Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout

Fallout i Wasteland => Fallout 3 => Modding Fallouta 3 => Wątek zaczęty przez: jereksel w 12 Grudnia 2008, 08:09:05

Tytuł: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: jereksel w 12 Grudnia 2008, 08:09:05
Jak w temacie, prosimy nie zakładać osobnych topiców tylko udzielać się tutaj.


Cytuj
PATRZCIE
http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/geck.html

Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: nie wiem w 12 Grudnia 2008, 17:29:09
Podziękowania zostały zamieszczone w ostatnim newsie :)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Squonk w 13 Grudnia 2008, 02:00:18
Przykleję temat - jakby co to niech on będzie na uwagi i opinie  ;)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 14 Grudnia 2008, 15:31:47
G.E.C.K ma problem otwieraniem modów polegający że zapisane mody nie są  ładowane.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: jereksel w 16 Grudnia 2008, 21:13:08
Ja też mam to samo!  >:(
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 17 Grudnia 2008, 09:42:08
trzeba poczekać na patch do geck  ::)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: neton w 17 Grudnia 2008, 17:54:27
Mody nie były robione przy pomocy G.E.K.A. więc może w tym jest problem 8)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 18 Grudnia 2008, 10:01:36
Może i tak to dlaczego mody zrobione w G.E.C.K też się nie otwierają?  ::)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: szymon12 w 23 Lutego 2009, 19:26:16
Mam problem wyskakuje mi ze jest uszkodzony folder jak chce go otworzyc.Wyskakuje mi dokładnie to
folder skopresowany(zip)jes tnieprawidłowy lub uszkodzony. :'(
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 23 Lutego 2009, 21:18:53
To już niestety urok panów Bethdesty. Nic się raczej nie poradzi...  :(
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 24 Lutego 2009, 14:56:06
Chyba podczas ściągania wystąpił błąd ściągnij jeszcze raz ten plik.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Archanix w 24 Lutego 2009, 18:35:05
z całym szacunkiem ale czy ktoś nie zobowiązał się na polonizację? Edytor wydaje się prosty w obsłudze ale ta ilość opcji(bo jest ich bardzo dużo) bez prostej instrukcji może zniechęcić niektórych młodych moderów.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 24 Lutego 2009, 20:43:48
Cenega nie wydała go wraz grą, ale wyszedł i ściągasz go ze strony Bethesdy, o której nie słyszałem, by zobowiązywała się do polonizacji.
Ale jeśli zapłacimy Cenedze (lub Bethesdzie), to z pewnością nam przetłumaczą.
Z drugiej strony "młodzi modderzy" powinni najpierw pouczyć się języka obcego zanim zabiorą się za jakikolwiek poważniejszy projekt niż robienie "mega" karabinu szturmowego... A GECK, jak większość edytorów do dużych gier nie jest narzędziem dla laików ani początkujących.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 25 Lutego 2009, 14:42:11
Ale to nie przeszkadza temu, żeby wychodziły jakieś pomniejsze mody z ciekawą bronią

Nie wyobrażam sobie pracy nad modami bez znajomości angielskiego, nawet gdyby GECK był przetłumaczony, wewnątrz pozostałyby nazwy własne plików, a to wymaga wiedzy (lub domyślności) co oznaczają "ambientlightFX" lub "withammoassaultrifle" na ten przykład...

