Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Czerwiec 21, 2018, 23:58:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Forumowa sesja RPG  (Przeczytany 14208 razy)
Ordynus
Zjadacz Korzeni
Sierżant sztab.
*
Wiadomości: 666



WWW
« Odpowiedz #40 : Sierpień 28, 2010, 09:30:37 »

It's alive!!! Wiedziałem, że to zadziała Ordynus? No, to można już grać. Naczelnik, rozstawiaj pan pionki na planszy! Żółtek Schronek, gdzie się podziała kostka?!
Zapisane

The only one that knows this ounce of words is just a token, is he who has a tongue to tell, but must remain unspoken.
nie wiem
Leseferyzm schronowy!
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 4768


Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!


WWW
« Odpowiedz #41 : Sierpień 28, 2010, 21:52:10 »

Na chwilę ożył, ale gdzieś znowu wsiąkł  Zwyrol

No dobra, a tak wstępnie zapytam - kto by był chętny na zagłębianie się w realia jakiegoś świata wymyślonego w chorym umyśle Dr No... znaczy Rectuma?  Kiss
Zapisane

Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!
Dr Rectum
St. chorąży - Redaktor
*
Wiadomości: 837


Hadouken!


« Odpowiedz #42 : Sierpień 29, 2010, 08:02:13 »

Nocturna chciałeś napisać... przynzaj się!  Jednosobowe Ramię Zbrojne 13S

Ja oczywiście mogę prowadzić i świat będę musiał opisać. Dajcie mi czas Wink
Zapisane


"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"
nie wiem
Leseferyzm schronowy!
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 4768


Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!


WWW
« Odpowiedz #43 : Sierpień 29, 2010, 13:55:46 »

Nie, chodziło mi o Dr No  Tongue
Zapisane

Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!
Please_Stand_By
Kapral
*
Wiadomości: 19


Please Stand By


« Odpowiedz #44 : Wrzesień 17, 2010, 10:29:58 »

pomysł upadł.
REAKTYWACJA?

ja siem piszem Tongue
Zapisane

Ordynus
Zjadacz Korzeni
Sierżant sztab.
*
Wiadomości: 666



WWW
« Odpowiedz #45 : Wrzesień 17, 2010, 10:40:21 »

Sam upadłeś Kilo wpierdolu
Czekamy na Dr No, yyy to jest Dr Rectuma, który jako kierownik produkcji prosił o czas na przygotowanie scenariusza Żółtek
Zapisane

The only one that knows this ounce of words is just a token, is he who has a tongue to tell, but must remain unspoken.
Dr Rectum
St. chorąży - Redaktor
*
Wiadomości: 837


Hadouken!


« Odpowiedz #46 : Październik 25, 2010, 02:16:19 »

Mam już pomysł... teraz jak tylko znajdę czas, to napiszę scenariusz Tongue
Zapisane


"The truth lies beyond Rectum"
"I do because i care"
"Ja wam dam cenzurować!!"
Wrathu
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 977



WWW
« Odpowiedz #47 : Grudzień 24, 2010, 12:32:10 »

Na gildwars.pl zorganizowaliśmy postapokaliptyczną sesję.
Link.
Jak ktoś ma konto, to niech skontaktuje się z ID 1677 (założycielka codziennika) i pewnie nie będzie problemu, na razie trochę zastój, trzeba to rozruszać, zapraszam Wink
Zapisane

W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 449


WWW
« Odpowiedz #48 : Wrzesień 11, 2012, 20:44:03 »

Przybyłem tu by odkopać temat sprzed dwóch lat.
Byliby chętni na reaktywację? Grać można z MG i bez MG (na Grojkonie się grało w to i owo i poznało hipsterskie sposoby prowadzenia historii doskonale pasujące do forum), z mechaniką i bez (proponowałbym jakąś szczątkową) - gdyby znaleźli się chętni, możemy pomyśleć o konkretach Wink

PS: Wracając do forsowania 13 - można pojechać tymi realiami i dorzucić powstałą historię do kanonu.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3837


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #49 : Wrzesień 11, 2012, 21:04:33 »

Kiedyś się w coś takiego grało, więc jeśli by coś takiego było to chętnie się piszę..
Zapisane
Cichutki Spec
...od psychotroniki
Podporucznik - Redaktor
*
Wiadomości: 310


