Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Listopad 15, 2018, 15:27:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pytanie o Modding  (Przeczytany 12479 razy)
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 123


« Odpowiedz #80 : Październik 16, 2018, 16:21:15 »

Polskie piekiełko? Bardzo nie lubiłem nigdy tego typu określeń. Niestety, teraz i ja już przyznaję, że chyba coś takiego istnieje. Tak w pełni i ostatecznie dotarło to do mnie całkiem niedawno. Odcinam się od polityki, żeby się nie podkręcać i wchodzę bezpośrednio na strony sportowe, ale ostatnio zauważyłem, że te same mechanizmy zaczynają działać już nawet w działach sportowych. To, że kibice jadą po sobie i wszystkich to jedno, ale co gorsza te wszystkie onety, interie, wp i inne dziadostwa celowo podkręcają atmosferę a wiadomości sportowe niewiele już mają tego czym powinny być a służą tylko podbijaniem wejść i liczby komentarzy.
Zgadzam się z tym, że mody publiczne po jakimś czasie chyba trochę tracą sens. Te wielkie gry mają jednak zawsze grono dożywotnich fanów. Ja już od dawna jestem starym lamusem i w zasadzie nie chce mi się już wkręcać w nic nowego. Mam swój zestaw Falloutów (3 i NV), Titan Questów i infinity (choć to już rzadziej) i tak mielę w kółko to samo, mi to starcza. Ostatnią "nową" grą którą zakupiłem to było Blade of Destiny HD i to tylko dlatego, że jestem fanem starych Arkanii Wink
Faktycznie jak pomyślę to GECK jest o niebo lepszy od CK, szczególnie ten papyrus mnie wkurza. Niepotrzebna komplikacja.
Wybacz mi Aurelinusie, ale ja tych oszołomskich i nietolerancyjnych bzdur Reza nie mogę strawić, więc tu kompletnie nie podzielam Twoich sympatii. Czasami naprawdę się powstrzymuję, żeby coś odpisać, ale trzymam się też tej zasady, żeby się nie wychylać.
No, ale koniec z mojej strony tego offtopu. Niestety, znowu "przypadkiem" ściągnąłem sobie jakiegoś moda z nexusa dodającego kilka questów w ubogim w sumie fabularnie Westside... Wink No i znowu się wkręciłem. Niestety mało który quest jest technicznie dopracowany i zbalansowany, więc muszę sam każdy przetłumaczyć i dokładnie przejrzeć i przetestować, żeby było na moje subiektywne cacy Smiley A jeszcze co zauważyłem, iż w miarę jak moje Moce w GECK-u rosną zdarza mi się wracać do już dawno przerobionych modów i ulepszania ich o elementy których wcześniej nie umiałem zrobić. Pozdrawiam Aurelinusie Smiley
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #81 : Październik 16, 2018, 18:35:01 »

Ostatnią "nową" grą którą zakupiłem to było Blade of Destiny HD i to tylko dlatego, że jestem fanem starych Arkanii Wink
Bez względu na skostniałość poglądów powinieneś spróbować nowych Divinity Original Sin 1/2. Polecam.

Czasami naprawdę się powstrzymuję, żeby coś odpisać, ale trzymam się też tej zasady, żeby się nie wychylać.
To, że ktoś jest irytujący, to trochę za mało, by go nie lubić za wiedzę w tematach, o których się wypowiada (nie zawsze z sensem, nie można być dobrym we wszystkim). Zgadza się, jest grafomanem, ale jednak to nie jest oszołom, tylko dyslektyk i dysortograf.

w miarę jak moje Moce w GECK-u rosną zdarza mi się wracać do już dawno przerobionych modów i ulepszania ich o elementy których wcześniej nie umiałem zrobić. Pozdrawiam Aurelinusie Smiley
Powinieneś gdzieś tu zrobić jakieś zestawienie tego, w co grasz z krótkim opisem o co kaman (może nawet linkiem do submoda, który poprawia głupoty). Służę pomocą techniczną jakby co.
A oczywiście -  ja nigdy nie wiem o co w tym chodzi, ale zakładam, że akurat te mody, które mnie interesują robią dzieci, bo trudno inaczej wytłumaczyć poziom intelektualny (albo jego brak) i brak logiki/konsekwencji. Kiedyś urzekł mnie swoim poziomem głupoty/infantylnością/biedą rozwojową mod o 15.letniej paladynce do BG. No ręce opadają...
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2018, 16:09:54 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 123


« Odpowiedz #82 : Październik 18, 2018, 23:40:39 »

O tych głupotach w modach to wydaje mi się, że po pierwsze z tego co widzę, samo zrobienie porządnej korekty i przetestowania małego moda zabiera koszmarnie dużo czasu nie mówiąc już o samym zrobieniu moda (sam żadnego nie zrobiłem, więc tylko tak zakładam). A gracze, dzieci szczególnie, są niecierpliwi, więc im tego się nie chce robić rzetelnie. Nie wiem zresztą czy da się w ogóle w pojedynkę zrobić taką prawie 100% korektę samemu. Po drugie wydaje mi się Aurelinusie, że mody o 15 letnich paladynkach robią... piętnastolatki Wink I chyba trzeba tu być po prostu wyrozumiałym dla ich młodzieńczej "pomysłowości".
Przy okazji zapytam. Jak zrobić zupełnie nowy pojedynczy topic w dialogach-questach. Do tej pory "kradłem" takie bezużyteczne, ale już mi się skończyły Wink Czas zrobić krok do przodu i tworzyć samemu od podstaw. Tylko jakoś nie mogę w questach sobie z tym poradzić. Pewnie to w innym miejscu się robi. Jak już stworzę taką pustą linijkę to powinienem sobie poradzić z jego edycją.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2018, 23:42:32 wysłane przez Sajok » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #83 : Październik 19, 2018, 15:23:28 »

mody o 15 letnich paladynkach robią... piętnastolatki Wink I chyba trzeba tu być po prostu wyrozumiałym dla ich młodzieńczej "pomysłowości".
Moja wyrozumiałość w tej kwestii jest bez zarzutu, chodziło mi o to, że był wychwalany przez - rzekomo - dorosłych ludzi.
Jak już stworzę taką pustą linijkę to powinienem sobie poradzić z jego edycją.
Są dwie drogi - jeśli budujesz dialog dla nowej postaci, to musisz założyć dla niej nowy quest i go przypiąć do niej. Jeśli to dialog postaci z gry to możesz wykorzystać istniejące dialogi. Aby móc edytować dialogi musisz mieć do quest i z tylko z tego poziomu możesz je budować, tzn. z zakładki "quest". Wiem, że częściowo da się też operować w zakładce "dialogs", ale już nie pamiętam co tam można skorygować - na pewno nie treść dialogów (skrypty, zmienne chyba tylko). Do questu zakładasz różne typy dialogów, które są odpalane albo przez AIpacki, albo przez skrypty/zmienne pod nie podpięte. Budowanie dialogów jest względnie łatwe dla całkiem nowej postaci, te z gry można poważnie pokiereszować. Polecam Bounty Huntera część 1.szą jako samouczek.
Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 123


« Odpowiedz #84 : Październik 19, 2018, 17:51:23 »

Aurelinusie, może przejdę do przykładu, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, a z wiekiem jest z tym u mnie co raz gorzej Wink
Otwieram Gecka i powiedzmy, że chcę dodać jedną dodatkową kwestię do wypowiedzenia Klamath Bobowi w Westside.
Object window - Quest - VDialogueWestside (czyli "quest" Dialog Westside) i otwieram, dalej:
Quest: VDialogWestside - Topics - EditorID i prawym przyciskiem Add Topic
I tu mam wątpliwość. Do tej pory podbierałem stąd topiki, teraz chcę nowy stworzyć. Czy żeby stworzyć nowy muszę spośród wszystkich dostępnych topików wybrać ten o nazwie EMPTY? Nie pokićkam jakiegoś dialogu przez to?
Wybieram EMPTY, edytuję jego nazwę i jako speaker KlamathBob? Potem oczywiście pozostałe pola jak teksty, ewentualne skrypty uproszczone, perki, warunki itd.
Czy to tak się robi? Eee... i jeszcze jedno pytanko... może wyjdę na totalnego laika... czym się różnią w tym okienku z prawej strony takie dwa okienka add topics i choices (któreś z nich daje opcję dialogowe do wyboru po wyświetleniu danej opcji dialogowej)
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #85 : Październik 19, 2018, 21:24:14 »

Szczerze mówiąc to nie pamiętam, ale jeśli nie ma innej opcji niż EMPTY (np. coś w stylu "add new dialog string", "new" itp.) to chyba tak to właśnie działa.
Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 123


« Odpowiedz #86 : Październik 20, 2018, 22:41:20 »

Jełop ze mnie, ale w końcu mnie olśniło: nowy topic dodaje się klikając PPM, ale dopiero po tym jak się wejście w opcję "add topic" w zakładce "dialogowego questa". Ja w tym miejscu zawsze kradłem dostępne a to można PPM wybrać nowy. Eureka. Miałeś (jak zwykle) rację Aurelinusie, że łatwiej się robi nowy dialog niż przerabia już istniejący. Rzeczywiście idzie to znacznie szybciej. Ale tu też miałem zagwozdkę, bo niby wszystko robiłem dobrze, a mi mój npc nie chciał gadać - zapomniałem zaczekować, iż quest ma być dostępny od razu  Rzeźbienie w gównie Uff, teraz wszystko już gra. Szkoda mi tylko, że nie wiem jak dodać warunek, że coś ma się wydarzyć np. tydzień po ukończeniu jakiegoś questa Sad Chyba jestem już nieco wyczerpany intensywnością tego wszystkiego. Teraz pogram trochę, porobię te nowe questy przy okazji, już tak "oficjalnie" i czas chyba będzie zrobić sobie ponownie kilkumiesięczny odpoczynek przynajmniej od modowania (choć z tym jest ciężko jak zaczynam od nowa grać po dłuższym czasie). Następną kwestią, którą się chyba zajmę kiedyś tam, będzie - skoro już wiem jak - rozbudowanie dialogów u istniejących postaci wykorzystując przede wszystkim warunki takie jak perk Kobieciarz, cechy, ukończone questy i reputacja. Ale to na zaś. Dzięki Ci ponownie Aurelinusie za fachowe wsparcie i konwersacje, i pewnie do usłyszenia (?) za jakiś czas. Pozdrawiam  Pijmy piwo!
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2018, 22:44:55 wysłane przez Sajok » Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 123


« Odpowiedz #87 : Październik 27, 2018, 21:14:52 »

Aurelinusie, mam takie jedno pytanie teoretyczne do Ciebie związane i zarazem nie związane z Falloutami. Znasz się na modowaniu Falloutów i Baldursów. Nie wiem czy pamiętasz taki malutkie mody (trzy) do F3, które wprowadzały głód/pragnienie/sen (czyli na zasadzie hardcora w FNV), były zaimplementowane w Twoim modpacku do F3, nazywały się bodajże RI_Hunger, RI_Thirst itp. Powiedz mi tak czysto teoretycznie, bo nie znam się kompletnie na modowaniu Baldurów (poza drobnymi zmianami w właściwościach przedmiotów i czarów). Czy taki mod dałoby się zrobić w Baldursach? Muszę przyznać, że od pewnego czasy moja miłość do Baldursów nieco osłabła przez ten brak survivalowych aspektów. Gdyby silnik Infinity na to zezwalał może bym spróbował swoich sił w modowaniu też infinity. Ale szczerze mówiąc nie chce mi się za to brać jeżeli takiego modu nie da się zrobić. Pamiętam, że te małe mody całkowicie zwiększyły atrakcyjność i satysfakcję z gry w F3 i spojrzenie na silnik mimo, iż tak "niewiele" zmieniały w grze. Zresztą też przez nie w ogóle zainteresowałem się GECK-iem i modowaniem, bo jak sam zauważyłeś wtedy (do dziś to pamiętam) w opisie do swojego modpacka skrypt w tych modach był ustawiony na zbyt częstą konieczność jedzenia i picia i trzeba było to zmienić Wink
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 588



WWW
« Odpowiedz #88 : Październik 28, 2018, 10:34:32 »

W BG/BG2, IWD/IWD i PST zmęczenie występuje, jego skutki można łatwo podkręcić w tabelach, natomiast jest ono w 100% hardcoded, więc nie da się go skrócić co do interwału, a jak wiesz w ww. grach pod pewnymi (niezbyt wymagającymi) warunkami można biegać kilka dni z rzędu bez większych problemów.
LUA - przynajmniej w BG2 i IWD/IWD2 (może SoD w BG też je wprowadza, nie wiem, nie grałem) ma timery, więc czysto teoretycznie powinno się dać to wykonać, ale nie wiem czy jest polecenie umożliwiające powtarzanie ich po skasowaniu, musiałbyś też listować ręcznie każdy rodzaj pożywienia, bo nie ma jak zgrupować tego w jeden typ do sprawdzania skryptem, a jedno jest pewne - gruby skrypt o wielu zmiennych z pewnością udusi silnik. Akurat w tej sprawie lepszym adresatem tego typu zagadnień byłby ktoś, kto jeszcze siedzi w infinity - bo ja - od lat - już nie (jest jeszcze gdzieś zestawienie komend do LUA? - można by przejrzeć czy coś do tego pasuje). A to druga strona medalu - to gry w zasadzie niemal zapomniane (no dobra, może niszowe), nie wiem czy jeszcze ktokolwiek się znajdzie, kto umiałby to sklecić, bo skrypt na pewno będzie bardzo skomplikowany.

W F3 sprawa była nader prosta - timer był ustawiony chyba na 4 godziny, więc wymiana go 6/8 godzin to nie był żaden problem.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2018, 10:37:21 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!