Wrathu, wydzieliłem twoją odpowiedź osobno, wyedytuj ją, jeśli coś chcesz zmienić.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: szymon12 w 25 Lutego 2009, 15:29:50
Prubowałem z 30 razy i zawsze to samo. :(
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 25 Lutego 2009, 15:55:41
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=759 (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=759) - spróbuj z tond lub podaj emaila to ci wyśle.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: szymon12 w 26 Lutego 2009, 15:52:35
szymekmichalski@wp.pl Dzieńki ;D
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: szymon12 w 28 Lutego 2009, 12:28:34
Udało sie moge zainstalowac :).Ale jak chce właczyc wyskakuje ze nie morzna odszukac pliku libvorbisfile.dll. :'(.Ironia losu.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 28 Lutego 2009, 16:36:34
Pobierz z tond - http://files.filefront.com/libvorbisfiledll/;11326214;/fileinfo.html (http://files.filefront.com/libvorbisfiledll/;11326214;/fileinfo.html)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: szymon12 w 28 Lutego 2009, 17:02:30
Dzienki za link ale znowu wyskakuje tylko tym razem ze nie ma pliku libogg.dll. :'( :'( :'(.Jeszcze sie okarze ze brakuje 10 innych plików.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 28 Lutego 2009, 19:45:23
Odinstaluj i zainstaluj ponownie F3. Jeśli to nie pomoże chyba będziesz musiał Windowsa na nowo zainstalować. Wygląda że jakiś program usuną te pliki z Windowsa.   
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: demo w 14 Marca 2009, 12:28:32
Siema. mam problem z G.E.C.K iem.
Kiedy zpisuję mody i włączam Fallout Launcher i patrzę w listę modów do uruchomienia to ich po prostu nie ma!

Zapisuję mody w folderze data.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 14 Marca 2009, 13:18:16
Wrzuć swój mod na jakiś uploader i nam daj - bo z podanych przez ciebei informacji trudno jest stwierdzić. :)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Holden w 14 Marca 2009, 15:50:42
Poscalałem ze sobą kilka porozrzucanych po różnych tablicach wątków o Gecku więc jeżeli odkryjecie że wasz topic zniknął to pewnie jest tutaj.

poscalałem piszemy razem, mimo że nie ma takiego słowa (przynajmniej w słowniku ff) - n.w. ^^

oj prosisz się  :P

a wcale że nie ^^
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: demo w 14 Marca 2009, 16:26:31
no w tym właśnie problem. Gdy zapiszę w folderze data to go tam nie ma! A gdy patrzę w bieżących elementach to jest ale jak klikam na niego to mi wyskakuje okienko szukania i go nie znajduje.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 14 Marca 2009, 16:38:01
Demo - wyślij go mi, sprawdzę go i powiem w czym rzecz, bo trudno coś wywnioskować z twoich wypowiedzi.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: demo w 14 Marca 2009, 16:42:42
no przecież mówię że gdy go zapiszę w folderze data TO GO NIE MA jakby go nigdy nie było
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 14 Marca 2009, 17:15:33
Aaa, sorry, mój błąd. Nie zrozumiałem.

