Autor Wątek: Czego wam brakuje w fabule FoNV??  (Przeczytany 13691 razy)

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« dnia: 12 Lipca 2011, 15:11:40 »
Fabuła FoNV mimo iż jest bardzo dopracowana zawiera jednak luki:
- Nie mogę się pozbyć wrażenia , że opcja wolnego Vegas została wymyślona na końcu a co za tym idzie jest niedopracowana. Np. nie da się członków enklawy nakłonić do współpracy po stronie New Vegas. Można jedynie do wspierania NCR albo Legionu (w wypadku wspierania NCR po wydaniu Yes Manowi rozkazu "zabij wszystkie jednostki RNK w okolicy" członkowie Enklawy zaczynają strzalać nam w plecy*). Podejrzewam że podobnie będzie z BoSem mimo iż najbardziej logiczną opcją dla nich byłby Yes Man (kiedy pozostałe trzy strony chcą ich zlikwidować).
- Dodatkowo kajdaniarze z krypty 19 mają małe pole manewru. Swoją drogą są oni bardzo ograniczoną frakcją.
- Jacobstown także wygląda na "doklejone" , żadna z głównych frakcji się nim nie zajmuje.
- Brakuje w zakończeniu opisu dalszych losów NCR i Legionu po ich przegranej (oraz wyborze dyplomatycznego/siłowego rozwiązania + śmierć Cezara/Kimballa).

A jakie są wasze przemyślenia??

*Wiem o dyplomatycznym rozwiązaniu i mimo 100% speach nie mogłem się powstrzymać od wydania tego rozkazu  :hyh

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipca 2011, 20:10:07 »
Wątek Bractwa i Dzieci Apokalipsy za szybko się kończy ;)

Archanix

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipca 2011, 10:21:00 »
Spoiler Ahead


moim zdaniem po dostaniu się do NV gracz staje się istnym szefem. Decyduje on o losach wojny ale jednocześnie nikt nie uznaje go za zagrożenie. Moim osobistym zdaniem po zdobyciu Platynowego Sztonu jego problemy zwiększyłyby się 20 krotnie. Przede wszystkim ktoś wyznaczyłby nagrodę za jego głowę by zdobyć taką władzę. House i NCR widzi w nim sojusznika, Pan Tak szefa, wydaje mi się że Legion powinien być bardziej stanowczy wobec Kuriera, widząc jak Kurier pomaga NCR Legion powinien stać się jego wrogiem i na odwrót. No i jest jeszcze sprawa Rodzin które wolałyby zająć stołek (łóżko) House'a. Jednak ci bawią się jak smurfy (no może z wyjątkiem Omerty ale to jest inna historia). Po śmierci Benny'ego prezesi powinni stać się wrogami Kuriera jednak ci ignorują ten nie do przegapienia fakt.

- Nie udało mi się nawiązać kontaktu z Enklawą więc się nie wypowiem na ich temat
- JacobsTown: Moim zdaniem Supermutanci to pustelnicy pokutujący swoje czyny jeszcze z Czasów Mistrza.
- Po śmierci Cezara najprawdopodobniej Legion stał się bardziej militarny, po śmierci Kimball'a NCR wybrało nowego prezydenta. Co tu dużo mówić.
- Jeżeli przyjęliśmy wersję House'a, Vegas staje się osobnym państwem a NCR i Legion Kontynuuje wojnę ale na innych terenach.
- Pan Tak prędzej doprowadzi do wojny domowej niż do zwycięstwa. Dlatego wydaje mi się że to najgorsza opcja. Gdy do takiej wojny dojdzie Stare armie ruszą ponownie na Zaporę lecz tym razem to inne czynniki będą decydować o zwycięstwie.
- Mam nadzieję że po porażce Legion zwróci się na wschód i podbije stołeczne pustkowia. (a propo Fallout'a na pewno nie 3 nie uważacie że Pan Tak chce wprowadzić taki świat w Vegas?)
- Bestie! Nie rozumiem po co ktokolwiek chce do nich dołączać!
- Poza tym chyba nie mam do czego się przyczepić.

