Autor Wątek: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.  (Przeczytany 4361 razy)

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« dnia: 27 Lutego 2009, 21:05:28 »
Wiosna coraz bliżej, padający śnieg zamienia się w deszcz a ptaszki pomału wracają z ciepłych krajów. Tym wydarzeniom towarzyszy to co króliki lubią najbardziej czyli – nowa wersja modułu Aurelinusa, tym razem opatrzona numerkiem 2.6. Przejdźmy do konkretów i oddajmy głoś autorowi:

1. quest z uwolnieniem dzieci trzeba teraz zrobić "ręcznie" tzn. odprowadzić całą trójkę do Latarenki. Dzieci mogą zginąć!
2. po wyjściu z krypty 112 trzeba będzie odprowadzić ojca do Rivet City też ręcznie i też nie jest już nieśmiertelny. Ojciec może poczekać w sytuacji, gdy jest to niezbędne.
3. szybka podróż przez mapę będzie teraz wiązać się z ryzykiem "nadziania się na nieoczekiwanych przeciwników..., szybka podróż jest zablokowana podczas eskortowania postaci w questach,
4. podczas eskorty naukowców można dać Colta Pythona Danielowi Agincourtowi (tylko wersja podstawowa, tak jak pozostałe)
5. przywrócona oryginalna zawartość questu "Niepewna przyszłość" (a dokładniej sprawy związane z Colinem Moriartym i opowieścią Jericho),
6. dodano Pistolet SMG MP7 w kilku odmianach,
7. strzelba bojowa zastąpiona strzelbą Winchester City-Killer (wreszcie się pojawił), a model strzelby zastąpił nieudany model Tommyguna,
8. nowy, duży zestaw ubrań codziennych NPCów dla urozmaicenia, min. z Mao, Che i Supermanem
9. nowe perki dla broni ciężkiej - "Efektowny rzut!" (granaty) i "Filmowy bohater" (broń ciężka)
10. nowy Perk "Ulepszony krytyk" - 3 rangi po 5%, oddzielony od Człowieka-Demolki, przywrócony Perk "Rewolwerowiec" o ile przy tworzeniu postaci wybrana została Jednoręczność. Jednoręczność blokuje dostęp do Perku "Komandos" i viceversa,
11. nowy trait (perk tylko na 1.szym poziomie) "Klaustrofobia" - lęk zamkniętych pomieszczeń), blokuje dostęp do Szczura Tunelowego, przemodelowany Trait "Intelektualista" - mniejsze bonusy i mniejsze kary (+10/-8),
12. ilość zdobywanych punktów umiejętności przy awansie jest teraz ograniczona do poziomu inteligencji = max 10 + 3 z perka = 13
13. zniesione ograniczenie noszenia Pancerzy wspomaganych, zamiast tego, część udogodnień w nich zawartych będzie wymagała zdobycia przeszkolenia (zwiększenie wagi, bonusy do strzelania, percepcji, ew. komputera pokładowego i odporności na obrażenia).
14. dodane pełne drzewko technologiczne u Moiry dla karabinu M4 (brakowało wersji luneta + tłumik + laser i tłumik + luneta + laser),
15. nowy model rewolweru Colt Python i wersja z lunetą (możliwość dodania u Moiry także),
16. nieco zmienione statystyki alkoholi (efekt pijaństwa) i możliwość (ok. 33%) zawrotów głowy po nadużyciu AntyRadu i stimpaków (lub -1 do szczęścia),
17. obniżono ilość punktów do rozdysponowania na starcie, ale główne umiejętności są teraz nagradzane podwójnie, a perk "Biegłość" (czwarta umiejętność główna) jest dostępny wcześniej,
18. poprawiony hełm i czapka komandosa (oryginalne, retexturowane i przywrócone do gry przez Mła wcześniej, ale zwalone), poprawiony karabin MSG 90 (rzucanie na ziemię) i kilka innych drobnych błędów/konfliktów itp.,
19. karma nie pozostaje teraz na stałym poziomie, ale z czasem będzie wracała do poziomu neutralnego. Jeśli chcesz utrzymać ujemną lub dodatnią karmę, musisz odpowiednio postępować przez całą grę.
20. problem nie występuje, o ile gracie od nowa - oryginalne pistolety i karabiny zostały zastąpione przenumerowanymi, poznacie je po tym, że mają stare nazwy, należy je niezwłocznie wymienić, ponieważ gra (przynajmniej niektóre questy) nie będą ich rozpoznawać, dopóki nie zdobędziecie nowej wersji (stare można zużyć w naprawie lub sprzedać)


Moduł można ściągnąć tutaj, pomoc oraz pytania prosimy zadawać na tablicy dotyczącej modów.

