Kilka miesięcy temu NW napisał news o FOline, który wywołał niezłą burze na forum. Od tego czasu projekt się rozwijał, a nawet przeszedł pierwsze testy, w których mogli uczestniczyć gracze. Po krótkiej przerwie, niedawno na stronie projektu pojawiała się notatka prasowa. Co ważne, znajdziecie w niej podstawowe informacje na temat gry oraz datę rozpoczęcia kolejnych testów, które mają doszlifować nowe elementy – 15 lipiec 2009. Zapewne chcecie widzieć więcej, dlatego też w ramach zjednoczonego frontu robót redakcyjnych (w skrócie ZFRR) przetłumaczyliśmy dla was całość notki, którą możecie przeczytać poniżej. Tłumaczenie nie jest dosłowne i w kilku miejscach użyliśmy innych słów niż pierwotnie użyte przez autora, głównie po to by brzmiało to lepiej w naszym ojczystym języku, niemniej jednak zachowaliśmy sens. Za jakość tłumaczenia możecie bezpośrednio kopać mnie ;p. Samo tłumaczenie za jakiś czas wrzucimy do jednego z działów na schronie tak żeby się nie zagubiło, miłej lektury!
Mała niezależna grupa projektantów "Rotators", wspierana przez głównego producenta FOnline Tsvetinsky "Cvet", z dumą przedstawia wam FOonline:2238, nową ogromną grę multiplayer, wolną od opłat i opartą na słynnych, wielokrotnie nagradzanych tytułach Fallout i Fallout 2.
Zmiana z trybu pojedynczego gracza na multiplayer nie była łatwym zadaniem. Łącząc ze sobą istniejące cechy gry z nowymi , w celu jak najlepszej grywalności, młodzi projektanci mieli na celu odtworzenie świata Fallouta takiego jak go poznaliśmy w późnych latach dziewięćdziesiątych, skupiając się na możliwości wyboru, unikalnym świecie i jego charakterze. Gra będzie wam przypominać Fallouta 1 i 2 gdziekolwiek się nie udacie – miejsca, ludzi, historie i wydarzenia które wstrząsnęły światem i nadal nim potrząsają.
Ludzkość, a przynamniej to co z niej zostało, nie ma czasu by odetchnąć. Postawiona w obliczu nieustannych wyzwań, próbuje przetrwać w surowym post-apokaliptycznym, post-nuklearnym , jałowym świecie, walcząc o niepewne jutro. Ludzie, ghule i mutanci organizują siebie, by się udało, by pozostać przy życiu. Każda grupa, każde miejsce, każda organizacja ze swoimi planami, z własną ideologią, walczy o swoje miejsce pod palącym słońcem. To w co wieżą może być słuszne bądź nie… Ale kim my jesteśmy by to oceniać, kiedy zmagamy się z tą samą starą koniecznością – przeżyciem?
Gra dodaje kilka unikalnych cech odnośnie graczy i ich interakcji z innymi graczami, odpowiadającymi im grupami czy NPC. Po pierwsze, są grupy: frakcje, gangi – nazwij ich jak chcesz, od których zależy los świata. Niektóre są bardziej potężne od innych, inne są przebiegłe i podstępne, niektóre nawet odrażające. Ale są tam, walcząc ze sobą nawzajem, albo stając po stronie wielkich sił – tych które mają technologiczną przewagę, wpływy polityczne albo po prostu są duzi czy też mają jakąś inną przewagę nad innymi. Wybierz swoją ścieżkę: dołącz do ulubionej grupy i rozszerzaj ich wpływy przez pustkowia. Zdecyduj jak poradzisz sobie z oporem – dobrą wolą czy uporem. Szanuj inne władze albo poprowadź rewolucje by zrzucić ich z tronów – to twój świat, ty decydujesz.
Jeśli nie czujesz przywiązania do grupy i masz własną ideologie, możesz pójść jedną z wielu ścieżek, które oferują pustkowia. Niektóre z nich to: bycie łowcą głów, handel brahminami, rzemiosło, eksploracja i ogólnie handel. Nowy system profesji pozwoli ci wyrobić swoje umiejętności i poznać rzeczy, które rzadko można znaleźć w książkach, dając ci pewną przewagę nad innymi graczami. Szabrowanie, zbieranie zasobów i przydatnych przedmiotów będzie nieodłączną częścią życia w FOnline: 2238. Wyrabianie przydatnego wyposażenia ze zgromadzonego złomu albo sprzedawanie go swoim ulubionym handlarzom, jest po prostu małą częścią wielkich możliwość jakie daje ci gra. A i oczywiście możesz zabrać komuś sprzęt, po prostu brutalnie go zabijając albo używając bardziej wyrafinowanych metod, jak kradzieży. Wybór jest twój – podobnie jak konsekwencje.
Z technicznego punktu widzenia, gra powróci do dobrego, starego widoku izometrycznego 2D. Silnik wspiera kilkanaście nowych cech takich jak nieprzezroczystość obiektów i obsługa formatu PNG. Użyty język programowania to AngelCode Scripting Library (albo po prostu AngelScript) stworzony przez Abdreasa Janssona. Wymagania systemowy będą minimalne jeśli chodzi o większość dzisiejszych komputerów: MS Windows 2000/XP/Vista, 56k bądź lepsze połączenie z Internetem i płyta Fallout 2. Były pogłoski że gra będzie działać również na Linuxie (z użyciem emulatora WINE), ale generalnie nie wspieramy tego. Angielski będzie jedynym obsługiwanym językiem.
W wyniku faktu że gra jest na etapie wczesnych beta testów (pamiętajcie, projektowanie silnika poszło mocno do przodu i sam silnik może być uznany za prawie kompletnie skończony) to jest potrzebna sporo liczba testów cech i dodatków. Biorąc to pod uwagę, decyzja o organizacji kolejnego beta testu została podjęta, a jego data to 15 sierpień 2009. Nie możemy się doczekać by zobaczyć was w grze i wysłuchać waszych wrażeń na temat tego co zrobiliśmy, tak aby następny otwarty test był wzajemną przyjemnością.Źródło:
Strona FOline