|
Sulik
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 | 5 | 6 |
ST | 7 | 7 | 7 | 7 | 8 | 8 |
PE | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
EN | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 9 |
CH | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
IN | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
AG | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
LK | 6 | 6 | 6 | 7 | 7 | 8 |
Zdrowie HP: | 93 | 103 | 113 | 123 | 134 | 146 |
Punkty AP: | 9 | 10 | 10 | 11 | 11 | 12 |
Melee Damage: | 10 | 11 | 12 | 13 | 15 | 16 |
Carry Weight: | 200 | 200 | 200 | 200 | 225 | 225 |
Armor Class: | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność:
Meele
Sulik jest jednym z pierwszych NPCów, którego napotkasz na swej drodze ku chwale. Znajduje się on w Klamath u Beth. Sulik używa głównie
broni białej, lecz radzi sobie także z karabinami maszynowymi takimi jak
9mmSMG, Grease Gun
itp. Zakłada każdą zbroję i jest dość przydatny (oczywiście jeżeli lubisz
łazić z NPCami). Jak najszybciej załóż mu jakąś ciężką zbroję i daj w łapy
Super Sledge (wtedy potrafi zdrowo przy... :).
Aby go wykupić od Beth musisz jej zapłacić 350$
lub uwolnić Smileya z Toxic
Caves (wtedy pozwoli Ci go "wziąć" :). Jeżeli zostaniesz Slaversem lub zabijesz jakiegoś dzieciaka (czyli zostaniesz oznaczony jako Child Killer) Sulik zaatakuje
Cię (to Slaversi porwali mu siostrę, więc co
się dziwić).
|
|
|
|
Vic
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 | 5 | 6 |
ST | 5 | 5 | 5 | 6 | 7 | 7 |
PE | 6 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
EN | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
CH | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
IN | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
AG | 6 | 6 | 6 | 7 | 7 | 7 |
LK | 5 | 5 | 6 | 6 | 7 | 7 |
Zdrowie HP: | 70 | 78 | 102 | 111 | 117 | 132 |
Punkty AP: | 8 | 9 | 9 | 10 | 10 | 12 |
Melee Damage: | 3 | 4 | 5 | 7 | 8 | 12 |
Carry Weight: | 150 | 150 | 150 | 175 | 200 | 200 |
Armor Class: | 6 | 6 | 6 | 7 | 7 | 8 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność:
Repair
Cóż można powiedzieć o Vicu... Nieprzydatna sierota z niego :). Na początku
może trochę się przyda, ale później... lepiej nie mówić. Znajdziecie go
w Den. Przetrzymują go Slaversi i oddadzą gdy im zapłacisz lub ich
ukatrupisz (szczerze mówiąc to drugie jest trochę lepsze gdyż przy okazji
będzie trochę expków). Vic używa tylko small guns, czyli po prostu jakichś zapyziałych
pistolecików. Aha, ma jeszcze skill "repair",
ale nie będę o tym pisał bo nie warto (gdy masz repair na 30% sam dużo więcej zdziałasz
:).
|
|
|
|
Goris
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 | 5 | 6 |
ST | 8 | 8 | 9 | 9 | 9 | 10 |
PE | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
EN | 7 | 8 | 8 | 9 | 9 | 10 |
CH | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
IN | 5 | 6 | 6 | 7 | 7 | 8 |
AG | 8 | 8 | 9 | 9 | 9 | 10 |
LK | 6 | 6 | 6 | 7 | 7 | 7 |
Zdrowie HP: | 134 | 145 | 155 | 166 | 175 | 187 |
Punkty AP: | 11 | 11 | 12 | 12 | 13 | 13 |
Melee Damage: | 30 | 32 | 38 | 41 | 43 | 47 |
Carry Weight: | 225 | 225 | 250 | 250 | 250 | 275 |
Armor Class: | 28 | 28 | 29 | 34 | 34 | 35 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność:
Unarmed
Goris jest
gadającym deathclawem, którego spotkasz w Vault 13 i chyba najefektowniejszym NPCem. Nie używa
żadnej zbroi ani broni... Lecz pomimo to jest przydatny. Gdy osiągnie
około trzeciego poziomu, swoimi pazurkami dosłownie wymiata. Po jakimś
czasie podróżowania z Tobą Goris odejdzie, lecz
gdy wrócisz do Vault 13 i zagadasz, ponownie
się do Ciebie przyłączy. Goris, podobnie jak Sulik odejdzie od Ciebie gdy zabijesz jakieś dziecko.