Sam moduł już niedługo na schronowym chomiku!!!
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2009, 21:24:51 wysłana przez Holden »

Morbid

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lutego 2009, 01:36:59 »
Bardzo dobry "pakiet", i mimo iż nie chce walić smutów jak Smutny, to po kilku "sesjach spirytualistycznych", oraz po odrzuceniu propagandy z NMA ;) Doszedłem do pewnego wniosku... Od razu mówię że owy wniosek jest odkrywczy niczym koło i proch, ale chce się z Wami nim podzielić (nawet mimo konsekwencji ;] )

W Failout 3 brak izo, walki turowej nie jest głównym "-/minusem". W tej grze ssie po prostu, "brak" fabuły, dialogów, denny świat oraz postacie. A przecież za to chyba Fallout'ty kochaliśmy?? Fakt, walka turowa jest świetna (sam do dziś nawalam w Panzer General 2 oraz Civ 2) ale to nie ona definiowała Fallout'y. Stąd moje narzekanie;/ Czy mod/y które zmieniają trudność walki/expienia/zbierania stuffu coś tu zmienią?

Nie chce tutaj podważać wysiłku Aurelinusa, bo szczerze sporo radochy miałem kiedy z (radochą :-*) wyskoczyłem na raidersów na lvl 20 oraz w power armorze. Po czym dostałem bęcki :) A wcześniej grałem na VH i szło jak marzenie :) Ale :( w np. F2 potrafiłem łupać po skończeniu głównego wątku, tylko dla radości gry.

A dziś? Kiedy Holden poprosił mnie o napisanie recki dodatku, chcąc nie chcąc musiałem wrócić do tej płytkiej konsolowej napieprzanki;/ a miałem lepsze rzeczy do roboty, choćby beta testy fonline.

A Fallout 3? F3 podobał mi się bardzo... do momentu "styku" z fabuła, npc'ami. Pierwszy dodatek zamiast mnie zachęcić, zniechęcił mnie do tego stopnia, że raczej po następne dlc nie sięgnę.

P.s Przepraszam za spam/offtop ale n.k musiałem :(

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lutego 2009, 01:56:54 »
Cytat: Morbid
W Failout 3 brak izo, walki turowej nie jest głównym "-/minusem". W tej grze ssie po prostu, "brak" fabuły, dialogów, denny świat oraz postacie.

Sam to już wcześniej głosiłem bo to przewidziałem - ale nikt mi nie wierzył  ;) Znaczy pewnie wierzyli wszyscy, ale zaciesz, że jest to gra ze słowem "Fallout" w tytule była kwitem na wszystko. Zresztą jakie to ma dziś już znaczenie? W grę grają ci chcą lub ją lubią. Ci co nie chcą i jej nie lubią to w nią nie grają. A jedyny żal za tym, że tak jest wyraża "branża"  ;D Bo jakiegoś specjalnego palenia na stosie tej gry przez społeczność to nie zauważyłem  ::)

BTW:
Ale co jak co, ale twarze postaci (ludzi) w grze są syfne jak koszary po poborze. Jakby cały czas jedna i ta sama osoba z nami mogła rozmawiać, jednocześnie cierpiąc na katalepsję mięśni twarzy.

"Excellent! Excellent!!" - ale Burke miał radochę  ;D

Stąd ciekawe, że gdy jak spojrzymy rok od premiery Fallouta 3 na to co zostało nam z tej gry, to czy tacy jak Aurelinus (i ich praca) podniosą wzwyż ocenę i odbiór tej gry.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2009, 02:03:07 wysłana przez Squonk »
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Morbid

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lutego 2009, 02:30:45 »
Hm zbluznie jeszcze trochę  :) Kiedy Interplay padł, a beth kupiło prawa do F, byłem nawet szczęśliwy... Morrowind* mi się bardzo podobał, a ostatnie produkcje Interplaya generalnie ssały mutanckie drągi :( Stąd miałem potężne pokłady zaufania dla bethshitu :( w pierwszych opublikowanych screenach naprawdę czułem Fallout'a, a przecież nie gram w te Gry "od wczoraj". Nawet ostatni trailer "Perfecy lajf" czy jakoś tak, napawał mnie  optymizmem...
A dlaczego? Bo nie chciałem wierzyć że jedyna gra która w jakiś sposób mnie "wychowała**" została tak spaczoną :'( Stąd jestem tym bardziej "zatwardziałym betonem" bo do ostatka, nie śmiało tą grę chciałem bronić... Ale to chyba nie moja/nasza winą że f3 nie daję się obronić;/ no cóż. Lajf, Fallout to seria krótka ale treściwa. Może kiedyś jak beth padnie, to prawa do F przejdą do ludzi z "wyobraźnią"  :)

Aha żeby nie offtopić. Trza się starać aby takie mody trafiały do jak największej rzeszy ludu. Bo warto pokazać ludziom że gry które wymagają coś więcej do przejścia, niż piwo i pad, naprawdę potrafią dać satysfakcje!

