Na początku trzeba zabić Radskorpiona,
który sobie chodzi niedaleko wejścia (studzienki)
do krypty. Gdy go zabijemy warto zabrać jego odwłok by dostać
później antidotum w Shady Sands (Cienistych
Piaskach).
Gdy zejdziemy na dół znajdziemy się w jaskini pełnej szczurów (Rat).
Najlepiej je pozabijać w walce wręcz, ale jeśli się komuś
nie chce to można do nich strzelać. Jeden celny strzał na szczura to o jedną kulę mniej, ale jeśli
za każdym razem trafiać to powinno starczyć nam naboi gdyż na
niższych poziomach jeszcze ich trochę znajdziemy. Gdy
pozabijamy wszystkie szare paskudy (nie
jest ich dużo) przechodzimy przez zniszczone wrota
schronu. Po prawej jest szafeczka, w której znajdziemy trochę flar - warto je zbierać na poczet przyszłej
wymiany w jakimś sklepie. Natomiast na przeciwko naszego
bohatera mamy Mniejszego Kretoszczura
(Molerat), którego najlepiej jak
najszybciej zastrzelić bo jest niebezpieczny. Dalej możemy
sobie jeszcze obejść ten poziom krypty i pozabijać szczury. Gdy to zrobimy teraz należy iść
do zepsutej windy. Na przeciwko niej leżą na podłodze flary, które warto pozbierać, natomiast
by zejść na dół musimy użyć sznura
na jakimś elemencie wnętrza windy. Gdy nam się uda klikamy rączką
na wiszącym sznurze i schodzimy na dół. (Do
zabicia na tym poziomie mieliśmy: 13 Szczurów, 1 Mniejszy
Kretoszczór.)
Tutaj najlepiej od razu przejść w tryb skradania
(Sneak), gdyż z miejsca mogą nas
zaatakować aż trzy świnioszczury.
Najlepiej szybko je zastrzelić, a gdy zdrowie
zbliża się do 10 punktów lepiej użyć
Stimpack'a. Na tym poziomie będzie
sporo strzelania bo też sporo jest tu Świnioszczurów
(Pigrat) i Szczurów
(Rat), ale nie ma tego złego co by
na dobre nie wyszło, gdyż nie dość, że możemy tu uzyskać poziom doświadczenia, to jeszcze
znajdujemy Skórzaną Kurtkę (Leather Jacket) w jednej z szafek, Sznur (Rope)
oraz trochę amunicji, która leży
sobie na podłodze za drugą zepsutą windą. By zejść na niższy
poziom podobnie jak wcześniej używamy liny na windzie i
schodzimy.
Na trzecim poziomie może być ciężko, gdyż tutaj będziemy
musieli się zmierzyć z hordą Świnioszczurów,
Szczurów i z jednym Kretoszczurem. Ale jak wyżej znajdziemy
tu też bardzo wartościowe rzeczy czyli, w pomieszczeniu gdzie
jest Kretoszczur leży amunicja do naszej spluwy (ukryta miedzy gruzami), w pokoiku z
szafkami znajdziemy np. dynamit lub SMG (YeeHa! ;-)),
a w bibliotece jest szafka w ścianie, w której jest trochę amunicji kaliber .44. Gdy jeszcze przyglądnęliśmy
się stercie kamieni blokującej wejście do wschodniej części
poziomu krypty (500 punktów doświadczenia) to możemy wyjść z podziemi i ruszyć
w pustkowia... np. do Cienistych Piasków.