Autor Wątek: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów  (Przeczytany 10615 razy)

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Na początku jest sporo szumu, lans trzepany jest tu i tam. Jednak z reguły każdy fanowski projekt gry komputerowej kończy się na paru artach, rozgrzebanych nadziejach oraz zawiedzionych fanach.

Świadome robienie ludzi w bambus, chęć zdobycia doświadczenia czyimś kosztem, a może totalna nieudolność ludzi odpowiedzialnych za takie projekty? Czy może nic się nie stało? Może na tym to powinno polegać - jakaś grupka ludzi rzuca pomysł, a ci co się na niego napalają są sami sobie winni, że się napalili. W końcu nikt nie obiecywał dania głowy, że projekt zostanie ukończony.

To temat na zebranie i opisanie właśnie tych wszystkich projektów, które miały kopać tyłki, a które zostały zapomniane.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2009, 15:41:16 wysłana przez Squonk »
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipca 2009, 15:25:52 »


Afterfall
www.afterfall.pl >>> "opuszczona" domena, przez długi czas wizytówka projektu

Projekt gry cRPG, dziejącej w alternatywnej rzeczywistości Polski. Wcześniej znany jako Burżuazja. Na Trzynastym Schronie informacje o nim zaczynają się pojawiać od 2004 roku. Wokół projektu zebrała się duża społeczność ludzi potrafiących to i owo, a prace przy AF zostają zdynamizowane po przejęciu go przez komercyjnego wydawcę - Nicolas Games. Szumne zapowiedzi w ogólnokrajowych mediach (Rzepa, telewizja), nie stoją na przeszkodzie, by zapomniano przedłużyć rejestracji domeny strony głównej projektu. Odchodzi dotychczasowy, długoletni spiritus movens projektu Intoxicate (aka Kolos), a ekipa (zapewne z poruczenia Nicolas Games) nabiera wody w usta. Pozostaje kuriozalne "najlepsze forum o grze Afterfall", które aby przejrzeć wymaga rejestracji. Sytuacja podobna jak w przypadku pewnej stronki o Falloucie 3, która szybko wybiła się do góry, a potem pod jej domeną był "sklep z gaćmi".

Tyle w dużym skrócie o Afterfall.

« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2009, 15:29:09 wysłana przez Squonk »
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipca 2009, 15:35:40 »
Scrub

O tym projekcie nawet najstarsi schroniarze mogą nie pamiętać. A plany były takie:

Cytat:  z newsa 13S z dnia 20.IX.2005
Nazwa naszej gry wzięła się od angielskiego słowa "scrub", które oznacza gęsto zalesiony obszar, busz. Nie jest to bynajmniej przypadkowa nazwa, bowiem pasuje ona do fabuły i ogólnego klimatu naszej gry.

Scrub będzie grą utrzymaną w mrocznym i tajemniczym klimacie, a widok będzie identyczny do tego z gry "Neverwinter Nights" . Postaramy się połączyć nowatorskie, niespotykane dotąd pomysły ze starymi i sprawdzonymi rozwiązaniami klasycznych gier cRPG. Gra będzie nastawiona na tryb Single Player, a to dlatego że stawiamy na wysoką grywalność i świetną fabułę.

Kolejną znaczącą różnicą będzie to, że gra jest projektem Open Source. Więcej wkrótce...

W projekcie maczał swoje palce mój późniejszy scenowy "ulubieniec" - Kuna - stąd ten projekt tak żywo zapadł mi w pamięć  ;D Plany skończyły sie jak zawsze, w przypadku takich projektów. Jedną z osób odpowiedzialnych za Scruba odkopali outpościaki, robiąc z nim wywiad.

Scrub być może w jakiejś formie jeszcze ujrzy światło dzienne. Tylko czy ktoś w to jeszcze wierzy?
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Micronus

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Lisek Jabłkowy
    • GrimFiction.pl
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lipca 2009, 23:27:39 »
I ja dorzucę do pieca:
Lejdys end dźentelmens: Foooooorlooooorn Woooooooooorld
Zostało tylko takie cuś. Z tego co kojarzę, mimo trwającej kilka lat agonii, oficjalnie nikt z ekipy nie napisał o zamknięciu projektu...
GrimFiction.pl - blog o postapo, cyberpunku, dystopii, ciężkim sci-fi i tym podobnych stworach. Recki filmów i gier, filmy krótkometrażowe, zwiastuny, nowinki.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Lipca 2009, 15:06:32 »
I na FW przyjdzie czas coś napisać  ;)

Najbardziej klimatyczny (bo zimny) polsko-fanowski projekt. Czyli nie, że pustkowia, pustynia i inne bzdety  :P
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2009, 00:28:21 wysłana przez Squonk »
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Lipca 2009, 00:27:36 »
Plutocracy
www.plutocracy.pl >>> nie działa

Cytat: z newsa z Trzynastego Schronu z maja 2008
Parę dni temu została otwarta rejestracja do wersji alfa postapokaliptycznego, przeglądarkowego mmorpga Plutocracy. Gra czerpie garściami z Fallouta, MadMaxa oraz innych klasyków gatunku, starając się równocześnie wypracować swój prywatny charakter. Gra obecnie pozwala na eksploracje zrujnowanego miasta, walkę, rozwój umiejętności, rekrutację pomagierów, ekwipowanie i wytwarzanie sprzętu. Do tego dochodzą podstawowe opcje komunikacyjne.


Gra jest obecnie w fazie open Alpha i od prawie roku jest regularnie i systematycznie rozwijana. Ekipa pracująca nad projektem, chętnie przyjmie dodatkowych alpha testerów i garść krytycznych uwag bądź pomysłów.