a tak jest jeden błąd fabularny; ogniste mrówki w Mojave.
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2011, 19:37:11 wysłana przez Archanix »

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipca 2011, 23:29:11 »
Cytuj
moim zdaniem po dostaniu się do NV gracz staje się istnym szefem. Decyduje on o losach wojny ale jednocześnie nikt nie uznaje go za zagrożenie. Moim osobistym zdaniem po zdobyciu Platynowego Sztonu jego problemy zwiększyłyby się 20 krotnie. Przede wszystkim ktoś wyznaczyłby nagrodę za jego głowę by zdobyć taką władzę
Po wejściu do tajemniczego  lucky 38 staje się , języczkiem uwagi. Z resztą nic dziwnego w sytuacji kruchej równowagi (niby NCR ma ciężko , ale nie na tyle aby syt była rozwiązana). I wtedy pojawia się Kurier który może wzmocnić Legion na tyle aby zmiażdżyć NCR , pomóc NCR w trudnej syt lub umożliwić wejść do gry czarnemu koniowi... No i ofc może grać na siebie  :zwr
Cytuj
Po śmierci Benny'ego prezesi powinni stać się wrogami Kuriera jednak ci ignorują ten nie do przegapienia fakt.
Po pogadaniu z człowiekiem House'a jest to logiczne. Oni zachowali plemienny sposób myślenia , jeżeli starszyzna uznała haouse'a za szefa to śmierć jego zdrajcy niewielu obejdzie... Nie zapominaj co dzięki niemu zawdzięczają i ile mogą stracić walcząc z kimś kto z jego namaszczenia zabił Benny'ego...
Cytuj
- Po śmierci Cezara najprawdopodobniej Legion stał się bardziej militarny, po śmierci Kimball'a NCR wybrało nowego prezydenta. Co tu dużo mówić.
Mi chodziło np. o walki o władzę w Legionie po śmierci Legata i Cezara oraz jego osłabieniu po stracie tylu żołnierzy (nie wycofują się tylko walczą). A dla NCR chyba jest różnica pomiędzy eksterminacją wszelkich oddziałów w Mojave (gdzie przerzucili ich gros) a ich ewakuacją. Co do śmieri Kimballa chodzi mi o przytaczane przez Yes Man'a wyliczenia House'a nt. reakcji NCR na jego śmierć.
Cytuj
- Pan Tak prędzej doprowadzi do wojny domowej niż do zwycięstwa. Dlatego wydaje mi się że to najgorsza opcja. Gdy do takiej wojny dojdzie Stare armie ruszą ponownie na Zaporę lecz tym razem to inne czynniki będą decydować o zwycięstwie.
Jakiej wojny domowej?? Z taką armią securitronów?? Wszystkie wioski okolicy poddadzą się jego woli , a co do głównych frakcji Kurier podjął decyzję. Nie zapominajmy ile tych maszynek do zabijania (szczególnie mkII) ma on do dyspozycji. A dzięki plikom zapewniającym "asertywność" pewnie trochę "zhouse'nieje".
Cytuj
- Mam nadzieję że po porażce Legion zwróci się na wschód i podbije stołeczne pustkowia.
Nie przeceniajmy jego możliwości. Toć to prawie znaczyłoby odnowienie USofA , nie mówiąc o osłabieniu po porażce (i chęci zemsty w momencie wzmocnienia).
Cytuj
Bestie! Nie rozumiem po co ktokolwiek chce do nich dołączać!
Kto o nich mówił?? Oni/one są w krypcie nr. 3 w 19tce są kajdaniarze...
Cytuj
a tak jest jeden błąd fabularny; ogniste mrówki w Mojave.
No i niepoprawiony od czasów Fo3 jet znajdowany w zamkniętych kryptach  :-[

Archanix

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipca 2011, 11:43:21 »

Cytuj
Jakiej wojny domowej?? Z taką armią securitronów?? Wszystkie wioski okolicy poddadzą się jego woli , a co do głównych frakcji Kurier podjął decyzję. Nie zapominajmy ile tych maszynek do zabijania (szczególnie mkII) ma on do dyspozycji. A dzięki plikom zapewniającym "asertywność" pewnie trochę "zhouse'nieje".

