<< POSTKULTURA | << GRY KOMPUTEROWE
Lights Out (Slincer: Preludium)

Podstawowe informacje
Wywiady
Galeria

Podstawowe informacje
Lights Out (Slincer: Preludium)

Pełna nazwa gry: Lights Out (Slincer: Preludium)
Producent: Disturbia Games
Wydawca: nieznany
Platformy sprzętowe: PC
Oficjalna strona: www.slincer.disturbiagames.com
Silnik gry: nieznany
Data premiery: nieznana
Gatunek: FPS

Slincer: Preludium to pierwsza gra osadzona w uniwersum The Apocalypse. Początki tego projektu sięgają roku 2008, kiedy w głowie Jakuba Konickiego zrodził się pomysł stworzenia gry postapokaliptycznej osadzonej na terenie dzisiejszej Warszawy. W 2009 roku projekt nosił nazwę The Apocalypse: Slincer. Początkowa koncepcja zakładała stworzenie gry FPS z elementami RPG, której najbliżej byłoby do S.T.A.L.K.E.R.a. W październiku 2009 roku usłyszeliśmy o problemach młodej ekipy, jej wielu członków straciło zapał. W styczniu 2010 Slincer powrócił do żywych zupełnie odmieniony. Twórcy postanowili ograniczyć swoje zamiary do liniowego shootera, który miałby stanowić wstęp fabularny do bardziej rozbudowanego The Apocalypse. Tak narodził się Slincer: Preludium. W czerwcu studio Disturbia Games ogłosiło, że podjęło współpracę z firmą Techland. Dzięki temu porozumieniu gra wykorzysta prawdopodobnie silnik Chrome Engine 4.

Slincer to projekt, który pozostawia za sobą długą ścieżkę zrzuconych skór i niczym wąż brnie krętą ścieżką do celu. Tym razem zmiana dotyczy dość istotnej kwestii - chodzi bowiem o nazwę gry. Stary dobry Slincer: Preludium nazywać się teraz będzie Lights Out. Disturbia Games zaczęła więc od prequela gry osadzonej w uniwersum The Apocalypse/Lights Out (co oznacza, że w przyszłości zobaczymy też Lights Out 2). Obrazek, który widzicie po prawej, to nowe logo gry. Wykonał je znany wam zapewne nasa3000. Na stronie oficjalnej twórców pojawiło się też sporo informacji o projekcie. Ujawniono założenia dotyczące fabuły i mechaniki gry. Jak czytamy:

Lights Out zabiera nas w świat zamarły i opuszczony, gdzie nocnych ciemności nie rozświetla żadne sztuczne światło. Akcja gry toczy się 40 lat po wybuchu Wojny, która doprowadziła rasę ludzką na skraj zagłady. Około roku 2040 ziemia poczuła uderzenie bomb wodorowych i atomowych nowszej generacji oraz nowych bomb EMP. Wykorzystana w nich najnowsza technologia wielokrotnie powiększyła niszczycielską siłę impulsu elektromagnetycznego. Teraz, rozszerzająca się fala elektromagnetyczna siała niszczycielską moc na znacznie większym obszarze.Olbrzymie prądy elektryczne zostały wyindukowane w kablach, antenach czy obiektach metalowych (jak pociskach rakietowych, samolotach czy strukturach budynków).
Oprócz ogólnego opisu świata możemy zapoznać się z bardziej szczegółowymi informacjami o szabrownikach - losy tej grupy stanowić będą oś dla fabuły gry. Główny bohater, Slincer, to jeden z szabrowników. Można by rzec, że to postać tragiczna. Ciało Slincera trawi tajemnicza choroba sprawiająca mu mnóstwo bólu.
Slincer jest w pełni uzależnionym narkomanem. Pije i ćpa, by uchronić się przed kolejnymi falami bólu i osłabienia. Niestety rozwój choroby i pogłębienie uzależnień wciąż postępuje, dlatego Slincer, by dość do stanu totalnego wyłączenia potrzebuje coraz to większych i większych ilości alkoholu i narkotyków. Jego uzależnienie jest w pewien sposób usprawiedliwiane przez niego ideologicznie. Mimo, że ów szabrownik nie ucieka przed opinią wykolejeńca i w pełni się z nią zgadza wie, że tylko w ten sposób jest dalej kontynuować poszukiwania. Ostatecznym celem naszego zwiadowcy jest odnalezienie diagnozy na dręczącą go chorobę i jeśli jest to możliwe wyleczenie się z niej.
Jeśli zaś chodzi o mechanikę, jej celem jest atrakcyjne ukazanie opowiedzianej historii. Twórcy zapewniają, że nie zabraknie dynamicznej walki, eksploracji świata i odniesienia do uzależnień głównego bohatera.
Z założenia projekt o nazwie Lights Out jest grą typu FPS z kilkoma elementami RPG. Przez kilka elementów gry RPG rozumiemy:
– wprowadzenie do gry zmęczenia fizycznego, radioaktywności wpływającej na postać gracza oraz uzależnienia głównego bohatera gry;
– rozbudowany ekwipunek potrzebny szabrownikowi,
– możliwość rozmów i handlu z postaciami pobocznymi,
– rozbudowany dziennik postaci głównej.

© 2010 Uqahs

wywiady

Wywiad z Jakubem Konickim z Disturbii Games przeprowadzony 16 maja 2009 roku.
[czytaj]

Galeria

Grafiki koncepcyjne:

Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium

Modele 3D:

Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium
Slincer: Preludium Slincer: Preludium

<< POSTKULTURA | << GRY KOMPUTEROWE