No i co dalej??
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Grudnia 2010, 03:02:03 »
Global Epidemic
http://globalepidemic.pl/ >>> działa i nawet ładnie wygląda  :hyh

Global Epidemic jest grą strategiczną w której przedstawiono apokaliptyczną wizję świata nękanego przez śmiertelne epidemie. Global Epidemic to pierwsza gra na świecie, gdzie główną osią rozgrywki jest walka z niewidocznym przeciwnikiem, który z bezwzględnością prymitywnego i bezdusznego mikroorganizmu uśmierca całe miasta, kraje, kontynenty, a ostateczną stawką jest przetrwanie gatunku ludzkiego.

Gra składa się z szeregu misji, w których gracz zmierzy się z najgroźniejszymi patogenami jakie poznał człowiek, wirusem Ebola, dżumą, czarną ospą i wieloma innymi. Pojawią się również misje, gdzie gracz stanie w obliczu jeszcze groźniejszego przeciwnika, skrywanymi w tajnych laboratoriach wytworami inżynierii genetycznej. Równie przerażające jest to, co ukrywa się w najbardziej mrocznych i wilgotnych zakątkach równikowej dżungli. Wraz z postępem gry, cywilizacja jaką znamy powoli chyli się ku upadkowi, jedynie od gracza zależy, czy ludzkość ostatecznie przetrwa tą próbę.

Projekt, który dwa lata temu zacieszał na HP Micronus. Nawet wywiad tam został zrobiony (link jest w sekcji Aktualności) i na tym to się jak widać skończyło.

Rozkręcono stronę, natrzepano trochę lansu i przez dwa lata nic na stronie projektu się nie działo.
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Grudnia 2010, 16:15:45 »
A propos tej gry, dawno temu już Gromik w temacie Grypa u bram zarzucił linkiem do takowej, bardzo zresztą fajnej produkcji.

Ja jeszcze bardzo chcę aby znalazł się w tym temacie New Dawn, bardzo oryginalny projekt gry postapo :D
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Grudnia 2010, 17:10:12 »
Ja jeszcze bardzo chcę aby znalazł się w tym temacie New Dawn, bardzo oryginalny projekt gry postapo :D

Tyle że pierwsze co tam wyskakuje to informacja o tym że od marca 2008 projekt jest oficjalnie zawieszony... a ten temat dotyczmy projektów które utknęły, a więc tych o których słuch zaginął mimo że są rzekomo wciąż są w toku.

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Grudnia 2010, 17:17:04 »
Chyba że tak, cofam swe życzenie.
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8805
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Grudnia 2010, 18:20:24 »
A wiesz Glassius, że masz wkurwiającego avka?  :zwr

New Dawn też tu się pojawi jak będzie mi się chciało to wrzucić, bo zawieszenie w realiach polskich to nic innego jak tylko pożegnanie się z klasą i z jajami, że się miało odwagę to powiedzieć i do tego przyznać. Dzisiaj ten projekt (i żaden inny fanowski) nie ma szans na powodzenie, bez porządnego wsparcia finansowego i materialnego. Aż dziwne, że w wolnej i stety/niestety kapitalistycznej Polsce, nikt z tych ludzi z tych powyższych projektów nie brał tego pod uwagę  :ords
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Lobsang Rampa

  • Wiadomości: 1
    • Global Epidemic
Odp: Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - lista utkniętych projektów
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Stycznia 2014, 02:00:17 »
Global Epidemic
http://globalepidemic.pl/ >>> działa i nawet ładnie wygląda  :hyh

Global Epidemic jest grą strategiczną w której przedstawiono apokaliptyczną wizję świata nękanego przez śmiertelne epidemie. Global Epidemic to pierwsza gra na świecie, gdzie główną osią rozgrywki jest walka z niewidocznym przeciwnikiem, który z bezwzględnością prymitywnego i bezdusznego mikroorganizmu uśmierca całe miasta, kraje, kontynenty, a ostateczną stawką jest przetrwanie gatunku ludzkiego.

Gra składa się z szeregu misji, w których gracz zmierzy się z najgroźniejszymi patogenami jakie poznał człowiek, wirusem Ebola, dżumą, czarną ospą i wieloma innymi. Pojawią się również misje, gdzie gracz stanie w obliczu jeszcze groźniejszego przeciwnika, skrywanymi w tajnych laboratoriach wytworami inżynierii genetycznej. Równie przerażające jest to, co ukrywa się w najbardziej mrocznych i wilgotnych zakątkach równikowej dżungli. Wraz z postępem gry, cywilizacja jaką znamy powoli chyli się ku upadkowi, jedynie od gracza zależy, czy ludzkość ostatecznie przetrwa tą próbę.

Projekt, który dwa lata temu zacieszał na HP Micronus. Nawet wywiad tam został zrobiony (link jest w sekcji Aktualności) i na tym to się jak widać skończyło.

Rozkręcono stronę, natrzepano trochę lansu i przez dwa lata nic na stronie projektu się nie działo.

Witam wszystkich

Przepraszam, że odgrzewam takiego starego kotleta, ale chciałem tylko napisać, że projekt w maju zeszłego roku został reaktywowany i od tej chwili mocno nad nim pracujemy. W zasadzie prace nigdy nie zostały zawieszone, cały czas pracowałem nad mechaniką gry, zbierałem dane, studiowałem artykuły na temat rozwoju i zachowania się epidemii. Jeśli znowu nic nie stanie na przeszkodzie, to w tym roku prace powinny dojść do skutku.

Pozdrawiam

Marcin Janik
http://www.globalepidemic.pl/
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2014, 02:14:29 wysłana przez Lobsang Rampa »