Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Fallout i Wasteland => Fallout 3 => Modding Fallouta 3 => Wątek zaczęty przez: jereksel w 12 Grudnia 2008, 08:09:05
-
Jak w temacie, prosimy nie zakładać osobnych topiców tylko udzielać się tutaj.
PATRZCIE
http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/geck.html
-
Podziękowania zostały zamieszczone w ostatnim newsie :)
-
Przykleję temat - jakby co to niech on będzie na uwagi i opinie ;)
-
G.E.C.K ma problem otwieraniem modów polegający że zapisane mody nie są ładowane.
-
Ja też mam to samo! >:(
-
trzeba poczekać na patch do geck ::)
-
Mody nie były robione przy pomocy G.E.K.A. więc może w tym jest problem 8)
-
Może i tak to dlaczego mody zrobione w G.E.C.K też się nie otwierają? ::)
-
Mam problem wyskakuje mi ze jest uszkodzony folder jak chce go otworzyc.Wyskakuje mi dokładnie to
folder skopresowany(zip)jes tnieprawidłowy lub uszkodzony. :'(
-
To już niestety urok panów Bethdesty. Nic się raczej nie poradzi... :(
-
Chyba podczas ściągania wystąpił błąd ściągnij jeszcze raz ten plik.
-
z całym szacunkiem ale czy ktoś nie zobowiązał się na polonizację? Edytor wydaje się prosty w obsłudze ale ta ilość opcji(bo jest ich bardzo dużo) bez prostej instrukcji może zniechęcić niektórych młodych moderów.
-
Cenega nie wydała go wraz grą, ale wyszedł i ściągasz go ze strony Bethesdy, o której nie słyszałem, by zobowiązywała się do polonizacji.
Ale jeśli zapłacimy Cenedze (lub Bethesdzie), to z pewnością nam przetłumaczą.
Z drugiej strony "młodzi modderzy" powinni najpierw pouczyć się języka obcego zanim zabiorą się za jakikolwiek poważniejszy projekt niż robienie "mega" karabinu szturmowego... A GECK, jak większość edytorów do dużych gier nie jest narzędziem dla laików ani początkujących.
-
Ale to nie przeszkadza temu, żeby wychodziły jakieś pomniejsze mody z ciekawą bronią
Nie wyobrażam sobie pracy nad modami bez znajomości angielskiego, nawet gdyby GECK był przetłumaczony, wewnątrz pozostałyby nazwy własne plików, a to wymaga wiedzy (lub domyślności) co oznaczają "ambientlightFX" lub "withammoassaultrifle" na ten przykład...
Wrathu, wydzieliłem twoją odpowiedź osobno, wyedytuj ją, jeśli coś chcesz zmienić.
-
Prubowałem z 30 razy i zawsze to samo. :(
-
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=759 (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=759) - spróbuj z tond lub podaj emaila to ci wyśle.
-
szymekmichalski@wp.pl Dzieńki ;D
-
Udało sie moge zainstalowac :).Ale jak chce właczyc wyskakuje ze nie morzna odszukac pliku libvorbisfile.dll. :'(.Ironia losu.
-
Pobierz z tond - http://files.filefront.com/libvorbisfiledll/;11326214;/fileinfo.html (http://files.filefront.com/libvorbisfiledll/;11326214;/fileinfo.html)
-
Dzienki za link ale znowu wyskakuje tylko tym razem ze nie ma pliku libogg.dll. :'( :'( :'(.Jeszcze sie okarze ze brakuje 10 innych plików.
-
Odinstaluj i zainstaluj ponownie F3. Jeśli to nie pomoże chyba będziesz musiał Windowsa na nowo zainstalować. Wygląda że jakiś program usuną te pliki z Windowsa.
-
Siema. mam problem z G.E.C.K iem.
Kiedy zpisuję mody i włączam Fallout Launcher i patrzę w listę modów do uruchomienia to ich po prostu nie ma!
Zapisuję mody w folderze data.