Skoro przypodobni się do House'a to czym będzie się od niego różnił? Yes Man to maszyna! Kiedy wprowadzi swoją anarchię Królowie będą mieli ręce pełne roboty. Dlaczego tak mówię? Moim zdaniem Secturiony zwłaszcza żołnierzyki będą służyć wyłącznie do celów militarnych. Przypomnijmy sobie historię narodzin naszego Yes Man'a, jeżeli ktokolwiek pójdzie w ślady Benny'ego konflikt będzie nieunikniony.

Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca 2011, 12:31:15 »
Jeśli wybierzemy Pana Tak, to Vegas owszem zyska niezależność, ale jednocześnie stanie się areną ciągłego rozlewu krwi.

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipca 2011, 14:18:17 »
Cytuj
Skoro przypodobni się do House'a to czym będzie się od niego różnił? Yes Man to maszyna!
Prawdopodobnie tym czego się nauczy od Kuriera
Cytuj
Yes Man to maszyna! Kiedy wprowadzi swoją anarchię Królowie będą mieli ręce pełne roboty
Cytuj
Jeśli wybierzemy Pana Tak, to Vegas owszem zyska niezależność, ale jednocześnie stanie się areną ciągłego rozlewu krwi.
Nie zaprzeczajmy oficjalnym zakonczeniom

Cytuj
The Courier, with the aid of Yes Man, drove both the Legion and the NCR from Hoover Dam, securing New Vegas' independence from both factions. With Mr. House out of the picture, part of the Securitron army was diverted to The Strip to keep order. Any chaos on the streets was ended, quickly. Chaos became uncertainty, then acceptance, with minimal loss of life. New Vegas assumed its position as an independent power in the Mojave.


Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lipca 2011, 12:02:32 »
Cytuj
Jeśli wybierzemy Pana Tak, to Vegas owszem zyska niezależność, ale jednocześnie stanie się areną ciągłego rozlewu krwi.
Nie zaprzeczajmy oficjalnym zakonczeniom

Skończyłeś grę po stronie Pana Tak? Bo TAKIE JEST ZAKOŃCZENIE JEŚLI ZDECYDUJEMY SIĘ NA JEGO OPCJĘ :nord:! A Kurier po skończeniu gry przestaje mieć na Pana Tak jakikolwiek wpływ.

Archanix

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lipca 2011, 14:02:35 »
Dlaczego Kurier sam nie zostanie House'm?

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lipca 2011, 15:30:24 »
Szakal119 zacytowałem ci zakończenie po wyborze strony Yes Mana , jeżeli tam jest porządek to skąd ci się bierze anarchia?? Chaos zamienił się w niepewność , ale dlaczego miałaby się ona przerodzić znów w chaos?? Zawsze Yes Man może współpracować z takim frakcjami jak Uczniowie czy Królowie...

Cytuj
Dlaczego Kurier sam nie zostanie House'm?
Bo to komplikowałoby życie twórcom następnej części jeżeli wolne Vegas stałoby się kanonicznym zakończeniem. Zabezpieczyli się na zapas.

Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lipca 2011, 15:49:12 »
To chyba coś Ci się myli, bo dobrze pamiętam, że Nowe Vegas zyskało niezależność, ale wcale nie oznaczało to końca walk na Mojave, a wręcz przeciwnie walki pomiędzy różnymi gangami, rozboje i przemoc jeszcze się nasiliły, jeśli zaś chodzi o kuriera to stał się symbolem walki o niepodległość.

