Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Listopad 15, 2018, 14:30:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z modami w plikach danych oraz data  (Przeczytany 204 razy)
Ochłap

Wiadomości: 14



« : Październik 23, 2018, 19:42:09 »

W GECK'u do F3 GOTY mam problem w tym, że nie wyświetla mi w plikach danych moich własnych modyfikacji ani w folderze data, pomimo tego, że na liście GECK'a są one wciąż dostępne do modyfikacji.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #1 : Październik 23, 2018, 22:33:56 »

Zrób zrzut ekranu z katalogu "data" i wklej tutaj.
Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #2 : Październik 25, 2018, 12:59:05 »

-obraz usunięty-

W porządku, Aurelinus. Będę trzymał się forum, bez privów.

Założyłem konto na Nexusie, ale nie mam możliwości jeszcze pobierania modów.

"About this mod
You haven't downloaded this mod yet" -.- ?!

To samo tyczy się FOMM. Poza tym z oficjalnej strony Bethy, o ile pobrałem GECK'a do F3 wraz z patchem i to działa, o tyle mam problem z instalacją GECK'a do NV. Czy są jakieś problemy z GECK'iem na Win10?
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2018, 17:37:36 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #3 : Październik 25, 2018, 13:07:38 »

Ok, użyj jakiegoś programu, np. Windows Commandera i przeszukaj dyski/katalogi, żeby znalazł gdzie siedzi plik z twoim modułem (po nazwie, z reguły bez ".bsa/esm/esp"). O ile mnie pamięć nie myli, to istnieje możliwość, że zapisuje ci mody na dysku C:, gdzieś w Moich Dokumentach albo czymś takim. Najpierw to potwierdź, a potem ci powiem, jak zmienić ustawienia.
Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #4 : Październik 25, 2018, 13:43:33 »

Przed Twoją odpowiedzią dałem update do poprzedniego posta. Zainstalowałem Commandera i przeszukuje, ale nic... zupełnie. Mam tylko dwa mody, jeden wykonany do jakiegoś stopnia, drugi to właśnie szybki mod, którego stworzyłem w odpowiedzi na problemy ze znalezieniem poprzedniego. Obu nie ma O_o Ni to w katalogach, nigdzie...
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #5 : Październik 25, 2018, 17:55:54 »

Skoro możesz na nich działać i je otwierać to gdzieś muszą być, nie ma tak ani w przyrodzie ani w świecie cyfrowym Smiley.

Niezależnie od tego, że trzeba znaleźć gdzie te pliki siedzą to zrób taki eksperyment:

- otwórz GECKa bez żadnego modułu, z dowolnymi pluginami (najlepiej tylko głównym - Fallout3.esm czy jak mu tam), ale żadnego nie zaznaczaj jako "active". Nic nie zmieniaj tylko zapisz w takim ustawieniu nowy mod pod dowolną nazwa np. "Test_na_ochłapa" - coś czego łatwo potem szukać po nazwie. Sprawdź czy jest w katalogu "data". Niezależnie od efektu zamknij GECKa i otwórz ponownie tym razem zaznaczając "Test_x_xxx" jako "active". Zmień cokolwiek by się zapisały zmiany w pliku i zamknij GECKa. Teraz dobrze poszukaj pliku.

PS. Zakładam, że nie korzystasz z żadnego gówna pokroju "Nexus mod managera" (używaj FoMM), bo ten rzeczywiście przenosi czasem pliki "xuj wie gdzie", jeśli go masz natychmiast wyrzuć i ponów procedurę.

PS2. Też nie mogę pobrać GECKa do Fallout NV, nie wiem o co kaman, bazuję w tej chwili na CK do Skyrim, to bez różnicy na potrzeby obecnej chwili.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2018, 18:27:19 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #6 : Październik 25, 2018, 21:49:37 »

Wykonałem jak mówiłeś. Niestety O_o Nie używam jeszcze NMM ani nie mam FoMM'a. Faktycznie, są na liście GECK'a, ale w folderach w ogóle ich nie ma.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #7 : Październik 25, 2018, 22:36:19 »

Nie wiem czy to mi coś podpowie, ale otwórz jeszcze raz GECKa i zrób screena z okna z modami (chyba, że zastosujesz alternatywne rozwiązanie poniżej, to mi on psu na budę Smiley).
Zanim wyjdziesz zrób jakieś zmiany w plikach, żeby się mod nadpisał. Gdzieś pośród katalogów powinien pojawić się backup (tak chyba nazywa się katalog). Tam powinna być poprzednia wersja modułu. Możesz ją przekopiować do data, zmienić nazwę i masz gotowy plik do działania - widoczny i edytowalny (stosuj format *.esp, jeśli jakimś cudem zapisał się jako esm, to trzeba mu zmienić na esp przy pomocy F3Edit - esm jest nieedytowalny poza F3Edit).