Przyczajony snajper, ukryty zbok


« Odpowiedz #50 : Wrzesień 11, 2012, 21:32:37 »

Popieram, popieram, nawet prowadzić mogę. Jestem już wolna od poprzedniej tekstówki Kiss Mam własny system do gry we współczesnych realiach. Ale poczekajmy, aż się Dottore określi. Smiley
Zapisane

Wrathu
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 977



WWW
« Odpowiedz #51 : Wrzesień 12, 2012, 00:24:47 »

Zaprawdę świetny pomysł, Adam, z tym dorzuceniem powstałej historii do kanonu! Doskonała szansa na rozwinięcie uniwersum i jego historii i okazja na podtrzymanie tematu "13" i dalszy lans.
Zapisane

W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3837


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #52 : Wrzesień 14, 2012, 17:54:14 »

To co z tym?
Zapisane
Cichutki Spec
...od psychotroniki
Podporucznik - Redaktor
*
Wiadomości: 310


Przyczajony snajper, ukryty zbok


« Odpowiedz #53 : Wrzesień 14, 2012, 20:33:22 »

Na początek proponuję głosowanie:

Chcemy jako uniwersum (wpisuję najbardziej prawdopodobne):

1. Fallouta (wersja kanoniczna, luźne nawiązania);
2. Neuroshimę (ZSA);
3. Neuroshimę (Polska);
4. Projekt "13";
5. Niezupełnie poważną sesję opartą o Trzynasty Schron;
6. System autorski [dowolny];
7. System autorski Doktora (na czerwono, bo nie wiem, czy nadal jest chętny bawić się w to)
8. Zabawa w zombie (czyli mało science, dużo zabijania)

Potem nam wyjdzie, kto może co prowadzić i na jakim poziomie zaawansowania. Wyjdzie też, jakim czasem dysponujemy (wpisy codziennie, co trzy dni, co tydzień, etc.).

Chętni:

1. Wrathu
2. Rezro
3. Adam
4. Please_Stand_By
5. Dottore [?]
6. Specynka
7. Jasiu [?]

Przy więcej niż trzech ludkach do sesji trzeba mieć naprawdę furę czasu i kopa energii, żeby utrzymać równe tempo w trybie odpisu dziennie. No i nie wiem też, jak graliście do tej pory: PBF w jednym wątku, czy każdy miał osobny wątek w ramach podforum, tak, by się ludziska nie mogli podglądać (jak to na gexe mają). Można też prowadzić na dwóch MG albo bez niego, czyli full anarchia, odpisy kiedy kto może i zdrowy rozsądek, łącznie ze wspólnym budowaniem świata (w Klanarchii się tak ponoć gra; nie tylko MG opisuje świat, ale i gracze dokładają do niego elementy, które MG musi uwzględniać).

Jeżeli chodzi o mój wybór, to preferuję albo coś własnego, albo Neuro, albo jakieś jaja, przy których nikt się jakoś spinał nie będzie (nawet niekoniecznie związane ze Schronem) bądź nawet dowolnie wykreowany świat SF, gdzie postapo to dodatek. Pasuje mi luźniejszy tryb odpisywania, bo jako osoba dość dużo rzeźbiąca w gów... znaczy, literkach, słowach – mogę nie dać rady przy bardzo sztywnych odpisach. I różnie to bywa, jak po drugiej stronie entuzjazm też klapnie. Nie lubię też, jak wstęp do właściwej akcji przewleka się, potem znajduję sobie tysiąc innych zajęć i jak już ruszy wszystko, co miało, to ja czasu już nie mam. nieOrdynus Co do mechaniki, to szczątkowy system tworzenia postaci wystarczy, ewentualnie jakieś rzutki z generatorka. Preferuję styl "klimatyczny" nad "techniczny", jeżeli wiecie o co mi chodzi. I bardzo proste scenariusze, które dopiero gracze wypełniają mięsem, bo nie chce mi się cyzelować świata do niemożliwości.

Przekazuję dalej pałeczkę. Wink
Zapisane

Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3837


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #54 : Wrzesień 14, 2012, 21:15:29 »

No to na początek - Uniwersum:
1) Okolice Fo1/2 hell yeah, Fb3 i NV.. nie bardzo.
2/3) Neuroshimy mówię wprost nie znam.
4) Przyznam się że nie znam, ale nie zaszkodzi jak poznam.
5) Powagi to mam za dużo w życiu.
6) Jestem na tak.. ale to zależy od szczegółów.
8 ) Znowu? Od biedy..

