< POSTKULTURA | << GRY PLANSZOWE
Neuroshima Hex

Okładka gry Neuroshima Hex Autor gry: Michał Oracz
Wydawca: Wydawnictwo Portal
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: od 20 do 60 minut
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: Gliwice

Neuroshima Hex to gra taktyczna, której tematem są bitwy pomiędzy armiami. Akcja gry umieszczona jest w świecie wymyślonym na potrzeby gry fabularnej Neuroshima RPG wydanej przez wydawnictwo Portal w roku 2001. Znajomość gry Neuroshima RPG NIE JEST wymagana do gry w Hex, choć gracze, którzy dobrze znają to uniwersum, na pewno lepiej będą znali charakterystyczne cechy każdej z czterech armii.

Neuroshima RPG to gra, której akcja ma miejsce w postapokaliptycznym świecie, zniszczonym 30 - Letnią wojną ludzi z maszynami. Resztki ludzkości schroniły się w szczątkach miast i zorganizowały w niewielkie społeczności, organizacje gangi i armie. Niejednokrotnie dochodzi do konfliktów między nimi, walk o ziemię, żywność czy sprzęt. Ponadto ruiny patrolowane są przez grupy maszyn wysyłanych z północy, gdzie powstał ogromny cybernetyczny twór, zwany przez ludzi Molochem. Na pustkowiach sieje terror jeszcze inny wróg ludzi - Borgo, charyzmatyczny przywódca, który skupił wokół siebie watahy przerażających mutantów. Jedną z ostatnich nadziej ludzkości jest Posterunek, doskonale zorganizowana armia tocząca nieustanną partyzancką walkę z Molochem. Jednak większość z rozsianych społeczności ludzi, z Hegemonią na czele skupiona jest tylko na własnych przeżyciu i nie interesuje się wojna, dopóki ta nie zawita na ich ziemię.

Cel Gry

Zadaniem graczy jest atak na sztab przeciwnika. Na początku gry każdy ze sztabów posiada 20 punktów Wytrzymałości. Jeśli podczas przebiegu gry Sztab straci ostatni, dwudziesty punkt Wytrzymałości, zostaje zniszczony, a dany gracz odpada z gry (w grze pomiędzy dwoma lub czterema graczami oznacza to że automatyczne zwycięstwo jego przeciwnika/przeciwników. W przypadku gry trzech graczy, gra jest kontynuowana)

Jeśli pod koniec gry żaden ze Sztabów nie został doszczętnie zniszczony, gracze porównują aktualną Wytrzymałość swoich Sztabów. Ten z graczy, którego Sztab otrzymał najmniej Zniszczeń (ma największą Wytrzymałość) wygrał grę. (powyższy tekst pochodzi z instrukcji do gry)

Neuroshima Hex

Zawartość Pudełka

- Plansza
- 140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
- 4 czyste żetony zapasowe
- 9 znaczników ran
- 4 liczniki zniszczeń
- Instrukcja gry

Neuroshima Hex

W plebiscycie na grę roku 2007 przeprowadzonym przez portal Gry-Planszowe.pl Neuroshima Hex otrzymała wyróżnienie dla najlepszej polskiej gry 2007 roku.

Neuroshima Hex dla mniej zamożnych?

Jeśli nie stać cię na zakup "normalnej" wersji Neuroshima Hex możesz zakupić jedną z wersji "lite", które są po prostu zwykłą NS Hex podzielona na pół ;) Neuroshima Hex Lite jest sprzedawana w dwóch wersjach.

Zdjęcia wykorzystane w opisie pochodzą z portalu Gry-Planszowe.pl. Przy pisaniu tekstu posłużyłem się informacjami zdobytymi na stronie wydawnictwa Portal :)


Tweet

© 2007 Opracował Marek 'KeniG' Grzymała

< POSTKULTURA | << GRY PLANSZOWE