Alternatywnie - ściągnij z Nexusa jakikolwiek, najprostszy mod do F3 - zmień nazwę i masz gotowy plik do działania - jak zrobisz z jego pomocą jakieś zmiany (zawsze aktywuj go jako "active" to potem najlepiej wyczyścić go z niepotrzebnych zmian poprzedniego właściciela.

PS. Teraz sobie przypomniałem, że ktos już gdzieś kiedyś miał taki problem i chyba jedynym rozwiązaniem była adaptacja obcego pliku, bo też nie moglimyśmy dojść gdzie jest oryginalny.


Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #8 : Październik 25, 2018, 22:58:58 »

Screen jest niepotrzebny. Jedyne co mi pozostaje to reinstal, szczególnie, że muszę i tak przerzucić F3 na dysk D. Tak jak pisałeś Aurelinus, wykonałem. Niestety - nic. Zupełnie. Są tylko oryginalne pliki z gry, czyli Fallout i dlc'ki. Przeglądałem, szukałem i nic, po prostu - nic. Cholera. Spróbuje przeinstalować gry, może to coś pomoże. Wybacz, że pytam tak dużo, ale niedawno kupiłem sprzęt i chcę nadrobić zaległości. Sporo rzeczy przez ten czas wyleciało mi już z głowy.

Zapytam w ten sposób - co jest mi potrzebne na wstępie do gry? F3Edit, tak? FoMM? Czy coś jeszcze? GECK'a muszę mieć, musi mi działać, lubię sobie tam majsterkować, niezależnie od tego, że to gra od Bethy i jakkolwiek jest ona oceniana. To samo tyczy się New Vegas, które muszę w końcu przejść na full. Przepraszam, ale tak się podjarałem, że teraz nieco kipię, że nie mogę nic robić poza samym graniem.

Swoją drogą, skąd najlepiej pobrać moda do NV i jak się on właściwie nazywa? - ponoć podnosi level do 35 i wprowadza różnorakie zmiany, a pochodzi bezpośrednio od twórcy Obsidianu, choć nieoficjalnie nie jest wydany, wyłącznie do downloadu. Na wiki NV trafiłem na jego wzmiankę, więc traktuję go jako absolutny must have.

I jeszcze jedna sprawa... Przyznam otwarcie. Bawię się w architekta wnętrz na wstępie. Kiedy odpalam różne interiory kasyn, np. Ultra Luxe czy Gommorę, są jakieś wydziwione puzzle. Wszystko jest poucinane, jakby te lokacje były szczątkowe, nie mogąc ich obejrzeć w całości. To trochę utrudnia mi podkradanie gotowych elementów, których w ogóle nie widać poza listą. Mam wrażenie, że kiedyś się już z tym spotkałem, ale to dawne dzieje.

I jeszcze jedna. Tak jak mi doradziłeś, pomimo, że nie korzystam na razie z GECK'a F3, znalazłem w ini wpis bAllowMultipleMasterLoads=1, dzieki czemu mogę wczytać wszystkie dodatki naraz. Ok. Fajnie. Tutaj jakiś sukces. Ale niestety tego samego nie mogę znaleźć w przypadku NV.

Jeśli mogę oprzeć się nieco na Twojej wiedzy i dobrych radach, sądzę, że z czasem ruszę po prostu z górki, o ile nie będziesz zirytowany faktem wielowątkowości moich pytań. Jako że bardzo mi się nudzi i chcę coś pokombinować z Falloutami, z czasem będę w stanie podzielić się efektami mojej pracy. Mam głowę pełną różnych pomysłów. Mam nadzieję, że poza zabawą w architekta, uda mi się jeszcze wprowadzić pewne usprawnienia. Chciałbym się schronić tutaj na forum. Wymieniać się poglądami oraz zdobyć nieco wiedzy w tym zakresie, nie wyłączając filmów na YT i i innych. Wszystko na spokojnie.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2018, 01:18:31 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #9 : Październik 26, 2018, 02:39:00 »

Tak jak pisałeś Aurelinus, wykonałem. Niestety - nic.
Skopiowanie obcego pliku esp musi dać radę. Jak go wsadzisz do data to tam będzie.

co jest mi potrzebne na wstępie do gry?
Do gry - nic, do edycji FoMM, F3Edit i GECK.