Geck czasami szwankuje. Zobacz czy nie ma tego moda w folderze z programem albo w Moich Dokumentach.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 14 Marca 2009, 21:30:38
Obecna wersja GECKA sprawia problemy z tworzeniem pliku esp. Ściągnij byle jaki mod i za pomocą FOMM wyczyść go (lub stwórz nowy) i taką skorupę użyj do tworzenia modyfikacji. Poza tym FOMM i FO3Edit to oprócz GECKa podstawa moddingu.
Tytuł: Pomoc z G.E.C.K.
Wiadomość wysłana przez: MachoMen w 26 Marca 2009, 18:00:53
Witam mam problem odnośnie gecka i czy ktoś może mi pomóc to znaczy napisać jakiś poradnik.
Z góry thx
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 26 Marca 2009, 20:45:09
Na stronie F3 od Bethdesty znajdziesz videotutorial "My first vault". Co do tutoriali po polsku: narazie neistety nie ma, ale pewnie za 5-6 lat znajdzie się na 13S (tak było z F2) :P
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: nie wiem w 26 Marca 2009, 21:02:22
Satan - jeśli masz kapkę czasu, to przetłumacz :)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Satan w 26 Marca 2009, 21:15:24
Hmm... kusząca oferta :) tylko ostatnio z tymi kapkami czasu u mnie słąbo. Poczekam do ferii świątecznych :P
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 26 Marca 2009, 21:35:44
Są tutoriale po polsku a do tego 0 (zero) modułów made in PL. Jak już mówiłem - ktoś chce bawić się GECK, a nie potrafi sobie poradzić z angielskim - niewiele (dobrego) z tego wyniknie. Raczej.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: sasha w 06 Kwietnia 2009, 17:57:34
Mam taki problem:
Zawsze gdy zapisuję w GECKu moda, po wczytaniu znika mi połowa obiektów. Co ciekawe zazwyczaj znikają jakby kategoriami np. raz wszystkie światła i np "miejsca siedzące", drugim razem wszystkie obiekty, oprócz świateł, a za trzecim razem wszystkie postacie. Raz chyba zniknęło mi wszystko :/
Reinstalowałem GECKa chyba z 10 razy i nie pomogło. To naprawdę zniechęca :/
Czy ktoś wie o co chodzi i jak to naprawić ?
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 06 Kwietnia 2009, 18:18:39
Prototyp modułu zapisujesz z GECKa czy korzystasz z innego tzn. pliku ESP. Radziłbym pożyczyć taki prototyp z innego modułu i oczyścić go lub stworzyć w programie FOMM i w nim zapisywać. Poza tym, ten plik przy otwarciu Gecka musisz zaznaczyć jako aktywny, bo w innym wypadku zmiany właśnie się nie zapisują prawidłowo i lądują albo w innym liku albo ulatują w powietrze.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: sasha w 06 Kwietnia 2009, 18:36:25
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp
Chyba zaznaczałem jako aktywny, ale nie jestem pewny :( Ściągam właśnie ten FOMM to zobaczę czy pomoże, rozumiem że to działa jak normalny edytor. W każdym razie dzięki za pomoc  :)

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 06 Kwietnia 2009, 21:19:18
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P

Dobra, kaszanisz na maxa ;):
1. Stwórz w FOMMie nowy, czysty plik ESP o dowolnej nazwie, np. o nazwie modułu który zamierzasz użyć. Zapisz.
2. Przenieś go do katalogu data/ o ile powstał w innym miejscu.
3. Otwórz Geck i w oknie pluginów zaznacz plik master tzn. Fallout3.ESM, jeśli masz wersję PL zaznacz również plik pluginu Fallout3_PL.ESP.
Najedź teraz na swój moduł i kliknij "set as active".
4. Kliknij OK i poczekaj na załadowamie zawartości.
5. Po otwarciu, na pasku okna, w lewym górnym rogu pojawi się nazwa twojego modułu, co oznacza, że możesz pracować. Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module. Procedura obowiązuje każdorazowo, bo w pliku EMS nie wolno nic zapisywać ani nie da się nawet w większości wypadków (w każdym razie dla pewności, że go nie ruszyłeś zreinstaluj grę). Nie wolno też zapisywać nic w pluginie polonizującym. Ew. rozprowadzanie polega na dzieleniu się tylko plikiem twojego modułu i ew. katalogów innych plików np. tekstur, meshy itp.

PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: sasha w 06 Kwietnia 2009, 23:56:07
no dobra wszystko jasne tylko w jednej rzeczy coś mi się nie zgadza :P

Cytat: Aurelinus
Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module.
(...)
PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.

hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ? ;p
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 07 Kwietnia 2009, 02:41:40
hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ?
Ech, człowieku, masz w nim tylko nie tworzyć pluginu - stwórz czysty plugin w FOMM. Potem edytuj i zapisuj już normalnie, ale z włączonym tym pluginem jako aktywnym, bo inaczej twoje zmiany lecą w kosmos.

