Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout

Fallout i Wasteland => Fallout 2 => Wątek zaczęty przez: Juraszka w 29 Marca 2014, 13:26:04

Tytuł: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 29 Marca 2014, 13:26:04
Tłumaczenie Restoration Project 2.3.2 v.2 zostało ukończone!


Co zrobiłem:

UWAGA!
Z powodu pewnych zmian (brak High Resolution Patch'a, zmiana nazwy polskie.ini na translations.ini, brak pliku ddraw.ini w spolszczeniu) zaleca całkowite usunięcie gry wraz z modem i instalacja na czysto). Zmiany te wprowadziłem z myślą o nadchodzącej premierze Restoration Project 2.3.3 z wersją polską dostępną w menu instalatora! Fakt usunięcia pliku spolszczonego pliku ddraw.ini sprawia, że spolszczenie nie wymaga dodatkowych operacji gdy zainstalujemy Ammo Moda (wcześniej należało dokonać podmiany lub edycji tegoż pliku)
- zapisane gry można zachować, gdyż powinny być kompatybilne!

Mam nadzieję, że wszystko będzie działać bez problemów - ewentualne błędy bądź anomalie proszę zgłaszać w tym temacie KONIECZNIE, bowiem jest to "ostatni gwizdek" - pod koniec kwietnia spolszczenie zostanie zaimplementowane do instalatora Restoration Project 2.3.3!



Małe info, dla osób które wolą kontrolować towarzyszy...
...najnowszy sfall nie posiada już funkcji jak "ControlPartyMembers".
Zastąpiono to funkcją "ControlCombat", której wartość 2 pozwala na sterowanie (w czasie walki) całą drużyną -więcej w pliku README.
Wspomniałem już killap'owi o tej zmianie...



DOWNLOAD:
http://chomikuj.pl/Juraszka93/GRY/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL+v2,3781905068.rar (http://chomikuj.pl/Juraszka93/GRY/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL+v2,3781905068.rar)
Schronowy serwer:
KLIQaj :schrk: :schrk: :schrk: (http://trzynasty-schron.net/pliki/Fallout_2_Restoration_Project_2.3.2_PL_v2.rar)  



Specjalne podziękowania dla:
Mad Ivan
Kryspin013
szczypiorofix
tibrion
Johny8888
Semietiev
Chad669
oraz całej społeczności Trzynastego Schronu
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 30 Marca 2014, 12:43:30
Co pozostało do zrobienia:
1) Porównanie 769 plików które występują w modzie 2.3.2 i w wcześniejszych spolszczeniach oraz przetłumaczenie ew. dodanych kwestii dialogowych,
2) Przetłumaczenie w całości 5 plików, chętni do tłumaczenia mogą pobrać pliki z poniższego folderu na chomikuj.pl:
http://chomikuj.pl/Juraszka93/Do+t*c5*82umaczenia (http://chomikuj.pl/Juraszka93/Do+t*c5*82umaczenia)

Pliki są na tyle małe, że nie wymagają rejestracji na portalu! (7 mniejszych plików już przetłumaczyłem...)
Osoby które podejmą się tłumaczenia proszone są umieszczenie komentarza pod plikiem (dla zarejestrowanych) lub e-mail z takową informacją,
mój e-mail: jakub.borowiak93@gmail.com
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 31 Marca 2014, 01:00:56
Ukończyłem porównywanie spolszczonych 760 plików *.msg z ich nowymi odpowiednikami ENG - było parę zmian, które już zostały przetłumaczone, m.i. perk który można zdobyć w AOŚ (wgrywanie poprzednich spolszczeń na nowsze wersje moda powodowało, iż perk ten nie był wyświetlany) - aby go zdobyć, należy coś naprawić ;D

Jedynie trzeba jeszcze przetłumaczyć w całości 5 plików... chętni do tłumaczenia mogą pobrać pliki z poniższego folderu na chomikuj.pl:
http://chomikuj.pl/Juraszka93/Do+t*c5*82umaczenia (http://chomikuj.pl/Juraszka93/Do+t*c5*82umaczenia)

Pozostałe pliki dialogów, aparycje, interface HI-RES patch'a już przetłumaczyłem...
:schrk:

Sprawdziłem i poprawiłem pliki w folderze Game (brakowało kilku elementów). Niestety nie udało mi się trafić na nic co mogłoby powodować błąd w walce z synem Tandi, albo to był wyjątkowy przypadek lub przegapiłem coś...

ECRANGER.msg oraz QCGENCIT.msg zostały już przetłumaczone - jeszcze 3 pliki...
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 05 Kwietnia 2014, 10:26:04
Pomóc Ci nie pomogę, bom za cienki z angielskiego i brak mi czasu, ale trzymam za Ciebie kciuki. Fajnie by było gdybyś zrobił te tłumaczenie. No i zadam to - pewnie kretyńskie - pytanie: tak na oko to kiedy planujesz zakończyć całość? Dawno nie grałem w F2 i ostatnio jakoś tak mnie naszła ochota a mam F2R tylko w wersji 2.1.2b więc trochę bym się chyba wstrzymał.
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 05 Kwietnia 2014, 18:53:03
Tłumaczenie ogólnie to niewdzięczna praca, co więcej poza tłumaczeniem musiałem sprawdzić dużą ilość plików (i na szczęście dobrze, że to zrobiłem...) - oczywiście mogłem nie wszystko wyłapać

Ponadto...
Wczoraj sobie trochę grałem i dotarłem do Kryptopolis i zdziwił mnie fakt, że dialog barmana był ENG a przecież był PL... prawdopodobnie jeszcze dzisiaj skończę tłumaczyć... ba... zobaczę jeszcze czy pliki które JA przetłumaczyłem (te 12 plików) czy przypadkiem nie były już przetłumaczone... Jeżeli tak, to przywrócę oryginalne tłumaczenie, tłumacząc jedynie ewentualne zmiany...

EDIT: Tłumaczenie zostało ukończone - linki w pierwszym poście tego tematu!
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 05 Kwietnia 2014, 23:41:13
Dziś pytanie, dziś odpowiedź  ;) Dzięki serdeczne za zaangażowanie. Teraz mój apetyt na powrót w przeszłość crpg jeszcze bardziej wzrósł, szczególnie, że z tego co jeszcze pamiętam F2R jest rewelacyjnym dodatkiem. Czas zatem chyba odpalić nieśmiertelnego klasyka...
Aha, tak jeszcze korzystając z okazji choć może nie do końca na temat zapytam fachowca. Czy instalowałeś może pod F2R Miria Mod? Ewentualnie który(e) to plik(i) i jakim programem trzeba by przerobić, żeby było po polsku? Dzięki z góry za poradę.
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 06 Kwietnia 2014, 09:01:10
1) Nie jestem fachowcem... po prostu znalazłem kilka programów które mi pomogły...
2) Zależy JAKIE pliki mod posiada (co mod zmienia) - podeślij link to zobaczę.
3) Korzystałem z następujących programów:
-DATexplorer 1.43 - podglądanie i rozpakowywanie plików *.dat,
-DAT2Frame + GUI - budowa plików *.dat,
-FRM Converter 2.0 - sprawdzenie plików graficznych (ogólnie to nie przydał mi się)
-Fallout Script Editor - otwieranie plików *.int i wgl bardzo przydatny
-WinMerge - porównywanie plików
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 06 Kwietnia 2014, 10:07:27
Mod pobrałem stąd:
http://www.mediafire.com/download/e3gjvzdwjtm/Miria+for+Real+v10a+RP12+Compatible.zip
Na tej stronie pisze coś z problemach z kompatybilnością moda więc zastanawiam się czy w ogóle będzie działał bez problemów
http://gexe.pl/forum/topic/26934-fallout-restoration-project/
Na moje oko do przerobienia jest jeden pliczek msg, ale nie znam się za bardzo na tym, więc nie jestem pewien.
Aha, znowu troszkę nie na temat i "przy okazji", ale właśnie natknąłem się w necie na info, że jest też coś takiego jak Mega Mod do F2 z tego co przeczytałem oparty jest głównie o F2R ale ma też inne dodatkowe rzeczy. Zetknąłeś się może z nim?
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 06 Kwietnia 2014, 20:49:13
Sprawdziłem tego moda i niestety stwierdzam, że nie pomogę Ci - nie jestem modderem i nie potrafię dostosować tego moda do RP2.3.2