*Oblivion'a traktowałem jako "wypadek przy pracy", o ja naiwny... Zresztą kiedy b kupowało prawa, to ta firma jeszcze się nie wsławiła takim failem;/ a zresztą po co się tłumacze 8)
** Anglika uczyłem się na jedynce, rozwijałem tą wiedzę na dwójce... Podczas trójki łapałem się za "łep" jak czytałem poniektóre dialogi   ::)

p.s jeszcze raz przepraszam za spam/offtop;/ no taki dzień mam :(

Aurelinus

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lutego 2009, 04:05:11 »
Ja tam nigdy nie byłem zagorzałym fanem Fallouta w żadnej z poprzednich wersji, a jeśli twierdzicie, że były tam np. głębokie dialogi, to ja chyba grałem w inną grę/gry... Fabularnie stare fallouty mają się do np. Baldur's Gate (w końcu z niego wyszedłem jako modder) jak wół do karety, oprawa graficzna już wtedy wołała o pomstę do nieba, ale wszystko ratował świat przedstawiony, na pewno bliższy każdemu niż opowieści o smokach, paladynach itp. fantazjach.
Fallout 3 sam sobie jest udaną grą, porównywanie go do dawnych mija się z celem i jest bezsensowną gloryfikacją tych, którzy stworzyli je i doprowadzili do grobu. I nie świadczy to dobrze o nich ani przez moment, bo nie umieć wykorzystać złotonośnej kury potrafią tylko ostatnie osły i tłumoki.
Stary świat fallouta jest przeszłością, nie wskrzeszą go raczej archaiczne "Fan Made" projekty, ale można próbować (przynajmniej ja próbuję) przenieść ten dawny styl na to, co teraz mamy i bawią się tym miliony ludzi, o czym dawne fallouty też mogły tylko pomarzyć. Ómówmy się. Fizyka wszechświata nie zmieni się tylko dlatego, że 300 księzy twierdzi, że jest żółwiem na dwóch krokodylach.
Zamiast marudzić, lepiej coś zrobić, bo ten nowy Fallout to i tak perła wśród chłamu, którego będzie coraz więcej i czego narzekanie nie zmieni. Silnik nowego Fallouta i edytor są najbanalniejsze ze wszystkich mi znanych, czego o Interplayowym nie można powiedzieć (do Fallout 2), Bethesda nawet nie pokusiła się o hardkodowanie czegokolwiek, czego chcieć więcej?
W każdym razie jest kłamstwem twierdzenie, że w dawnych fallach są jakieś wybitne dialogi czy fabuła trzymająca w nie-wiadomo-jakim napięciu. To były dobre gry, miały klimat, ale ich czas minął. Zamierzacie wzorem mojego upartego kolegi nadal grać tylko w gry na Amigę i twierdzić, że od tamtej pory nic lepszego nie wyszło? To po prostu bez sensu. System turowy podobał się 100 osobom, 10000 nie, w przypadku Fallout 3 jest na odwrót. Tylko skończony idiota nie rozumiałby co to oznacza, i ci którzy stworzyli Fallout nimi byli.

Teraz, po wydaniu wersji 2.06 zamierzam skupić się na wątkach fabularnych, być może uda się dodać nieco "głębi", ale ja nowej wersji Fallout w wydaniu BTH nic wielkiego nie mam do zarzucenia. W tej grze jest więcej kontentu niż we wszystkich poprzednich wydaniach razem wziętych, a nawet jesli twarze są brzydkie (co można poprawić - i nawet poprawiłem), a dialogi płytkie, to i tak jest wogóle na co popatrzeć zamiast sprite'owej pixelozy i czego posłuchać zamiast ciszy w tle i  gadającej głowy raz na ruski rok... :o

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lutego 2009, 12:35:43 »
Fallouty 1/2 były jak książka - mogłeś ją czytać między wierszami, mogłeś przeskakiwać strony, ale zawsze miało to w sobie coś z książki. Angażowało, drażniło ale pobudzało wyobraźnie.

Zaś Fallout 3 to taki niewprawnie zrobiony reality show, gdzie liczy się zręczność, szybkość. Wyobraźni na wysokie rejony włączać nie musisz - bo wszystko jest wiadome.

Ja wolę książki niż strzelanki na kompie  :P
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Aurelinus

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Moduł Aurelinusa - wersja 2.06.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lutego 2009, 19:19:11 »
Ja wolę książki niż strzelanki na kompie  :P
:-\ A ja rum Bacardi z colą. :-X