Nightmaster

  • Nocny strażnik
  • St. chorąży
  • *
  • Wiadomości: 541
  • Betonowa konserwa i ten od rila
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lipca 2011, 17:08:21 »
to zależy jak rozwiązałeś sprawy gangów, ja wybiłem Chanów, Kajdaniarzy i Bestie, pokojowo załatwiłem sprawy z Boomersami i Bractwem stali, Cezar zmarł, Legat zabity, Legion się odwraca a RNK też.
Da sięto zrobić ale musisz się pomęczyć ;)
Co Cię nie zabije to zabije Cię co innego

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipca 2011, 21:44:46 »
Mi się udało jak pierwszy raz przechodziłem... hmm... zaraz? ja tylko raz przeszedłem :/

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipca 2011, 22:02:04 »
Kolejny zawód po przejściu Honest Hearts nie można pogadać z Cezarem o Grahamie  :'(.

Nightmaster

  • Nocny strażnik
  • St. chorąży
  • *
  • Wiadomości: 541
  • Betonowa konserwa i ten od rila
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lipca 2011, 08:45:00 »
a czego się spodziewałeś po tej łatce (bo dodatkiem tego nie nazwę)?
Honest Hearts zajmuje u mnie to samo miejsce co Operation Anchroange czyli dno, Bethesda i kilometr mułu
Co Cię nie zabije to zabije Cię co innego

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Lipca 2011, 14:46:31 »
No ale o niebo lepszy niż ten  :cnsd  Dead Money (mimo szczerych chęci i zmuszania się nie byłem w stanie przejść tego  :cnsd . Cóż za gwałt na klimacie Fallouta). Choć fabuła HH też trochę naiwna była a i np. wybór dla złego gracza bardzo prymitywny , ale nie żałuję w przeciwieństwie do DM...

Nightmaster

  • Nocny strażnik
  • St. chorąży
  • *
  • Wiadomości: 541
  • Betonowa konserwa i ten od rila
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Lipca 2011, 15:29:17 »
Martwa Forsa była dobra w porównaniu do HH który był totalnie płytki i nic nowego nie wnosił.
mogli dodać trochę sprzętu w grze i broszurkę do przeczytania z wydarzeniami i po sprawie, a tak to szumnie zapowiedzieli DLC i co? i dupa a nie dodatek. Szkoda że nie ma już czasów jak w momencie kiedy wychodził Diablo: Hellfire - to był dodatek a nie takie piździki jak teraz robią
Co Cię nie zabije to zabije Cię co innego

Archanix

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Lipca 2011, 16:52:39 »
dwie klasy ukryte? Ja słyszałem pozytywne relacje o HH niedługo sam się przekonam

Nightmaster

  • Nocny strażnik
  • St. chorąży
  • *
  • Wiadomości: 541
  • Betonowa konserwa i ten od rila
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Lipca 2011, 17:09:40 »
zaprawdę, zaprawdę powiadam Wam, odpuście sobie ten dodatek, jako i ja jemu odpuszczam, niech gnije w piekle razem z Harrym Potterem, Diabolo i kieszonkowymi potworami. Nie kupuj bo stracisz pieniądze. Już lepiej kupić litr spirytusu, rozrobić i wypić, będzie większy pożytek. No chyba że lubisz bezstresowo trwonić kasę to podam Ci mój numer konta :zwr
Co Cię nie zabije to zabije Cię co innego

Jones

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Czego wam brakuje w fabule FoNV??
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Lipca 2011, 18:49:13 »
Cytuj
Martwa Forsa była dobra w porównaniu do HH który był totalnie płytki i nic nowego nie wnosił.
Od której strony?? No chyba ,że ktoś lubi grać w tandetny survival horror ... (no ale do tego lepszy jest Silent Hill czy inny Resident Evil a nie Fallout...)
Uwaga spoiler.
HH nie jest idealny , ale mi się podobał .Szczególnie krajobrazy , po wyjściu z jaskini do Mojave od razu zacząłem za nimi tęsknić. Co prawda fabuła jest płytka , ale o wiele lepsza od tandetnej z DM która śmierdzi na kilometr "Piłą" a i Elijah pasuje tam jak pięść do nosa. Ciekawie zapowiadającą się fabułę z kasynem kryptą zmienili w jakiś żenujący horror klasy B... O idiotycznym porwaniu nawet nie będę się rozwodził...