Autor Wątek: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata  (Przeczytany 2983 razy)

Zagłoba

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 425
  • Prima Polonia, indopo i cristiani


Niezgorszy wynik, bo w końcu gra trafiła wyłącznie na komputery osobiste, natomiast szumnie zapowiadane porty konsolowe wciąż znajdują się gdzieś w sferze marzeń Nicolas Intoxicate. Niestety, z drugiej strony, trzeba wziąć pod uwagę, że do sumy sprzedaży "Afterfall: InSanity" zostały wliczone wszelakie promocje (różnorakie "bundle", egzemplarze dołączone do czasopism i pomniejsze aktywności marketingowe, pozwalające utrzymać zainteresowanie tytułem). Twórcy mają w planach dobicie do okrągłego miliona sprzedanych kopii, a te założenie mają umożliwić wspomniane wersje na konsole Xbox360 oraz PlayStation 3.

Choć wielu (w tym nasza brać redakcyjna) widziało już Nicolas Games na ponurym cmentarzu, to wszystko wskazuje na to, iż mroczne czasy dla studia powoli się kończą, a sama spółka zaczyna wychodzić na prostą. Potwierdza to najświeższy raport finansowy firmy - w 2013 roku zaliczyła ona 895 tys. złotych przychodu, co jest genialnym wynikiem, gdy porównamy go z ubiegłym, kiedy straty wynosiły ponad 4.5 miliona złotych.

Czy tego pragniemy, czy też nie - Nicolas Intoxicate jeszcze trochę zabawi na rynku. W tym momencie twórcy w pocie czoła pracują nad odcinkowym "Afterfall: Reconquest", który będzie niczym innym jak duchowym spadkobiercą projektu "Burżuazja: Perła Pustkowii".

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lutego 2014, 19:19:57 »
Tak po krótce:
1) Jeśli do tej pory nie sprzedano więcej niż 300 tys. kopii (i to wliczając gazety) to nie ma szans by na konsoli dobili do miliona. Coby złego o konsolach nie mówić to gracze konsolowi to nie aż tacy debile.. nie jedna firma się już na tym przejechała (a pro po Intera).
2) Jeśli Nicolas to firma budżetowa pokroju City Interactive, to jak najbardziej ma szanse się utrzymać nawet sprzedając syf pokroju Maluch Racer'a. Niski budżet to i niskie straty, a frajerzy i gazety zawsze się znajdą. Oczywiście to nie jest droga by zarobić krocie.
3) Koniecznie trzeba zauważyć że projekt ten nie ma zupełnie nic wspólnego z Burżuazją. Ludzie od Burżuazji odeszli z projektu już lata temu.

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lutego 2014, 11:39:33 »
Jak mają 895 tys. przychodu, to i tak nie wiadomo ile mają zysku. Dalej mogą mieć straty, jeżeli mają większe rozchody. Chyba że ktoś się pomylił i chodzi o zysk.
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Zagłoba

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 425
  • Prima Polonia, indopo i cristiani
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego 2014, 14:35:45 »
Tak to jest, gdy się pisze news po wielu godzinach ciężkiej pracy. Chodziło o zyski, oczywiście. Dzięki za poprawę, mea culpa - już sobie własnoręcznie wypłaciłem kilka kilogramów schronowego wpierdolu :wpr13s:

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego 2014, 14:57:31 »
Co to za samowola przyznawania wpierdolu??? :wkur: Aczkolwiek samokrytyka i potępienie wypaczeń oraz odchyleń usprawiedliwia taki czyn  :ords

BTW:
A jak oni jeszcze są notowani na giełdzie, to w sprawozdaniach powinno być napisane co i jak. Choć to chyba tylko studio, a nie sama firma c'nie?

Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Jerzy

  • Major - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1568
  • Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lutego 2014, 15:16:38 »
Ale niecałe 900 tys. zysku rocznego, to jak na firmę niezbyt dużo. Prof. Filipiak (właściciel jednego z krakowskich klubów) i firmy ComArch przyznał się do pensji 1 mln miesięcznie.  :zwr
Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.

toga5

  • Knight of Ni
  • *
  • Wiadomości: 836
  • идиот pиот
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lutego 2014, 15:33:00 »
Chodziło o zyski, oczywiście.
Zysk brutto, czy netto ?

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lutego 2014, 20:44:10 »
Nie wiem czy oni w końcu są na giełdzie czy nie...
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Hugo1979

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 448
Odp: "Afterfall: InSanity" i 300 tys. sprzedanych kopii w dwa lata
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lutego 2014, 09:31:21 »
Tylko, że zysk i strata, to pojęcia księgowe. Dla szarego człowieka ważniejsze co ma w kieszeni ;) Może być zysk i pusto w kasie, a może być strata za ubiegły rok, a kasa na koncie leży - znam takie przypadki organizacji z "autopsji" :)