Autor Wątek: Zagraj w Karawanę  (Przeczytany 3894 razy)

Uqahs

  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1002
  • Extraterrestrial
    • Trzynasty Schron
Zagraj w Karawanę
« dnia: 10 Września 2010, 22:50:25 »



To, że w Falloucie: New Vegas pojawia się hazard w różnej postaci wie każde dziecko. Aby jeszcze bardziej uwydatnić ten aspekt rozgrywki, a zarazem zachęcić ludzi do zakupu edycji kolekcjonerskiej, Obsidian Entertainment przygotował dla graczy własną grę karcianą.

Tryb napędzający machinę promującą Karawanę ma chyba wielkość orbity Jowisza. Oprócz tego, że pojawi się ona w grze, a specjalne stylizowane karty (widoczne na obrazkach), umożliwiające klimatyczną karcianą rozgrywkę, znajdą się w kolekcjonerskim wydaniu New Vegas, to twórcy planują jej flashową wersję dla osób nie posiadających przyjaciół.


Na szczęście, aby zagrać w Karawanę nie trzeba w ogóle interesować się Falloutem. Wystarczą dwie talię zwyczajnych kart i zapoznanie się z regułami gry, które opublikował serwis IGN, a Trzynasty Schron poczynił ich tłumaczenie (które może zawierać błędy).

Cytuj
Zasady gry
Karawana przypomina nieco Blackjacka w wersji 1 na 1. Zadaniem gracza jest utworzenie trzech zestawów kart - Karawan, w opozycji do trzech karawan przeciwnika. Celem gry jest przebicie wartości danej karawany przeciwnika przy jednoczesnym zmieszczeniu się w przedziale od 21 do 26 punktów. Do gry potrzebne są conajmniej 2 talie kart. Każdy z graczy tworzy z osobnej talii własny stos 30 dowolnych kart.

Gracze rozpoczynają grę od pobrania ośmiu kart ze swoich stosów. Następnie muszą stworzyć zalążki swoich karawan. W tym celu kładą po jednej karcie numerowanej (2-10) albo asa na każdą karawanę.

Gdy obaj gracze rozpoczęli swoje trzy karawany, gra rozgrywa się w turach, podczas których każdy z graczy może wykonać jedną z trzech akcji:

1. Zagrać jedną kartę i wyciągnąć nową ze stosu, do ręki.
2. Odrzucić jedną kartę z ręki i wyciągnąć nową ze stosu.
3. Zlikwidować jedną z trzech karawan, usuwając wszystkie karty należące do danej karawany.

Karawany mają kierunek, rosnący lub malejący numerycznie, a także kolor. Kolor określany jest przez pierwszą kartę umieszczoną w karawanie. Kierunek określa druga karta umieszczona w karawanie. Każda kolejna karta musi kontynuować kierunek karawany lub pasować do koloru poprzedniej karty. Karty numerowane o takiej samej wartości nie mogą następować po sobie. Figury można zagrywać na karty numeryczne w dowolnej z trzech karawan. Każda z figur wpływa w różny sposób na karty numeryczne.

Wartości kart
Joker - zagrywany na asy oraz 2-10. Efekt się zmienia w zależności, czy zagrano go na asa albo na kartę numeryczną. Można zagrywać wiele jokerów na tę samą kartę.

As - wartość 1. Jokery zagrywane na asy usuwają wszystkie inne karty numerowane o kolorze danego asa. Np. Joker zagrany na asa pik usuwa wszystkie piki ze stołu (oprócz figur i asa, na którego jest grany).

2-10 - Wartość taka, jak zaznaczono. Jokery zagrywane na karty numerowane, usuwają wszystkie inne karty o takiej wartości ze stołu. Np. Joker zagrany na 4 kier usuwa wszystkie inne czwórki (poza kartą, na którą jest grany) ze stołu.

Walet - zagrywany na asy oraz 2-10. Usuwa daną kartę, razem ze wszystkimi kartami figur, leżącymi na niej.

Dama - zagrywana na asy oraz 2-10. Odwraca aktualny kierunek karawany, zmienia aktualny kolor karawany. Na daną kartę można zagrywać wiele dam.

Król - zagrywany na asy oraz 2-10. Podwaja wartość danej karty. Np. Król zagrany na 9, dodaje 9 do wartości karawany. Na daną kartę można zagrywać wiele królów, aby uzyskać kolejne zwiększenia wartości danej karty. Np. 4 + król=8. 4 + 2 króle=16.

Jak wygrać
Karawana gracza jest uznawana za sprzedaną, gdy jej wartość zawiera się w przedziale od 21 do 26 punktów. Drugi gracz może przebić karawanę naprzeciwko, jednakże musi utrzymać się w wyznaczonym przedziale. Gdy wszystkie z rywalizujących karawan zostaną sprzedane, gra się kończy. Jeśli wartość jednej z trzech karawan jest taka sama u obu graczy, gra toczy się dalej, aż wszystkie trzy karawany zostaną sprzedane. Gracz z conajmniej dwoma sprzedanymi karawanami, wygrywa całą grę.

Źródło: IGN

Morbid

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Zagraj w Karawanę
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Września 2010, 06:27:09 »
Ten post nie wniesie nic do tematu ale

Cytuj
twórcy planują jej flashową wersję dla osób nie posiadających przyjaciół.

Mną pozamiatało, genialny tekst  :D

Uqahs

  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1002
  • Extraterrestrial
    • Trzynasty Schron
Odp: Zagraj w Karawanę
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Września 2010, 23:33:23 »
Twój post wnosi cichą satysfakcję autora z rozśmieszania czytelników. :)