FOMM przydaje się do pomocy w wielu sprawach, szybko złapiesz, że niektóre rzeczy robi się w nim szybciej niż w GECKu. To samo dotyczy programu FO3edit, który też powinieneś sobie przytulić.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 03 Sierpnia 2009, 10:24:32
Na stronie G.E.C.K.  pojawiła się poprawka V1.5
Link do opisu zmian - http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/updates-GECK-v1.5updatesnotes.html (http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/updates-GECK-v1.5updatesnotes.html)
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Shael w 27 Stycznia 2010, 11:03:08
Mam problem ,otóż dodałem karabin ,leży sobie ładnie go widać ,wezmę go i założę i już go nie widać ale strzelać można,ktoś wie jak to naprawić?
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 27 Stycznia 2010, 21:26:34
Mało danych do diagnozy, prawdopodobnie musisz dodać model w zakładce art&sound:

1. Otwierasz GECK, ładujesz swój moduł, otwierasz okienko swojej broni, przechodzisz do zakładki "art&sound", a potem szukasz slotu "model" - jest bezpośrednio pod ikonką z obrazkiem. Linkujesz model z katalogu, gdzie go umieściłeś i powinno działać (będziesz widział w podglądzie jak się pojawi).
Przy okazji ustaw na NONE pozostałe dwa sloty tzn. "first person model object" i "world model". Przedmioty w grze używają ich, ale nie są potrzebne.
"first person model" jest używany wiadomo kiedy - w trybie FPS i broń w grze ma wyższą rozdzielczość tekstur dla nich, stąd osobny slot.
"world model" jest przydatny, gdy twój model broni "w ręku" nie ma fizyki, a masz taki model osobno np. bez animacji. W ten sposób działają niektóre przedmioty z gry. Jeśli twój model ma wszystkie parametry scalone i jeden typ tekstur w jednym pliku *.nif (+osobno tekstury oczywiście) to szkoda bajtów na te dane i stąd można je odpuścić.

2. Jeśli podmieniasz istniejący model z gry, to muszę wiedzieć który, by coś pomóc więcej, ale możesz to zrobić tą samą metodą co powyżej, tyle, że musisz wtedy wygenerować plik modułu czyli nowy ESP.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Shael w 27 Stycznia 2010, 22:07:05
Dzięki Aurelinus już działa.Mam jeszcze jedno pytanie -jak sprawić żeby np bandyci ją posiadali i co odpowiada za odrzut?I jeszcze jedno jak usunąć z broni tłumik?
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 28 Stycznia 2010, 10:57:28
Mam jeszcze jedno pytanie -jak sprawić żeby np bandyci ją posiadali
Zmodyfikować plik "leveleditems", tzn. wchodzisz z panelu po lewej stronie do sekcji "items>levelleditems (w GECKu to chyba nazywa się lvlitems, w każdym razie coś w tym guście) i znajdujesz plik z zieloną ikonką pod nazwą "condRaiderGun" itp. Tego typu plików może być kilka, wystarczy kliknąć PPM i wybrać "info", a GECK pokaże ci kto nosi ten wybrany typ przedmiotu.
Zaznacz np. chiński pistolet (WeapChinesePistol), powszechny w łapach raidersów, PPM>info i zobaczysz jakie pliki zawierają ten pistolecik. Powinny tam być te z nazwą "condRaider". W ten sposób możesz śledzić ścieżkę zależności dla każdego pliku, co jest genialne w GECKu i za co go kocham.
