Crafting - przedmioty, materiały i narzędzia
Dział ten stworzony został w ten sposób, aby w możliwie najlepszy sposób ułatwić wyszukiwanie poszczególnych przedmiotów, dlatego też skorzystać możecie zarówno ze
spisu treści w postaci listy przedmiotów podzielonej ze względu na poszczególne specjalizacje, jak i wyszukać przedmioty bezpośrednio w ułożonej alfabetycznie
(na podstawie oryginalnych, angielskich nazw). Co więcej, kliknięcie na dowolne z potrzebnych do stworzenia przedmiotu narzędzie bądź
materiał przeniesie cię do fragmentu opisującego, jak zdobyć dany element ekwipunku.
Tabela craftingu według specjalizacji
ARMORER (PŁATNERZ) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | repair (naprawa) 60% strength (siła) >3 | Baltas, Modoc Rondo, NCR Simon, Boneyard, Blades
| |
2 | repair (naprawa) 120% strength (siła) >5 | jak wyżej | |
3 | repair (naprawa) 180% strength (siła) >6 | Cpl Armstrong, Navarro [Enclave] Bronco, SF Bunker [BoS] | |
GUNSMITH SMALL GUNS (RUSZNIKARZ) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | repair (naprawa) 60% science (nauka) 50% small guns (broń palna) 70% strength >3 agility (zręczność) >4 | Skeeter, Gecko Eldridge, New Reno Boyce, Junktown
| |
2 | repair (naprawa) 90% science (nauka) 70% small guns (broń palna) 110% strength >4 agility (zręczność) >5 | jak wyżej | |
3 | repair (naprawa) 120% science (nauka) 90% small guns (broń palna) 150% strength >4 agility (zręczność) >6 | Miller, Raiders [Raiders] Rondo, NCR [NCR] | |
GUNSMITH BIG GUNS (RUSZNIKARZ (BROŃ CIĘŻKA)) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | repair (naprawa) 60% science (nauka) 50% big guns (broń ciężka) 55% strength (siła) >4 agility (zręczność) >4 | Jester, Broken Hills Eldridge, New Reno Jacob, Hub | |
2 | repair (naprawa) 90% science (nauka) 70% big guns (broń ciężka) 95% strength (siła) >5 agility (zręczność) >5 | jak wyżej | |
3 | repair (naprawa) 120% science (nauka) 90% big guns (broń ciężka) 135% strength (siła) >6 agility (zręczność) >6 | Quincy, Navarro [Enclave] Gond, NCR [NCR] | |
ENERGY EXPERT(EKSPERT OD BRONI ENERGETYCZNYCH) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | science (nauka) 60% energy weapons (broń energetyczna) 80% inteligence (inteligencja) >6 | Hank, Gecko Brian, Broken Hills Elmer, LA Gunnrunners | |
2 | science (nauka) 90% energy weapons (broń energetyczna) 110% inteligence (inteligencja) >7 | Scribe Ron, SF Bunker [BoS] Cpl Jefferson, Navarro [Enclave] | |
3 | science (nauka) 120% energy weapons (broń energetyczna) 140% inteligence (inteligencja) >8 | jak wyżej | |
DEMOLITION EXPERT (EKSPERT OD MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | traps (pułapki) 80% science (nauka) 60% inteligence (inteligecja) >5 perception (percepcja) >6 | Zaius, Broken Hills Dan McGrew, Redding Marge LeBarge, Redding | |
2 | traps (pułapki) 140% science (nauka) 120% inteligence (inteligecja) >6 perception (percepcja) >8 | jak wyżej | |
DOCTOR (LEKARZ) |
poziom | wymagania | nauczyciele | przedmioty |
0 | - | - | |
1 | first aid (pierwsza pomoc) 80% doctor (leczenie) 50% inteligence (inteligencja) >6 | Dr. Henry, NCR Dr. Jubilee, NCR Dr. Fung, SF Dr. Andrew, VC Dr. Johnson, Redding Dr. Larrikin, Junktown | |
2 | first aid (pierwsza pomoc) 115% doctor (leczenie) 80% inteligence (inteligencja) >7 | jak wyżej | |
3 | first aid (pierwsza pomoc) 150% doctor (leczenie) 110% inteligence (inteligencja) >8 | Dr. Troy, VC [VC] | |
Alfabetyczna tabela craftingu
Przedmiot | Wymagane umiejętności | Narzędzia | Materiały |
| jedno z gunsmith: small guns [2] big guns [2] | | |
| jedno z gunsmith: small guns [1] big guns [1]
| | |
| small guns (broń palna) 45% science (nauka) 60% | | |
| gunsmith small guns [1] | - | |
| small guns (broń palna) 45% science (nauka) 60% | - | |
| small guns (broń palna) 45% science (nauka) 40% | - | |