-
Wrzuć swój mod na jakiś uploader i nam daj - bo z podanych przez ciebei informacji trudno jest stwierdzić. :)
-
Poscalałem ze sobą kilka porozrzucanych po różnych tablicach wątków o Gecku więc jeżeli odkryjecie że wasz topic zniknął to pewnie jest tutaj.
poscalałem piszemy razem, mimo że nie ma takiego słowa (przynajmniej w słowniku ff) - n.w. ^^
oj prosisz się :P
a wcale że nie ^^
-
no w tym właśnie problem. Gdy zapiszę w folderze data to go tam nie ma! A gdy patrzę w bieżących elementach to jest ale jak klikam na niego to mi wyskakuje okienko szukania i go nie znajduje.
-
Demo - wyślij go mi, sprawdzę go i powiem w czym rzecz, bo trudno coś wywnioskować z twoich wypowiedzi.
-
no przecież mówię że gdy go zapiszę w folderze data TO GO NIE MA jakby go nigdy nie było
-
Aaa, sorry, mój błąd. Nie zrozumiałem.
Geck czasami szwankuje. Zobacz czy nie ma tego moda w folderze z programem albo w Moich Dokumentach.
-
Obecna wersja GECKA sprawia problemy z tworzeniem pliku esp. Ściągnij byle jaki mod i za pomocą FOMM wyczyść go (lub stwórz nowy) i taką skorupę użyj do tworzenia modyfikacji. Poza tym FOMM i FO3Edit to oprócz GECKa podstawa moddingu.
-
Witam mam problem odnośnie gecka i czy ktoś może mi pomóc to znaczy napisać jakiś poradnik.
Z góry thx
-
Na stronie F3 od Bethdesty znajdziesz videotutorial "My first vault". Co do tutoriali po polsku: narazie neistety nie ma, ale pewnie za 5-6 lat znajdzie się na 13S (tak było z F2) :P
-
Satan - jeśli masz kapkę czasu, to przetłumacz :)
-
Hmm... kusząca oferta :) tylko ostatnio z tymi kapkami czasu u mnie słąbo. Poczekam do ferii świątecznych :P
-
Są tutoriale po polsku a do tego 0 (zero) modułów made in PL. Jak już mówiłem - ktoś chce bawić się GECK, a nie potrafi sobie poradzić z angielskim - niewiele (dobrego) z tego wyniknie. Raczej.
-
Mam taki problem:
Zawsze gdy zapisuję w GECKu moda, po wczytaniu znika mi połowa obiektów. Co ciekawe zazwyczaj znikają jakby kategoriami np. raz wszystkie światła i np "miejsca siedzące", drugim razem wszystkie obiekty, oprócz świateł, a za trzecim razem wszystkie postacie. Raz chyba zniknęło mi wszystko :/
Reinstalowałem GECKa chyba z 10 razy i nie pomogło. To naprawdę zniechęca :/
Czy ktoś wie o co chodzi i jak to naprawić ?
-
Prototyp modułu zapisujesz z GECKa czy korzystasz z innego tzn. pliku ESP. Radziłbym pożyczyć taki prototyp z innego modułu i oczyścić go lub stworzyć w programie FOMM i w nim zapisywać. Poza tym, ten plik przy otwarciu Gecka musisz zaznaczyć jako aktywny, bo w innym wypadku zmiany właśnie się nie zapisują prawidłowo i lądują albo w innym liku albo ulatują w powietrze.
-
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp
Chyba zaznaczałem jako aktywny, ale nie jestem pewny :( Ściągam właśnie ten FOMM to zobaczę czy pomoże, rozumiem że to działa jak normalny edytor. W każdym razie dzięki za pomoc :)
EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P
-
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp
EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P
Dobra, kaszanisz na maxa ;):
1. Stwórz w FOMMie nowy, czysty plik ESP o dowolnej nazwie, np. o nazwie modułu który zamierzasz użyć. Zapisz.
2. Przenieś go do katalogu data/ o ile powstał w innym miejscu.
3. Otwórz Geck i w oknie pluginów zaznacz plik master tzn. Fallout3.ESM, jeśli masz wersję PL zaznacz również plik pluginu Fallout3_PL.ESP.
Najedź teraz na swój moduł i kliknij "set as active".