Aby zabawa była możliwa musisz jednak uprzednio stworzyć plik (na przykład, XXX - twoja nazwa, patrz wyżej) condWeapXXX w którym pojawi się levelowany listing twojego karabinu (podejrzyj oryginalne pliki, np. condAssaultRiffleLoot). Jest w nim drabinka jakości broni w zależności od poziomu, ale przy odrobinie pomysłu, można ten prosty schemacik podkręcić dodatkowymi warunkami (pssst! tajemnica zawodowa).
Drugim plikiem jest WithAmmoWeapXXX w którym wsadzasz twój plik condWeapXXX oraz dodajesz typ amunicji pasujący do spluwy: amunicja ma kilka plików min. ten podstawowy i wersję "75% szansy", które dodawane sa razem dla wywołania efektu losowości. Sugeruję odpowiednie zmodyfikowanie istniejących plików innych broni  (otwierasz dowolny, modyfikujesz nazwę (ID) i podmieniasz broń, inne dane). Ma to tę zaletę, że masz wypełnione inne pola, których wypełnienie może sprawić trudność jesli masz o tym jeszcze blade pojęcie.
Plik WithAmmoXXX dodajesz potem do ww. condRaidercośtam i masz. Drugim sposobem jest skrypt, ale to inna historia.
co odpowiada za odrzut?
Nic, możesz to tylko zasymulować innymi parametrami w "settings" gry (skomplikowane i wymaga hakowania gry).
I jeszcze jedno jak usunąć z broni tłumik?
Osobnym modelem i osobnym plikiem broni. Możesz tylko podmienić broń plikiem, nawet jeśli chciałbyś np. zasymulować zdejmowanie tłumika w grze (skomplikowany skrypt).
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: wolf13000 w 24 Lutego 2010, 19:03:35
Mam problem  :/ W miejscach gdzie były np sterty śmieci lub gruzy pojawia się pewien błąd bo nie mogę nałożyć innych tekstur na teren gdzie były takie śmieci lub coś innego. Wszędzie mogę, tylko nie w tych miejscach. CZEMU? Albo czy da się coś zrobić z tym?
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 25 Lutego 2010, 00:35:53
Nie jestem expertem w edytowaniu terenu, popytaj na forum GECKa. Mogę tylko domyślać się, że być może teren w tym miejscu jest jakoś zablokowany (popatrz na siatkę) lub ew. ma większy rozmiar powierzchni, niż textura, którą przykładasz. To tylko domysły i ktoś już gdzieś na innym forum zgłaszał podobny problem, ale też nikt nie wiedział.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Sason w 22 Kwietnia 2011, 11:20:33
Witam, chciałbym prosić o pomoc.
Ma ktoś może jakiś bardziej szczegółowy poradnik do GECKA.
Mianowicie, głównie chodzi mi na razie o to jak np zrobić nowego perka... Tzn. już go zrobiłem, ale nie wiem jak zrobić, żeby on np. dodawał siły, czy jakiegoś skilla...
Chciałbym też zapytać, czy perk moż dać jakiś przedmiot? Np. zrobić perka "Były ochroniarz" i żeby dawał pałkę?
Ponadto chciałbym wiedzieć jak można robić nowe questy i handlarzy (jak robić rozmowy)
I na koniec jak zrobić np. nową broń czy przedmiot... Ale całkiem - nowy dźwięk, modele (Jak robic modele - NIF.), widok z 1 osoby, efekt wystrzału(lecący nabój itp.), ikona itd.
Pomożecie? Bardzo proszę...

