Poniżej opisany sposób prawdopodobnie (za)działa także w przypadku gry Fallout 3. Lecz z racji braku zainstalowanej "trójki" obecnie sprawdzić tego nie mogę.Witam
Zapewne nie tylko ja srodze żałowałem że ten wspaniała modyfikacja reorganizująca i pomniejszająca interfejs Fallouta nie ma zastosowania w polskiej wersji gry z racji braku w niej polskich znaków. Ja w swoim zakresie eksperymentowałem zarówno z generatorami fontów jak i czcionkami pl znalezionymi na "Nexusie" aczkolwiek ani jeden ani drugi sposób nie okazały się zadowalające z racji niedopasowania (takze estetycznego) ich do interfejsu DarnUI.
Ale w końcu wpadłem na pomysł jak sobie z tym poradzic, oto moj sposób:
Na początek uwaga -
potrzebna będzie gra Oblivion PL a dokładnie font "Tahoma_bold_small". Ale po kolei.
1. Ściągamy moda DarNified UI FoNV z lokalizacji
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1126008-wipz-darnified-ui-fonv/2. Instalujemy go kopiując zawartość do odpowiednich folderów Fallouta.
3. Z folderu Obliviona \\texture\fonts kopiujemy do folderu Fallouta w analogiczną lokalizację pliki
Tahoma_bold_small.fnt oraz
Tahoma_bold_small_0_lod_a.tex4. Lokalizujemy w folderze \\Moje Dokumenty\My Games\FalloutNV plik
Fallout.ini i otwieramy go a następnie zmieniamy sekcję
[Fonts]z:
[Fonts]
sFontFile_1=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Large.fnt
sFontFile_2=Textures\Fonts\Monofonto_Large.fnt
sFontFile_3=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Medium.fnt
sFontFile_4=Textures\Fonts\Monofonto_VeryLarge02_Dialogs2.fnt
sFontFile_5=Textures\Fonts\Fixedsys_Comp_uniform_width.fnt
sFontFile_6=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_VL_dialogs.fnt
sFontFile_7=Textures\Fonts\Baked-in_Monofonto_Large.fnt
;sFontFile_8=Textures\Fonts\Glow_Futura_Caps_Large.fnt
;sFontFile_9=Textures\Fonts\NVFont_Test.fnt
na:
[Fonts]
sFontFile_1=Textures\Fonts\Tahoma_bold_small.fnt
sFontFile_2=Textures\Fonts\Tahoma_bold_small.fnt
sFontFile_3=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Medium.fnt
sFontFile_4=Textures\Fonts\Tahoma_bold_small.fnt
sFontFile_5=Textures\Fonts\Fixedsys_Comp_uniform_width.fnt
sFontFile_6=Textures\Fonts\Tahoma_bold_small.fnt
sFontFile_7=Textures\Fonts\Tahoma_bold_small.fnt
sFontFile_8=Textures\Fonts\Glow_Futura_Caps_Large.fnt
sFontFile_9=Textures\Fonts\NVFont_Test.fnt
Dzięki temu wszelkie czcionki użyte w modzie DarnUI zostaną zastąpione czcionką Tahoma_bold_small.[/li]
Aha, i jeszcze jedno - plik modułu
DarNifiedUINV.esp zawarty w archiwum nie jest wymagany.
I to wszystko, efektowność tych czcionkę co prawda ustępuje tym z oryginalnego mody ale mimo to wszystko działa prawidłowo, zdanie się mieszczą w ustalonych granicach i nic nie wychodzi poza obszar zaznaczeń. W praktyce prezentuje się to tak:
Screeny