<< Powrót do Solucji F3
WIĘZY KRWI (BLOOD TIES)

Lucy WestNajlogiczniejszym sposobem na zdobycie tego zadania jest porozmawianie z Lucy West w barze, w Megatonie (ułatwi to nam questa). Poprosi nas ona o dostarczenie listu do jej rodziny, która mieszka w małej osadzie zwanej Arefu. Nie pozostaje nam nic innego, niż udać się w drogę. W czasie wędrówki możemy się natknąć na szczury albo bandytów - nic wyjątkowego.

Gdy dojdziemy na miejsce, przywita nas wybuch miny oraz Evan King trzymający nas na muszce. Jak się okazuje, wioska padła atakiem gangu zwanego Rodziną, który ostatnio wybił wszystkie braminy mieszkańców. Szeryf prosi nas o pomoc, no a nam jako bohaterowi pustkowi (lub też łowcy okazji) nie wypada odmówić. Najpierw trzeba sprawdzić czy wszystko w porządku z rodzinami mieszkającymi w mieście, wystarczy pochodzić od domu do domu. Sprawy się komplikują, gdy dochodzimy do chatki Westów. Oboje nie żyją, kiedy zbadacie ich zwłoki (w zależności od poziomu medycyny), otrzymacie przydatne wskazówki.

Pora wrócić do Evana i powiadomić o tym smutny fakcie. Informuje on nas, że w domu powinno być jeszcze ciało syna Iana - prawdopodobnie porwała go Rodzina. Nie pozostaje nam nic innego, jak odszukać gang i nauczyć ich dobrych manier. Szeryf zasugeruje nam trzy lokacje, które mogą być ich kryjówką:

W pierwszej nie ma nic ciekawego, drugą będziemy odwiedzać w czasie głównego wątku, więc proponuje ją ominąć (w szczególności na początku gry, kiedy trzeba oszczędzać amunicje), dopiero stacja to miejsce gdzie powinniśmy się udać. Zaraz po wejściu do metra natrafimy na Murphego - Ghula produkującego Super Odlot. Skupuje on bombki cukrowe za 15 kapsli za sztukę (można wytargować 30). Zdradzi nam również, że miał już kontakty z Rodziną i jeśli chcemy ją odnaleźć, powinniśmy skorzystać z tunelu serwisowego, który jest na tyłach jego laboratorium. W środku będziemy musieli stawić czoła dwóm błotniakom, a to nie koniec niespodzianek. Przy samym wyjściu jest pułapka - rozciągnięta linka, którą jeśli przerwiemy, prosto w naszą stronę potoczą się granaty. Cały tunel metra jest naszpikowany właśnie takimi niespodziankami - więc patrzcie pod nogi. Rodzinę odnajdziecie skręcając w lewo i przeciskając się pomiędzy wagonami. Kiedy już wam się to uda, spotkacie strażnika - Roberta.

Stacja Northwest Seneca Siedziba Rodziny

W tej chwili mamy do wyboru dwie drogi - albo rozwiążemy cały konflikt pokojowo albo dokonamy rzezi. Zabić można zawsze (a tym wypadku będzie to nawet opłacalne) więc proponuję najpierw wybrać pierwszą możliwość, a strzelaninę zostawić sobie na potem.

Żeby przekonać Roberta, by nas wpuścił, wystarczy pokazać mu list do Iana (jeśli go nie macie, zawsze pozostaje wam retoryka bądź łapówka). Następna lokacja to siedziba Rodziny. Możecie spokojnie porozmawiać z każdym z jej członków i popytać o chłopaka, również prawie od wszystkich można uzyskać hasło, dzięki któremu będziemy mogli go uwolnić. Ja proponuję trochę inną drogę, która pozwoli na maksymalizacje zysków. Rozmawiamy z przywódcą Vancem. By się z nim dogadać, mamy dwie możliwości - dosyć trudny test na retorykę lub okazanie pewnej niewiedzy, dzięki której dostaniemy hasło do terminalu Rodziny. Będziemy mogli poznać jej prawa, oraz przeczytać o incydencie w Arefu. Z tymi informacjami wystarczy wrócić do Vanca, i kontynuować negocjacje. Będziemy mogli go teraz poprosić o dostęp do Iana - jeśli się wam nie uda, spróbujcie ponownie a powinna pokazać się nowa opcja dialogowa, dzięki której dostaniemy kod dostępu. Chłopaka znajdziemy na górnym poziomie metra, na lewo od Vanca. By go przekonać do powrotu wystarczy pokazać mu list od siostry, dzięki któremu wróci do domu. Teraz by zakończyć całe zadanie pozostaje rozmowa na temat Arefu z przywódcą Rodziny. Warto w niej zwrócić uwagę (dzięki medycynie czy inteligencji) , że krew można pozyskiwać na inne sposoby, np. poprzez torby z krwią i zaproponować prosty układ - w zamian za ochronę mieszkańcy będą płacić torebkami ze swoją krwią. Teraz wystarczy wrócić do Arefu - Evan King będzie zadowolony z każdego wyniku rozmów. W zamian dostaniemy od niego jakieś losowe przedmioty. Inni mieszkańcy też będą mieli co nieco do zaoferowania: Ewers zaproponuje nam usługi naprawcze ze zniżką, a Schenzy opowie nam o okolicy, zdradzając kilka ciekawych lokacji. Jeśli wrócimy na stacje Mereseti, to Vanc nauczy nas perku Krwiopijca (20 punktów życia zamiast 1 z jednej paczki krwi) oraz będzie od nas skupował torebki z krwią. Pozostaje jeszcze poinformowanie Lucy. Jeśli chcecie wszystkich zabić, teraz jest na to dobry czas. Gratulacje, właśnie ukończyłeś kolejne zadanie!

Moja rada: by zbędnie nie komplikować sobie życia, warto wykonać tego questa przed wysadzeniem Megatony.

<< Powrót do Solucji F3