Zawsze warto mieć w plecaku zapasową linę. Przez 95% gry nie będziesz miał kontaktu z promieniowaniem, ale kiedy zostaniesz wysłany do jednej z lokacji i postać ostrzeże cię, że jest ona radioaktywna - potraktuj to poważnie. Kup wtedy ze dwa Rad-X'y i pewnie jakiegoś RadAway'a. Uważaj, co mówisz i do kogo - czasami nieopacznie wypowiedziane zdanie może zrazić postać do ciebie, a nawet doprowadzić do walki. Często zapisuj pod różnymi slotami. Nie przejmuj się, jeśli w wyniku swoich działań nie będziesz w stanie wykonać jakiegoś zadania. Nie przeszkodzi to w ukończeniu gry, a pojedyncze przejście nie zabiera zbyt wiele czasu, więc można ją przechodzić wiele razy, żeby potem osiągnąć to, czego wcześniej się nie udało/pracować dla innych postaci/ukończyć questy korzystając z innych metod.
Rozwój postaci nie jest szczególnie zbalansowany i niektóre statystyki i umiejętności są lepsze od innych, ale nie na tyle, aby konieczne było korzystanie z poradników - najlepiej i tak stworzyć samemu postać, jaka będzie ci odpowiadała i samemu później odkryć tajniki gry. Jedyna decyzja, jaka mogłaby znacząco utrudnić rozgrywkę nowicjuszowi jest całkowita rezygnacja z umiejętności walki (small guns, unarmed lub meelee - pozostałe rodzaje broni też są przydatne, ale dopiero w późniejszych etapach rozgrywki). Co prawda jest możliwe przejście bez walki, ale nie gwarantuję, że to się uda za pierwszym razem.
Poza tym nie powinieneś spodziewać się niczego uniemożliwiającego kontynuowanie rozgrywki. Co prawda istnienie limitu czasu brzmi dla niektórych nowych graczy przerażająco, ale w rzeczywistości czasu jest dużo więcej, niż potrzeba na eksplorację wszystkich lokacji.
Żeby przed rozpoczęciem gry zaopatrzyć się w słone paluszki i gazowaną wodę mineralną. Czuje się klimat
I że interface jest na tyle prosty, że da się grać samą myszką - więc nie trzeba przerywać gry, aby oddać się konsumpcji.