Autor Wątek: Gra zrobiona w 48h  (Przeczytany 3573 razy)

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Gra zrobiona w 48h
« dnia: 05 Maja 2014, 14:19:19 »
W ramach Ludum Dare. Tematem było "Beneath the surface", co uznałem za dobry pretekst do zrobienia platformówki w świecie umarłych. Tym razem zamiast samemu pisać silnik skorzystałem z Unity, czego plusem jest to, że zagrać można w przeglądarce, bez pobierania samej gry. Ambitne założenia udało się dopracować na jednym poziomie niestety, na więcej nie wystarczyło czasu, w końcu 48h to niedługo, ale ten jeden poziom warto przejść, mimo że poziom trudności jest wysoki. Na końcu czeka boss i kijowy ekran końcowy.

Z ciekawszych rzeczy - gra ma dość klasyczną mechanikę metroidvanii, otwartą strukturę poziomu - czasem trzeba się cofnąć, czasem pozwiedzać, czasem wybrać jedną ze ścieżek, system przedmiotów - trzy dostępne rodzaje broni, bezużyteczne pazury, katana i średnio użyteczny w walce, ale niezbędny do przejścia gry ognisty łuk, miksturki lecznice i przedmioty kluczowe, oparte na klasycznych sztuczkach blokowanie dostępu do niektórych miejsc przed zdobyciem odpowiedniego przedmiotu.

Link do wpisu LD jest tutaj, można tam zarówno zagrać w przeglądarce jak i ściągnąć wersję działającą lokalnie, tam też odsyłam po screeny, odkąd tutaj na forum coś nie działa ze znacznikiem img.

Tutaj dodatkowo krotki wpis o tym, że ambicja nie zawsze popłaca.

Samą grę może i dopracuję tak, by rozwinęła skrzydła - chodzi głównie o stworzenie poziomów i większej ilości przeciwników - ale dopiero w okolicach wakacji.

Zapraszam  :fhr: