Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Październik 21, 2018, 13:14:14 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pytanie o Modding  (Przeczytany 12042 razy)
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« : Maj 03, 2011, 15:39:44 »

Witam, chciałem zapytać, jakich programów używacie (lub polecacie używać) do tworzenia modeli (NIF). Chodzi mi np. o wygląd broni czy zbroi, przedmiotów i pomieszczeń. Mam nadzieję, że jesteście w stanie mi pomóc... A przy okazji, da się skądś pobrać gotowe modele?

P.S. Jak to możliwe, że gdy otwieram okno jakiejś broni, tam gdzie jest model, mam podaną lokalizację pliku NIF, ale gdy próbuję zrobić nowy przedmiot o takim wyglądzie nie istnieje taki plik, po prostu nie ma takiej ścieżki. Sprawdzałem poza GECKIEM, w folderze z grą, ale te pliki nie istnieją, ścieżka teoretycznie jest błędna... Nie wiem co o tym myśleć.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Zapisane
Shael
St. plutonowy
*
Wiadomości: 137



« Odpowiedz #1 : Maj 03, 2011, 17:37:58 »

Blender najlepszy i darmowy! Smiley
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #2 : Maj 03, 2011, 18:04:22 »

Ale Blender nie ma Nif...
Czy się mylę?? Jeżeli się mylę, to jest może jakiś poradnik, turtorial albo coś w tym stylu?
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #3 : Maj 03, 2011, 20:33:14 »

Jak to możliwe, że gdy otwieram okno jakiejś broni, tam gdzie jest model, mam podaną lokalizację pliku NIF, ale gdy próbuję zrobić nowy przedmiot o takim wyglądzie nie istnieje taki plik, po prostu nie ma takiej ścieżki. Sprawdzałem poza GECKIEM, w folderze z grą, ale te pliki nie istnieją, ścieżka teoretycznie jest błędna... Nie wiem co o tym myśleć.
Do operowania plikami NIF słuzy NifScope. Blender i 3dmax maja wtyczki do obsługi tych plików bezpośrednio. Tutoriale, programy, wtyczki itp. znajdziesz przez tę stronę:

http://niftools.sourceforge.net/wiki/NifTools
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #4 : Maj 03, 2011, 20:41:12 »

Dzięki wielkie...
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #5 : Maj 03, 2011, 21:13:19 »

To głupie, ale mógłbyś mi tak chociaż ogólnie powiedziec jak zrobić nowy, lub zmienić istniejący model w NifScopie lub Blenderze?? Sorry, ale jakoś nie mogę tego ogarniać, a angielskie turtoriale nie wiele mi dają bez wiedzy ogólnej (Nie wszystko rozumiem Roll Eyes)

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc Wink
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #6 : Maj 03, 2011, 21:17:33 »

Włącz może wyszukiwarkę i poszukaj na polskich stronach, np. związanych z Oblivionem/TES. To nie jest temat na 3 zdania, ani nawet na 10, tylko długa, zawiła historia dochodzenia metodą prób i błędów. Nie wpsominając o tym, że masz w przeglądarce tłumacza.
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #7 : Maj 03, 2011, 21:21:56 »

Z tłumaczem jest kiepsko, ale ok, popróbuję jakoś... Ale lepiej w NifSkopie czy w Blenderze? I tak na marginesie jaki program obsługuje pliki dss (ikony w falloucie)?

P.S. Czy w GECKU jest możliwość edycji fabuły i mapy?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 21:24:17 wysłane przez Sason » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #8 : Maj 04, 2011, 11:25:57 »

Ale lepiej w NifSkopie czy w Blenderze?
NifScope to program natywny dla modeli, słuzy generalnie tylko do obróbki danych stworzonych w blenderze/3dmax. Ustawienie poprawne wszystkich parametrów z poziomu wtyczki do ww. programów jest niemal niewykonal;ne, stąd postprodukcyjnie używa sie NifScope. Sam Nifscope nie ma możliwości operowania trójprzestrzenią (tak naprawdę ma, ale to udręka).

I tak na marginesie jaki program obsługuje pliki dss (ikony w falloucie)?
DDS to rozszerzenie obsługujące mapy bitowe wielowarstwowe wraz z tzw. mappingiem, krótko mówiąc - tekstura owijana wokół modelu (lub kilka) wspomagane bezpośrednio przez DX, (stąd nazwa - Direct Draw Surface). Bardzo podobne do TGA, Wtyczkę do Adobe Photoshopa znajdziesz na stronie nVidii (tylko 32-bit), oprócz tego obsługuje je też GIMP i też przez wtyczkę.

Czy w GECKU jest możliwość edycji fabuły i mapy?
To chyba oczywiste, choc struktura questów jest dla osób nieobeznanych nieco zawiła. Na quest składa się fizycznie kilka plików - pilk questu, który służy tylko do zbierania "w kupę" innych plików i robi za rodzaj przewodnika, a w zależności od stopnia skoplikowania dochodza pliki dialogów, skrypty, przedmioty, postaci itp.
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #9 : Maj 04, 2011, 18:13:28 »

Dzięki, myślę, że spróbuję się kiedyś pobawić Wink Może nawet coś z tego wyjdzie... W końcu każdy musi jakoś zacząć nie Wink
Jeszcze raz bardzo dziękuję.

P.S. Gratuluję modpacka do Fo3 Wink Do NV też zobaczę Wink
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #10 : Maj 04, 2011, 18:56:31 »

W końcu każdy musi jakoś zacząć nie
I nie ma na to innej metody niż próby i błędy. Po pierwsze uczy cierpliwości, a tym samym eliminuje słomiany ogień, po drugie budowa strukturalna gry jest na tyle skomplikowana, że żaden pojedynczy wykład nie spełni swojej roli. Trzeba żmudnie odkrywać samemu każdy aspekt. Mnie zajęło to pół roku i nadal się uczę.
Zapisane
Sason
St. kapral
*
Wiadomości: 69


« Odpowiedz #11 : Maj 04, 2011, 19:09:30 »

Popróbuje, może mnie wciągnie... Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć (trzeba mieć w ogóle pomysł na mody), no i nie bardzo wiem co za co odpowiada... np. za co odpowiadają skrypty, a za co nie i kiedy są potrzebne, ale może  końcu to odkryję...

P.S. Sorry, ale mógłbyś mi pomóc, bo nie wiem o co chodzi... Wgrałem niby tego twojego modpacka,  tym że kiedy próbuję włączyć JAKIEGOKOLWIEK moda, lub go wyłączyć w oknie DATA FILES, wyskakuje mi "Program przestaje działać" Wiesz może jak to naprawić?? Gra, bez włączania żadnych modów zwyczajnie się odpala i działa...

EDIT:
1.sze - którego modpacka?
2.gie - która gra - F3 czy FNV, a co za tym idzie z DLC czy bez?
3.cie - przejdź do odpowiedniego wątku
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 19:21:32 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #12 : Maj 04, 2011, 19:36:43 »

Popróbuje, może mnie wciągnie... Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć (trzeba mieć w ogóle pomysł na mody), no i nie bardzo wiem co za co odpowiada... np. za co odpowiadają skrypty, a za co nie i kiedy są potrzebne, ale może  końcu to odkryję...
Nie opanujesz wszystkiego naraz, brak odpowiedniej znajomości angielskiego to też poważna wada. Z pewnością kiepskim pomysłem jest startowanie od poważnych zadań. Na początek otwórz GECKa i obejrzyj pliki z bronią oraz poszukaj tych, które do nich się odwołują i odwrotnie - do których one się odwołują (np. explosions, projectiles, effects). Potem możesz popatrzeć na pliki postaci, itp. ale nic ci to rzeczywiście nie da jesli nie masz konkretnego planu do czego ci ta wiedza potrzebna. Tym nie mniej bez znajomosci struktury plików nic nie zrobisz i tu najlepsze są tutoriale na wikii, a bez podejrzenia pracy innych metodą "jak oni to zrobili" nie ruszysz, chyba, że wiesz na tyle dużo (np. z innych gier) by ruszyc od razu w bój.
Zapisane
Jagoda
St. kapral
*
Wiadomości: 55


« Odpowiedz #13 : Styczeń 02, 2012, 14:05:33 »

Witam.

Moje pytanie, może wydać się wam dość trywialne, aczkolwiek z braku czasu nie było mi dane dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie komplikacji modów Aurelinusa. A wiec do rzeczy. Zakupiłam Fallout 3 New Vegas przez Steam, a to oznacza, że posiadam wersję angielską. I tutaj mam pytanie - Czy ta komplikacja będzie działała z moją angielskojęzyczną wersją gry?
Pozdrawiam.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2012, 14:14:36 wysłane przez Jagoda » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 579



WWW
« Odpowiedz #14 : Styczeń 04, 2012, 13:18:19 »

Tak, a na dodatek jeśli zainstalujesz wraz z plikiem Fallout_lang.esm to ci ją w całości spolonizuje Słoneczko. Jeśli nie - będziesz miała spolonizowane tylko elementy zawarte w module.
Zapisane
legendsofAmon
Kapral
*
Wiadomości: 68


« Odpowiedz #15 : Kwiecień 04, 2015, 06:59:51 »

trudno tworzy się mody do gry ?Smiley , uważam ze gra ma wiele braki i chciałbym stworzyć w G.E.C.K mod który naprawia te braku w grze fallout new vegas
Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 122


« Odpowiedz #16 : Kwiecień 04, 2015, 11:18:33 »

Postaram Ci odpowiedzieć jak laik laikowi  Wink Jeżeli chcesz zrobić "prawdziwego" moda to nie jest to (chyba) łatwe i pewnie dość czasochłonne. Jeżeli chcesz natomiast tylko "poprawić" to co już jest wystarczy, że masz ciut analityczny umysł i jest to w zasadzie dość banalne. Ja zmodyfikowałem sobie i F3 i FNV wedle swoich upodobań. GECK jest dość przyjaznym edytorem w szczególności jeżeli chce się dokonywać drobnych poprawek. W zasadzie przeglądając strukturę edytora oraz najlepiej jakieś mini mody jesteś w stanie sam rozpracować jego działanie. Część zmian stworzyłem sam (np. pełna modyfikacja systemu craftingu, zmiana doświadczenia, drobne zmiany w cechach przedmiotów) a część to zmodyfikowane (i spolszczone) przeze mnie takie mini mody ściągnięte z nexusa (np. dodane figurki przy jednoczesnym ograniczeniu implantów w klinice). Jeżeli chodzi Ci zatem o drobne zmiany to proponowałbym Ci rzut oka na jakiś poradnik do GECKA a potem ściągnij sobie jakiegoś malutkiego mini moda zmieniającego ten element, który chciałbyś sam zmienić i spróbuj zmodyfikować i spolszczyć go sobie "po swojemu" w edytorze.
Zapisane
szczypiorofix
St. sierżant
*
Wiadomości: 308


To jest kura, panie generale!


« Odpowiedz #17 : Kwiecień 04, 2015, 21:35:59 »

Jeśli mogę wtrącić - owszem GECK jest dosyć przyjaznym edytorem i do podstawowych modyfikacji w zupełności wystarczy. Mi najwięcej czasu zeszło się na odkrywanie nowych funkcji i możliwości tego edytora no i na korygowanie błędów. Potem jest już trochę z górki aż do czasu, gdy odkryjesz coś nowego. Samo dodawanie nowych postaci czy przedmiotów to prościzna i sugerowałbym zacząć od tego. Sama stojąca i tylko gadająca postać na początek wystarczy. Potem proponuje bawienie się w AI Package (pomocne będą tu Guard, Follow i Sandbox, dla postaci podążającej za graczem), oczywiście plus proste skrypty do tego (bez tego niestety ani rusz więc podstawowa znajomość C++ jest niestety wymagana). Wszystko jest do ogarnięcia więc stopniowo polecam zagłębiać się tajniki i tricki tego programu. Sam także zaczynałem od prostego Followersa, który tylko szedł albo czekał. Obecnie mój towarzysz potrafi jeść, spać, podążać w różnych odległościach za postacią, walczyć wytrwale lub zwiewać z pola walki kiedy trzeba, używać stimpaków i innych używek w walce w zależności od tego jak mu to podyktuję, zmienia obrania, bronie itp. Wszystko to jest kwestią (w moim przypadku) stopniowego zagłębiania się w GECKa co niestety pochłania sporo czasu ale daje mnóstwo satysfakcji. Jest u mnie jeszcze całą masa spraw do poznania i ogarnięcia ale w razie pytań - mogę pomóc, w miarę moich możliwości Wink .
PS. oczywiście podglądanie innych modów jest jak najbardziej wskazane Cheesy
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2015, 22:18:21 wysłane przez szczypiorofix » Zapisane

"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog
legendsofAmon
Kapral
*
Wiadomości: 68


« Odpowiedz #18 : Kwiecień 06, 2015, 09:46:21 »

jak ktoś umie modyfikować , to proszę aby ktoś zrobił zbroja husarska do gry fallout new vegas jako armor do ubrania Smiley  jeszcze prośba aby dodał handlarza który handluje robotami tak jak w fallout 3 był .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2015, 09:52:00 wysłane przez legendsofAmon » Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3895


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #19 : Kwiecień 06, 2015, 10:04:30 »

A ja proszę o Enterprise i Gwiazdę Śmierci, oraz nie składanie bezsensownych próśb.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!