Powodem tego jest, że mod modyfikuje kilka plików m.i. pro_crit.msg który w RP2.3.2 zajmuje już konkretne wartości kwestii dialogowych - oczywiście mógłbym je zmienić ale wymaga to zmiany tych wartości w pliku skryptu mcMiria.int... ale z tym jeszcze jakoś bym sobie poradził bo pliki ten napisane są w Pascalu (lub jego pochodnej) ale niestety mod nadpisuje pliki pro których nie potrafię sprawdzić i porównać - znowu bym musiał zmienić nazwę ale tutaj sprawa się komplikuje bo przeszukałem pliki moda Miria i nigdzie nie znalazłem miejsca gdzie odwoływałoby się do plików *.pro a skoro nie umiem zmienić odwołania to zmiana nazwy nic nie da - tutaj by musiała wypowiedzieć się osoba która umie pracować z plikami *.pro
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: kryspin013 w 06 Kwietnia 2014, 23:34:52
Pro to grafiki i przedmioty
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 06 Kwietnia 2014, 23:46:30
W każdym razie dzięki za poświęcony czas :) W międzyczasie doszedłem do tego (eureka!!), że można msg otworzyć notatnikiem, ale tekstu trochę jest, więc odpuszczę sobie temat, szczególnie, że nie wiem czy nie ma tu haka.
F2R 2.3.2 odpaliłem. Na razie jestem na początku i wszystko wydaje mi się działać ok. Warto instalować któryś z tych dwóch opcjonalnych minimodów co do działania broni/amunicji? Odpuściłem sobie, bo nie wiem co one zmieniają. Aha, przyznaję bez bicia że nie szukałem nic na ich temat w necie.
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 07 Kwietnia 2014, 08:47:14
Ja na początku otwierałem pliki *.msg programem Notepad++ (zaawansowany/programistyczny notatnik) i polskie znaki w grze były zastąpione krzaczkami - o wiele bardziej polecam korzystanie z Fallout Script Editor'a - pozwala edytować pliki *.msg i nie ma z nimi problemu
LINK: http://www.nma-fallout.com/downloads.php?do=file&id=1413 (http://www.nma-fallout.com/downloads.php?do=file&id=1413)

Mody te ogólnie modyfikują formułę zadawania obrażeń w zależności od amunicji - jeżeli w czasie instalacji nie wybrałeś niczego i nie podmieniłeś pliku ddraw (zgodnie z readme) to korzystasz z oryginalnej formuły z poprawkami (system najbardziej odpowiada oryginalnemu systemowi - poprawiona jedynie amunicja AP). YAAM np. zmienia całkiem zależność obrażeń od amunicji - można odnieść wrażenie, że niszczy balans i to całkowicie...
Oczywiście mogę się mylić... wiem, że RP 2.1.2b domyślnie miał YAAM'a ustawionego więc skoro w 2.1.2b grałem na YAAM'ie to uznałem, że 2.3.2 też będę grać.
Tytuł: Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 07 Kwietnia 2014, 12:06:02
Kurde, malutki mod a tekstu w cholerę. Podziwiam, że komuś chce się tłumaczyć wielkie mody. Może kiedyś przetłumaczę ten modzik jak mnie twórcza wena złapie.
Ja chyba zostanę przy oryginale z tą amunicją ;)
Tak w ogóle to F2R jest moim zdaniem chyba najlepszym modem jaki powstał, przynajmniej dla crpg. Lore gry jest utrzymane w stu procentach, ale to pewnie dlatego, że w zasadzie wszystkie nowości były gdzieś tam ukryte w oryginalnych plikach. Tak ostatnio sobie myślałem, że gdyby pierwsze Fallouty były robione pod moderów to żywotność gry byłaby znacznie dłuższa. jak grałem pierwszy raz (jedyny zresztą do tej pory) w F2R nie mogłem wyjść ze zdziwienia, że twórcy tego wszystkiego od razu w grze nie umieścili. Przecież te nowe lokacje to same perełki. Pomiędzy 2.1.2b i 2.3.2 są jakieś znaczące zmiany czy tylko drobiazgi, jakieś nowe lokacje, questy? Pytam, moja solucja jest zaktualizowana do wersji 2.1.2b ;)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 07 Kwietnia 2014, 18:44:06
Zmiany od 2.1.2b do 2.3.2 znajdziesz pod tymi linkami:
http://www.nma-fallout.com/showthread.php?200441 (http://www.nma-fallout.com/showthread.php?200441)
http://www.nma-fallout.com/showthread.php?201155-Fallout-2-Restoration-Project-2-3-%28Unofficial-Expansion%29 (http://www.nma-fallout.com/showthread.php?201155-Fallout-2-Restoration-Project-2-3-%28Unofficial-Expansion%29)
http://www.nma-fallout.com/showthread.php?201223-Fallout-2-Restoration-Project-2-3-2-%28Unofficial-Expansion%29 (http://www.nma-fallout.com/showthread.php?201223-Fallout-2-Restoration-Project-2-3-2-%28Unofficial-Expansion%29)

Jest parę nowości, m.i. kilka pomniejszych NPC, możliwość gry rudą dziewczyną, jeden nowy perk który można zdobyć w EPA (AOŚ), gadający Cassidy... ale w stanowczej większości to poprawki tego co było bądź jakieś urozmaicenia.

EDIT:
Sajok, zwróć uwagę, że mod wpływa na postać która już w podstawce występuje... tzn. że plik z dialogami już istnieje i prawie na pewno, do przetłumaczenie jest tylko niewiele tekstu który znajduje się na końcu pliku. Przetłumaczenie to akurat nie problem, ba... zabawa z skryptami to tez nie problem dla mnie ale tak jak już pisałem, mod zawiera pliki *.pro które chcę nadpisać się z tymi z Restoration Project a nie znalazłem miejsce gdzie znajduje się odwołanie się do tych plików - chyba że pliki te dotyczą tej postaci to by nie było problemu... tylko przeba to sprawdzić a nie umiem otworzyć plików *.pro
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 07 Kwietnia 2014, 19:24:33
Co jak co, ale głowa Cassidy'ego robi wrażenie ;) Jak mogli tego nie dać w oryginale, tego nie rozumiem...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 07 Kwietnia 2014, 19:36:01
Bo Cassidy to ktoś taki jak Ian w Fallout 1 - to jest tylko postać która może Ci towarzyszyć... Głowa tej postaci została stworzona przez fana - KOMPUTEROWO, gdzie, jeżeli wierzyć temu co mówił mi wczoraj kryspin013, oryginalne "gadające głowy" były lepione z gliny...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: smyczy w 07 Kwietnia 2014, 22:12:16
działa - DZIĘKI O WIELKI !! :D
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 07 Kwietnia 2014, 22:48:43
Ano widzisz... a ja byłem przekonany, że wszystko co zawiera mod pochodzi z plików oryginalnego fallouta i dlatego zdziwiło mnie, że twórcy tego łba z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu nie dali od razu.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 07 Kwietnia 2014, 23:28:20
Akurat Restoration Project w wersji z instalatorem, ma możliwość dodania paru modów dodatkowo m.i. gadającej glowy Cassidiego i dialogów mówionych (dialogi wymagają głowy), ponadto możemy zainstalować moda ulepszającego tajemniczego nieznajomego, ammo moda, model boksera (tylko dla panów) i animacja palenia (też tylko dla panów), nowe animacje dla jakichś broni, moda który sprawia, że określeni towarzysze zmieniają wygląda zależnie od pancerza oraz moda pozwalającego wy wydawanie rozkazów drużynie (do mnie, lecz, schowaj broń) szkoda tylko, że nie można stosować ich w czasie walki (chodzi mi o "do mnie") - tak więc w dalszym ciągu wolę w ddraw.ini zmienić odpowiednią funkcję i sterować swoją drużyną.

