To typowy przykład na wejście w ciemną dupę twórców gier. Skoro tryb FPP i grafa 3D ma pozwolić graczowi wczuć się w klimat gry - czyli dać mu chlebek i masełko, to gracz będzie chciał też kiełbaskę - czyli poczuć smak rzeczywistości. Ze wszystkimi jej naturalnymi aspektami.
Osobiście określił bym to inaczej, ale faktem jest że jak się stawia na dosłowność widoku FPP to należy stanąć na wysokości zadania i dopracować świat, bo na niedopowiedzenia dosłowność FPP po prostu nie pozwala.
No ale w Beth pracują ludzie co nawet nie wiedzą że robią gry aRPG ... Porażka :
Stąd uważam, że przenoszenie gier cRPG w 3D/FPP to jakieś nieporozumienie ponieważ zabija się umowność świata gry i wyobraźnię gracza w jego eksploracji.
To tak:
Zarzutów wobec 3D zbytnio nie rozumiem, bo choć grafice 3D można zarzucić dużo, jak choćby małą klimatyczność a czasem i szpetotę, to o tyle twoich zarzutów bym jej nie postawił. Ostatecznie sama grafika tego typu nie jest zła, szczególnie jeśli zostanie dopracowana to czasem może dorównać nawet dobremu 2D, zaś to że twórcy idą z nią na łatwiznę i ukrywają brak wyobraźni pod fotorealizmem lub nieudolność pod klockoplastikorealizmem, to nie jest już wina samej grafiki 3D.
Co do FPP i w zasadzie TPP się zgodzę, tyle że czy naprawdę umowność jest dobra? No jeśli ktoś to lubi to zapewne będzie to dla niego starta, no ale dla mnie są ważniejsze elementy w grach cRPG takie klimat i fabuła, oraz przede wszystkim skoncentrowanie na tzw. elementach RPG. Zaś moje główne zarzuty wobec współczesnych gier tego typu, a w szczególności wobec Beth polegają na zbytniej koncentracji na drugorzędnej w tym gatunku grafice, kosztem elementów naprawdę w tym gatunku ważnych. Tak więc czy mam coś do FPP/TPP? Zdecydowanie nie! Jeśli już to moje zarzuty tak wobec większości classic cRPG jak i action cRPG polegają na niedorobieniu, niedopracowaniu, nieprzemyśleniu, braku spójności, prowizoryczności, itd. itp. Zaś to że w Izo te wady tak nie rażą jak FPP nie zmienia faktu że to wady są tu problemem, a nie sam sposub prezentacji gry.