Swoją drogą, skąd najlepiej pobrać moda do NV i jak się on właściwie nazywa? - ponoć podnosi level do 35 i wprowadza różnorakie zmiany, a pochodzi bezpośrednio od twórcy Obsidianu, choć nieoficjalnie nie jest wydany, wyłącznie do downloadu. Na wiki NV trafiłem na jego wzmiankę, więc traktuję go jako absolutny must have.
Żaden "must have". Przereklamowane gówienko, które fizycznie nic do gry nie wnosi. Jak bardzo musisz to ten mod jest firmowany przez niejakiego C. Sawyera (nazwy nie znam/nie pamiętam). W sumie myślałem, że koleś się jakoś wysilił, a to tylko zwykłe x3 wszystko, też mi coś.

Bawię się w architekta wnętrz na wstępie. Kiedy odpalam różne interiory kasyn, np. Ultra Luxe czy Gommorę, są jakieś wydziwione puzzle. Wszystko jest poucinane, jakby te lokacje były szczątkowe, nie mogąc ich obejrzeć w całości. To trochę utrudnia mi podkradanie gotowych elementów, których w ogóle nie widać poza listą. Mam wrażenie, że kiedyś się już z tym spotkałem, ale to dawne dzieje.
W GECKu jest jakaś opcja która odblokowuje pełny przegląd wnętrz, bo domyślnie tak jest jak opisujesz (chyba, że nie zrozumiałem o czym piszesz). Niestety nie pamiętam jak to się przestawia. Do poszperania w google.

pomimo, że nie korzystam na razie z GECK'a F3, znalazłem w ini wpis bAllowMultipleMasterLoads=1, dzieki czemu mogę wczytać wszystkie dodatki naraz. Ok. Fajnie. Tutaj jakiś sukces. Ale niestety tego samego nie mogę znaleźć w przypadku NV.
Jeśli rzeczywiście nie ma go w pliku ini w twoim FNV, to go po prostu dodaj, byle w tej samej sekcji co w F3.

Jeśli mogę oprzeć się nieco na Twojej wiedzy i dobrych radach, sądzę, że z czasem ruszę po prostu z górki, o ile nie będziesz zirytowany faktem wielowątkowości moich pytań.
Nie widzę problemu, ale warto przewertować siostrzany wątek na forum FNV, tam jest sporo komentarzy i wyjaśnień odnośnie różnych kwestii:
http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=4971.0
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2018, 02:40:37 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #10 : Październik 27, 2018, 01:05:00 »

To dosyć zabawne, ale w przypadku Fallouta New Vegas mody pojawiają się w folderze Data, natomiast w przypadku 3 są faktycznie jak duchy O_o Bez tego nawet nie chce mi się ruszać 3. Postaram się coś wykombinować, jakby co dam po prostu znać jak pójdzie reinstal.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #11 : Październik 27, 2018, 02:40:40 »

w przypadku 3 są faktycznie jak duchy
Nie są, przecież jakoś kiedyś zrobiłem własny moduł.
Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #12 : Październik 28, 2018, 20:34:06 »

Ok. Aurelinus. Rozwiązałem problem z plikami danych poprzez reinstalację 3. Ale wystąpił kolejny problem. W plikach ini nie znajduję wpisu bAllowMultipleMasterLoads. Wcześniej był dostępny. Gdzie mógłbym go dopisać?

EDIT: Dobra, nieważne. Znalazłem, ukrył się gdzieś podle.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2018, 20:39:49 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #13 : Październik 30, 2018, 00:50:27 »

Aurelinus, powiedz mi... w jaki sposób mogę zmniejszyć czcionki dialogowe czy przedmiotów leżących np. na stole? Wielkość czcionki jest gdzieś w plikach ini czy bezpośrednio w GECK'u? Bawie się na czysto, bez F3 EDIT czy FOMM'a, jadę po prostu czysto estetycznie.