4. Kliknij OK i poczekaj na załadowamie zawartości.
5. Po otwarciu, na pasku okna, w lewym górnym rogu pojawi się nazwa twojego modułu, co oznacza, że możesz pracować. Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module. Procedura obowiązuje każdorazowo, bo w pliku EMS nie wolno nic zapisywać ani nie da się nawet w większości wypadków (w każdym razie dla pewności, że go nie ruszyłeś zreinstaluj grę). Nie wolno też zapisywać nic w pluginie polonizującym. Ew. rozprowadzanie polega na dzieleniu się tylko plikiem twojego modułu i ew. katalogów innych plików np. tekstur, meshy itp.
PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.
-
no dobra wszystko jasne tylko w jednej rzeczy coś mi się nie zgadza :P
Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module.
(...)
PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.
hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p
iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ? ;p
-
hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p
iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ?
Ech, człowieku, masz w nim tylko nie tworzyć pluginu - stwórz czysty plugin w FOMM. Potem edytuj i zapisuj już normalnie, ale z włączonym tym pluginem jako aktywnym, bo inaczej twoje zmiany lecą w kosmos.
FOMM przydaje się do pomocy w wielu sprawach, szybko złapiesz, że niektóre rzeczy robi się w nim szybciej niż w GECKu. To samo dotyczy programu FO3edit, który też powinieneś sobie przytulić.
-
Na stronie G.E.C.K. pojawiła się poprawka V1.5
Link do opisu zmian - http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/updates-GECK-v1.5updatesnotes.html (http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/updates-GECK-v1.5updatesnotes.html)
-
Mam problem ,otóż dodałem karabin ,leży sobie ładnie go widać ,wezmę go i założę i już go nie widać ale strzelać można,ktoś wie jak to naprawić?
-
Mało danych do diagnozy, prawdopodobnie musisz dodać model w zakładce art&sound:
1. Otwierasz GECK, ładujesz swój moduł, otwierasz okienko swojej broni, przechodzisz do zakładki "art&sound", a potem szukasz slotu "model" - jest bezpośrednio pod ikonką z obrazkiem. Linkujesz model z katalogu, gdzie go umieściłeś i powinno działać (będziesz widział w podglądzie jak się pojawi).
Przy okazji ustaw na NONE pozostałe dwa sloty tzn. "first person model object" i "world model". Przedmioty w grze używają ich, ale nie są potrzebne.
"first person model" jest używany wiadomo kiedy - w trybie FPS i broń w grze ma wyższą rozdzielczość tekstur dla nich, stąd osobny slot.
"world model" jest przydatny, gdy twój model broni "w ręku" nie ma fizyki, a masz taki model osobno np. bez animacji. W ten sposób działają niektóre przedmioty z gry. Jeśli twój model ma wszystkie parametry scalone i jeden typ tekstur w jednym pliku *.nif (+osobno tekstury oczywiście) to szkoda bajtów na te dane i stąd można je odpuścić.
2. Jeśli podmieniasz istniejący model z gry, to muszę wiedzieć który, by coś pomóc więcej, ale możesz to zrobić tą samą metodą co powyżej, tyle, że musisz wtedy wygenerować plik modułu czyli nowy ESP.
-
Dzięki Aurelinus już działa.Mam jeszcze jedno pytanie -jak sprawić żeby np bandyci ją posiadali i co odpowiada za odrzut?I jeszcze jedno jak usunąć z broni tłumik?
-
Mam jeszcze jedno pytanie -jak sprawić żeby np bandyci ją posiadali
Zmodyfikować plik "leveleditems", tzn. wchodzisz z panelu po lewej stronie do sekcji "items>levelleditems (w GECKu to chyba nazywa się lvlitems, w każdym razie coś w tym guście) i znajdujesz plik z zieloną ikonką pod nazwą "condRaiderGun" itp. Tego typu plików może być kilka, wystarczy kliknąć PPM i wybrać "info", a GECK pokaże ci kto nosi ten wybrany typ przedmiotu.
Zaznacz np. chiński pistolet (WeapChinesePistol), powszechny w łapach raidersów, PPM>info i zobaczysz jakie pliki zawierają ten pistolecik. Powinny tam być te z nazwą "condRaider". W ten sposób możesz śledzić ścieżkę zależności dla każdego pliku, co jest genialne w GECKu i za co go kocham.