|
|
|
|
Lenny
Level: | 1 | 2 | 3
|
ST | 4 | 4 | 4 |
PE | 6 | 6 | 7 |
EN | 5 | 6 | 6 |
CH | 3 | 4 | 5 |
IN | 7 | 7 | 7 |
AG | 5 | 5 | 5 |
LK | 5 | 5 | 6 |
Zdrowie HP: | 154 | 181 | 206 |
Punkty AP: | 7 | 7 | 8 |
Melee Damage: | 1 | 1 | 1 |
Carry Weight: | 125 | 125 | 125 |
Armor Class: | 5 | 5 | 5 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność:
Doctor
Lenny jest ghulem... Nie wejdziesz z nim do Vault City (tak samo jak z Marcusem). Jednocześnie jest lekarzem i całkiem
dobrze radzi sobie z bronią. Ogólnie jest przydatnym NPCem (przynajmniej
na początku). Lenny stoi w budynku w którym
znajduje się Harold w Gecko.
|
|
|
|
Cassidy
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 |
ST | 6 | 6 | 6 | 6 |
PE | 7 | 7 | 8 | 8 |
EN | 4 | 4 | 4 | 4 |
CH | 5 | 5 | 5 | 5 |
IN | 4 | 4 | 4 | 4 |
AG | 6 | 6 | 7 | 7 |
LK | 9 | 9 | 9 | 9 |
Zdrowie HP: | 92 | 104 | 116 | 128 |
Punkty AP: | 8 | 9 | 9 | 10 |
Melee Damage: | 1 | 1 | 1 | 1 |
Carry Weight: | 175 | 175 | 175 | 175 |
Armor Class: | 6 | 6 | 7 | 7 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność: Small Guns
Cassidy jest
właścicielem baru na Courtyard w Vault City. Żeby przyłączył się do drużyny wystarczy
z nim zagadać ( i nie być Slaversem :)). Radzi
sobie z wszelkimi rodzajami karabinów, najlepiej dać mu jakiegoś shotguna
(HK Caws albo coś w tym stylu), a później M72 Gauss Rifle (ma naprawdę niezłe krytyki). Jeżeli
chodzi o jego przydatność, to warto mieć go przy sobie. Aha Cassidy nie może używać żadnych
prochów.
|
|
|
|
Myron
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 |
ST | 4 | 4 | 4 | 4 |
PE | 6 | 6 | 7 | 7 |
EN | 4 | 4 | 4 | 4 |
CH | 4 | 4 | 4 | 4 |
IN | 8 | 8 | 9 | 9 |
AG | 4 | 5 | 5 | 6 |
LK | 6 | 7 | 7 | 7 |
Zdrowie HP: | 77 | 92 | 107 | 122 |
Punkty AP: | 7 | 7 | 7 | 8 |
Melee Damage: | 1 | 1 | 1 | 1 |
Carry Weight: | 125 | 125 | 125 | 125 |
Armor Class: | 4 | 5 | 5 | 6 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność:
Science
Myron jest
rozwydrzonym bachorem nie odróżniającym dobra od zła. To on wymyślił Jet. Pracuje w Stables
niedaleko New Reno dla rodziny Mordino. Znajdziesz go w piwnicy jednego z budynków.
Żeby się przyłączył wystarczy z nim dobrze zagadać. Gdy dostarczysz mu
składniki potrafi zrobić Stimpacki i Super Stim. Straszliwy z niego tchórz i do walki się
nie nadaje w ogóle (chociaż jeżeli da się mu gauss
pistol, to nawet może być), ktoś go trafi a ten od razu spieprza. W
walce używa głównie pistolecików. :)
|
|
|
|
Marcus
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 | 5 |
Zdrowie HP: | 145 | 165 | 175 | 190 | 205 |
Punkty AP: | 10 | 11 | 11 | 12 | 13 |
Melee Damage: | 12 | 14 | 15 | 15 | 17 |
Carry Weight: | 275 | 275 | 275 |
275 | 275 |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność: Big
guns
Marcus jest jednym z
najbardziej przydatnych NPCów w grze. Włada bardzo dobrze giwerami
wielkimi jak i energetycznymi (gdy go pytasz, czego używa, wspomina coś o
granatach, ale go nie słuchaj, bo nie wyjdzie Ci to na dobre :). Na
początku Marcus ma Miniguna, można go wyposażać w Avenger Miniguna (ale nie warto gdyż zużywa on
amunicję w zastraszającym tempie), Bozara [tak
jest!!! dwie osoby w drużynie z tą bronią to jest coś! (uwaga na plecy:)
], lub jakiś energetyczny gun (najlepsze są Turbo
Plasma i Pulse Rifle). Osobiście radzę
coś energetycznego, ponieważ i celność jest dobra, zasięg też nieczego
sobie i o plecy się nie obawiasz. Niestety nie ma zbroi dla Marcusa :(, za to po paru levelach ma on całkiem
pokaźną liczbę HP i potrafi sporo wziąć na bary. Żeby dołączyć go do
swojej drużyny musisz wykonać dwa zadania: jedno dla Marcusa, czyli odnalezienie zaginionych ludzi, a
drugie dla Zaiusa związane z naprawieniem
urządzenia zaopatrzającego kopalnię w tlen. Aha, kiedy zabierzesz mutanta do burdelu będziesz mógł się dowiedzieć od
niego ciekawej rzeczy :).