RP spakowane w archiwum nie zawiera tych modów - i przez to różnią się wielkością... *.rar ma 170MB a *.exe ma 200MB...

Mimo wszystko, polecam wersję z instalatorem i zainstalowanie tylko tego co się chce...

aaa i w ramach wyjaśnienia - żeby nie było niejasności - sprawdziłem i tłumaczyłem pliki z wersji moda spakowanego w *.rar (czyli tego "czystego" RP) - a obecnie gram na modzie z instalatora + spolszczenie (+ wszystkie mody poza tym z rozkazami) i jak na razie na żadne problemy nie natrafiłem.

Wiem na 100%, że jak zdecydujecie się na moda z rozkazami (ostatnia pozycja w instalatorze) to polecenia na głową bohatera bądź bohaterki będą po angielsku, bowiem tego nie tłumaczyłem...


EDIT:
Dostałem pozytywną odpowiedź na prośbę o podanie "listy" plików które będą wymagały tłumaczenia.
Ponadto, killap poinformował, że istnieje możliwość dodania tłumaczenia do instalatora moda - mówię tu o wersji 2.3.3. Kusząca propozycja, lecz wymaga ona tłumaczenia w 100% poprawnego i całkowitego, dlatego też poprosiła killap'a o pomoc w wyszukaniu zmian jakie nastąpiły od 2.1.2b - czyli lista nowych plików oraz tych które były modyfikowane. Posiadając taką wiedzę, będę mógł porównać tylko te pliki które wymagają sprawdzenia a nie wszystkie 481.
Oczywiście może wyłapałem wszystkie zmiany...ale dla pewności wolę sprawdzić zanim tłumaczenie trafi do instalatora moda
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 08 Kwietnia 2014, 17:57:55
No czyli Cię ten mod z rozkazami nie ominie rozumiem ;)

Jak by co @Juraszka przypominam się, w plikach grzebać nie będę, bo nie wiem co do czego,
(ściągnąłem moda z rozkazami i lootowaniem osobno żeby przejrzeć pliki i dalej nic nie wiem) :D
ale jak bym dostał tekst to pomogę.

EDIT: (UWAGA !!!n00b question alert!!!) xD - Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego nie mogę za pomocą FSE otworzyć plików .int tylko prosi mnie .ssl ? podejrzewam że .int to kompilacja ssl'i, ale jeśli tak to jak zdekompilować(czy jakkolwiek się to wabi) .int?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 08 Kwietnia 2014, 20:45:06
Plik *.int to skompilowany *.sll który już można edytować nawet notatnikiem (ale polecam FSE) - aby zdekompilować plik w FSE w głównym oknie, klikasz "File" -> "Decompile from *.int files" i skazujesz pliki które chcesz zdekompilować. W starszej wersji FSE tego nie ma więc polecam pobrać z linku poniżej (sam z niego korzystam):
http://www.nma-fallout.com/downloads.php?do=file&id=1413 (http://www.nma-fallout.com/downloads.php?do=file&id=1413)

Nie ogarniam tego modu z rozkazami... ogólnie w instalatorze RP 2.3.2 brakuje możliwości zainstalowania moda bez instalacji RP - nie mam zielonego pojęcia które pliki są od moda  rozkazami - ale zakładam, że będą to tylko pliki skryptowe a to co wyświetla się nad postacią jest z góry ustalone w tym pliku (tylko, że mod ten uwzględnia czy mamy jednego towarzysza czy grupę, bo dla samego Sulika to moja postać wołała "come here, Sulik" a dla 2 osób już był zwrot "..., everyone"
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 08 Kwietnia 2014, 21:12:24
Korzystając z Restoration Project technical wiki (http://falloutmods.wikia.com/wiki/F2RP_Technical_Info)
a konkretniej kategorii "Mod Compatibility (http://falloutmods.wikia.com/wiki/F2RP_Technical_Info#Mod_Compatibility)" dotarłem najpierw do strony wiki poświęconej modowi z rozkazami,
a z niej na forum NMA: [LINK] (http://www.nma-fallout.com/showthread.php?190599) stąd pobrałem oryginał. (link poprawiony)

Co ważne jeśli się nie mylę to nie jeden a 2 mody połączone w jeden w RP: wiec ściągnąłem za równo:
Party Orders add-on v1.0d (http://download1992.mediafire.com/65gcrtzckq1g/ntkzmeizjf3/party+orders+addon+v1.0d.rar) jak i NPCs Loot Bodies

Oczywiście na pewno ten zastosowany w RP jest do niego odpowiednio dostosowany tak że będą różnice, ale w ten sposób wiem o które pliki może chodzić ;)

EDIT:Jeśli dobrze rozumiem to Pelicano albo robił te mody z myślą o RP albo potem je dostosował, tak że nie powinno być dużej różnicy w plikach/skryptach.

EDIT 2: NPCs Loot Bodies nie odnosił się do jak myślałem członków drużyny zbierających z ciał i nie tylko przedmioty, a do przypadkowych NPCów zbierających co się wala i grabiących ciała, więc zapomnijcie że wspominałem,
swoją drogą tyle ciekawy co na pewno irytujący pomysł :P
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 09 Kwietnia 2014, 13:22:53
Rozkazy Drużynowe to dodatek do F2 autorstwa pelicano,
obecnie istotna, bo domyślna funkcjonalność(acz niewymagana) Restoration Project autorstwa oczywiście killap'a
Niniejszy plik jest tylko spolszczeniem wyżej objaśnionego i jest to jedyne czego autorstwo mogę sobie tutaj przypisać.
Powstało głównie, bo czemu nie, ale również dla tego, by pomóc mam nadzieję Juraszce skończyć pełne tłumaczenie (tego modułu akurat jeszcze nie było) do najlepiej ulepszonej(killap) najlepszej gry wszech czasów!
____________________________________________________________________________________________

EDIT2: Link zdjęty, dołączone do Juraszkowego tłumaczenia pakietu RP ;)
____________________________________________________________________________________________

Spolszczenie Party Orders(Rozkazy drużynowe) dla RP 2.3.2+ PL

Dziesięć minut roboty jak już wiedziałem co mam robić, przynajmniej na samo tłumaczenie tekstów towarzyszy broni, ale że mnie poniosło to przetłumaczyłem cały plik konfiguracyjny(gdyż jest wysoce konfigurowalny, może komuś się przyda) i całe readme tego dodatku,
co już mi trochę zajęło. ;)

Ale o co chodzi?
W wielkim skrócie?
Oto podsumowanie domyślnych skrótów klawiszowych dla rozkazów:

F: Ulecz/cie (się) - [działa w trybie walki!! - raz na turę gracza!! brak kosztu AP!! ... !!xD!!]
G: Łup (ciała) - [tylko z humanoidów, najmniej obciążony członek drużyny]
H: Schowaj/cie bronie
R: Przegrupowanie - "do mnie"
X: Rozproszenie

T: (Gracz) Podnieś Przedmioty albo Automatyczne Łupienie Ciał[tylko humanoidy].
0: Przełącz zachowanie klawisza T pomiędzy Podnoszeniem Przedmiotów, a Łupieniem Ciał.


