Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 14, 2018, 14:36:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obsidian dołączy do inXile przy pracach nad Wasteland 2  (Przeczytany 9544 razy)
Hugo1979
St. sierżant sztab.
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #20 : Kwiecień 18, 2012, 14:37:11 »

Do tego, że będzie tylu producentów, ilu donatorów. Każdy będzie chciał mieć wpływ na to, jak będzie wyglądała gra, nawet już po tym, jak wyjdzie. Jaką masz pewność, że wszystkim donatorom gra się spodoba? Smiley
Zapisane

Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #21 : Kwiecień 18, 2012, 17:02:37 »

Nie spodoba się wszystkim i ja przynajmniej przyjmuję to do świadomości. Jeśli ktoś wpłacił kasę z postanowieniem, że dostanie grę, która spodoba mu się w każdym calu to nic na to nie poradzę Smiley I tak będzie mnóstwo lamentu, bo zauważyłem, że sporo ludzi oczekuje Fallouta, którego nie dostaną.

Co do pomysłów od fanów, to będą wybierane te, które będą najbardziej popularne i akceptowane przez większość graczy na forum gry. Ja tam się nie martwię, bo z tego co czytałem to wszystko zmierza w dobrym kierunku. Czasem trafi się jakiś ancymon, który proponuje użycie Unreal Engine 3, ale szybko są zalewani betonem  Zwyrol
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 17:04:10 wysłane przez Chris » Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1479


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #22 : Kwiecień 18, 2012, 18:40:24 »

Hugo istotny wątek poruszył. Fani są także zagrożeniem. Twórców czeka sprawdzian odporności nerwowej.
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Hugo1979
St. sierżant sztab.
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #23 : Kwiecień 18, 2012, 18:54:23 »

Chris, i właśnie o to chodzi, że będzie lament. Lament ludzi, którzy dali kasę.
A wspomniany ME3 był finansowany przez firmę. I co? I gracze planują złożyć pozew!? Że nie dostali "obiecanego" zakończenia - epickiego.
Zapisane

Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #24 : Kwiecień 18, 2012, 18:56:17 »

To mają nie robić gry, bo będzie lament? Nie rozumiem Tongue

Lament był, jest i będzie. A jak ludzie wpłacali kasę i oczekują wskrzeszenia Van Burena to tylko i wyłącznie ich problem. Nie Fargo, Avellone'a czy kogokolwiek innego odpowiedzialnego za Wasteland 2. Oczywiście większość winę zrzuci na Fargo, bo oni chcieli Fallouta, a dostali Wastelanda.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 19:00:12 wysłane przez Chris » Zapisane
Squonk
Schronowy Inżynier
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomości: 8717


Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!


WWW
« Odpowiedz #25 : Kwiecień 18, 2012, 19:03:05 »

Marillionowi w 2004 roku się udało z albumem "Marbles" to czemu ma się im nie udać Tongue Jak już to bym się obawiał sytuacji jaka im się przydarzyła, że singiel z tej płyty wszedł do 10 najbardziej popularnych utworów w Wielkiej Brytani, a stacje radiowe i tak go nie grały, choć tzw. "rynkowi korwiniści" (sorki jego fani, ale on jest dobrym symbolem ślepej i naiwnej wiary w wolny rynek) jak mantrę powtarzali i powtarzają nadal, że to jest proowane i sprzedawane co jest popularne. Stąd np. nikt już nie robi cRPGów w izo, bo "korwiniści" głoszą, że to się nie sprzeda.

Nie znam się dobrze na obecnej branży growej, nie interesuje mnie ona tak jak muzyczna. Ale jeśli ów Wasteland 2 zacznie być postrzegany w marketingowym odbiorze jako coś mogącego odnieść spory sukces, to bym się zacząl spodziewać ruchów tych, których to pośrednio ugodzi. Jak np cioci Beth Cheesy
Zapisane

Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.
Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #26 : Kwiecień 18, 2012, 19:10:45 »

Teraz mamy masowy powrót do klasyki (XCOM Enemy Unknown, Baldur's Gate HD z nową zawartością) i myślę, że Wasteland może odnieść sukces. Na pewno nie taki jak jak gry EA, gdzie większa połowa budżetu to marketing, ale swoje zarobią (tym bardziej, że grę mają już opłaconą i będą liczyć zysk po premierze) i powinno spokojnie starczyć na kolejne produkcje.

