysł, odtworzenie czegokolwiek z moda np. przez zrobienie czegoś "na wzór" wyklucza jakiekolwiek prawa autorskie poza ewentualnie samaym własnie pomysłem. Tzn. plagiat jest absolutnie dozwolony.
Oczywiście z szacunku do pracy moddera należałoby to jednak jakoś respektować.
Pod warunkiem, że nie wymyśla żadnych "praw autorskich" do rzeczy, które de facto sam pożyczył lub ukradł. Żeby było jasne - nie mam nic przeciwko pożyczaniu czy miękkiej kradzieży, jeśli nie idzie za tym pieniądz (np. żebractwo na patreonach itp.) - chodzi o sam fakt przypisywania sobie praw do nieswoich rzeczy.
Osobiście wolę GOGa, bo tam jestem właścicielem gry i mam pliki instalacyjne na dysku a na steamie właściwie to ma się tylko licencje.
Jak wielka jest siła marketingu CDP świadczy hype wokól C2077, a gra jest de facto gówniania (choćby w porównaniu do W3). Tak samo jest z GOGiem. Nie ma GoGa - nie masz nic, żaden inny serwis nie asekuruje kont na GOGu, nie napiszesz do Valve, że padł GOG i prosisz o przeniesienie gier.
I jak konto ci padnie (mi dwa razy ukradli) to człowiek pozostaje z niczym albo jak ci zechcą zmienić wersję gry z centralnoeuropejskiej na wschodnioeuropejską też nie masz nic do gadania... Niestety, mam ze trzy ulubione gry, które są tylko na steamie, więc całkowicie nie odseparuję się od niego. Czym człowiek starszy tym bardzie chyba nie chce być od czegoś uzależniony.
Zhakowanie konta to przykra sprawa, ale jeśli myślisz, że GOG jest bezpieczniejszy to źle myślisz. GOG to przede wszystkim kiepskie i mała ilość gier, nie mówiąc już o multi, które na GOGu de facto nieistnieje. Mam konto i tu i tu i jeszcze na EA i Ubisofcie. Dla mnie żaden problem. Co do licencji, to gra po 3-4 latach jest już tak stara, że i tak do nich nie wracasz (z małymi wyjątkami), a stare płyty dawno wyrzuciłem. Argument jest wyjątkowo słaby i tylko marketingowo nakręca wiarę, że coś masz na stałe, a wcale tego i tak nie potrzebujesz ani nie używasz. Wersja central czy wschodnio - to już zupełnie dziś bez znaczenia, czasy podziałów skończyły się wieki temu, i chyba tylko kilka gier na niego wpadło. Od lat nie widziałem żadnych wersji east-west, a co druga gra już w ogóle nie jest tłumaczona i to samo masz na GOG.

 4 
 : Styczeń 22, 2021, 13:08:45  
Zaczęty przez Sason - Nowe: wysłane przez Sajok
Dzięki Aurelinusie Smiley He he na pomysł z wydmuszką nie wpadłem. Właśnie mi też uświadomiłeś, że faktycznie przecież mody oparte są o jakieś dane pochodzące z gry, więc w zasadzie nie można tu mówić o ochronie praw autorskich, nigdy jakoś nie spojrzałem na to od tej strony. Oczywiście z szacunku do pracy moddera należałoby to jednak jakoś respektować. Ja, przyznaję się bez bicia, wszystkie mody (chyba bez wyjątku), które sobie ściągnąłem zawsze choć trochę zmieniam tak pod swoim kątem. Ze steamem zapamiętam Wink Tak swoją drogą ja staram się odchodzić jak najbardziej od steama. Osobiście wolę GOGa, bo tam jestem właścicielem gry i mam pliki instalacyjne na dysku a na steamie właściwie to ma się tylko licencje. I jak konto ci padnie (mi dwa razy ukradli) to człowiek pozostaje z niczym albo jak ci zechcą zmienić wersję gry z centralnoeuropejskiej na wschodnioeuropejską też nie masz nic do gadania... Niestety, mam ze trzy ulubione gry, które są tylko na steamie, więc całkowicie nie odseparuję się od niego. Czym człowiek starszy tym bardzie chyba nie chce być od czegoś uzależniony. Pozdrawiam.

