Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 14, 2018, 14:18:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Brian Fargo o kontynuacji Wasteland  (Przeczytany 1784 razy)
Uqahs
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 1002


Extraterrestrial


WWW
« : Luty 26, 2012, 01:54:22 »




Brian Fargo i jego firma InXile Entertainment dzierżą w rękach prawa do pierwowzoru Fallouta - Wasteland. Gry, która dla dzisiejszych dziadków jest kultowa, a którą chętnie ujrzeliby w odświeżonej wersji. Fargo ogłosił, że planuje stworzyć nowy Wasteland, przy pomocy platformy Kickstarter.

A co to takiego? Kickstarter to serwis, za pośrednictwem którego można wspierać finansowo powstające projekty. Pole do popisu mają tam wszelacy twórcy, np. inżynierowie, muzycy czy pisarze. Jeśli ich dzieło, a w zasadzie sam pomysł, przypadnie do gustu wielu osobom, otwiera sie przed nimi szansa na powtórzenie sukcesu gry Double Fine Adventure, której twórcy zebrali ponad dwa miliony dolarów. Z takim budżetem mogą spokojnie zająć się pracą nad grą.

Wydaje się, że kierunek obrany przez InXile jest właściwy i Wasteland 2 fundowany przez fanów może się udać. Dzięki serwisowi No Mutants Allowed mamy okazję dowiedzieć się, co o tym projekcie sądzi najbardziej zaangażowany, czyli Brian Fargo.

Fargo planował stworzenie Wasteland 2 już od 20 lat. Na początku to fani zachęcali go do stworzenia kontynuacji. Gdy sukces Double Fine Adventure zaskoczył całą branżę, Fargo pomyślał, że sequel Wasteland może nadawać się na Kickstarterowy projekt. Wszak Brian miał już scenariusz i projekty postaci stworzone wspólnie z Jasonem Andersonem, gdy ten jeszcze pracował w InXile Entertainment.

Gry RPG ze względu na swoją złożoność stanowią wyzwanie przy niewielkim budżecie. Wasteland ma tę przewagę, że nie wymaga wzmożonej pracy nad grafiką i pozwala twórcom na przygotowanie licznych efektów zależnych od poczynań gracza. InXile może też korzystać z mechaniki pierwowzoru, co na pewno ułatwi produkcję. Brian Fargo twierdzi, że największym wyzwaniem będzie pre-produkcja. Chodzi tu o przygotowanie każdej lokacji, przedmiotu i postaci, tak aby gra była naprawdę rozbudowana, a produkcja wydajna. Zdanie hardkorowych graczy także będzie brane pod uwagę. Komunikacja z fanami wygląda dzisiaj zupełnie inaczej, dlatego opinie graczy mają być uwzględniane na każdym etapie tworzenia projektu.

Okazuje się, że wydawcy nieprzychylnie patrzyli na niskobudżetowy Wasteland 2 w zamyśle Fargo i Andersona. Ten ostatni spędził nad scenariuszem prawie rok, za co Fargo jest mu naprawdę wdzięczny. Dzięki jego staraniom, a także pomocy Michaela Stackpole'a fabuła gry ma być spójna. Nowy Wasteland połączy dawne lokacje i postacie z całkowicie nowymi pomysłami. Duże znaczenie dla twórców ma atmosfera budowana odpowiednio dobraną muzyką. Nastrój panujący w Falloucie jest tu dobrym przykładem.

Wasteland 2 wykorzysta wiele sprawdzonych rozwiązań. Kluczowym elementem gry będzie drużynowy system walki turowej. Sama walka, ma dominować nad innymi elementami, dlatego będzie rozbudowana i satysfakcjonująca. Na pewno pojawi się system oparty na umiejętnościach, który umożliwi graczom odkrywanie gry na różne sposoby. Niepowtarzalni NPCe z własną osobowością, to trzecia najważniejsza cecha gry wymieniana przez Fargo. Zmianie ulegnie wykorzystanie dźwięku, a także sposób komunikacji i otrzymywania zadań z kwatery głównej Rangersów.

Mało prawdopodobne, aby twórcy wykorzystali własny silnik. Ich zamiarem jest przeznaczenie jak największej ilości środków na stworzenie treści, a nie technologii. Fargo zapewnił, że nie weźmie dla siebie ani grosza z pieniędzy uzbieranych w tym projekcie. Platformą docelową ma być oczywiście PC, ale nie wykluczone, że pojawią się wersje na urządzenia mobilne ze stajni Apple'a.

Źródło: NMA



Zapisane

Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #1 : Luty 26, 2012, 02:33:20 »

Kibicuję temu projektowi z całego serca, trzymam kciuki, paluchy i co tam jeszcze można  Zacieszacz Może wreszcie doczekamy się godnego następcy Fallouta. Nie żeby oryginał się jakoś szczególnie zestarzał, ale dobrych gier nigdy za wiele.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3920


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #2 : Luty 26, 2012, 10:25:14 »

No cóż... nie od dziś wiadomo że jedynie rynek indie jest miejscem dla hardcore'owych cRPG'ów... problem było tylko w zorganizowaniu takiego czegoś. Więc szczerze życzę powodzenia temu projektowi.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!