FAQ
Pytanie:Gdzie link do pliku?
Odp:Zawarte w tłumaczeniu Juraszka do pakietu RP.
P: Kazałem Sulikowi zebrać przedmioty z ciał, przechodzę na drugą mapę i go niema, wracam i zniknął, a wszystkie przedmioty przepadły, co się stało?
O: Stało się to że nie czytałeś Readme które po to właśnie spolszczyłem, (no albo tego FAQu) w kategorii "WAŻNE UWAGI" jest jasno napisane że żeby towarzysz był w stanie się oddalić od postaci gracza, to na czas łupienia ciał jest odłączany od drużyny, więc upewnij się zanim zmienisz mapę lub zagadasz do niego w trakcie(też mogą być cyrki), że wrócił do Ciebie, dając wcześniej znać że skończył czynność.
P: nie podobają mi się teksty jakich użyłeś, chce żebyś zmienił "Wszyscy do mnie!" na "Chodźcie tu miśki!"
O: zapraszam na sam dół pliku konfigurującego, tam masz możliwość dostosowania rozmówek do swoich prywatnych perwersji ;D
A na listach NPC 2([N_NPC]) i 4([N_LOOTER]) możesz zmienić jak będziesz się zwracał do danej postaci w zależności od komend.
Jeśli np. chcesz rozkazywać Marcusowi per Mudżyn to droga wolna, nikt się nigdy nie dowie że jesteś przebrzydłym rasistom xD
P: Co to są humany-idy?
O: Ludzie, ghule, mutanty. A ogółem to wygląda że *łupienie* działa na wszystko co używa ekwipunku, a czemu nie trzeba np. odciąć ogona, obedrzeć ze skóry czy nie wiem wyrwać czegoś z żołądka.
I naprawdę nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć ;)

P: Czy mogę zmienić przypisane skróty klawiszowe dla rozkazów?
O: Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale tak, otóż w górnej części pliku konfiguracyjnego znajdziemy coś takiego:

; party_op.ini v1.0d

; Różne opcje
[SETTINGS] ; [USTAWIENIA]
; Skróty klawiszowe dla rozkazów.
; Format: Klawisze kontrolera domyślnego w systemie dziesiętnym (Nie Hexagonalnym!). Wstaw 0 by dezaktywować.
; Domyślne: Klawisz cHowania broni: H (35), Klawisz leczenia: F (33), Klawisz Grabienia: G (34), Klawisz pRzegrupowania: R (19)
; v1.0c; Klawisz podnoszenia przedmiotów: T (20); NOWE w v1.0d; Klawisz rozproszenia: X (45)
HolsterOrderKey=35
HealingOrderKey=33
LootingOrderKey=34
RegroupOrderKey=19
SpreadOrderKey=45
PickUpKey=20

; NOWE w v1.0d; Przełącznik: 0 (11)[zero, główna klawiatura]. Przełącznik zmienia funkcję automatycznego łupienia przez gracza dla klawisza podnoszenia przedmiotów [T].
; Kiedy WŁĄCZONA gracz będzie automatycznie grabił ciała jak postaci niezależne. Kiedy WYŁĄCZONA gracz będzie po prostu zbierał przedmioty w zasięgu 3 hexów.
SwitchKey=11

Z czego interesują nas z
[SETTINGS] linijki:
HolsterOrderKey=35  ;(Chowanie broni)
HealingOrderKey=33  ;(Leczenie się)
LootingOrderKey=34  ;(Łupienie ciał)
RegroupOrderKey=19 ;(Do mnie)
SpreadOrderKey=45  ;(Rozproszenie)
PickUpKey=20          ;(Postać gracza - podnoszenie/auto-łupienie)

a z samego dołu tego wycinka .ini mamy jeszcze:
SwitchKey=11          ;(Przełącznik do poprzedniego)

i żeby zmienić domyślny guzik wystarczy zmienić cyfrę przy skrótach powyżej zgodnie z mapką kodów klawiszy klawiatury, ale tu jest trik bo mapki są różne, a ta jest stara xD ale jak na razie dla mnie działa :
(http://www.grupabs.pl/pliki/Programowanie/UTK/Wyk%B3ady/Wyk%B3ad_39/rys04.gif)
Jednak nie używałem żadnych znaków niestandardowych, więc nic nie gwarantuję, ale generalnie metodą prób i błędów znajdziecie czego chcecie. Domyślne wartości są podane w pliku tak że łatwo do nich wrócić.

Tu dla przykładu przestawiłem wszystkie wartości na losowe znaki:
HolsterOrderKey=33  ;F
HealingOrderKey=30  ;A
LootingOrderKey=38  ;L
RegroupOrderKey=24 ;O
SpreadOrderKey=22  ;U
PickUpKey=20          ;T
SwitchKey=03          ;2

Pozdrawiam xD

____________________________________________________________________________________________

EDIT2: Link zdjęty, dołączone do Juraszkowego tłumaczenia pakietu RP ;)
____________________________________________________________________________________________
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 09 Kwietnia 2014, 13:42:16
Fajnie, że są jeszcze tacy zapaleńcy na świecie ;)
Tak na szybko mam krótkie pytanko. Przepraszam, jeśli głupie, ale nie dumałem jeszcze nad tym problemem za bardzo. Jeżeli mam już zainstalowany RP 2.3.2 instalatorem to, żeby te Twoje cudeńko zadziałało to musiałbym jeszcze raz zainstalować po uprzednim wykonaniu w/w czynności czy starczy "coś" podmienić? A jeżeli trzeba ponownie przeinstalować to już wyprzedzająco pytam czy sejwy mi się nie zatracą? Dziękuję z góry za odpowiedź :)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 09 Kwietnia 2014, 13:49:10
Spokojnie powoli tylko nie rób nic pochopnie :D
@Sajok jeżeli tylko nie zmieniałeś za dużo w domyślnej instalacji RP2.3.2 to masz wszystko co potrzeba, ale żeby się upewnić sprawdź czy w folderze f2 jest plik "party_op.ini" jeśli tak to na pewno jak go otworzysz jest brzydki, bo po angielsku xD

Tak że podmień(wcześniej zrób kopie zapasową) i rozkazuj po polsku ;)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 10 Kwietnia 2014, 19:53:42
Czyli prosta podmiana plików. No to chyba dam sobie radę ;) Na razie co prawda pogrywam solo, ale na pewno się przyda następnym razem jak stworzę dream-team. Dzięki za pomoc :)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 11 Kwietnia 2014, 18:50:55
Coś mnie zatrzymało... :D

Witam!

Juraszka przepraszam za tak spóźnioną odpowiedź. Na chomiku pytałeś o moją zgodę na wykorzystanie moich plików. Jak już kiedyś pisałem

Cytuj
Pliki tłumaczyłem głównie dla siebie, wstawiam je tu tylko dlatego, że mogą się one przydać ekipie spolszczającej, o ile taka ekipa się zbierze. Wielki szacunek dla Mad Ivana i Kryspina za pracę jaką wykonali tworząc spolszczenie do RP 2.1.2b, jest to ogrom niewątpliwie męczącej roboty dlatego też wielkie brawa z mojej strony.

Cieszę się, że zabrałeś się za spolszczenie tego moda i z wielką radością zagram w wersje 2.3.3 na twoim spolszczeniu. Szkoda, że pojawiłeś się na forum tak późno, wcześniej przydałaby mi się pomoc :) Myślałem, że moja praca wraz z plikami i tym tematem przepadnie, ale cieszę się, że ktoś jeszcze odwiedza temat Fallouta 2 RP i kontynuuje dzieło :D Naprawdę podziwiam zarówno twoją pracę Juraszka jak i innych twórców wcześniejszych spolszczeń. Pozdrawiam, dziękuje, życzę powodzenia i cierpliwości :)

Pewnie już sobie z wszystkim poradziłeś, ale może coś się przyda. Parę moich rad:
Staraj się używać form bezosobowych, jeśli ciężko stwierdzić jakiej płci jest rozmówca, lub tak przebuduj zdanie by zachować sens w ogóle nie używając formy osobowej. Do swojego spolszczenia jak już kiedyś pisałem używałem Notepad++ i WinMerge. Co do crash'y i błędów w dialogach, w swoim spolszczeniu znalazłem ich mnóstwo, wszystkie napotkane poprawiałem na bieżąco podczas gry i testowania, ale jeszcze pewnie wiele błędów pozostało. Niestety sam nie miałem żadnej pomocy ani w tłumaczeniach ani w testach :P Powód crasha można łatwo namierzyć, pliki spolszczenia nazywane są po części imieniem osoby, więc przykładowo jeśli crash lub błąd występuje z Dr Jubilee w Nowym Reno to szukamy pliku drjubilee i staramy się odnaleźć błąd bądź porównać plik z oryginalnym plikiem ENG i naprawić co trzeba. W swoich testach chodziłem wszędzie, rozmawiałem ze wszystkimi, starałem się wykorzystać wszystkie opcję dialogowe a błędy na bieżąco poprawiałem. Przeszedłem grę na tym moim spolszczeniu i co mogłem to naprawiłem, reszta należy do was :)