Wystarczy popatrzeć na Legend of Grimrock gdzie produkcja się zwróciła w kilka dni po premierze, a nie jest to raczej gra dla wszystkich Smiley
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 19:14:35 wysłane przez Chris » Zapisane
Hugo1979
St. sierżant sztab.
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #27 : Kwiecień 18, 2012, 19:12:02 »

Nigdzie nie stwierdziłem, że mają nie robić tej gry. Przeczytaj od początku moje wypowiedzi
Zapisane

Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #28 : Kwiecień 18, 2012, 19:14:06 »

No to sobie będą marudziuć. Każdemu nie dogodzisz, więc nie wiem po co ciągnąć ten temat Tongue
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3920


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #29 : Kwiecień 18, 2012, 19:17:34 »

Ale o czym wy do diaska mówicie? Jaki Fallout? Brian zapowiedział kolejny Westland i da kolejny Westland! Westland to coś w rodzaju mniej taktycznego, a bardziej cRPG'owego UFO/X-com/Jagged Alliance w klimatach postapo (choć nie wiem czy postnuke, a już raczej na pewno nie atompunk) i to właśnie taka gra ostatecznie zostanie wydana. Jako fan Fallout'a mam nadzieję na jakieś nawiązania do tej serii mającej skądinąd duży związek z Westlandem, ale jeśli takowych nie będzie to nie mogę mieć pretensji do Briana (choć wiem że jest Fallout fan friendly i bym raczej się zdziwił). To że ktoś jest idiotą i nie wie za co płaci? Jego problem.. nie zauważyłem by Brian jak na razie zapowiadał coś innego niż robi i pretensji do niego nie mam. Oczywiście nie każdy będzie zadowolony, ale malkontencki zawsze się znajdą.. wiem że Brian zapowiada że będzie konsultował się z fanami i w miarę rozsądku brał ich uwagi pod uwagę (co nie jest wcale częścią umowy), ale nie należy wyciągać wniosku że fundatorzy są producentami.. zapłacili i w zamian dostaną kopię gry (+ opcjonalne gadżety), no i na tym kończy się ich realny wpływ na grę. To nie produkcja w stylu "róbcie jak każemy, bo nie damy wam kasy" tylko fundacja, niejako w ciemno.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 19:19:33 wysłane przez Rezro » Zapisane
Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #30 : Kwiecień 18, 2012, 19:19:58 »

Ja wiem, że Fargo zrobi Wasteland 2, ale po forach da się zauważyć, że sporo ludzi czeka na Fallouta, ale tak jak mówisz, to ich problem  Hyhyhy
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3920


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #31 : Kwiecień 18, 2012, 19:26:35 »

Wiele zależy też od tego co znaczy "chcieć Fallout'a"? Oczywiście fani Fallout'a oczekują czegoś w miarę zbliżonego do Fallout'a (ja też oczekuję i podoba mi się że Brian zamierza wykorzystać też mechanizmy z tej gry), ale rozumiem że nie oznacza to od razu że to będzie Fallout. Przy czym niezależnie jak mało Falloutowy byłby Westland 2 i tak zapewne będzie bliżej mu do Fallouta niż produktom Bethesdy, gdzie poza Vault Boy'em nie ma ani mechanizmów, ani settingu, ani backstroy, ani klimatu, ani nawet stylistyki prawdziwego Fallout'a (Z NV jest nieco lepiej, ale i tak słabo).
Zapisane
Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #32 : Kwiecień 18, 2012, 19:34:39 »

Choćby te dwa artworki wywołały już lament u niektórych. Że drużyna i będą bezpłciowi bohaterowie (wszak w Falloutach gra toczyła się w większości czasu wokół naszej postaci), a potem roboty (dopiero Tactics wprowadził większą różnorodność, ale wcześniej był to towar deficytowy, że się tak wyrażę).

Ja oczekuje solidnego cRPG z taktyczną walką (świetne Jagged Alliance) gdzie wybory fabularne mają znaczenie, a świat jest pełen rozbudowanych zadań do wykonania, no i byłoby miło jakby gra pękała w minimum tych 50h przy średnim podejściu do gry (nie na 100%, ale wszystkie główne zadania i część pobocznych). Co do nawiązań do Fallouta to może być problem licencyjny (Bethesda teraz szaleje, więc pewnie i tak prześwietli W2 w 100%, żeby się do czegoś dopieprzyć) i co najwyżej dostaniemy małe oczko puszczone w stronę fanów. Był poruszony wątek Tycho, który był Desert Rangerem i Brian jasno określił, że prawa licencyjne na to nie pozwalają w tej chwili.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 19:38:28 wysłane przez Chris » Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3920


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #33 : Kwiecień 18, 2012, 20:16:04 »

Choćby te dwa artworki wywołały już lament u niektórych. Że drużyna i będą bezpłciowi bohaterowie (wszak w Falloutach gra toczyła się w większości czasu wokół naszej postaci), a potem roboty (dopiero Tactics wprowadził większą różnorodność, ale wcześniej był to towar deficytowy, że się tak wyrażę).