|
|
|
|
Cyber Dog
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 |
Zdrowie HP: | 107 | 107 | 127 | 127 |
Punkty AP: | 10 | 11 | 11 | 12 |
Melee Damage: | 12 | 15 | 18 | 21 |
Carry Weight: | n/a | n/a | n/a |
n/a |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność: Unarmed
Electronical pet?... Taki z niego cybernetyczny pies obronno-bojowy jak z Marcusa baletnica :). Nie warto na niego marnować
miejsca w drużynie. Znajduje się w NCR, u
doktorka. Wystarczy dla niego wykonać zadanie (to z wypróbowaniem
szczepionki na jakimś super-mutancie) i pies jest Twój.
|
|
|
|
K-9
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 |
Zdrowie HP: | 129 | 131 | 133 | 137 |
Punkty AP: | 15 | 16 | 17 | 19 |
Melee Damage: | 17 | 18 | 19 | 21 |
Carry Weight: | n/a | n/a | n/a |
n/a |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność: Unarmed
Kolejny cybernetyczny zwierzak, lecz tym razem nawet przydatny. W Navarro wykonaj zadanie dla doktorka (przynieś mu 'motivator' od Raula), a pies będzie twój.
|
|
|
|
Dogmeat
Level: | 1 | 2 | 3
| 4 | 5 |
Zdrowie HP: | 108 | 118 | 128 | 141 | 151 |
Punkty AP: | 15 | 15 | 15 | 16 | 16 |
Melee Damage: | 14 | 15 | 16 | 18 | 19 |
Carry Weight: | n/a | n/a | n/a | n/a |
n/a |
W momencie przyłączenia do drużyny, postać ma poziom "0".
Umiejętność: Unarmed
Jeżeli grałeś w Fallout 1 to wiesz czego się można po nim spodziewać . A jeżeli nie grałeś lub nie miałeś psa to nie masz czego żałować :). Dogmeat przebywa w Cafe of Broken Dreams (special encounter) i przyłaczy sie do Ciebie, jeżeli zagadasz do niego mając na sobie leather jacket.
|
|
|
|
Davin Zdrowie
HP: 35 Punkty ruchu AP: 7 Umiejętność:
Unarmed
Znajdzesz go w Modoc. Nie będę dużo pisał, bo nie warto. On jest
gorszy nawet od Vica. Walczy nożami, łomem i
coś tam mówi o pistoletach. :)
|
|
|
|
Miria Zdrowie
HP: 35 Punkty ruchu AP: 7 Umiejętność:
Unarmed
Bardzo podobna do swego brata Davina (tyle że ładniejsza). Równie nieprzydatna jak
on.
|
|
|
|
Skynet
robot Zdrowie HP: 115 Punkty ruchu AP:
10 Umiejętność:
w zależności od mózgu
Najtrudniejszy do przyłączenia NPC. Aby go mieć
przy sobie, należy poczynić następujące kroki: 1)
wykonać pierwsze zadanie dla rodziny Wright'ów 2) wziąć drugie
zadanie, w którym zdobywamy lokację Sierra Army
Depot. Jest to w pełni zautomatyzowana baza
wojskowa. 3) skompletować następujące części:
a) mózg (najlepiej
cybernetyczny) b) Biogel
(jest to płyn organiczny) c) Motivator (taki silniczek :) 4)
włożyć wszystko w niekompletny korpus robota z
trzeciego poziomu 5) uruchomić go :) A teraz
napiszę jak to wszystko zrobić. Mózg znajduje się na czwartym poziomie
(jeżeli nie wiesz jak się tam dostać, odsyłam do solucji). Aby go wziąć,
powinieneś mieć ok. 130 Science Skill, inaczej
nie wydobędziesz z robota pełni jego
możliwości. Przy terminalu (tym, który znajduje się w ostatnim pokoju na
tym poziomie) wybierasz mózg cybernetyczny (inaczej synchronizacja robota z mózgiem nie będzie wynosiła 100%). Motivator znajdziesz przy każdym, podobnym robocie
którego rozwalisz w SAD. Biogel znajduje się np. przy korpusie niekompletnego
robota. Gdy masz wszystko, wrzuć to w puste
pudło (z poziomu 3) i tchnij w nie nieco życia :) (za pomocą
komputera znajdującego się w pobliżu). Teraz troche o samym robocie.