Co do wspomnianej kwestii modeli stworzonych specjalnie dla moda RP, a istniejących już w grze to też się nad tym zastanawiałem. Pewnie Killap przeoczył to, że w kawiarni stoją gotowe modele postaci czekające na wykorzystanie w RP. Osobiście również nie podobają mi się grafiki pancerzy naszych towarzyszy. Nie wiem jak w nowszych wersjach RP (ja zatrzymałem się na RP 2.2), ale w RP 2.2 wyglądało to strasznie sztucznie i papierowo. Do tego grafika Mirii nie zmieniała się po założeniu pancerza co mnie bardzo irytowało, do RP 2.1.3 wystarczyło trochę pogrzebać w skryptach i Miria ładnie zakładała pancerz jak cała reszta. W kolejnych RP już nie było tak łatwo. W skryptach radzę sobie miernie używałem paru programów do edycji, dobrze jest znać ich budowę od podstaw, dlatego ja wolałem się w to nie bawić i prawie wszystkie pozostawiłem bez zmian. Zresztą w większości skryptów do tłumaczenia jest jeden wyraz lub zdanie.

Jeśli potrzebujecie pomocy w testach dajcie znać i wstawcie gdzieś spolszczenie w gotowej wersji alfa do pobrania. Juraszka odpisałem do ciebie także na chomikuj.

Pozdrawiam!

Wiem, że trochę "niepotrzebnie" prosiłem o zgodę, ale jednocześnie prosiłeś o informację o tym spolszczeniu - i to ja przepraszam, że zapomniałem wysłać Tobie linka. Wyleciało mi z głowy...

Dziękuję, ale mojej pracy było niewiele... jedynie sprawdziłem pliki i przetłumaczyłem część zmian - tak, tylko CZĘŚĆ... obecnie pracuję nad poprawioną wersją tłumaczenia która będzie pełna - ponieważ znajdzie się w instalatorze moda Restoration Project 2.3.3, oczywiście tłumaczenie zamieszczę wcześniej aby można było już grać na 2.3.2 w pełni komfortowo...

Miałem i mam znowu tylko pojedyncze kwestie, które mogę tłumaczyć wedle sąsiednich więc nie ma problemu.

Jak już wspominałem, pracuję nad poprawioną wersją spolszczenia a jednocześnie wyszukuję WSZYSTKICH zmian między 2.1.2b a 2.3.2 (zmiany między 2.3.2 a 2.3.3 jeśli będą, to killap mi podeśle pliki do tłumaczenia - ale najprawdopodobniej nie będzie takiej potrzeby bo 2.3.3 w założeniu ma jedynie wprowadzić poprawki) - porównanie plików 2.1.2b i 2.3.2 pozwoli mi na wysukanie wszystkich zmian i ewentualnych błędów lub przeoczeń - ponadto dokonam ew. korekty.

Co do modeli, to trochę się przyzwyczaiłem... ale dziękuję, że mi przypomniałeś - zapytam się killap'owi dlaczego postąpił tak a nie inaczej - chociaż, mi wydaje się, że sprawa dotyczy pancerzy - modele rudej i blondynki może i są ale w samej grze już nie spotkałem nigdy rudej czy blondynki w skórzanej kurtce, skórzanym pancerzu, czy w metalowym... czemu tylko w tych?
Jakby spojrzeć na to z innej perspektywy, to aby mieć grywalny model, musimy posiadać:
- model postaci bez pancerza (wersja "dzikus" przed świątynią prób oraz "Krypcioka" czyli po świątyni prób"),
- model postaci w czarnej skórzanej kurtce,
- model postaci w skórzanym pancerzu,
- model postaci w metalowym pancerzu.

Osobne modele postaci w Combat Armor, Power Armor i Advance Power Armor nie są potrzebne, ponieważ w tych pancerzach nie widać głowy co za tym idzie, jeden model dla wszystkich - wyjątkiem są postacie czarnoskóre, które potrzebują "swoich" modeli (odpowiednia dla kobiet i mężczyzn) Combat Armorów...

Obecnie pisze wiadomośc do Killapa w sprawię modeli... zobaczymy co z tego wyjdzie...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 11 Kwietnia 2014, 21:24:16
A animacje? przecież była taka kwestia że nie każdy model ma wszystkie animacje, dla tego np. nie wszyscy kompani są w stanie używać wszystkich broni, a nie dla tego że po prostu nie lubią bozara ;)
Mi wydawało się że to jest powodem.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 12 Kwietnia 2014, 00:19:55
Faktycznie... :P Zapomniałem o tym... ale mimo wszystko, zapytałem Killap'a dlaczego tak a nie inaczej...



UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA
Za chwilę dodam nowe (POPRAWIONE) spolszczenie do 2.3.2!
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 13 Kwietnia 2014, 00:09:38
Poprawiona wersja spolszczenia 2.3.2 dostępna do pobrania!

EDIT:
Dostałem odpowiedź od killap'a na kilka pytań:
W sprawie modeli blondynki i rudej - modele te powstały ponieważ istniejące już posiadają tylko podstawowe animacje.
Killap nie planuje aktualizować ani tworzyć moda pozwalającego zmieniać pancerz przez Mirie / Davina.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Szakal119 w 26 Kwietnia 2014, 20:30:50
Mam pytanie dotyczące amunicji. Czy RP naprawia zbugowaną amunicję przeciwpancerną 10 mm, czy też wymaga to innego moda?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 26 Kwietnia 2014, 21:19:26
Restoration Project domyślnie używa poprawione standardowej formuły obrażeń - ale nie wiem czy to oznacza, że amunicja przeciwpancerna jest naprawiona.
Ewentualnie można grać na jednym z ammo modów ale zmieniają one całkowicie balans - zalecam poczytać instrukcje od każdego ammo moda i wybrać dla siebie najlepszy.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Szakal119 w 27 Kwietnia 2014, 15:22:40
Ale chyba grałeś i wiesz, czy amunicja AP działa w końcu tak jak powinna czy nie?
Osobiście grałem z pierwszą wersją moda, ale było to dawno i już nie pamiętam czy było to naprawione czy nie :).
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 27 Kwietnia 2014, 16:35:50
Szczerze powiedziawszy, nigdy nie używałem amunicji p.panc...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Rogo w 29 Kwietnia 2014, 22:07:25
Witam,
Mi i mojemu bratu (a skoro nam, to pewnie też innym?) nie wyświetlają się polskie znaki w grze.
Ponadto sporo angielskich kwestii przewija się w grze (choćby "OK, that's a good trade").
Czy to się naprawi?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 30 Kwietnia 2014, 10:02:23
Pierwsze pytanie - czy posiadasz polską wersję gry Fallout 2?
Fakt nie pojawiania się polskich znaków może wskazywać, że w plikach gry nie ma pliku odpowiadającego za czcionkę z polskimi znakami... a spolszczenie do RP wpływa tylko na pliki które znajdują się w modzie, jeżeli jakichś plików nie ma w modzie, a są w pliku master.dat to one nie zostaną przetłumaczone i w ten sposób uzyskamy w części angielską w części polską wersję.
Czyli należy albo zainstalować polską wersję Fallout 2 albo zainstalować Fallout 2 ENG + oficjalne spolszczenie a potem RP i spolszczenie.

