<< Powrót do Solucji F1
Wprowadzenie

Witaj Wędrowcze!

Przed tobą trudna misja - odszukać CHIP który jest niezbędny w twoim domu - Krypcie nr 13. Masz na to 100 dni. Nie jest to jednak jedyne zadanie któremu podołać musisz, dlatego postanowiłem ci pomóc i opisać najważniejsze przygody jakich doświadczysz na swej strudzonej drodze. Oczywiście nie opiszę tu wszystkich questów jakie ukończyć możesz, ale tylko te niezbędne abyś poduczył się w wybranych umiejętnościach, które pomogą ci ocalić Wasteland przed armią Mastera.

Shady Sands

Zawędrujesz tutaj zaraz na początku gry. Miasto dzieli się na dwie części. W pierwszej kolejności pogadaj ze strażnikami. Dowiesz się że głównym problemem wioski są ataki skorpionów mutantów. Porozmawiaj z Sethem i zgódź się wytępić te poczwary, wcześniej jednak udaj się do domu na prawo od głównej bramy. Znajdziesz tam człowieka o imieniu Ian który może się do ciebie przyłączyć za 100 kapsli. Następnie porozmawiaj ze strażnikami, jeden z nich wskaże ci drogę do jaskini skorpionów. Pozabijaj potwory i pozbieraj ogony które po nich zostają. Po powrocie do wioski porozmawiaj z Razlo - zgodzi się wykonać odtrutkę którą możesz podać choremu bratu Setha. Poszukaj liny która będzie ci przydatna w Vault 15 (możesz też ją odkupić od strażnika bramy).
Na południe od wioski znajduje się obóz raidersów. Możesz się tam udać w momencie gdy dowiesz się że córka Setha, Tandi została porwana (quest ten pojawi się dopiero po upływie kilku dni). Porozmawiaj z szefem Raidersów. Jeśli masz wysoki procent umiejętności "speech" przekonasz go aby uwolnił Tandi bez bójki, w przeciwnym razie będziesz musiał pozabijać wszystkich bandytów (w ten sposób dorobisz się niezłego ekwipunku).

Vault 15

Wewnątrz schronu znajdziesz kilka interesujących przedmiotów. Znajdź windę i użyj na niej liny. Na drugim poziomie w szafce znajdziesz kolejną linę, z pomocą której możesz wejść wyżej. W pomieszczeniu na prawo od windy klikaj myszką na stercie kamieni (dostaniesz punkty doświadczenia), a dowiesz się że chip którego poszukujesz leży pod gruzem; niestety nie dasz rady go wyciągnąć więc opuść to zapomniane miejsce.

Junktown

W tej małej mieścinie nie ma zbyt wielu interesujących rzeczy. Przed wejściem do miasta schowaj broń. Udaj się do Kiliana - miejscowego szeryfa, który urzęduje w swoim sklepie. Porozmawiaj z nim i kup lepszą broń (najlepiej Sub Machine gun dla Iana). Po chwili do sklepu wejdzie zamachowiec. Pomóż Kilianowi i zabij go. Wdzięczny za uratowanie życia Kilian opowie ci o Grizmo - miejscowym właścicielu kasyna . Zgódź się pomóc w ujęciu przestępcy, dostaniesz magnetofon z mikrofonem. Idź teraz do kasyna Grizma. Wejdź do jego biura. Włącz magnetofon i nagraj całą pogadankę. Poprowadź rozmowę w ten sposób aby zgodził się zlecić ci zabicie Kiliana. Teraz decyzja należy do ciebie. Możesz zanieść nagranie Kilianowi i pogrążyć Grizmo lub zabić szeryfa. Niezależnie jaką decyzję podejmiesz będziesz musiał stoczyć walkę. Z mojego doświadczenia wynika że lepiej jest pomóc Kilianowi, gdyż atakując go będziesz się musiał rozprawić ze strażnikami miasta (a jest ich niemało).
W Junktown spotkasz także psa który przyłączy się do ciebie jeśli dasz mu jeść. Możesz także zatrzymać się na noc w miejscowym hotelu (Crash house), będziesz mógł pomóc kobiecie której grozi bandyta (najlepiej z nim pogadać - wskazany duży współczynnik speech). Ostatnią rzeczą którą powinieneś zrobić w tym mieście to iść do szpitala i wejść do piwnicy. Spotkasz tam doktorka który przerabia ludzkie mięso na szaszłyki. Rozwal drania.

