Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout

Fallout i Wasteland => Problemy techniczne => Wątek zaczęty przez: Rozumny on Styczeń 06, 2014, 21:47:58



Tytuł: Migotanie obrazu w trakcie gry
Wiadomość wysłana przez: Rozumny on Styczeń 06, 2014, 21:47:58
Witam

Posiadam egzemplarz Fallout 3 GOTY nabyty w pewnej sieci sklepów. Niestety nie mogę skupić się na grze gdyż występuje bardzo nieprzyjemny problem z grafiką. Mianowicie miga, obraz przez krótki ułamek sekundy staje się biały po wyjściu z Krypty,  w Megatonie burozielony, niestety w tym drugim przypadku migotanie pojawia się z dużą częstotliwością co powoduje ból oczu. Problem ten nie występuje podczas przebywania w krypcie (początek gry). Po wyjściu z niej występuje już również nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz budynków,  niema go jednak podczas patrzenia na Pipboya.
W momencie gdy pojawia się migotanie obrazu nie zauważam spadku płynności gry, nie wyrzuca jej również do windows'a.
W Fallout: New Vegas tego typu problemów z grafiką brak. Próbowałem z różnymi sterownikami do karty graficznej i zawsze w F3 ten problem występował, a w F:NW nie.

Mój komputer składa się z: AMD Phenom II X4 965 3,4 GHz,  8 GB Ramu, oraz AMD Radeon HD 7770 1 GB. System operacyjny to Windows 7 64.

Za wszelką pomoc która umożliwi mi skupienie się na samej grze będę bardzo wdzięczny.


Tytuł: Odp: Migotanie obrazu w trakcie gry
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix on Styczeń 07, 2014, 13:01:53
Rozumiem, że próbowałeś już kombinacji ustawień grafiki w grze np. wszystko na min., wszystko na maxa, HDR włączony i wyłączony, Synchronizacja pozioma, do tego kombinacje ustawień w Catalyst i dalej ten problem występuje?
To wersja steamowa czy płytowa?


Tytuł: Odp: Migotanie obrazu w trakcie gry
Wiadomość wysłana przez: Rozumny on Styczeń 07, 2014, 13:54:39
Wersja gry jest płytowa. Wyłączałem HDR i AA, ale nie dało poprawy, nawet ustawiałem wartości AA i filtrowania anizotropowego identycznie z tymi jakie mam w New Vegas (steam). Próbowałem zmniejszać rozdzielczość (domyślnie gram na 1440x900), podejrzewam teraz że może jest to wina proporcji (16:10) zamiast np. powszechnych (4:3)?
Jakieś sugestie odnośnie ustawień Catalyst, czy po prostu odznaczać co jest i sprawdzać?


Tytuł: Odp: Migotanie obrazu w trakcie gry
Wiadomość wysłana przez: szczypiorofix on Styczeń 07, 2014, 14:04:20
Mam kartę o wiele gorszą od Ciebie (HD 5770 1GB) i powiem szczerze, że akurat z grafą problemów nigdy nie miałem w F3, śmiga jak ta lala na Viście. Co do ustawień Catalysta - próbuj w ustawieniach ale nie zaawansowane tylko normalne (?) i poprzestawiaj wszystko na Wydajność. Poza tym pokombinuj z rozdzielczością np. 800x600 i odpowiednie odświeżanie. Mam taki monitorek śmieszny, że jak ustawie 640x480 przy 60Hz to monitor się wyłącza - głównie stare gry np. Baldur's Gate i tym podobne ;P więc może u Ciebie trzeba pokombinować z rozdzielczością/odświeżaniem. Najnowsze Catalysty jak najbardziej powinny dać radę - mam wersję pudełkową a ostatnio zaopatrzyłem się również w angielską GOTY i wszystko działa normalnie.

Poza tym rozumiem, że do działania F3 na Win7 zmieniałem w fallout.ini liczbę rdzeni procesora na właściwą? Bez tego gra chyba wiesza się w momencie porodu bohatera ;) - na laptopie z Win7 64bit musiałem to "skorygować" inaczej nie dało się grać.


Tytuł: Odp: Migotanie obrazu w trakcie gry
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus on Styczeń 07, 2014, 20:15:33
Jakieś sugestie odnośnie ustawień Catalyst, czy po prostu odznaczać co jest i sprawdzać?
Raczej poszukać wersji sterownika, która obsługuje tę grę. Większość ustawień gry w mune fizycznie nie działa tzn. możesz sobie do woli włączać i wyłączać filtry itp., rozdzielczość nie ma żadnego znaczenia, bo F3 poprawnie obsługuje wszystkie bez wyjątku, gorzej z kartami AMD, które mają dziwny zwyczaj gubienia rozdzielczości i to tu może być przyczyna - patrz wyżej czyli sterownik.
Pogrzebałbym jednak w INI i spróbował najpierw podstawowych sztuczek z ilością rdzeni i ustawieniami grafiki tamże.