Czy, otwierając archiwum z spolszczeniem wyskoczyły, jakieś komunikaty?
Jeśli posiadasz polską wersję Fallout 2 to pobierz jeszcze raz spolszczenie za pomocą jakiegoś menadżera pobierania (polecam Free Download Manager) - może się źle pobrało archiwum z spolszczeniem i nie przeniosło jakichś plików... ale to nie wyjaśnia braku polskich znaków szczególnie, że nikt nie zgłaszał takich problemów...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Rogo w 30 Kwietnia 2014, 20:32:31
Mam angielską wersję, teraz wszystko jasne.
Ciekaw jestem, czy jak zainstaluję jakieś oficjalne spolszczenie (teraz po instalacji Restoration Project), to czy mi się nic nie schrzani...
Ale raczej nie powinno być problemu jeśli skopiuję save'y i wszystko odinstaluję i zainstaluję od nowa, co nie?
Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 01 Maja 2014, 19:45:09
Oficjalne spolszczenie wpływa na pliki master.dat oraz critter.dat...chyba...

Mimo wszystko zalecam najpierw zainstalować F2, potem oficjalne spolszczenie a następnie RP 2.3.2 a na koniec spolszczenie RP.

Cieszę się, że wszystko się wyjaśniło :)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 01 Maja 2014, 22:29:33
(...)Ale raczej nie powinno być problemu jeśli skopiuję save'y (...)

Tego nigdy nie można być pewnym z F2 :D ale jeżeli już grałeś z RP 2.3.2 to nie, nie powinno ;)

Nie mniej zalecam zrobić czystego "sejwa" czyli już po zainstalowaniu wszystkiego jak Juraszek tu podał,
wrzuć do folderu SAVEGAME tylko zapis z którego chcesz kontynuować (czyli np. folder "SLOT23")
wczytaj go w grze, zapisz na pustym slocie po czym usuń ten który wrzucałeś, to powinno Cię uchronić przed ewentualną nerwicą ;)

Do zobaczenia na pustkowiach ;D
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 01 Maja 2014, 22:54:08
Mam pytanie dotyczące amunicji. Czy RP naprawia zbugowaną amunicję przeciwpancerną 10 mm, czy też wymaga to innego moda?

Tłumaczenie z sekcji o modzie do amunicji instalatora RP 2.3.2:
Proszę wybrać mod amunicji który chcesz zastosować:
○ Glovz's Damage Fix - Modyfikuje formułe obrażeń dla amunicji
● Yet Another Ammo Mod (YAAM) - Naprawia amunicję przeciwpancerną i wprowadza również inne korekcje amunicji

Gdzie domyślnie w instalatorze wybrany jest YAAM.

I skoro killap twierdzi że YAAM naprawił tą amunicję, to ja mu wierzę ;D
Od siebie powiem tylko że jest różnica czy Sulik używa SMG 10mm z załadowaną amunicją AP czy JHP ;)
Szczegóły możesz sprawdzić w pliku "readme" moda z amunicją dostępne po zainstalowaniu w folderze z grą.
(Przynajmniej dla YAAM)

I również, do zobaczenia na pustkowiach :D
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Szakal119 w 02 Maja 2014, 18:40:34
Aaa, no tak. Ja zadowolony wypakowałem RP i nawet nie popatrzyłem, że były z nim jeszcze inne mody :). Zauważyłem już jednak, że amunicja AP spisuje się w walce niemal tak samo jak JHP. Przynajmniej podczas starć ze zwykłymi wrogami. W normalnej grze AP było gówno warta. Pytanie: którzy wrogowie są uznawani za opancerzonych? Czy przeciwnik w pancerzu metalowym jest opancerzony? Kogo oprócz robotów, wieżyczek i ludzi w pancerzach wspomaganych można uznać za opancerzonego?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Chad669 w 03 Maja 2014, 16:57:19
(...) Pytanie: którzy wrogowie są uznawani za opancerzonych? Czy przeciwnik w pancerzu metalowym jest opancerzony? Kogo oprócz robotów, wieżyczek i ludzi w pancerzach wspomaganych można uznać za opancerzonego?

Na razie dosłownie nie wiem co Ci odpowiedzieć, myślałem i szukałem trochę, bo mnie zaciekawiłeś tym pytaniem i niestety nie znalazłem odpowiedzi.
Ale szczerze mówiąc do momentu jak już wszyscy u mnie w drużynie używali strzelb lub broni na amunicję FMJ(czyli jak dobrze rozumiem połączenie możliwości AP i JHP) to nie spotkałem za dużo stworzeń które mógł bym podejrzewać o posiadanie pancerza. Z jednym wyjątkiem - Wanamingo, czy kosmici jak to karta postaci lubi twierdzić(choć to nie prawda).
Które to ponoć pancerz posiadają(mają AC33+ czy to znaczy że mają pancerz? nie wiem) i które to spotkałem pierwszy raz pod Redding, tam też w moim wypadku Sulik się wykazał z smg10mm załadowanym amunicją AP.

Tak że powiedział bym że problem do ominięcia...
albo do wyczucia: kojarzysz taki komunikat jak "(x) obrywa w (y) i traci (z)punktów życia POMIMO pancerza"?
Można wtedy śmiało założyć że ta istota ma pancerz ;D
(a na logikę? od combat armor i w górę, może od metal armor? też już dodaje sporo pancerza, ale mało odporności na nawet zwykłe obrażenia więc ciężko wyczuć)

Co do tego ac33 lub więcej, jeśli nawet to się odnosiło do f2 że od powiedzmy 30 w górę znaczy że dana istota jest opancerzona to YAAM zmienił formułę obrażeń, więc nie wiem jak to teraz działa, bo się nie zagłębiałem, najlepiej było by do @killap'a w tej sprawie napisać. Ale jak ktoś chce podejrzeć tu są wzory z readme YAMM-a:
4.1 New Damage Formula

In Fallout 2, calculation of damage against a critter is the responsibility of one function. It is this function that has been modified. A more precise "grammar" follows:

damage = max[int(total_damage) - int(modified_DR * int(total_damage)), 0]

total_damage = [(raw_damage - max(modified_DT, 0)) * modified_mult] / [dmg_div * 2 * 100]

modified_DR = armor_DR + [10 * min(modified_DT, 0) / 100]

modified_DT = armor_DT - ammo_DT

modified_mult = critical_hit_bonus * dmg_mult * combat_difficulty_modifier

raw_damage = random(damage_range_of_weapon) + 2 * (rank_of_Bonus_Ranged_Damage_perk)

armor_DR = the DR attribute of the victim's armor. Reduce by 80% if a critical hit is deemed to be armor bypassing. Add 30 if player has the Finesse trait.

armor_DT = the DT attribute of the victim's armor. Reduce by 80% if a critical hit is deemed to be armor bypassing, if the weapon has the Weapon Penetrate perk, or an armor piercing Unarmed attack was used.

ammo_DT = the DT mod attribute of the ammunition. This number replaces what was the DR mod of ammunition attribute in the vanilla game.

critical_hit_bonus = 2, 3, 4, 5, 6, or 8. A non-critical hit will always have a value of 2.

combat_difficulty_modifier = 75, 100, or 125. If the player is attacking, or the combat difficulty is set at Normal, this is 100. Otherwise, it is set at 75 if combat difficulty is set at Wimpy, and 125 if combat difficulty is set at Rough.

dmg_mult = the dividend of the Dmg Mod attribute of ammunition.

dmg_div = the divisor of the Dmg Mod attribute of ammunition.

rank_of_Bonus_Ranged_Damage_perk = 0, 1, or 2

damage_range_of_weapon = damage range of the weapon as shown by its attributes in the Inventory screen. For example, the 10mm Pistol has a damage range of 5 to 12 inclusive.

(Note: Certain perks, such as Living Anatomy, add their damage after the above damage calculation routine is done. This is an artifact from the original damage calculation code. The merits of doing this are debatable, and perhaps a future version of YAAM will address it.)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Szakal119 w 03 Maja 2014, 19:17:57
Cóż, będę chyba musiał przekonać się o tym empirycznie  :) .
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: m6k3 w 08 Maja 2014, 13:41:57
Dzięki wielkie za tłumaczenie, własnie zbierałem się za F2 po raz kolejny a RP całkowicie odświeża grę i dostarcza nowych wrażeń, coś jak paczka dlc do NV i F3. Nie mogę się już doczekać wersji 2.3.3.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: marcx w 03 Czerwca 2014, 15:12:53
Nooooo i się spieprzyło (coś!?)