The Hub

W tym mieście spędzisz dużo czasu. Jest ono bezpośrednio związane z fabułą gry więc lepiej uważaj co robisz, gdyż wrócisz tu jeszcze nie raz. Oto co możesz i co powinieneś tu zrobić:
Ważnym zadaniem jest znalezienie pracy. Masz do wyboru kilka możliwości:
1. Możesz zatrudnić się jako ochroniarz karawan dostarczających wodę do różnych miast. Nie przesadzaj jednak z podróżami gdyż zabierają sporo czasu, a ty masz tylko 100 dni na znalezienie chipa.
2. Bardziej opłacalne jest przyjęcie propozycji mistrza gildii złodziei. Znajdziesz go w Starym mieście (Old town) w podziemiach jednego ze zrujnowanych budynków (na wschodzie). Po wejściu do podziemi uważaj na pułapki (najlepiej zostaw Iana na górze). Gdy przejdziesz wszystkie drzwi porozmawiaj z Loxleyem. Powiedz mu że chcesz się przyłączyć do gildii a dostaniesz zadanie - ukraść naszyjnik Hightowera. Misja nie jest trudna. Zaczekaj do nocy i idź do dzielnicy Hightowersów. Udaj się na tyły domu (musisz uważać aby nie zostać przyłapanym przez strażników) i gdy strażnik na chwile odejdzie, wejdź do środka. W ciemnym pokoju znajdziesz skrzynkę. Użyj na niej umiejętności wykrywania pułapek i zabierz naszyjnik ze środka. Teraz szybko udaj się do Old town i daj naszyjnik szefowi gildii. Dostaniesz 3000 baksów i niespodziankę w postaci elektronicznego lockpicka.
3. Trudniejszą pracą, i wcale nie najbardziej opłacalną jest pomoc szefowi firmy "Far Go Traders", której siedziba mieści się w Downtown. Oferuje on 500 baksów za informacje o ginących karawanach. Najpierw udaj się do sklepu Beth (dostaniesz 15 % zniżki na towary które u niej kupisz) i zapytaj czy nie wie co jest przyczyną kłopotów firmy. Powie ci że mogą za tym stać stwory nazywane Deathclaw. Udaj się do starego miasta i pogadaj za Slappym a następnie z Haroldem - starym ghulem. Wróć do Slappiego i powiedz mu żeby zaprowadził cię do miejsca gdzie widział Deathclawa. Teraz czeka cię trudna walka. Jeśli masz karabin snajperski trzymaj poczwarę na odległość i strzelaj jej w nogi lub oczy. W żadnym wypadku nie próbuj walki wręcz!!! Po zabiciu potwora, weź dysk od umierającego mutanta i daj go Butchowi.
4. Najtrudniejszym zadaniem w Hub jest wyeliminowanie Deckera - miejscowego bandziora. Idź do baru i pogadaj z facetem o imieniu Kane. Powiedz mu że szukasz pracy, a zaprowadzi cię do piwnicy. Decker zaproponuje ci zabicie szefa Wather Merchants. Zgódź się i idź na posterunek policji. Powiedz szeryfowi o całej sprawie. Ten zaproponuje ci wzięcie udziału w akcji. Przygotuj się na jedną z najtrudniejszych walk w całej grze, staniesz twarzą w twarz z Deckerem i jego ochroną. Po całej akcji pozbieraj ekwipunek ofiar (jest się na czym dorobić).
Udaj się teraz do siedziby Wather Merchants i zapytaj jednego z szefów czy nie wie gdzie można znaleźć chip. Dowiesz się że powinieneś udać się do Necropolis. Uczyń to niezwłocznie (najlepiej jeśli pójdziesz tam z karawaną). (u Water Merchants można kupić dostawy wody do Krypty 13 - przypomnienie DoPr'a)

Necropolis

Podążając ulicami tego miasta, możesz się liczyć z tym, iż zostaniesz zaatakowany przez Ghoule. Staraj sie unikać walki z nimi, skieruj swe kroki na północ. Wejdź do pierwszej studzienki kanalizacyjnej. Idac w kierunku północnym, dotrzesz do pomieszczenia, w którym spotkasz leadera Ghouli. W rozmowie z nim, dowiesz się, że Necropolis wykorzystuje komputer (w którym jest zamontowany poszukiwany chip) do pozyskiwania wody. Dowiesz się również, że pompa kanalizacyjna, która była niegdyś do tego wykorzystywana, jest obecnie popsuta. Zaproponuj zreperowanie pompy, części do tego potrzebne znajdziesz w kanałach. Jeśli masz niski współczynnik "reppair", leader da ci kilka książek, które pomogą ci zreperowac pompę. Idź na północ i wejdź po drabince do góry. Wyjdź z budynku, w którym się znalazleś i znajdź następną studzienke kanalizacyjną, obok której stoi mutant. Wejdź do niej. Musisz odnaleźć coś, co nazywa się "junk" - to jest właśnie część, potrzebna do naprawy pompy wodnej. Wróć się i wyjdź na powierzchnię. Znajdź budynek, którego pilnuje mutant Harry. Porozmawiaj z nim. Jeśli grasz postacią z wyższym poziomem inteligencji, nie powinieneś mieć problemów aby go oszukać. W przeciwnym wypadku będziesz musiał podjąć walkę z mutantami (jest wbrew pozorom dosyć łatwa). W budynku znajdziesz zepsutą pompę. Napraw ją, używając na niej znaleziony wcześniej przedmiot. Gdy pompa ruszy, znajdź w budynku zamkniętą celę, w której będzie uwięziony ghoul. Wskaże ci on drogę do komputera w którym jest poszukiwany chip. W celi obok, wejdź do studzienki kanalizacyjnej. Okazuje się, że znalazłeś się w schronie nr. 12. Musisz udać się na poziom 3. Zostaniesz zaatakowany przez świecące ghoule, nie podchodź do nich - grozi to napromieniowaniem, postaraj się załatwić je z dystansu. W jednym z komputerów (tym ze świecącymi lampkami) jest chip. Weź go i czym prędzej wracaj do trzynastego schronu :-))) .

