Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 12, 2018, 02:29:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ochłap pyta - czyli proszę, pomóż biednemu pieskowi z GECK'iem :)  (Przeczytany 43 razy)
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 15



« : Grudzień 07, 2018, 00:58:54 »

Wah, wah i rah, rah ^^

Gram w Fallouta 3 GOTY. Przez wzgląd na komplikacje z polonizacją pomiędzy podstawową wersją gry, a dlc'kami wyłączyłem je wszystkie z użytku i buduje sobie coś w samej podstawce. Efektami mojej pracy podzielę się za jakiś czas, nie precyzuję dokładnie kiedy, ale zmierzam w kierunku progresu. Nie wiem... Trochę skopałem sobie klimat poprzez przyzwyczajenie do spolonizowanej wersji gry i jej się trzymam, trudno, choć nie wiem czy to ma sens - nie wiem jeszcze w jakim kierunku będzie zmierzał mój projekt. Mam pomysł po prostu na siebie, a że miło mi się spędza czas na grzebaniu w plikach gry i na nauce (w gruncie rzeczy na nowo, po tak długim czasie czuję się trochę w tym jak dziecko, które weszło ponownie do piaskownicy i utonęło w oceanie kreatywności), no... jadę z tym jak mogę, choć może wychodzę na upierdliwca (forgive me, Aurelinus).

Mam zaznaczony plik Fallout 3.esm jak wspomniałem, wszystkie dlc'ki wyłączyłem, żeby jeszcze bardziej nie tonąć w ogromie tego złomowiska ^^ Przejrzałem ile zdołałem, ale wszystko małymi kroczkami, niż rzucać się na głęboką wodę. Zacząłem po prostu od komórki testowej, która jest odpowiednia do moich badań, a zaraz obok składam sobie wypasioną chawirę, której model przełożę na mieszkanie w Megatonie. W swoim działaniu jestem niezwykle ostrożny, zatem moda tego traktuję nieco jako rdzeń można by rzec. Nie wyłączając poradników zawartych na YouTube czy Internecie i na zdobywaniu expa w tym, są takie drobne mankamenty, o które wolałbym po prostu zapytać wprost, jako że się tutaj już schroniłem ^^ Przyznam, że trochę nieogar ze mnie, więc proszę o wyrozumiałość w tej kwestii, jeśli pytałbym o banały, no ale czasem trzeba.

Ale do rzeczy. Zamierzam bawić się nie tylko w dekorowanie Fallouta 3, aby nabrał klimatu, więc poza aktualną pracą nad modelowaniem domu w Megatonie, zamierzam eksperymentować w najróżniejszy sposób z lokacjami pod misje czy układaniu ich tak, aby dobrze zagospodarować przestrzeń gry. Tu więcej, tam mniej i takie tam ma się rozumieć. I tu się zaczyna kwestia małych baboli:

1/ Czy istnieje jakiś sposób na to, żebym mógł exportować określone przedmioty do Fallout3.esm, np. beczki z Aqua Curą? I czy to w ogóle ma jakiś sens? Trochę to pokomplikowane, bo mógłbym po prostu załączyć te cholerne dlc'ki, ale to takie pytanie przyszłościowe i na pewno taki skill by mi się przydał.
2/ Czy istnieje jakiś sposób na to, żebym mógł zamienić np. Nuka Quantum na obiekt czysto statyczny w prosty i przyjazny sposób?

To tak wstępnie zapytam, bo na tym aktualnie zależy mi najbardziej.

A nawiasem mówiąc, chciałbym mieć po prostu jeden własny wątek na forum niż rozbijać swoje pytania na masę niepotrzebnych tematów, więc wszystko w jednym miejscu i raz a dobrze, niż co rusz zawracać głowy pojedyńczymi pytaniami i zaśmiecać forum. Przy okazji ponawiam prośbę do Ciebie Squonk, oficjalnie może już tutaj, niż na privie - czy byłbyś w stanie wyczyścić wszystkie moje poprzednie tematy i posty, w których brałem udział? Ten temat będzie po prostu wprost dla mnie idealny jako miejsce, gdzie mogę się schronić.

