Autor Wątek: Opad  (Przeczytany 11969 razy)

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Opad
« dnia: 06 Września 2009, 13:10:21 »
Projekt  Opad Online to adaptacja kultowego już fallout'a na wersje online .

Fabuła Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Człowiek rodzi się i umiera w lepszy bądź gorszy sposób, ale nikt nie chce umrzeć na wojnie. Nawet jeżeli bardzo głośno o tym mówi. Ta była inna. Zanim ludzie zdążyli się zorientować, że właśnie trwa konflikt zbrojny, wyparowywali setkami tysięcy. Ci którzy przeżyli wojnę mieli jeszcze gorzej... Kilkadziesiąt lat później znajdujący się pod metrem warszawskim schron otwiera się. Na zewnątrz wychodzą potomkowie tych, którzy mieli szczęście pożyć trochę dłużej. Wydaje się, że to koniec, że nareszcie nastał czas pokoju i szansa na odbudowę spalonego świata. Ocaleni nie wiedzą że to dopiero początek... Na powierzchni, ci którzy nie mieli szczęścia ukryć się w schronach wypowiadają otwartą wojnę "wybrańcom". Na wschodzie zbiera siły odrodzony Związek Radziecki, który ma zamiar zaprowadzić socjalizm na świecie. Na zachodzie Europy Nowe Imperium Rzymskie rządzone twardą ręką przez gen. Muliacone już parę lat wcześniej zaprowadziło porządek. Znów można przejść się po Polach Elizejskich nie ryzykując śmierci. Chyba że z ręki wojska, złożonego ze zdeprawowanych i zdemoralizowanych bandytów. Kolejnym celem junty jest Polska i jej surowce. Oprócz tego, w Polsce rozbija się amerykański prom kosmiczny zwiastujący Projekt Eden...

O projekcie Opad bazuje i bierze to co najlepsze z gier Fallout 1 oraz 2. Poczynając od grafiki przez wątek fabularny na głównych konceptach mechanicznych kończąc. Całość napędza pisany od zera na potrzeby gry silnik o takiej samej nazwie jak gra. Projekt tworzony jest już od przeszło 2 lat, i jak narazię końca nie widać :). Jednak nie jest źle, najważniejsze mechanizmy jak streaming świata gry (mapy mogą być nieskończono-wielkie), połączenia Client <-> Serwer (udp oraz tcp), przesyłanie pozycji gracza, silnik graficzny (dx9, planuje też wydać wersję na linucha pod open-gl).
Cały świat gry został przeniesiony ze stanów zjednoczonych do Polski oraz terenów niedaleko jej.
Opad będzie grą stawiającą bardziej na RP, niż mechanikę. Tz. Gracze będą mieli spore pole do popisu, począwszy od gospodarki przez urządzanie własnych 4 kątów na tworzeniu wiosek kończąc. Może całość nie będzie jakoś super zaawansowane technologiczne jednak próbuje stworzyć taką grę przy której ja, zażenowany gracz dzisiejszą wirtualną rozrywką będę się świetnie bawił. Głównie zalerzy mi aby gracze odgrywali swoje postacie.

Na zachętę daje 2 'trochę stare' filmiki :)



To tyle, nie wiem czy umieściłem topic w dobrym dziale.
Gdyby miał ktoś jakieś pytania, zażalenia, pomysły proszę walić śmiało :)
Pozdrawiam

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Opad
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Września 2009, 14:44:12 »
Teaser baardzo słaby, gameplay już lepszy, ładna graficzka i wogóle. Mnie zachęciłeś w kazdym bądź razie :-*
Użytkownik został zbanowany.

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Września 2009, 18:30:23 »
Główne priorytety to:
-Skończyć mapedytor
-Zrobić system dialogów i wymiany (gracz<->gracz oraz gracz<->npc)
-Znaleźć osobę odpowiedzialną za zripowanie postaci

i możemy testować :)

Na koniec dodam jeszcze iż mechanika opadu nie równa się mechanice Fallouta, będzie zbliżona jednak nie taka sama.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2009, 18:40:12 wysłana przez BC »

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Opad
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Września 2009, 12:56:36 »
Znaczy to takie coś w stylu tego co robią Rosjanie?  :-\
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Września 2009, 16:39:10 »
@up Można tak powiedzieć, tylko opad będzie niezależną grą.