Jest warty mniej więcej tyle co Cassidy, używa
tych samych broni, lecz nie może nosić pancerzy (na szczęście bez nich też
jest dość wytrzymały). Ogólnie jest przydatny (zwłaszcza z Gauss Rifle), ale jeżeli nie dodajesz "skill points" do "science"
(co potrzebne jest, by robota w ogóle
uruchomić), to nie wiem czy nie warto poświęcić tego robota dla np. większej sprawności w posługiwaniu się
bronią.
|
|
|
|
Bess Zdrowie:
35
Totalnie nieprzydatnym NPC-em jest krowa z Modoc. Nazywa się
Bess i ma zwichniętą nogę :). Aby ją uleczyć
użyj na niej doctor skill (ja gdy ją leczyłem
miałem 87). Jeżeli uda ci się ją uzdrowić to dostaniesz 200 exp, a Bess będzie za tobą łazić po całym ekranie
:). Można ją także sprzedać rzeźnikowi w Modoc (ja jej tam nigdy nie sprzedałem - żal mi było tak fajnej krowy :-)).
|
|
|
|
Xarn Zdrowie:
250
Xarn to Deathclaws. Spotkasz go w bazie w Navarro. Znajduje się w podziemiach w zamkniętym pomieszczeniu. Aby tam wejść, musisz pogadać z szalonym doktorem i zgodzić się zabić Xarn'a. Wtedy będziesz miał trzy możliwości: zrobić to, co obiecałeś (ja nigdy go nie zabiłem i nie wiem co się może wtedy stać, wypuścić go na wolność (trzeba zdobyć kartę do drugich drzwi) lub poprosić go o pomoc w walce z żołnierzami z Navarro. Jest to najlepsza opcja, jeżeli masz zamiar rozwalić całą bazę. Jest naprawdę bardzo cennym wojownikiem, ale jeżeli za mocno oberwie, przestaje walczyć. W takiej sytuacji można po prostu użyć na nim kilka Stimpaków. Niestety, ale gdy będziesz chciał opuścić Navarro, Xarn odejdzie od ciebie.
|
|
|
|
Smiley Zdrowie:
50
Smiley jest kolejnym tymczasowym NPC-em. Jest on traperem i spotkasz go w Toxic Caves. Wyprowadzenie go z jaskiń jest celem jednej z misji z Klamath. Smiley pod względem zachowania jest bardzo podobny do Xarn'a. Tak samo jak on, walczy, gdy ktoś cię atakuje i odejdzie od ciebie, gdy będziesz przy wyjściu z danej lokacji. Można z nim później pogadać w Klamath, a nauczy nas nowej umiejętności - Gecko Skinning.
|
|
|
|
Yellow Dog Zdrowie:
14
Kolejny nieprzydatny NPC to pies, który plącze się po "centrum" :) Klamath. Zgadaj do niego, jedynie wtedy gdy będziesz
miał przy sobie suszone mięso (Meat Jerky), a
wypuści z pyska klucz do części miasta opanowanej przez szczury. Ponadto,
będzie kręcił się za tobą po Klamath (tylko po
centralnej części) i szczekał.
|
|
|
|
Smoke Zdrowie:
14
Jest to następny nieprzydatny pies (potrzebny tylko do wykonania misji) W Arrayo jeden z tubylców o imieniu Nagor, zleci ci odnalezienie swojego ukochanego psa Smoke. Znajdziesz go w Wilderness. Gdy podejdziesz do niego i "pogadasz" z nim, pójdzie za tobą. Wtedy należy wrócićdo Nagor'a i..... Smoke przestanie za nami chodzić :-)).
|
|
|
|
Laddie Zdrowie:
20
Jest to pies, który podobnie jak Smoke, przyłącza się do ciebie tylko podczas wykonywania danej misji. Znajdziesz go w Modoc w budynku Tannery. Jeżeli przyjmiesz od Balthas'a misję, aby znaleźć jego syna, Laddie przyłączy się do ciebie. Będzie szczekał na studnię (jest tam broń Jonny'ego) i pójdzie z tobą do Ghost Farm. Jednak są to jedyne miejsca, dokąd z tobą pójdzie. Odłączy się od ciebie dopiero wtedy, gdy znajdziesz Jonny'ego.
|
|
|
|
Pariah Dog Zdrowie:
700
Jest to Special
Encounter. Gdy podejdziesz do psa, ten się do Ciebie przyłączy. Niestety twoje szczęście spadnie o kilka punktów i uzyskasz cechę Jinxed, która przynosi pecha tobie i twoim przeciwnikom. Poza tym, pies jest kompletnie nieprzydatny w walce i natychmiast ucieka gdzie pieprz rośnie.
|