(szybka piłka czyli kilka przemyśleń na temat gry)
FALLOUT III
WADY:I. Dodatkowe bronie
Cóż dodatkowe bronie w Fallout 3 to pic na wodę i fotomontaż, który wiele nie wnosi do gry, jedynie urozmaica dość ograniczony asortyment. Pakietnica, karabin kolejowy, pistolet strzałkowy, rękawica szpona śmierci, sziszkeab nie stanowią żadnej alternatyw dla podstawowych broni w grze. Cóż z tego że np: pakietnica (sama pakietnica waży dość sporo) zadaje około 40 HP jeśli jej amunicją jest dodatkowy ciężar z którym gracz męczy się przez całą rozgrywkę lub karabin kolejowy zabierający śmieszną ilość HP. Nawet gdybyśmy teoretycznie grali na najtrudniejszym poziomie w grze to i tak do czasu zdobycia tych wynalazków techniki będziemy już w stanie sobie bez nich poradzić.
II. Figurki vault-tec, przedwojene książki
Nie rozumiem dlaczego Bethesda utrudnia życie graczom poprzez brak wyróżnienia przedmiotów w grze? Obok figurek vault-tec można przejść nie zauważając ich, przedwojenne książki różnią się od innych brakiem jakichkolwiek znamion użytkowania lub zniszczenia (w gąszczu innych książek trudno odszukać)
III. Fabuła
Fabuła w grze zachowuje się jak bagno, gdy na początku staniemy czujemy się pewnie i dobrze, lecz z czasem toniemy. Czym bardziej przemy do przodu to tym bardziej uświadamiamy sobie że jest coraz gorzej. Niektóre questy, były ciekawszą odmianą niżeli właściwe epizody głównego wątku gry.
IV. Sklepy
Ehh dziwne twory, inaczej nie można ich nazwać, potrzebna jest mi kula którą sprzedałem w Megatonie, okazuje się że znikła, chociaż ją sprzedałem dwa dni wcześniej (sztuk trzy) i tak dzieje się, z każdym innym przedmiotem. Brak jakichkolwiek broni czy pancerzy lepszych od tych które można odnaleźć w czasie gry. Sklepy zostały skazane na zaopatrzenie głównego bohatera.
V. Świat gry
Za duży, z czasem odczuwa się znużenie idąc "bez celu"
VI. Przeciwnicy
Można policzyć ich na palcach jednej ręki
sami wrogowie dość dziwnie uszeregowani - król błotniaków jest słabszym przeciwnikiem niż błotniak wojownik ninja (;
VII. Podstawowe bronie
Brak jakiejkolwiek możliwości upgrade, bronie różnie zachowują się w trybie FPP i TPP, ich celność uwarunkowania jest od trybu patrzenia
VIII. PiP-BoY
Brak możliwości odczytu tekstu z taśm które w czasie gry odsłuchujemy
IX. Główny bohater
W trybie TPP, porusza na tyle sztucznie aż kuje w oczy
X. Żywność
Nie wpływa znacząco na głównego bohatera
XI. Zakończenie
Ktoś stworzył je w 10 minut?
XII. Klimat gry
Bardziej Fpsowy, a powinien być chyba inny (:
XIII. Tryb walki
Bez użycia V.A.T.S. bardzo nieprzyjemny a zarazem trudny
XIV. 20 poziom
W połowie gry? to chyba żart (gracz może stracić motywację do dalszej gry)
ZALETY:I. Grafika
Świat stworzony przy pomocy silnika gry - miodzio
II. Muzyka
Tak samo
III. Medyczny pancerz wspomagany
Pancerz który mówi żołnierskim żargonem, który pomaga..., REWELACJA
..., jak i reszta
W mojej ocenie gra zasługuje na 7, ani grama więcej...