| small guns (broń palna) 110% science (nauka) 70% repair (naprawa) 90% | | |
| gunsmith small guns [1] | - | |
| small guns (broń palna) 45% science (nauka) 60% | - | |
| small guns (broń palna) 70% science (nauka) 50% repair (naprawa) 60% | - | |
| gunsmith small guns [2] albo gunsmith big guns [2] | | |
| small guns (broń palna) 45% | - | |
| science (nauka) 80% | | |
| outdoorsman (sztuka przetrwania) 40% | - | |
| gunsmith small guns [2] | | |
| gunsmith small guns [2] | | |
| unarmed (walka wręcz) 50% | - | |
| armorer [3] | - | |
| doctor [2] | | |
| energy expert [1] | | |
| armorer [3] | - | |
| armorer [3] | | |
| melee weapons (broń biała) 60% science (nauka) 40% | - | |
| armorer [1] | - | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| demolition expert [2] | | |
| outdoorsman (sztuka przetrwania) 40% | - | |
| big guns (broń ciężka) 30% repair (naprawa) 40% | - | |
| big guns (broń ciężka) 30% outdoorsman (sztuka przetrwania) 40 | - | |
| science (nauka) 80% | | |
| demolition expert [1] | | |
| demolition expert [2] | | |
| science (nauka) 40% | - | |
| doctor [1] | | |
| gunsmith small guns [2] | | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| melee weapons (broń biała) 60% science (nauka) 40% | - | |
| energy weapons (broń energetyczna) 30% science (nauka) 50% | - | |
| energy expert [1] | | |
| energy expert [2] | | |
| armorer (płatnerz) [1] | - | |
| repair armorer (płatnerz) [1] | - | |
| outdoorsman (sztuka przetrwania) 40% | - | |
| lockpick (otwieranie zamków) umiejetność lockpick (otwieranie zamków) wpływa na jakość zamka | | |
| lockpick (otwieranie zamków) 50% | - | |
| energy expert (ekspert od broni energetycznych) [1] | | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| energy expert [3] | | |
| doctor [3] | | |
| armorer [2] | - | |
| armorer [2] | - | |
| science (nauka) 40% | | |
| energy expert [2] | | |
| throwing (rzucanie) 40% outdoorsman (sztuka przetrwania) 40% | - | |
| energy expert [2] | | |
| energy expert [1] | | |
| energy expert [3] | | |
| demolition expert [2] | | |
| energy expert [2] | | |
| repair (naprawa) 20% | - | |
| doctor [3] | | |
| doctor [3] | | |
| doctor [2] | | |
| science (nauka) 40% | - | |
| outdoorsman (sztuka przetrwania) 40% | - | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| gunsmith small guns [1] | | |
| melee weapons (broń biała) | - | |
| melee weapons (broń biała) 60% | - | |
| small gun (broń palna) 45% | - | |
| science (nauka) 40% | - | |
| science (nauka) 40% | - | |
| science (nauka) 40% energy weapons 30% | - | |
| melee weapons (broń biała) 60% | - | |
| unarmed (walka wręcz) 70% | - | |
| doctor [2] | | |
| energy expert [2] | | |
| science (nauka) 80% melee weapons (broń biała) 125% | - | |
| doctor [2] | | |
| armorer [3] | | |
| science (nauka) 40% throwing (rzucanie) 40% | - | |
| science (nauka) 40% | - | |
| energy expert[3] | | |
Surowce
brahmin hide (skóra brahmina) -
oczywistym sposobem zdobycia skóry brahmina jest... zabicie brahmina. Najczęściej spotyka się je w losowych spotkaniach w okolicach NCR i Modoc.
Szczególnie korzystną lokacją wydaje się być kwadrat 21:8
(jeden kwadrat na wschód od Modoc i trzy na południe)
broc flower (kwiat broca) -
można go znaleźć na terenach równinnych. Do jego zbierania wystarczy mieć 40% umiejętności leczenia lub 60% pierwszej pomocy. Nie wymaga żadnych narzędzi.
electronic parts (części elektroniczne) -
w każdym mieście znaleźć można beczki. Po ich użyciu części elektroniczne pojawią się w naszym ekwipunku, pod warunkiem, że umiejętność nauki bochatera wynosi przynajmniej 80%.
empty hypodermic (pusta strzykawka) -
podstawowy materiał używany w produkcji stimpaków i amunicji pistoletu wstrzykującego. Można je zakupić za minimalną cenę u lekarzy, lecz tylko z rzadka i w małej ilości.
