< POSTKULTURA | << GRY KOMPUTEROWE
Alphaman

Zrzut ekranu gry 'Alphaman' Producent: Jeffrey R. Olson
Platforma: PC
Rok produkcji: 1995
Gatunek: roguelike (czyli jak dać się zabić wielkiemu zielonemu M)
Pobierz: KLIK

Rougelike - że niby co? Rougelike to wspaniała odmiana cRPG, która wyróżnia się tym, że silnik graficzny w sumie nie istnieje. Ich wymagania są minimalne, a potencjał wielki. Pozwalały nam na zabijanie orków i goblinów już za DOSa. Jak to możliwe? Otóż cała gra opiera się "jedynie" o znaki ASCII + logika gry. Otoczenie, NPC, przeciwnicy, przedmioty - wszystko reprezentują różnokolorowe, duże, małe i ukośne znaki z tabeli ASCII (wiecej: www.pl.wikipedia.org/wiki/Ascii).

screen

Autorem poniższego jest Jeffrey R. Olson i powiem Wam, że czasami warto się tak nazywać. Gra powstała w 1995.

Zaczynamy od nazwania naszego bohatera i wyboru poziomu trudności. Jest to właściwie wszystko. Statystyki (siła, zręczność, wytrzymałość odporność na promieniowanie, odporność umysłu, inteligencja) i przedmioty zostaną wylosowane. Oprócz tego otrzymujemy dwie dodatkowe umiejętności/mutacje takie jak np. ciało obrośnięte kolcami, czy też talent do rozpoznawania przedwojennych urządzeń.

screen

Po kilku chwilach dowiadujemy się w jaki sposób tym razem mamy ocalić świat. Albo jego resztki. Otóż niejaki Grinch zamierza zniszczyć świat. Biorąc pod uwagę że zaczynamy w ruinach New York, to gość musi być uparty. Z taśmy którą odsłuchujemy, dowiadujemy się że mamy tydzień żeby go dopaść i zniszczyć jego neuro-toksynę. Tyle by było, jeżeli chodzi początek gry, reszta świata czeka na was. :D

screen

Typowym dla rougelików jest to, że musimy jeść, odpoczywać i dużo walczyć. Urozmaicono to nam możliwością badania odnalezionych przedmiotów. I tak po chwili możemy uciekać przed zmutowanymi preriowymi kurczakami nie na piechotę, a w pełni sprawnym poduszkowcu. Jednak ostrzegam, poduszkowce nie przenikają przez drzewa. Oprócz tego mamy możliwość zbierania napromieniowanych owoców, które po zjedzeniu wpływają na nasze współczynniki. Żeby je zdobyć, musicie zabić krzak (sic!). Jedzcie tylko znane sobie jagódki :>.

Mogę tylko życzyć dobrej zabawy. No i na koniec mały bonus: jeżeli zaczniecie grę jako Jeffrey Olson (autor gry) otrzymacie podkręcone umiejętności i ekwipunek.

© 2009 Piotr 'owsianka' Rosner

< POSTKULTURA | << GRY KOMPUTEROWE