Autor Wątek: Umiejętności powyżej 100%  (Przeczytany 6668 razy)

wiko

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 54
Umiejętności powyżej 100%
« dnia: 13 Maja 2013, 21:11:44 »
Ile proporcjonalnie warta jest umiejętność poniżej 100% względem umiejętności powyżej 100%? Tak właściwie po co twórcy dali limit aż 300% skoro sensowny poziom to ok 150% ?
I'm a potato!

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Umiejętności powyżej 100%
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Maja 2013, 22:57:37 »
Na pierwsze pytanie ci nie odpowiem bo to kwestia obliczeń których nie znam, co najwyżej powiem że to w większości chodzi o kwestie szans i tak w zasadzie większość umiejętności da się skutecznie użyć nawet z minimalnym poziomem, tyle tylko że ryzykuje się wtopą i to czasem krytyczną. W przypadku drugorzędnych umiejętności zazwyczaj rozsądny poziom to pomiędzy 100% a 150%, ale są nieliczne sytuacje które wymagają skill'a na naprawdę wysokim poziomie (200+ np. w Sierra jest miejsce gdzie od Science zależny to jak dobrego robota uzyskami i wymagania są wręcz absurdalne), w przypadku innych w ogóle nie opłaca się ich rozwijać. Mówiąc wprost: to zależy od konkretnej umiejętności.

A co do limitu 300% to po prostu kwestia większej skali drugiej części gry.. w Fo2 jest więcej do roboty i więcej doświadczenia do zdobycia przed końcem gry, gdyby limit był niższy to by łatwo maksowało się umiejętności a to w teorii nie powinno być łatwe. Jak już wspomniałem jest kilka wyjątkowych sytuacji, a ponadto w przypadku gry snajperem da się czynić dosłownie cuda i inwestycja jak najbardziej się opłaca.