Aby zabawa była możliwa musisz jednak uprzednio stworzyć plik (na przykład, XXX - twoja nazwa, patrz wyżej) condWeapXXX w którym pojawi się levelowany listing twojego karabinu (podejrzyj oryginalne pliki, np. condAssaultRiffleLoot). Jest w nim drabinka jakości broni w zależności od poziomu, ale przy odrobinie pomysłu, można ten prosty schemacik podkręcić dodatkowymi warunkami (pssst! tajemnica zawodowa).
Drugim plikiem jest WithAmmoWeapXXX w którym wsadzasz twój plik condWeapXXX oraz dodajesz typ amunicji pasujący do spluwy: amunicja ma kilka plików min. ten podstawowy i wersję "75% szansy", które dodawane sa razem dla wywołania efektu losowości. Sugeruję odpowiednie zmodyfikowanie istniejących plików innych broni (otwierasz dowolny, modyfikujesz nazwę (ID) i podmieniasz broń, inne dane). Ma to tę zaletę, że masz wypełnione inne pola, których wypełnienie może sprawić trudność jesli masz o tym jeszcze blade pojęcie.
Plik WithAmmoXXX dodajesz potem do ww. condRaidercośtam i masz. Drugim sposobem jest skrypt, ale to inna historia.
co odpowiada za odrzut?
Nic, możesz to tylko zasymulować innymi parametrami w "settings" gry (skomplikowane i wymaga hakowania gry).
I jeszcze jedno jak usunąć z broni tłumik?
Osobnym modelem i osobnym plikiem broni. Możesz tylko podmienić broń plikiem, nawet jeśli chciałbyś np. zasymulować zdejmowanie tłumika w grze (skomplikowany skrypt).
-
Mam problem :/ W miejscach gdzie były np sterty śmieci lub gruzy pojawia się pewien błąd bo nie mogę nałożyć innych tekstur na teren gdzie były takie śmieci lub coś innego. Wszędzie mogę, tylko nie w tych miejscach. CZEMU? Albo czy da się coś zrobić z tym?
-
Nie jestem expertem w edytowaniu terenu, popytaj na forum GECKa. Mogę tylko domyślać się, że być może teren w tym miejscu jest jakoś zablokowany (popatrz na siatkę) lub ew. ma większy rozmiar powierzchni, niż textura, którą przykładasz. To tylko domysły i ktoś już gdzieś na innym forum zgłaszał podobny problem, ale też nikt nie wiedział.
-
Witam, chciałbym prosić o pomoc.
Ma ktoś może jakiś bardziej szczegółowy poradnik do GECKA.
Mianowicie, głównie chodzi mi na razie o to jak np zrobić nowego perka... Tzn. już go zrobiłem, ale nie wiem jak zrobić, żeby on np. dodawał siły, czy jakiegoś skilla...
Chciałbym też zapytać, czy perk moż dać jakiś przedmiot? Np. zrobić perka "Były ochroniarz" i żeby dawał pałkę?
Ponadto chciałbym wiedzieć jak można robić nowe questy i handlarzy (jak robić rozmowy)
I na koniec jak zrobić np. nową broń czy przedmiot... Ale całkiem - nowy dźwięk, modele (Jak robic modele - NIF.), widok z 1 osoby, efekt wystrzału(lecący nabój itp.), ikona itd.
Pomożecie? Bardzo proszę...
P.S. Jak robi się skrypty (Tak ogólnie na razie bym chciał wiedzieć)...
-
Chciałbyś odpowiedzi, które dotyczą całego tematu "modowania i nie brzmią "a+b=c". Poczytaj sobie tutaj:
http://geck.bethsoft.com/index.php/Main_Page
i zadaj konkretne pytania. Bez znajomości struktury gry nawet jesli ci wytłumaczę - niewiele zrozumiesz. Masz tam też sporo tutoriali i wyjaśnień. Jesli poświęcisz kilka dni, może pytania wogóle będą zbędne.
-
Dzięki, z prostszymi rzeczami daje już sobie radę... Chciałbym tylko zapytać o dwie rzeczy... Pierwsza...
Dlaczego, jak mam miasto Megatona, to w grze są obok różne skały, wędrowny handlarz i ten człowiek co chce wody, a w edytorze tego wszystkiego nie ma???
I drugie:
Jakich programów polecacie używać do robienia modeli i ikon do broni (dss)
P.S. Są jakieś Polskie turtoriale??
-
Mapy w Fallout to takie kwadraciaki o wymiarach od 512x512 do 2048x2048 pixeli, które za pomocą "territory" sa składene w całość tak, że w grze nie widzisz obszarów przejścia, a doładowanie trwa milisekundę. każdą mapkę możesz podejrzeć z okienka które fruwa w prawym, górnym rogu (world). Sama Megatona to osobny obszar w grze, jesli grałeś, to zauważyłeś, że się doładowuje podczas przechodzenia przez bramę. Z głównej mapy pustkowi jest widoczny tylko zewnętrzny obrys, wnętrze, to - jak mówiłem - osobny obszar i zakładka w world (ma nazwę "megatonworld").
-
OK poddaje się. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak 3-letniemu dziecku, jak tłumaczymy mody za pomocą Gecka ?? Może to śmieszne, ale ja nawet nie wiem jak wczytać ten mod, bym mogła rozpocząć prace nad spolszczaniem :/
-
Aha dzięki... W morrowindzie i Oblivionie działało to ciut inaczej ;) Żeby otworzyć MODA, musisz uruchomić GECKa i w File wybrać DATA, lub kliknąć na ikonkę foldru, tam zaznaczyć Master File (Np. Fallout 3) i mod, który jest ci potrzebny... Na tłumaczeniu się nie znam, ale podejrzewam, że trzeba pozamieniać angielskie nazwy, dialogi itp. na Polskie... Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;)
P.S. A co z tymi programami ;) Bo mam Gimp, ale on nie obsługuje trójwymiarowych modeli, zresztą plików dss też nie...
-
OK poddaje się. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak 3-letniemu dziecku, jak tłumaczymy mody za pomocą Gecka ?? Może to śmieszne, ale ja nawet nie wiem jak wczytać ten mod, bym mogła rozpocząć prace nad spolszczaniem :/
Tłumaczenie w GECKu to szaleństwo, co prawda łatwiej edytować, ale trudniej znaleźć konkretny tekst. Użyj F3Edit.
-
Dla mnie G.E.C.K.A największą wadą jest możliwość otwarcia podstawki i tylko jednego dodatku co sprawia, zamiast jednego puddingu trzeba robić 6.
-
No cóż. Wybrałam Gecka ponieważ chciałam mieć polską czcionkę. Osobiście tłumaczę w Fo3Edit, ale tam nie mam polskiej czcionki :( Dlatego pokusiłam się o Gecka. Ale jednak pozostałam przy Fo3Edit.
Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek pomoc.
-
No cóż. Wybrałam Gecka ponieważ chciałam mieć polską czcionkę. Osobiście tłumaczę w Fo3Edit, ale tam nie mam polskiej czcionki :( Dlatego pokusiłam się o Gecka. Ale jednak pozostałam przy Fo3Edit.
Chyba mylisz Fo3Edit z FoMM, bo ten pierwszy (tzn. Fo3Edit) absolutnie obsługuje polskie czcionki bez zarzutu.
-
Nie, nie mylę. Z początku i tak owszem miałam, ale potem mi zniknęły :( W każdym razie na dzień dzisiejszy tłumaczę - powoli, bo powoli Desperate Pleasures v5 For Female (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=5250). Mi tam brak polskiej czcionki nie przeszkadza :D Jak przetłumaczę, to zamieszczę na Mediafire byście mogli sobie pobrać. Generalnie modyfikacja bardzo mi się podoba. Zdecydowanie ułatwia start gry :D Jest jeszcze wersja Male to Male czyli mężczyzna dla mężczyzn - ale to jakoś nie higieniczne ;) I raczej nie będę tego tłumaczyła :D
Następnym krokiem w tłumaczeniu to chciałabym przetłumaczyć cudowny mod, który bardzo, ale to bardzo mi się podoba, a mianowicie Underground Hideout DLC V7 (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=9592)
Pozdrawiam.