Jeśli chodzi o styl gry to powiem wprost że nie jestem fanem tabelek.. silny storytalling więc byłby wskazany. Nie miałbym też nic przeciwko freegameingowi, ale z góry przestrzegam że mam tendencję do grania naukowymi typami (z wszystkimi tego wadami). Podsumowując.. preferuję luźny styl i mnóstwo akcji (ale nie nawalanki) z obowiązkowymi epizodami fabularnymi. Ogólnie więc to co proponuje Spec mi odpowiada.
Zapisane
Cichutki Spec
...od psychotroniki
Podporucznik - Redaktor
*
Wiadomości: 310


Przyczajony snajper, ukryty zbok


« Odpowiedz #55 : Wrzesień 14, 2012, 21:30:36 »

Jeśli chodzi o coś własnego, to zarys jakiś jest, ale to też musiałabym jakoś dopracować. Z czasem i tak, i siak jest, więc... Tydzień? Dwa, dla pewności? Albo pojazd po bandzie, czyli daję zajawkę i lecimy, a wszystko wyjdzie w praniu (piszę tak opowiadania i czasami lepiej się to sprawdza niż konspekt, bo plan wydarzeń wychodzi w trakcie, kiedy rozwijają się bohaterowie i pomysły). Mam w ..uj rozrzuconych po kompie fragmentów światów, które mogę posklejać ze sobą całkiem zręcznie, tylko ja nie wiem, jaką tu poprzeczkę Wy byście chcieli mieć (tym bardziej, że ja głównie prowadziłam fantasy). Jeżeli chodzi o wersję z zombie, to też, dopiszę, jest wersja, gdzie to gracz byłby zombie. Lubię też elementy cyberpunkowe czy mieszanie różnych konwencji z fantastyki.

Nie miałbym też nic przeciwko freegameingowi, ale z góry przestrzegam że mam tendencję do grania naukowymi typami (z wszystkimi tego wadami).

A ja mam z tej tendencji nick. Ale chyba mniej podstaw do niego. Słoneczko
Zapisane

Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 449


WWW
« Odpowiedz #56 : Wrzesień 14, 2012, 23:24:37 »

Ostatnio standardowe postnuke wywołuje u mnie odruch warunkowy ileżmożna, ale w roli gracza z chęcią się dostosuję Wink Z kolei zombie wydają mi się świetne dla RPG (do dziś pamiętam te wszystkie wspaniałe zasady konstruowania zombie z podręcznika "All flesh must be eaten") ale bardziej takiego klasycznego, gdzie dynamika byłaby bardziej sprzyjająca drobiazgowemu konstruowaniu trupów. I nieprawda, że więcej zabijania a mniej science - to też można u(para)naukowić, co pokazał na przykład dead space. Poza tym ja w zombie apokalipsie nie widzę zabijania zombich - najlepsze filmy o zombie nie są o nich i o zabijaniu i tak już martwego przeciwnika tylko o ludziach, o drużynie wystawionej na ekstremalne bodźce, strachu, nieufności i walce o przetrwanie. Walce z innymi ludźmi o schronienie, pożywienie, czy ostatnią baterię do Game PipBoya. Zombie dają naprawdę wspaniały potencjał do budowania historii, problem w tym, że znamy je głównie z filmów gore klasy Z i strzelanek, a ten koncept z późniejszych filmów Romera, w których zombie tak naprawdę stoją gdzieś z boku i straszą - faktycznie straszą! - a do ludzi dobierają się dopiero pod koniec gdzieś niestety umknął.