P.S. Jak robi się skrypty (Tak ogólnie na razie bym chciał wiedzieć)...
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 23 Kwietnia 2011, 13:55:15
Chciałbyś odpowiedzi, które dotyczą całego tematu "modowania i nie brzmią "a+b=c". Poczytaj sobie tutaj:

http://geck.bethsoft.com/index.php/Main_Page

i zadaj konkretne pytania. Bez znajomości struktury gry nawet jesli ci wytłumaczę - niewiele zrozumiesz. Masz tam też sporo tutoriali i wyjaśnień. Jesli poświęcisz kilka dni, może pytania wogóle będą zbędne.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Sason w 23 Kwietnia 2011, 22:23:54
Dzięki, z prostszymi rzeczami daje już sobie radę... Chciałbym tylko zapytać o dwie rzeczy... Pierwsza...
Dlaczego, jak mam miasto Megatona, to w grze są obok różne skały, wędrowny handlarz i ten człowiek co chce wody, a w edytorze tego wszystkiego nie ma???

I drugie:
Jakich programów polecacie używać do robienia modeli i ikon do broni (dss)

P.S. Są jakieś Polskie turtoriale??
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 28 Kwietnia 2011, 01:01:03
Mapy w Fallout to takie kwadraciaki o wymiarach od 512x512 do 2048x2048 pixeli, które za pomocą "territory" sa składene w całość tak, że w grze nie widzisz obszarów przejścia, a doładowanie trwa milisekundę. każdą mapkę możesz podejrzeć z okienka które fruwa w prawym, górnym rogu (world). Sama Megatona to osobny obszar w grze, jesli grałeś, to zauważyłeś, że się doładowuje podczas przechodzenia przez bramę. Z głównej mapy pustkowi jest widoczny tylko zewnętrzny obrys, wnętrze, to - jak mówiłem - osobny obszar i zakładka w world (ma nazwę "megatonworld").
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Jagoda w 28 Kwietnia 2011, 12:00:10
OK poddaje się. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak 3-letniemu dziecku, jak tłumaczymy mody za pomocą Gecka ?? Może to śmieszne, ale ja nawet nie wiem jak wczytać ten mod, bym mogła rozpocząć prace nad spolszczaniem :/
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Sason w 28 Kwietnia 2011, 17:49:37
Aha dzięki... W morrowindzie i Oblivionie działało to ciut inaczej ;) Żeby otworzyć MODA, musisz uruchomić GECKa i w File wybrać DATA, lub kliknąć na ikonkę foldru, tam zaznaczyć Master File (Np. Fallout 3) i mod, który jest ci potrzebny... Na tłumaczeniu się nie znam, ale podejrzewam, że trzeba pozamieniać angielskie nazwy, dialogi itp. na Polskie... Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;)

P.S. A co z tymi programami ;) Bo mam Gimp, ale on nie obsługuje trójwymiarowych modeli, zresztą plików dss też nie...
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 28 Kwietnia 2011, 23:37:10
OK poddaje się. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak 3-letniemu dziecku, jak tłumaczymy mody za pomocą Gecka ?? Może to śmieszne, ale ja nawet nie wiem jak wczytać ten mod, bym mogła rozpocząć prace nad spolszczaniem :/
Tłumaczenie w GECKu to szaleństwo, co prawda łatwiej edytować, ale trudniej znaleźć konkretny tekst. Użyj F3Edit.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: pawelx w 29 Kwietnia 2011, 10:53:18
Dla mnie G.E.C.K.A największą wadą jest możliwość otwarcia podstawki i tylko jednego dodatku co sprawia, zamiast jednego puddingu trzeba robić 6.
   
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Jagoda w 29 Kwietnia 2011, 12:37:56
No cóż. Wybrałam Gecka ponieważ chciałam mieć polską czcionkę. Osobiście tłumaczę w Fo3Edit, ale tam nie mam polskiej czcionki :( Dlatego pokusiłam się o Gecka. Ale jednak pozostałam przy Fo3Edit.
Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Aurelinus w 30 Kwietnia 2011, 14:52:20
No cóż. Wybrałam Gecka ponieważ chciałam mieć polską czcionkę. Osobiście tłumaczę w Fo3Edit, ale tam nie mam polskiej czcionki :( Dlatego pokusiłam się o Gecka. Ale jednak pozostałam przy Fo3Edit.
Chyba mylisz Fo3Edit z FoMM, bo ten pierwszy (tzn. Fo3Edit) absolutnie obsługuje polskie czcionki bez zarzutu.
Tytuł: Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
Wiadomość wysłana przez: Jagoda w 30 Kwietnia 2011, 17:41:37
Nie, nie mylę. Z początku i tak owszem miałam, ale potem mi zniknęły :( W każdym razie na dzień dzisiejszy tłumaczę - powoli, bo powoli Desperate Pleasures v5 For Female (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=5250). Mi tam brak polskiej czcionki nie przeszkadza :D Jak przetłumaczę, to zamieszczę na Mediafire byście mogli sobie pobrać. Generalnie modyfikacja bardzo mi się podoba. Zdecydowanie ułatwia start gry :D Jest jeszcze wersja Male to Male czyli mężczyzna dla mężczyzn - ale to jakoś nie higieniczne ;) I raczej nie będę tego tłumaczyła :D
Następnym krokiem w tłumaczeniu to chciałabym przetłumaczyć cudowny mod, który bardzo, ale to bardzo mi się podoba, a mianowicie Underground Hideout DLC V7 (http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=9592)
Pozdrawiam.