Brotherhood of Steel

Gdy oddasz chip w ręce przywódcy schronu, otrzymasz nowe zadanie - masz sprawdzić, czy armia mutantów zagraża ludziom. Najpierw udaj się do siedziby Bractwa Stali i porozmawiaj z Jacobem. Powiedz mu, że chcesz być członkiem bractwa. Dostaniesz zadanie - udać się do The Glow i przynieść holodysk, który zaginął w tym zapomnianym miejscu.
Zanim wybierzesz się do The Glow powinieneś udać się do Hub. W Old Town jest budynek, w którym przetrzymywany jest pewien zakładnik. Kiedy wejdziesz, bandyci zaraz otworzą ogień. Powybijaj ich co do jednego i pozbieraj broń. Uwolnij zakładnika - dzięki temu otrzymasz nagrodę kiedy będziesz już członkiem Bractwa Stali. W budynku na zachodzie spotkasz Vancea. Kup od niego pastylki Rad-x i Rad-Away (co najmniej po dwie sztuki). Postaraj się też o linę; opcjonalnie możesz kupić też licznik Geigera. Teraz udaj się do The Glow.

The Glow

Połknij dwie pastylki Rad-x. Podejdź do krateru i użyj na nim liny (z lewej strony).Znajdziesz się w podziemnym kompleksie. Będąc tam nie czytaj żadnych książek i staraj się nie zatrzymywać długo w jednym miejscu. Przeszukuj ciała leżące w pomieszczeniach, znajdziesz kilka kart magnetycznych, które przydadzą się do neutralizowania pułapek umieszczonych na drzwiach wind. Twoje zadanie polega na tym aby dostać się na poziom piąty, gdzie znajdziesz dysk którego szukasz. Najpierw udaj się windami na poziom czwarty, gdzie znajdziesz główny komputer. Wyłącz roboty i idź na poziom szósty. Znajdziesz tam generator energii, który musisz naprawić (możesz wykorzystać narzędzia, które są ukryte w jednej z szafek). W ten sposób w całej bazie zostanie przywrócona energia, więc możesz teraz użyć nieczynnej wcześniej windy i udać się na poziom piąty. Tutaj po przeszukaniu pomieszczenia znajdziesz cel twojej wizyty, karabin plazmowy i niezłą zbroję. Teraz zmiataj stąd jak najszybciej, a gdy wyjdziesz na powierzchnię natychmiast połknij Rad-Away.

BOS again...

Oddaj dysk Jacobowi. Po chwili zostaniesz wpuszczony do środka. Cała baza ma cztery poziomy. Na pierwszym spotkasz Talusa, który wdzięczny za to że uratowałeś życie jego uczniowi (quest z Hub), podaruje ci nagrodę. Poproś go o Power Armor, najlepszą zbroję w całej grze. Aby ją otrzymać musisz porozmawiać z Michelem, który być może (zależy od poziomu trudności na jakim grasz) każe ci przynieść do niej części lub odczekać parę dni. Kiedy będziesz już posiadaczem owego cacka, udaj się na poziom czwarty i porozmawiaj z radą starszych oraz generałem Maxonem. Jako nowy członek Bractwa otrzymasz polecenie zbadania terytoriów północnych. Ruszaj teraz do The Boneyard.