 5 
 : Styczeń 21, 2021, 19:46:57  
Zaczęty przez Sason - Nowe: wysłane przez Aurelinus
Aurelinusie, ściągnąłem sobie taki mały mod dodający kreaturę Wanamingo do FNV. Jednak mod ten jest zrobiony pod TTW. Jak "odpiąć" taki mod od TTW (autor udzielił zgody w postach, ale kazał sobie to zrobić samemu). Przez odniesienie do plików esm TTW nie mogę go otworzyć ani w Gecku ani FNVEdit. Jak to można zrobić inaczej? Jedynie co mi przychodzi do głowy to ściągnięcie całego (!) TTW żeby chwilowo "podłożyć" pliki esm a następnie wyczyścić je odpowiednio w FNVEdicie, ale to wymaga ściągania kupy danych a mi się nie chce.
Niestety tylko przez ściągnięcie TTW. Ale to dziwne, że FNVEdit nie pozwala go otworzyć bez mastera. Sugeruję spróbować inny edytor, na pewno jest taki stary Mod Manager, który na to pozwala (nie ten Nexusa), jak weźmiesz moje pliki to jest na printscreenach jego nazwa (tak mi się wydaje), bo w nim robiłem instrukcję pozycjonowania modów do F3 i FNV. Możesz też posłużyć się podstępem i stworzyć wydmuszkę o tej samej nazwie co ten TTW Smiley. GECK pewnie "rozpozna" manewr i się wysypie, ale FNVEdit powinien łyknąć bajkę. Pamiętaj, że jeśli slave jest uzależniony od jakichś plików z mastera, to trzeba je przenieść również, by twój submod działał i pytanie czy twórcy TTW zgadzają się na to, jeśli to są dane wrażliwe tzn. podlegające prawu autorskiemu. A tak między nami - mody nie podlegają żadnemu prawu autorskiemu, wszystkie te klauzule o konieczności pytania twórców, zakazy i nakazy mogą sobie wsadzić do dupy w dowolnym kraju świata. Ale jak opublikujesz coś na Nexusie to cię dla zasady pewnie wywalą (po znajomości). Tym nie mniej nic nie jest chronione prawem co jest w modach, to tylko dobry/miły zwyczaj. Publikując moda niejako zgadzasz się, że ktoś go "ukradnie" na swoje potrzeby. Takie prawo można - od biedy - próbować egzekwować w stosunku do prac graficznych, ale tylko, jeśli masz 100% udziału w ich wykonaniu. Bo jeśli chodzi o modele, skrypty, itp. rzeczy to wszystko wyciągasz z gry, czyli nie swoje, a korzystając z np. 3dmaxa lub photoshopa dowolnej wersji czynisz współwłaścicielem ich twórców.

PS. Tak na przyszłość - prawie tu już nie bywam, znajdź mnie na Steamie (ten sam nick) - i szybciej i intymniej Smiley.

 6 
 : Styczeń 19, 2021, 14:28:16  
Zaczęty przez Sason - Nowe: wysłane przez Sajok
Aurelinusie, ściągnąłem sobie taki mały mod dodający kreaturę Wanamingo do FNV. Jednak mod ten jest zrobiony pod TTW. Jak "odpiąć" taki mod od TTW (autor udzielił zgody w postach, ale kazał sobie to zrobić samemu). Przez odniesienie do plików esm TTW nie mogę go otworzyć ani w Gecku ani FNVEdit. Jak to można zrobić inaczej? Jedynie co mi przychodzi do głowy to ściągnięcie całego (!) TTW żeby chwilowo "podłożyć" pliki esm a następnie wyczyścić je odpowiednio w FNVEdicie, ale to wymaga ściągania kupy danych a mi się nie chce.

 7 
 : Styczeń 17, 2021, 14:27:22  
Zaczęty przez Squonk - Nowe: wysłane przez Squonk

Uuu! Aaa!! Ooo!!!

Te dramatyczne dźwięki mają nas wprowadzić w dramatyczny nastrój, bowiem stało się! Na świecie od początku minionego roku trwa ogólnoświatowa epidemia Covid-19 wywołanej przez wirus SARS-CoV-2. Na całym świecie, więc doświadczenie choćby poczucia zagrożenia to doświadczenie całej ludzkości. A jak dodamy do tegofakt, że początek roku 2021 przyniósł ewidentne działania wielkich portali społecznościowych w jednostronnym ograniczaniu wolności słowa, to robi się jeszcze ciekawej. No ale zobaczymy co będzie dalej.

O to więc dane dotyczącego naszego potencjału w mediach społecznościowych za rok 2020.

 8 
 : Grudzień 22, 2020, 22:20:50  
Zaczęty przez Squonk - Nowe: wysłane przez Squonk

Wyprzedażowo-promocyjno-świąteczna akcja na Epic Games Store trwa, i dziś można zdobyć taki o to rarytas 🤩

W 2013 roku świat został zniszczony w wyniku kataklizmu, a prawie cała ludzkość uległa zagładzie. Powierzchnia ziemi stała się trującym pustkowiem. Garstka ocalałych schroniła się w podziemiach moskiewskiego metra, a cywilizację człowieka znów ogarnął mrok średniowiecza.

Jest rok 2033. Pod powierzchnią ziemi zdążyło się już urodzić i wyrosnąć całe pokolenie. Oblegane przez wrogów miasta przy stacjach metra walczą o przetrwanie – zarówno między sobą, jak i ze zmutowanymi koszmarami czyhającymi na powierzchni.

Masz na imię Artiom. Urodziłeś się w ostatnich dniach przed kataklizmem, ale wychowałeś już pod ziemią. Nigdy nie udawałeś się poza obręb swojego miasta, lecz niezwykły splot wydarzeń zmusza Cię do wyruszenia w desperacką misję do samego serca metra. Musisz ostrzec resztki ludzkości przed straszliwym nadciągającym niebezpieczeństwem.

Podczas swojej wędrówki trafisz do zapomnianych katakumb pod torami metra i zwiedzisz zrujnowane pustkowia na powierzchni, a Twoje decyzje zaważą na przyszłości całego rodu ludzkiego.

Co, jeśli prawdziwe zagrożenie nie przychodzi z zewnątrz?


Zaś obszerną recenzję pakietu Metro Redux przeczytacie w tymże linku.

Metro 2033 Redux do pobrania na Epic Games Store.

 9 
 : Grudzień 18, 2020, 14:41:12  
Zaczęty przez Squonk - Nowe: wysłane przez Aq
Pierwszą grą jest Cities Skylines, jeszcze przez 3h do godziny 17:00. Przy okazji pobrania tej gry, Epic daje prezent w postaci kuponu podarunkowego w kwocie 40 zł na zakup gier w ich serwisie.

 10 
 : Grudzień 17, 2020, 01:04:14  
Zaczęty przez Squonk - Nowe: wysłane przez Squonk

Od jutra (17 grudnia) na Epic Games Store rusza świąteczna wyprzedaż gier.

Świąteczna wyprzedaż Epic Games Store zaczyna się już 17 grudnia, a wraz z nią do naszego sklepu trafi całe mnóstwo smakołyków. Zajrzyjcie do niego, by rozpakować czekające na Was zniżki sięgające nawet do 75% i… wiele więcej.  

Do tego będzie jeszcze coś, co mile połechta nasze januszowe serduszka.

17 grudnia zaczynamy również rozdawanie nowej darmowej gry każdego dnia przez całe dwa tygodnie — tak, zgadza się, czeka na Was 15 dni bezpłatnych gier! Każdą grę będzie można pobrać bezpłatnie przez 24 godziny, a wszystkie odebrane tytuły będziecie mogli zachować na zawsze.

Jeśli dają, to brać! 😁    

Strony: [1] 2 3 ... 10
Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!