Co do systemu - gdyby było trzeba mogę coś w parę chwil zmontować na potrzeby PBFu. Bo tak naprawdę to jest chyba jedyny problem - system musi albo dawać sporą autonomię graczowi, albo wymuszać opisy przeżyć wewnętrznych czy bardzo precyzyjne opisy akcji, żeby uniknąć dwuzdaniowych postów i wymiany zdań w stylu "to przeszukuję szafkę" "wyskakuje z niej zombie heheheh nie żyjesz frajerze" "ej no miałem to zrobić ostrożnie"  Grin I to trzeba ustalić, mechanika jest sprawą drugorzędną. Jak już mówiłem, ostatnio katowałem się indie RPGami opartymi głównie na storytellingu (niezwykle spodobały mi się na przykład generatory zwrotów fabularnych czy relacji pomiędzy postaciami), bez MG, ale też bez chaosu. Po prostu każda postać miała swoje pięć minut do kreowania świata. Inna sprawa, że w grze na żywo tak naprawdę uczestniczą wszyscy, mimo iż scenę teoretycznie odgrywa jedna osoba. Tu już trzeba wybrać. Osobiście obstawałbym za MG, ale też za ustaloną odgórnie autonomią graczy, bo jeśli tego nie będzie, może i szarpniemy się na piękne, kipiące od psychologii i przemyśleń egzystencjalnych posty, ale gra będzie się posuwała w ślimaczym tempie.

Mechanika - najłatwiej użyć przymiotników i zdać się na rozsądek MG. Postać bardzo silna powali słabą. Postać bardzo szybka prawdopodobnie (może tutaj, przy bliskich wartościach jakiś element losowości) prześcignie szybką. Tak samo można otagować umiejętności. Dodamy jakieś neuroshime-style sztuczki (umiem strzelać z dwóch rewolwerów jednocześnie, położyć motocykl w trakcie jazdy czy latać na rzęsach, patrzcie jaki jestem super!) i całkiem ciekawa postać gotowa. Z rozwojem w PBFach średnio wychodzi, ale w RPG generalnie rozwój jest zazwyczaj powolny, więc nic nie szkodzi zrobić już przeciętne postacie. Ewentualnie jeśli gra utrzyma się na tyle długo, by opłacało się wprowadzić rozwój, MG pozwoli przerzucić umiejętność o poziom w górę (z "przeciętny" na "dobry" na przykład).

Modułowy system dla dowolnego świata jest tak naprawdę dość łatwo sklecić (o ile stawiamy na storytelling i symboliczną, łatwą do modyfikacji w ramach realiów mechanikę) w dość krótkim czasie, i też mógłbym się tym zająć, gdybym wiedział konkretnie jakiego stylu prowadzenia się oczekuje. Można się bawić w MG, brak MG, siedmiu MG (wszystko zależy od liczby graczy), ale też w sposób postowania, wprowadzać psychodramę, dialogi w obrębie jednego wpisu i tak dalej.

Ostatecznie możemy razem stworzyć jakiś dedykowany PBFom system autorski, który kiedyś podbije świat, skoro jest parę osób chętnych do przyłożenia do tego macki. Z tym, że obgadanie tego zajęłoby kolejne wieki Wink

Zapisane
Wrathu
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 977



WWW
« Odpowiedz #57 : Wrzesień 15, 2012, 10:50:56 »

Jest kilka fajnych propozycji uniwersum, jednakże jestem w 100% za "13", gdyż jest to okazja do udowodnienia, że uniwersum to nadaje się również do prowadzenia sesji RPG. Jest już jakaś podstawa do tego, jest wikia ciągle rozbudowywana... gracze jednocześnie odczytywaliby świat i go budowali, odkrywając nowe tereny, bądź zagłębiając się w te już znane. W takim wypadku gdyby sesja dobiegła końca, można by z niej złożyć opowiadanie dobrze świadczące o wartości uniwersum... stałoby się towarem eksportowym #1 Trzynastego Schronu! Czyż nie brzmi to zachęcająco?
Jeśli zaś chodzi o mechaniczne rzeczy, to zostawiam to ludziom bardziej znającym się na rzeczy. Aczkolwiek głęboka gra brzmi lepiej od płytkiej i raczej nie znalazłbym przyjemności w jednolinijkowych postach (heh, Specynka coś o tym wie  Wink)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2012, 10:54:38 wysłane przez Wrathu » Zapisane

W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net
Cichutki Spec
...od psychotroniki
Podporucznik - Redaktor
*
Wiadomości: 310


Przyczajony snajper, ukryty zbok


« Odpowiedz #58 : Wrzesień 15, 2012, 14:10:23 »

http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=6556.0

Głosujcie! Smiley Na czysto, bez dywagacji już, bo jeśli tak by było, że to ja będę mistrzować (chyba, że padnie na coś, co lepiej czai Adam), muszę wiedzieć, na czym stoję. Smiley
Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!