Wersja F2 PL + RP2.1.2b + PL  chodziło jak zegarek ...... podkusiło mnie ..........pobrałem 2.3.2exe /200Mb/
...zainstalowałem plus 2.3.2PL       i     ZOOOOOONK  :nord:

ERROR
Couldn't find/load text fonts     

Ktoś się z tym spotkał ?

Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 14 Czerwca 2014, 23:54:35
Zainstaluj Fallout'a 2 (wersje PL lub ANG a potem oficjalne spolszczenie) - instaluj na czysto, do nowego folderu.
Zainstaluj RP 2.3.2
Rozpakuj spolszczenie RP 2.3.2


powinno działać... Jeżeli będzie to samo, to pobierz jeszcze raz moda i spolszczenie ale za pomocą jakiegoś menadżera pobierania który odgórnie sprawdza rozmiar pliku, kontroluje jego integralność oraz pozwala na wznowienie wstrzymanego pobierania z jednoczesnym ponownym pobraniem pakietów w okolicach których pobieranie zostało wstrzymane - osobiście używam Free Download Manager.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Johny8888 w 12 Lipca 2014, 00:52:55
Dobra 2.3.3 już do pobrania, ale gdzie polska wersja do wyboru przy instalacji moda ?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 20 Lipca 2014, 19:36:11
Nooo... powiem tylko tyle, że czekałem na odzew od Killap'a a z powodów osobistych nie śledziłem rozwoju RP i najwidoczniej albo zawiódł mój mail, że nie dostałem powiadomienia o PW albo żadnego PW od Killap'a nie dostałem przez co nawet nie wiedziałem o nowej wersji RP.

Możliwe, że wersja 2.3.3 nie ma zmodyfikowanych plików dialogowych względem 2.3.2 (Killap twierdził, że zmian takich nie będzie) - niestety tłumaczenie 2.3.2 doskonałe nie jest, wtedy nie miałem czasu poprawić tego a teraz tym bardziej...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: karenz w 03 Września 2014, 13:40:59
Czy to normalne że nie ma napisów w filmach ?
jak grałem w oryginał od cd-projektu miałem napisy po polsku


Teraz mi płytka popękała więc ściągnąłem sobie wersje od GOGa która była za darmo

normalna instalacja + spolszczenie z neta + mod + spolszczenie moda

Teraz są napisy ale po ang 
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: ixMarcel w 22 Września 2014, 18:14:29
Zainstalowałem Restoration Project 3.2.3 + Twoje spolszczenie do 3.2.2 i wszystko działało w porządku (pierwszy raz przeszedłem tą grę do końca FTW). Jedyny błąd na jaki natrafiłem to crash gry i brak plików dialogowych dla Vortisa łowcy niewolników z RNK.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 28 Września 2014, 08:42:03
Witajcie,
Chciałbym wyjaśnić parę kwestii odnośnie tłumaczenia:
1) Dlaczego nie ma wersji PL do wyboru w instalatorze?
KillApp miał napisać PW (powiadomienie mail) na No Mutants Allowed, kiedy będzie mieć gotową wersję 2.3.3 i podesłać mi pliki do przetłumaczenia. Maila nie otrzymałem, a sam wątku na forum nie pilnowałem. Przepraszam.

2) Dlaczego nadal nie ma spolszczenia do 2.3.3?
Padł mi dysk i wszystkie programy i oryginalne pliki od poprzednich wersji poszły się jeb... na spacer.
Niestety przy prędkości mojego internetu, pobranie 200 MB to krucjata na cały dzień a musiałbym pobrać wszystkie 3 wersje (2.1.2b, 2.3.2 i 2.3.3), a w czasie pobierania nie da się korzystać z internetu a ten jest do dyspozycji dla 5 osób - ja mógłbym nie używać ale reszta domowników nie ma zwyczaju się ograniczać więc najzwyczajniej się nie da pobrać tak dużych plików u mnie w domu.
Na szczęście w październiku zaczyna się rok akademicki (dla mnie pzynajmniej) a na uczelni net jest szybki - pozwoli mi to wszystko pobrać. Czyli nad spolszczeniem 2.3.3 (tłumaczenie nieprzetłumaczonego + poprawki) pracę rozpocznę w październiku i mam nadzieję, że zajmie mi to tydzień lub dwa... niestety obecnie pracuję a studia zajmują weekendy więc czasu wolnego za dużo nie mam. Szkoda, że nie ma zimy, bo zimą przynajmniej nie ma jak robić przy domu czegokolwiek więc tego czasu wolnego mam więcej, ale to już pół roku od wydania 2.3.3 minęło chyba... ;/

Teraz odpowiem na w/w posty:
@karenz
wersja z GOG'a jest wersją angielską, natomiast spolszczenie do RP 2.3.2 jest tylko spolszczeniem do 2.3.2 (i w 95% do 2.3.3), aby wszystko było w pełni spolszczone musisz pobrać oficjalne spolszczenie do Fallout 2, czyli:
- Instalujesz Fallout 2,
- Instalujesz oficjalne spolszczenie,
- Instalujesz RP 2.3.2 lub 2.3.3
- Instalujesz spolszczenie do RP 2.3.2.
Teraz cały Fallout i 99% lub 95% RP jest przetłumaczone, ale nadal możesz nie mieć napisów - trzeba je włączyć w opcjach :D

@ixMarcel
Crash w takiej sytuacji wystąpić może gdy, w 2.3.2 Vortis ma np. 5 kwestii dialogowych a w 2.3.3 już np. 6 - gra odwołuję się do kwestii dialogowej której w plikach z dialogami w wersji PL nie ma co powoduje crash (instalując spolszczenie, nadpisałeś oryginalny pełny plik 2.3.3, plikiem spolszczonym który nie zawiera kwestii dialogowej) - oczywiście nie jest to Twoja wina a moja, że jeszcze nie zrobiłem tłumaczenia pod 2.3.3. Gdyby była sytuacja, że postać ta jst całkiem nowa, i w 2.3.3 pierwszy raz by się pojawia, wo spolszczenie nie zawierałoby pliku z tłumaczeniem dla tej postaci co skutkowałoby, że w grze dialog byłby po angielsku ale w pełni sprawny - podobna sytuacja była w spolszczeniu wielu autorów do 3.2, gdy dochodziło do walki z synem Tali - ten chce rzucić jakiś okrzyk bojowy na początku walki, ale nie ma go w plikach gry co powoduje crash, natomiast bez spolszczenie wszystko działa ok... niestety nie wiem czy poprawiłem ten błąd, bo przeszukując pliki gry nie pamiętam, żebym coś zmieniał w okrzykach bojowych itp. ba... nie jestem pewien, czy w RP postać ta jakkolwiek ulega zmianie - mógł to być zbieg okoliczności, błąd samej gry lub osoby co ten błąd miały, może posiadały spolszczenie całości pobrane z internetu i może nie do koca było ono ok... sam nigdy nie sprawdziłem tego bo zanim dostałem się do RNK, to zawsze coś przyciągało moją uwagę i o tym zapominałem... :D
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: BeF1990 w 28 Września 2014, 17:22:30
Juraszka super, że chce Ci się to robić... Fallout 2 to wspaniała gra - nie ma co do tego żadnych wątpliwości, mod Restoration Project powoduję jednak, że gra ta nabiera jeszcze "pełniejszych kształtów" i pozwala cieszyć się nią na nowo. Dlatego trzymam kciuki za to abyś mógł spokojnie dokończyć spolszczenie. Życzę powodzenia i czekam z niecierpliwością! Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 28 Września 2014, 22:26:53
Wiem, że jest wspaniała - jest to chyba jedyna gra, której nigdy nie ukończyłem bo grając dobrą postacią i przechodząc fabułę, nagle ogarniała mnie Ciemna Strona Mocy i zacząłem wieść żywot "najgorszego z najgorszych", dosłownie masakrując każdego na drodze dla zabawy :D
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Johny8888 w 01 Listopada 2014, 05:39:16
Witam! Juraszka, jak tam prace nad spolszczeniem do RP 2.3.3, coś już ruszyło? Nie chciałem zaczynać gry bez pełnego spolszczenia, bo pewnie sam bym usiadł i zaczął wszystko tłumaczyć zamiast grać, a czasu nie za wiele. Tak już mam, że lubię gdy wszystko jest "cacy". Listopad i zima już z nami, za niedługo będę miał małe świąteczne wakacje więc mógłbym się trochę pobawić z tłumaczeniem RP 2.3.3. Jeśli brak ci czasu, a już coś tam masz to wyślij mi wszystkie potrzebne pliki, dokończę robotę. Jeśli nic nie masz i nie masz czasu, daj znać, a zajmę się tłumaczeniem kiedy tylko będę mógł.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 23 Stycznia 2015, 23:13:22
2-3 dni po napisaniu posta z 28. Września miałem wypadek - dachowanie, samochód skasowany...
Urazy regenerowały się przez bardzo długi czas i z przykrością muszę powiedzieć, że mimo przymusowego wolnego nie zrobiłem ŻADNYCH postępów w tworzeniu spolszczenia - te które zrobiłem to wypakowanie plików tekstowych z wersji 2.3.2 i 2.3.3 do osobnych folderów - nawet ich nie porównałem a co dopiero mówić tutaj o tłumaczeniu różnic.