Dlatego korzystamy z tego, że przy każdym użyciu stimpaka mamy pięćdziesiąt procent szans na odzyskanie strzykawki.
fiber (włókna) -
można je znaleźć na terenach równinnych. Do jego zbierania wystarczy mieć 40% umiejętności sztuka przetrwania oraz jakikolwiek nóż, który używamy na brązowawych roślinkach.
flint (krzemień) -
pojedyncze egzemplarze krzemienia można znaleźć właściwie na całej mapie, a także w niektórych miastach. Wymagane przynajmnie 30% nauki.
fruit (owoc) -
można go znaleźć na terenach równinnych. Do jego zbierania wystarczy mieć 40% umiejętności sztuka przetrwania. Nie wymaga żadnych narzędzi - wystarczy po prostu kliknąć na zielonej roślince.
gecko pelt (skóra gekona) -
na gekony najlepiej polować w okolicach Klamath. W przeciwieństwie do Fallout 2, w FOnline do skórować gekony może każda postać.
golden gecko pelt (skóra złotego gekona) -
na gekony najlepiej polować w okolicach Klamath. W przeciwieństwie do Fallout 2, w FOnline do skórować gekony może każda postać. Złote egzemplarze są rzadsze od srebrnych.
iron ore (ruda żelaza) -
oczywiście sugerowanym miejscem poszukiwania są góry. Należy znaleźć lokację ze stertą kamieni. Te szare to ruda, rdzawe - minerały. Surowce trafią do ekwipunku
postaci, jeśli użyjemy młota albo prymitywnego narzędzia. Wymagane 40% nauki.
junk (śmieci) -
w każdym mieście znaleźć można beczki. Po ich użyciu części elektroniczne pojawią się w naszym ekwipunku, pod warunkiem, że umiejętność nauki bochatera wynosi
przynajmniej 40%. Można je także uzyskać, używając umiejętności nauka w celu rozłożenia posiadanej broni.
meat (mięso) -
podobnie jak w przypadku skór, mięso znajdziemy przeszukując ciała zabitych brahminów. Bardzo często można je też znaleźć u różnorakich sprzedawców.
minerals (minerały) -
oczywiście sugerowanym miejscem poszukiwania są góry. Należy znaleźć lokację ze stertą kamieni. Te szare to ruda, rdzawe - minerały. Surowce trafią do ekwipunku postaci,
jeśli użyjemy młota albo prymitywnego narzędzia. Wymagane 40% nauki.
refined uranium ore (przetworzona ruda uranu) -
jedynym źródłem uranu w grze jest Zaius, górnik mieszkający w Broken Hills tuż obok wejścia do kopalni. Po zakupieniu rudy
(jeden kapsel od sztuki)
należy ją przetworzyć w elektrowni w tym samym mieście. W tym celu należy porozmawiać ze świecącym ghulem i zapłacić mu dwadzieścia kapsli za każdą bryłkę.
Rot Gut (Rot Gut) -
tanim, ale bardzo powolnym sposobem jest pędzenie bimbru własnoręcznie
(o ile mamy przynajmniej 40% nauki). W tym celu należy użyć na kotle
(na który natrafić można w niektórych miastach oraz w każdej, nawet najtańszej bazie frakcji) drewno i dwukrotnie owoc. A nastepnie odczekać
dwie minuty... Szybciej zatem będzie go zakupić - 5 kapsli za jedną butelkę w barze w Broken Hills.
scorpion tail (ogon skorpiona) -
polowania na skorpiony najlepiej rozpocząć w okolicach Republiki Nowej Kaliforni.
wood (drewno) -
jak można by się spodziewać, drewno pozyskuje się, ścinając drzewa. Wymaga to 20% umiejętności sztuka przetrwania oraz jednego z narzędzi: młota lub prymitywnego narzędzia.
xander root (korzeń ksandrowy) -
można go znaleźć na terenach równinnych. Do jego zbierania wystarczy mieć 40% umiejętności leczenia lub 60% pierwszej pomocy. Nie wymaga żadnych narzędzi.
Narzędzia
books (książki) -
książki łatwo znaleźć, są dostępne w nieograniczonej ilości w bibliotece Hub. Problemem może być zapłacenie za nie - bibliotekarka nie zamierza się targować i przyjmuje
zapłatę jedynie w drogocennych kapslach. Innym sposobem ich zdobycia są nauczyciele, którzy oferują kluczowe dla specjalności craftingu książki w cenie swoich lekcji.
workbench (warsztat) -
warsztat można znaleźć w każdym mieście, ale korzystanie z niego w niestrzeżonych osadach jest niewskazane z oczywistych względów. W idealnej sytuacji znajdują się
rzemieślnicy należący do gangów, które mają dostęp do własnych warsztatów w kryjówkach.