I jeszcze jedna kwestia. Mam taką nerwicę natręctw, że poprawiam nazwy. Np. Strażnik karawany na # Karawany. Niestety, z reguły tacy NPC są zablokowani do edytowania, trzeba odhaczyć "Use data base". Czy wyłączenie tego dla edycji danej jednostki ma wpływ na działanie gry?

PS. Sorry za dubla, ale chcę podbić temat.
Na bieżąco obserwuję tematy, więc na pewno nic nie ucieknie, ale nie zawsze mam czas od razu odpowiedzieć, cierpliwości Smiley.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2018, 17:03:20 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #14 : Październik 30, 2018, 17:01:48 »

Aurelinus, powiedz mi... w jaki sposób mogę zmniejszyć czcionki dialogowe czy przedmiotów leżących np. na stole? Wielkość czcionki jest gdzieś w plikach ini czy bezpośrednio w GECK'u? Bawie się na czysto, bez F3 EDIT czy FOMM'a, jadę po prostu czysto estetycznie.
teoretycznie da się, ale w praktyce - nie. Pliki czcionek wymagają jakiegoś osobnego, specjalnego edytora. Możesz ewentualnie wykorzystać czcionki ze starych Falloutów, które dodaje mój mod (ale ich nie robiłem dostałem od kogoś zgodę na ich użycie). To jest osobny katalog "fonts".

I jeszcze jedna kwestia. Mam taką nerwicę natręctw, że poprawiam nazwy. Np. Strażnik karawany na # Karawany. Niestety, z reguły tacy NPC są zablokowani do edytowania, trzeba odhaczyć "Use data base". Czy wyłączenie tego dla edycji danej jednostki ma wpływ na działanie gry?
Nie, żadnego, po prostu spowodujesz tylko, że postać będzie albo w pełni randomowa pod względem wyglądu/statystyk postaci, albo zindywidualizowana. Poza tym to błąd z tym odhaczaniem, poleć po sznurku do bazowej wersji tej postaci i tam popraw nazwę, wtedy nie będziesz musiał nic odhaczać, a jak poprawisz jedną bazową, to automatycznie poprawia się wszystkie, masz wtedy furę roboty mniej.
Zapisane
Ochłap

Wiadomości: 14



« Odpowiedz #15 : Październik 30, 2018, 22:07:37 »

W przypadku pojedynczej osoby jak ochroniarz karawany nie ma mozliwosci edycji jak poprzez wylaczenie use base data. Po edycji zaznaczenie ponownie tej opcji przywraca porzedni stan. Poglowie sie nad poradnikami jeszcze, oswoje na nowo z gra, zeby nie truptac co rusz za pytaniem, ale nadal nie do konca rozumiem. Mniej wiecej wiem co mozesz miec na mysli, zmiana w jednym, przeniesie sie na inne tego typu, jesli dana postac wystepuje w wielu plikach. Dobrze mowie i czy dobrze pamietam? Wezmy pod uwage Szpony, jest tam wiele plikow z nimi. Zmiana w bazowym Szponie w postaci literowki przeniesie sie na inne pliki z nim zwiazane. Znaczy, ze popelnilem duzy blad teraz. Kiedys postepowalem mniej wiecej tak jak mowisz. Ale ok... Co w przypadku wlasnie takiego ochroniarza Hoffa? Widnieje wylacznie jeden taki na liscie, wiec bez odhaczenia nie zmienie mu nazwy. Zatem... mowisz tez, nie ma zadnego problemu. Jak to sie przeklada na ochroniarza? Bedzie random bez tego?
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2018, 22:16:34 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #16 : Październik 31, 2018, 04:35:50 »

Gdzieś tam w pliku postaci jest odniesienie do bazowego prototypu postaci, czasem ten prototyp ma jeszcze odniesienie do innego, ale zawsze łańcuszek gdzieś się kończy i gdzieś któraś z wersji ma możliwość zmiany nazwy bez ruszania innych zmiennych. Musi być przynajmniej jeden bazowy ochroniarz, skoro w tym którego robisz nie można zmienić nazwy, a przecież gdzieś ta nazwa musi być tzn. na innym, tym bazowym. Nie pamiętam co to za parametr, ale na pewno jest w tej samej zakładce (albo w głównej) co te ustawienia czy postać jest zindywidualizowana czy nie.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!