Nie mam kiedy się za to zabrać i przyznam się... nie mam ani ochoty ani sił by to robić, na samą myśl o ponownym przeglądaniu plików tych plików mnie nerwica bierze, a tutaj jeszcze trzeba wprowadzić poprawki do wcześniejszego.

Do porównywania używałem WinMerge, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany dokończeniem spolszczenia to daję zielone światło.


Drodzy koledzy i koleżanki - jadąc samochodem NIGDY się nie śpieszcie, NIGDY nie jedzcie za szybko.
Czasami chcąc być 5 minut wcześniej u celu, możecie być całe życie szybciej w grobie - w załączniku zdjęcie z wypadku.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Sajok w 31 Stycznia 2015, 17:26:18
Życzę Ci w takim razie szybkiego powrotu do zdrowia. Może to głupie, ale zawsze staram się traktować takie sytuacje jak żółtą kartkę daną mi od życia - chrzanić samochód to tylko "gadżet" najważniejsze jest zdrowie, czyste sumienie i nauczka na przyszłość. Trzymaj się chłopie i jeszcze raz życzę Ci zdrowia i powodzenia  :)
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: parzon w 21 Maja 2015, 19:40:08
Witam, czy ruszyło już coś z tłumaczeniem do 2.3.3?
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 29 Lipca 2015, 15:07:26
Witam, ostatnio ktoś napisał z pytaniem czy nie zrobiłbym tłumaczenia do 2.3.3 - w pierwszej chwili odpowiedziałem, że nie moge ale w sumie mogę.
Jednakże potrzebuję instalki wersji 2.1.2b (*.exe!) - jeżeli ktoś posiada darmowy link do instalki 2.1.2b to bardzo bym prosił. Nie posiadam transferu na chomikuj przez co nie mogę pobierać z chomika.

Instalka jest mi potrzeba, ponieważ chcę spolszczyć różnice między 2.1.2b a 2.3.3 od nowa, ponieważ wcześniej zrobiłem straszny błąd o którym poinformował mnie Chad669.
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: kryspin013 w 30 Lipca 2015, 00:42:38
Witam, ostatnio ktoś napisał z pytaniem czy nie zrobiłbym tłumaczenia do 2.3.3 - w pierwszej chwili odpowiedziałem, że nie moge ale w sumie mogę.
Jednakże potrzebuję instalki wersji 2.1.2b (*.exe!) - jeżeli ktoś posiada darmowy link do instalki 2.1.2b to bardzo bym prosił. Nie posiadam transferu na chomikuj przez co nie mogę pobierać z chomika.

Instalka jest mi potrzeba, ponieważ chcę spolszczyć różnice między 2.1.2b a 2.3.3 od nowa, ponieważ wcześniej zrobiłem straszny błąd o którym poinformował mnie Chad669.

Nie potrzebujesz chomika

http://www.fileplanet.com/194872/download/Fallout-2---Restoration-Project-Mod-v2.1.2
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Fireyos w 05 Sierpnia 2015, 18:45:48
Witam, mam 2 pytania ;)

Można wiedzieć kiedy mniej więcej będzie gotowe spolszczenie do 2.3.3? I ma ktoś może na komputerze Restoration Project 2.3.2 i wrzuci na hosting? Nigdzie nie mogę znaleźć, na oficjalnej stronie killapa i na NMA jest do pobrania tylko 2.3.3, a po wejściu w linki z 2.3.2 wyskakuje error 404 (prawdopodobnie ta wersja jest usunięta z serwera).
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 08 Sierpnia 2015, 19:55:18
Problem jest w tym, że nie mam programów jakich używałem do robienia spolszczenia - a poza WinMerge nie pamiętam czego używałem... Ponadto robię spolszczenie od 2.1.2b, jedynie będę się kierować moim wcześniejszym spolszczeniem - co będe mógł to zastąpię ale trochę to może zająć. Najpierw muszę się wszystkiego uczyć od nowa... -,-"


EDIT: Wyodrębniłem już pliki które od 2.1.2b się nie zmieniły i zostaną zastąpione bez sprawdzania. Pozostałych plików tekstowych jest prawie 350...
Ponadto WinMerge krzyczy że pliki skryptów są inne - prawie wszystkie... Postanowiłęm pominąć i nie grzebać w plikach skryptowych by nie zrobić jakichś błędów i spolszczenie będzie zawierać przetłumaczone grafiki wykonane przez kryspina013, tłumaczenie Mad Ivan'a, Johny8888 oraz innych którzy stworzyli wszystko do 2.2. oraz tłumaczenie różnic na które natrafiłem. Plików jest sporo więc trochę to zajmie bo chcę wyeliminować parę błędów. Ponadto poprawię tłumaczenie moda za pomocą którego wydajemy komendy - będą one bardziej bezosobowe aby uniknąć sytuacji kiedy kobieta mówi "Zrobiłem". Oczywiście do tego takie kosmetyki jak uzupełniona lista płac. Nie wiem jeszcze czy będę tłumaczyć pliki ddarw.ini oraz f2_res.ini - są to pliki które skrywają parę fajnych rzeczy jak pełna kontrola nad drużyną, kolor paska amunicji itd. Zmiany w obu plikach mogą doprowdzić do problemów z grą i raczej niewskazane jest by je edytować z poziomu eksploratora, w 2.3.3 jest osobny exe który pozwala na ustawienie grafiki przed uruchomieniem gry (za bardzo nie rozumiem tylko po co coś takiego robić...).

Mam nadzieję, że uwinę się z tym w miarę szybko :D

EDIT2: Boże...widzisz i nie grzmisz... Jak można tak spartolić robotę...
Jeszcze nie wziąłem się za tłumaczenie, bo pewien modder zamiast dodawać zawsze nowe lub edytowane pliki na koniec pliku to zostawił je na swoich miejscach a czasami gdzieś tam w środku dodane zostały nowe linie... Wyszukiwanie takich zmian to udręka...

EDIT3: Właśnie skończyłem szukać i tłumaczyć różnice plików w folderach cut oraz game. Zabieram się za dialogi...i to będzie najgorsze...
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: Juraszka w 16 Sierpnia 2015, 21:20:27
Tłumaczenie Restoration Project 2.3.3 zostało ukończone!

Zapraszam do tematu na forum Trzynastego Schronu:
http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=8221.0
Tytuł: Odp: [DO POBRANIA] Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL
Wiadomość wysłana przez: parzon w 20 Sierpnia 2015, 12:42:00
Kurcze, szkoda że nie zajrzałem tu wcześniej, bo mam wszystkie Restorationy od 1.2, ale teraz to już pewnie nikomu nie potrzebne  :D, pozdrawiam!!