The Boneyard

Miasto jest podzielone na dwie frakcje: Regulators i Blades. Możesz pomóc zarówno jednej jak i drugiej stronie (decyzja należy do ciebie). Porozmawiaj z burmistrzem miasta. Powie ci że Blades są odpowiedzialni za śmierć jego syna i da ci zadanie zlikwidowania szefa tej organizacji. Idź do siedziby Blades i pogadaj z jej szefową. Da ci ona dysk, z którego wynika że syna burmistrza zabili żołnierze Regulators. Poprosi cię także o pomoc w zdobyciu broni dla jej ludzi. W tym celu udać się masz do siedziby "Gun Runners". Wcześniej jednak idź do Adytum i porozmawiaj z Milesem. Poprosi cię on o przyniesienie pewnej części, która zaginęła w ruinach starego magazynu (Warehouse). Kręci się tam dużo Deathclawów , więc uważaj na siebie. Poszukiwany przedmiot jest w posiadaniu trupa, leżącego na wschodzie. Weź go i idź do siedziby Gun Runners. Porozmawiaj ze strażnikiem i powiedz że chcesz kupić trochę broni, a przepuści cię przez mostek. Pogadaj z Gabrielem i powiedz mu o broni, którą masz załatwić dla Blades. Gabriel zgodzi się, pod warunkiem że zabijesz wszystkie Deathclawy kręcące się w ruinach Warehouse. Wróć do ruin i zabijaj poczwary kręcące się wokół. Staraj się jednak walczyć z nimi pojedynczo. Gniazdo Królowej-Matki znajduje się pod ruinami magazynu. Wejdź tam i zabij samicę. Rozwal też wszystkie jaja. Teraz udaj się do Gabriela i powiedz mu że zadanie wykonane. Powiadom też szefową Blades. Idź do Adytum i daj Milesowi przedmiot który znalazłeś. Porozmawiaj też z burmistrzem i daj mu dowód morderstwa jego syna. W tym momencie zacznie się strzelanina. Żołnierze Regulators zaczną strzelać do ludzi (w tym do ciebie) Do miasta wkroczą też odziały Blades. Pomóż tym ostatnim i powystrzelaj morderców. Po całej akcji w Boneyard wreszcie zapanuje pokój. Porozmawiaj z Milesem, ten z wdzięczności ulepszy ci Power Armor. Idź także do sklepu Smitego, który doda turbo napęd do twojego karabinu plazmowego. Teraz udaj się do siedziby "Followers of Apocalypse" - miejscowej sekty. Porozmawiaj z Nicole, a dowiesz się wiele interesujących rzeczy na temat Cathedral (na przykład to że Followers mają tam swego szpiega o imieniu Laura).

Cathedral

Wejdź do środka budynku. Porozmawiaj z Laurą i powiedz jej że wiesz o wszystkim. Wskaże ci ona drzwi za którymi ukrywa się Master, przywódca wszystkich mutantów. Aby się tam dostać, będziesz musiał najpierw wejść na ostatnie piętro katedry. Spotkasz tam Morfeusza, który posiada klucz do owych drzwi. Spróbuj mu go ukraść, lecz jeśli to nie zadziała będziesz musiał go zabić. Gdy to uczynisz, wszyscy strażnicy zaczną do ciebie strzelać. Nie masz wyjścia, będziesz musiał stoczyć trudną walkę. Po wszystkim, zabierz klucz i idź na parter. W magazynie użyj na komputerze umiejętności "science", dzięki temu dowiesz się gdzie znajduje się tajna Baza Militarna (Military Base). Teraz użyj klucza na drzwiach wskazanych przez Laurę. Rozwal mutanta i wejdź do piwnicy. Idź przed siebie aż do miejsca gdzie znajdziesz półę blokującą przejście. Użyj na niej umiejętności "Traps", znajdziesz ukrytą dźwignię. Wejdź do środka. Na trzecim poziomie znajdź ukryte drzwi, i wejdź do komnaty Mastera. Czeka cię kolejna strzelanina. Schowaj się tak aby Master nie mógł w ciebie strzelać i likwiduj strażników, stopniowo zbliżających się do ciebie. Gdy wykończysz wszystkich, zabierz się za Mastera. Teraz wiej co sił w nogach, gdyż budynek zaraz wyleci w powietrze.

Military Base

To już prawie koniec. Rozwal strażników pilnujących wejścia do bazy. Weź dysk który posiada jeden ze strażników. Użyj go na drzwiach. W środku czeka na ciebie komitet powitalny w składzie kilkudziesięciu mutantów. Przez czerwone pole magnetyczne możesz przechodzić, ale przez zielone nie. Możesz próbować wysadzić je bombą, albo użyć kombinacji radio + science na komputerze we wschodniej części pierwszego piętra - w ten sposób zakłócisz działanie pola siłowego. Na trzecim piętrze musisz odnaleźć główny komputer (jest w północno zachodniej części). Nastaw go na samozniszczenie. Teraz musisz już tylko wiać, zanim baza wyleci w powietrze. (Do tej misji można uzyskać pomoc z Bractwa - przypomnienie DoPr'a)

Słówko na koniec...e

To już koniec. Zostałeś bohaterem swojej Krypty, ale ten niewdzięcznik - facet z siwą brodą kazał ci odejść. Rozwaliłeś drania i zabrałeś się za Fallouta 2.

Autor: Cameron

<< Powrót do Solucji F1