<< Fallout: Anulowane gry
Fallout Extreme

Fallout Extreme

Fallout Extreme, to jeden z najmniej znanych, anulowanych projektów w uniwersum Fallouta. Jeden z tych, które budzą najwięcej emocji, ponieważ miał to być pierwszy Fallout w prawdziwym trójwymiarze, z wykraczającą poza dotychczasowe ramy fabułą. Co więc się stało, że ta część nie została wydana? Na to pytanie chyba nigdy nie uda się udzielić odpowiedzi innej niż: "głupia polityka wydawania gier przez Interplay", która w końcu doprowadziła do upadku niegdyś jednego z najlepszych wydawców.

Fallout Extreme

Gra miała oferować widok zarówno z pierwszej jak i trzeciej perspektywy, co zapewniał silnik Unreal Engine z domieszką autorskiego kodu. Miała to być gra taktyczna, polegająca na zarządzaniu czteroosobowym zespołem, przy założeniu, że w dowolnym momencie można przełączać się między członkami zespołu. Jako że gra była planowana tylko na konsolę XBOX, zapewne w grze występowałby tryb multiplayer, pozwalający na grę w cztery osoby przed jedną konsolą. Ta część gry nie miała być typową strzelanką, tak samo jak Fallout Tactics. Najważniejsza była taktyka, a dopiero w ostateczności przemawiało się do rozsądku ołowiem. W grze był innowacyjny system rekrutowania członków załogi, którymi mógł się stać praktycznie każdy, od osiedleńców, przez członków Bractwa Stali czy też super mutantów, aż do mongolskich wojowników. Zarówno w tej części gra miała być podzielona na konkretne misje, polegających na zlikwidowaniu celu, infiltracji bazy wroga czy też sabotażu. W tej części gry znajdowały się również elementy strategiczne. Zadaniem gracza było kontrolowanie swoich miast, powiększanie terytorium oraz obrona go przed napastnikami. Istnieje informacja, że każda decyzja podjęta w grze, nawet ta w trybie strategicznym, miała odbicie w późniejszych etapach gry. Wiadomo również, że w grze miały występować profity oraz system SPECIAL. Nie wiadomo kiedy miała rozgrywać się akcja Fallout Extreme. Jedynym czynnikiem przybliżającym czas akcji jest zdanie: "Urodziłem się tuż po tym jak spadły bomby", co jest nawiązaniem do Fallout: Brotherhood of Steel (innej konsolowej części). Jednak we wcześniejszych materiałach pada zdanie: "Prawie sto lat minęło odkąd spadły bomby".

Ta część gry nie była związana z kanonem, a wydarzenia, które miały tu mieć miejsce daleko odbiegały od wydarzeń znanych z poprzednich części. Tutaj, szlachetne do tej pory Bractwo Stali stara się przejmować i kontrolować kolejne tereny, tworząc z siebie drugą Enklawę. Z materiałów wynika, że kontrolują już tereny od Waszyngtonu po Alaskę, gdzie utworzyli swoją nową siedzibę. Mieszkańcy terenów kontrolowanych przez Bractwo są zastraszani i siłą wciągani w szeregi Bractwa oraz wykorzystywani jako mięso armatnie w starciach z przeciwnikami. Jednostki, które się temu sprzeciwiają są eksterminowane. Gracz wciela się w jedną z takich postaci, której nie pasuje przemiana Bractwa Stali w organizację paramilitarną. W grze mieliśmy za zadanie dowodzić czwórce rewolucjonistów, tworzących oddział Racja, oraz odbierać Bractwu ich tereny, a każde odbite miasto miało składać graczowi śluby lojalności w zamian za wyzwolenie. Ostatecznie gracz pokonuje Bractwo.

Jest to jednak dopiero połowa fabuły. Po pokonaniu Bractwa, gracz dowiaduje się jaki był prawdziwy powód mobilizacji całych sił Bractwa. Chiny posiadały wyrzutnię rakiet międzykontynentalnych, które miały wystrzelić rakiety z ładunkami nuklearnymi, aby zniszczyć to, co zostało z Ameryki. Oddział Racja miał się przedzierać przez Cieśninę Beringa, Rosję, Mongolię, aż do Chin w celu zniszczenia wyrzutni rakiet międzykontynentalnych. Ostateczna walka miała nastąpić w Zakazanym Mieście w Chinach.

Fallout Extreme

Gra miała być podzielona na 4 części:

Prolog:
- Fort Williamette

Rozdział pierwszy:
- Osada pod górą Hood
- Fort Williamette (twierdza Bractwa)
- Dźwięk
- Wioska Narodu Issaquah
- Góra św. Heleny (Krypta 6)
- Rurociągi na Alasce
- Podziemia Seattle
- Wzgórze Kapitolu, Seattle
- Wylęgarnia troli (siedziba supermutantów)
- Baza Kodiak
- Rezerwat Montauk

Rozdział drugi:
- Północna baza operacyjna Bractwa Stali
- Libertyville
- Obóz więzienny Bractwa
- Satelitarna stacja przekaźnikowa Tango-Echo
- Opuszczone silosy USAF
- Rurociągi na Alasce (podziemne więzienia Bractwa)
- Wielki Convotoaton
- Ruiny Anchorage
- Stacja badawcza Auletian
- Port Wolności
- Ostatnia stacja strażników

Rozdział trzeci:
- Kolonia karna
- Opuszczone rafinerie naftowe
- Rosyjskie stepy
- Ziemie Herd

Rozdział czwarty:
- Mała Czerwona Kawa
- Obozowisko Armii Złotego Tygrysa
- Ludowe silosy nuklearne numer 27 i 31
- Ogrody Cesarza
- Zakazane miasto

W ten oto sposób, kolejna gra, która mogła być murowanym hitem, została pogrzebana przez błędy marketingowe wraz z nadziejami na zobaczenie czegoś nowego.

Opracowano na podstawie: Fallout Wiki.

© 2011 Opracował Jan 'Nightmaster' Przeklasa

<< Fallout: Anulowane gry