Autor Wątek: Pytanie o tury, klasę pancerza i inicjatywę.  (Przeczytany 4445 razy)

wiko

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 54
Pytanie o tury, klasę pancerza i inicjatywę.
« dnia: 31 Marca 2013, 17:40:02 »
Co do klasy pancerza to chodzi o to, że według instrukcji klasa pancerza zmniejsza obrażenia zadawane mojej postaci, choć w grze (czyt. menu postaci) jest napisane, że "modyfikuje szansę na trafienie postaci". Być może spełnia obie funkcje, ale powinno być to wspomniane w opisie. Następnie bardzo głupie pytanie o tury - czy tura to czynności wszystkich postaci po kolei w czasie walki, czy czynności jednej postaci w trakcie walki? I jeszcze inicjatywa - czy chodzi w niej o to, że gdy jest kilka postaci walczących (bo gdyby były dwie nie miałoby to sensu) to kolejność czynności będzie od największego współczynnika inicjatywy do najmniejszego?
I'm a potato!

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Pytanie o tury, klasę pancerza i inicjatywę.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marca 2013, 19:09:53 »
Co do klasy pancerza to chodzi o to, że według instrukcji klasa pancerza zmniejsza obrażenia zadawane mojej postaci, choć w grze (czyt. menu postaci) jest napisane, że "modyfikuje szansę na trafienie postaci". Być może spełnia obie funkcje, ale powinno być to wspomniane w opisie.

Jest to dość pokręcona kwestia.. zasadniczo współczynnik zmniejsza obrażenia poprzez to że unika się część ataków, jednak dokładna metoda naliczania tego nie jest szczególnie wyjaśniona. Tak naprawdę to nie ważna jest tyle sama klasa pancerza co modyfikatory obrażeń od poszczególnych rodzajów ataku (osobne statystyki w opisie pancerza) i o ile nie zależy ci szczególnie na graniu na siłę postacią w stylu ninja, to możesz po prostu olać ten czynnik i po prostu brać najlepszy możliwy pancerz bo to zazwyczaj wystarcza (lasery jedynie czasem robią większą różnicę więc możesz na to zerknąć).

Następnie bardzo głupie pytanie o tury - czy tura to czynności wszystkich postaci po kolei w czasie walki, czy czynności jednej postaci w trakcie walki?

Tura to ruch danej postaci w danym momencie walki. Zazwyczaj wszystkie postaci wykonują po kolei po jednej turze (tak jest w Fallout'cie), ale są systemy w którym różne postaci mają rożne ilości tur zależnie od inicjatywy (np. nowe Heroes'y).

I jeszcze inicjatywa - czy chodzi w niej o to, że gdy jest kilka postaci walczących (bo gdyby były dwie nie miałoby to sensu) to kolejność czynności będzie od największego współczynnika inicjatywy do najmniejszego?

Inicjatywa to swoista szybkość reakcji, tj. postaci z większą inicjatywą wykonują ruch jako pierwsze w kolejce i zasadniczo współczynnik służy właśnie do kolejkowania ruchów (w niektórych systemach daje to czasem kilka ruchów w tej samej kolejce, o czym wspomniałem wyżej). A i przy dwóch postaciach jak najbardziej ma to też sens, bo w niektórych systemach czasem to kto inicjuje walkę nie jest brane pod uwagę przy naliczaniu kolejności ataku (co jednak nie dotyczy Fallout'a).

zaopatrzeniowiec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Pytanie o tury, klasę pancerza i inicjatywę.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lipca 2013, 21:04:30 »
Sprawa nie jest ani pokręcona ani nie wyjaśniona. Rzecz jest prosta, jak wiązanie sznurówek.
Klasa pancerza celu jest odejmowana od umiejętności w posługiwaniu się bronią atakującego. Lepszy pancerz = więcej uników. Kumuluje się ze zręcznością i perkiem dodger oraz różnymi losowymi czynnikami, jak np. mrok, dystans, uszkodzona kończyna, brak oka, ciężka broń, ktoś stoi na linii strzału. Jeżeli dobrze pamiętam to APA MKII dodaje 35 punktów. Jeżeli zsumujesz to z maksymalną zręcznością +10 i perkiem +5 to zmniejszasz ryzyko zostania trafionym o 50%. Zawsze kultywowałem wartości obronne, a w tej grze unik pozwalał nierzadko uniknąć znaczącej większości nadchodzących pocisków.
Redukcja obrażeń zwyczajnie zmniejsza obrażenia o podaną wartość. Każdy umie liczyć procenty, więc jest luz na tym polu, prawda?

Przykład.
Walczysz z bandziorem, który próbuje zaatakować cię miotaczem ognia. Jego umiejętność posługiwania się dużymi broniami wynosi 98%. Twoja klasa pancerza to 25, a redukcja od ognia równa jest 5/20%.
98-25=73% szansy na trafienie.
Rzuca kostką i trafia. Miotacz wypluwa z siebie płomień o sile 33 punktów obrażeń. Następuje redukcja.
33-5=28
28-20%=22
22 punkty zdrowia zostają odjęte z twojej puli.


Kwestia tur. Drabinka wygląda tak:
1. Akcja - jakakolwiek czynność, której się podejmujesz wewnątrz tury.
2. Tura - wykonany zestaw akcji.
3. Runda - wyczerpanie tur wszystkich uczestników.


Inicjatywa:
PIERWSZY w kolejce jest ZAWSZE atakujący. Niezależnie od współczynnika inicjatywy pierwszy strzał należy do tego, kto zdecyduje się poderwać do boju. Potem swoją szansę dostaje ofiara bądź ofiary i dopiero po zakończeniu tej rundy następuje kolejna, która liczy inicjatywę i ustala kto będzie pierwszy. Schemat zostaje wdrożony i dalej wszystko idzie na zmianę.