I jeszcze jedna kwestia w tym... Choć w dobie wikipedii zasoby 13 Schronu odnośnie Fallouta 3 są małe i nie wiem czy ma to sens (np. solucja i inne), to jako że i tak zajmuję się F3, może będę w stanie pomóc rozwinąć ten jakoś ten dział, coby oko cieszyło? Tylko co jest potrzebne? Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii? Przyznam, że bywałem tutaj kiedyś jako epizodyczny obserwator i cieszy mnie popularność 13S. Co ciekawe, tyle czasu popylałem niegdyś w TES'y i F3 i nieco FNV, że w ostatnim czasie dopiero zorientowałem się, że kto odpowiadał za wizualną stronę moich ulubionych gier na półce - ś.p. Adamowi Adamowiczowi. Nie wiem... nie wiem gdzie ja żyje. Moja własna Krypta jakaś tak zamulona chodzi ^^

Tak na zakończenie... Znany komuś może jest Guild Wars? Nie miałem styczności z 2 częścią gry, coś mnie od niej cholernie odpycha i zniechęca do zakupu, ale takie moje szczęście, że przypadkiem i trafiłem na Fallouty i na GW1, gdzie zaszedłem trochę wysoko, choć absolut pro ze mnie żaden. Niemniej, postapokaliptyczny Ascalon w Tyrii uczynił mnie i cyfrowym bojownikiem o wolność tego świata ^^ Jeśli znajdą się tutaj jacyś gracze tego uni, śmiało, dajcie znać, może oblecimy na nowo ten upadający jazgot ^^
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 04:39:51 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 589



WWW
« Odpowiedz #1 : Grudzień 07, 2018, 05:21:27 »

forgive me, Aurelinus)
No bez przesady Smiley. Po prostu pytaj o konkretne zagadnienia, nie jestem w stanie zrobić ci wykładu z całego moddingu gry, próbuj, porównuj, eksperymentuj, jak się zatniesz to pytaj. Oczywiście przestudiowanie dostępnej dokumentacji (niestety w większości po angielsku) to "must have", nie ruszysz nie znając podstaw GECKa, tzn. co które zakładki zawierają i jak się nimi posługiwać lub do których innych zakładek/plików/danych się odnoszą.

1/ Czy istnieje jakiś sposób na to, żebym mógł exportować określone przedmioty do Fallout3.esm, np. beczki z Aqua Curą? I czy to w ogóle ma jakiś sens? Trochę to pokomplikowane, bo mógłbym po prostu załączyć te cholerne dlc'ki, ale to takie pytanie przyszłościowe i na pewno taki skill by mi się przydał.
Da się, ale musisz mieć blendera albo 3dsmaxa do skonwertowania modelu, poza tym NifScope do obróbki modeli z gry (lub skonwertowanych do modeli widzianych przez grę). To o tyle istotne narzędzie, że najprościej jest skopiować model fizyki obiektu z istniejącego w grze zamiast babrać się w tworzenie go od nowa. Mimo wszystko to fhuj roboty, naprawdę mega-upierdliwe, więc jak nie musisz - odpuść sobie, albo upewnij się, że na Nexusie już tego ktoś nie zrobił z tej lub innej gry.
2/ Czy istnieje jakiś sposób na to, żebym mógł zamienić np. Nuka Quantum na obiekt czysto statyczny w prosty i przyjazny sposób?
Nie do końca pamiętam, ale wydaje mi się, że wystarczy w GECKu stworzyć taki obiekt w statycznych i "pożyczyć" model z przedmiotu lub modelu dynamicznego (tzn. takiego, z którym można wejść w interakcję). Wymaga to wyeksportowania tego modelu do "data", żeby dało się go zlinkować z poziomu edytora, bo wklejenie nazwy na pewno nie działa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 05:23:52 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!