Screen z systemu dialogów (oczywiście tekst przykładowy)


Pełna rozdzielczość
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2009, 16:41:55 wysłana przez BC »

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Opad
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Września 2009, 16:46:41 »
"Ta warta doprowadza mnie do szewskiego pasjansa"
Nieźle to dopasowałeś do imienia ;D

System dialogów radziłbym zmienić, bo ten za bardzo kojarzy mi się z sami-wiecie-czym :X
Użytkownik został zbanowany.

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Opad
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Września 2009, 19:16:02 »
O nie!

Trzynasty Schron, a nie 13 Schron - zmieńcie to, zanim jakiś Squonk tu przyjdzie :P
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2009, 14:59:37 wysłana przez BeF1990 »
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Września 2009, 19:36:17 »
Dialog jest przykładowy i nie pojawi się w grze ;)

BeF1990

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Fallout fan
    • Outsiders Parkour Sosnowiec - official website
Odp: Opad
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Września 2009, 21:55:45 »
Jak dla mnie Opad w porównaniu z FOnline: 2238 jest (że się tak wyrażę) ubogi... FO jak na moda jest bardzo profesjonalnym projektem, który ma ogromne wsparcie "ogółu".
No ale życzę Opadowi jak najlepiej.

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Września 2009, 22:05:19 »
W sumie zagrasz się dowiesz :)
Opad głownie będzie polegał na odgrywaniu postaci, będzie możliwość zakładania miast itp

BeF1990

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Fallout fan
    • Outsiders Parkour Sosnowiec - official website
Odp: Opad
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Września 2009, 15:33:37 »
No zobaczymy co z tego będzie... Konkurencja dla FOnline nigdy nie zaszkodzi. :)
Informuj nas na bieżąco o Opadzie.

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Września 2009, 16:06:44 »
Niebawem wstawię filmik z walk oraz interfejsu który posłuży do budowania.

tz będzie to wyglądało tak
za pośrednictwem strony www zdobywasz miejsce na wybranym terenie rozciągającym się pomiędzy punktami x1,y1,x2,y2
Później (już w grze) rozmieszczasz przedmioty, ściany.

Chociaż system mapy jest na razię taki jak w Falloucie to cały czas zastanawiam się aby go wycofać i wprowadzić jedną wielką plansze bez przeładowań i dodatkowych ekranów.

Co do walki to klikasz i atakujesz, będą punkty ruchu.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2009, 16:10:10 wysłana przez BC »

BeF1990

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Fallout fan
    • Outsiders Parkour Sosnowiec - official website
Odp: Opad
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Września 2009, 16:47:45 »
No może być ciekawie... Powodzenia. :D

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Września 2009, 16:58:58 »
w sumie to co opisałem jest już praktycznie gotowe :)

BeF1990

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Fallout fan
    • Outsiders Parkour Sosnowiec - official website
Odp: Opad
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Września 2009, 16:59:44 »
A kiedy ruszają testy?

BC

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Opad
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Września 2009, 19:23:18 »
Jak zripuje grafikę to za jakieś 2 miesiące

moonfall84

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: Opad
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Października 2009, 13:23:27 »
Czekamy z niecierpliwością :)

Makotnik

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 649
Odp: Opad
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Listopada 2009, 13:53:05 »
Czy należy spodziewać się Orlenu w miejscu Enklawy? :D Wszystkiego najlepszego Opadowi! Rychłego i dobrego wodowania.

Makotnik

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 649
Odp: Opad
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Czerwca 2010, 18:11:09 »
A kiedy ruszają testy?
Jak zripuje grafikę to za jakieś 2 miesiące

No i co z tym? :-X

Pandemon

  • Gość
Odp: Opad
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Listopada 2010, 13:18:11 »
Ten projekt żyje? :P