Mam im do powiedzenia tylko to "Czyść Schronkowi budę". Wiem że sprawę są jakoś zamieszani betoniarze z NMA i to oni pewnie robią kwasy, ale już dawno temu powiedziałem co o nich myślę...

Ja oczekuje solidnego cRPG [...]

Otóż to.. choć myślę że warto przypomnieć grę Risen (fani Gothica wiedzą co i jak). Skoro Piranią się udało zrobić udaną kontynuację gry bez licencji do pierwotnej marki to i tu się może udać. Oczywiście nie uświadczymy jawnych nawiązań (Vault Boy'a, BoS'u, Mistrza, itd.), ale nie oznacza to że nie jest możliwe rozwinięcie/konsolidacja świata gry (tym bardziej że nie wiemy co się działo między Fo1, a Fo2 nim powstała NCR w której byli Rangers'i, przyp.). Role BoS'u mogą pełnić ci zapowiadani "strażnicy", NCR nazwie się republiką, Tendi panią prezydent, Krypty schronami i szafa gra. Oczywiście Tycho nie może być Tycho, ale nic się nie stanie jak spotkamy wzorowaną na nim postać.

Oczywiście to tylko spekulacje.. nie można mieć do twórców pretensji jeśli z przyczyn licencyjnych będą zmuszeni zrezygnować lub zamaskować wszelkie nawiązania (jednak wciąż uważam umiejscowienie akcji w Kalifornii która nie jest pierwotnym obszarem akcji, za dość oczywistą sugestię co do kierunku gry).
Zapisane
Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #34 : Kwiecień 18, 2012, 20:22:52 »

Risena skończyłem kilka dni temu i gdyby nie ostatnie dwa akty to byłbym całkowicie zachwycony tą produkcją. A tak mam lekki niesmak od tego machania mieczem przez kilka ładnych godzin non stop Smiley Przykład faktycznie słuszny, bo czuć w tej produkcji ducha Gothica na każdym kroku.
Zapisane
szczypiorofix
St. sierżant
*
Wiadomości: 308


To jest kura, panie generale!


« Odpowiedz #35 : Luty 11, 2013, 12:48:07 »

Pewnie dla tego stare Fallouty, Wiedźminy, Gothicy, KotOry, Baldury, Arcanum, Planescape itp stawiam ponad inne tytuły. Smiley
Zgadzam się, ja do tej listy dorzuciłbym jeszcze wspomniany NWN2 (z dodatkami), no jeszcze NWN1 (ale tylko dodatki, które moim zdaniem są świetne, zaś sama kampania podstawowa - nudna jak flaki z olejem - najdłuższy chyba 2 akt, z nieskończonymi podziemiami pełnymi goblinów i trolli chociaż np. Czarnydrzew i proces w zamku Jharega był genialny). Z wymienionej listy tak średnio podchodzi mi Wiedźmin, ja osobiście bym go wyrzucił, Gothic - owszem ale tylko do 3ciej części (już Zmierzch Bogów mi nie bardzo podchodził a Arcanię po prostu przemilczę, gdyż ta gra nie powinna w ogóle powstać). Reszta się zgadza. Do pełni szczęścia można dorzucić jeszcze IWD jedynkę i dwójkę.
Co do NWN 2 - dalej twierdzę, że był to jak na razie ostatni czysty z prawdziwej krwi i kości cRPG.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2013, 12:50:18 wysłane przez szczypiorofix » Zapisane

"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog
Szakal119
Sierżant
*
Wiadomości: 382



« Odpowiedz #36 : Luty 11, 2013, 22:11:19 »

Takie słowo ode mnie na temat tej dyskusji toczącej się na poprzedniej stronie. Kotor II miał lepszą fabułę niż jedynka. Przyczepić to się można do bugów i wyciętych fragmentów gry, ale jeśli o fabułę chodzi to była dojrzalsza i ciekawsza niż w jedynce.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!