Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Maj 25, 2018, 18:41:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 16:28:09 
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
No to pierwszy poziom (prawie) ukończony.



Dobudowałem wyjście tunelu i bunkier z układem kontroli wrót (oraz zewnętrzny magazyn). Uznałem że nie ma co robić dróg bo na takim terenie nie jest to zazwyczaj praktykowane.



Znacząco odświeżony przedsionek. Jak wspomniałem wcześniej znalazłem fajny bajer w postaci podobieństw tekstur Kamienia i Andezytu w Chislu, co umożliwiło uzyskanie efektu płyt.



Pomieszczenie Reaktora. Początkowo zamierzałem umieścić tu układ oczyszczania wody, ale po przemyśleniu wielki wentylator z Extreme Reactors wygląda po prostu za dobrze.



Tu macie sam reaktor (tak naprawdę to atrapa, ale czemu by nie).



Uznałem że pomieszczenie przed windą logicznie powinno być magazynem. Lepsze to niż bezsensowny korytarz.



Winida i tablica bezpieczników (wszystkie światła jak najbardziej działają). Jako że drzwi w Fallout'cie są ekstremalnie krzywe zdecydowałem się poszerzyć szyb windy i przestawić je nieco na lewo. Spokojnie ma to sens. Skoro o tym mowa przestawiłem również drzwi w pokoju reaktora w miejsce mające więcej sensu z perspektywy gruntu.



Układ świateł. I skoro o tym mowa to poprawiłem również dwa bugi w poprzednich układach, np. umieściłem pulsator w czipie kodującym.







A oto pokój medyczny.

No to na razie tyle. Raporty z kolejnych poziomów nie będą już tak szybko bo kolejne poziomy są większe i nudniejsze.

 2 
 : Dzisiaj o 15:50:47 
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
No dobra, argumenty? Bo na razie to widzę to argumentację na poziomie 5-10 lat lub osoby widocznymi uszkodzeniami mózgu na poziomie przeciętnego YouTube'ra.

Expanse to zarąbista neo-space-opera ale nawet tu mamy kilka potknięć jak "tortury grawitacyjne" (zważywszy że nie skaczą oni jak pajace to typowa grawitacja musi być co najmniej taka jak na Marsie, a więc mniej więcej połowa ziemskiej, a jakoś sobie nie przypominam bym był torturowany korzystaniem z windy?) i uproszczenia jak to że manewry nie trwają po parę godzin jak w książce. Sama technologia jest tylko poprawna bez jakichś szczególnych fajerwerków o kosmitach i "magicznej" technologii napędu nie mówiąc. To zarąbista seria ale nie czyńcie z niej czegoś czym nie jest.

Krypton to standardowa gra o tron w wersji "soft" z kosmitami w rolach głównych. Traktowanie jej jako coś więcej niż klasycznego filmu przygodowego to przeciwieństwo inteligencji. Dialogi brzmią normalnie, fabuła jest w porządku i potrafi zaskoczyć, świat przedstawiony (przypominam jeśli ktoś nie załapał kompletnie fikcyjny) jest interesujący. Tak, może to nie wasz kubek kawy ale co realnie gównianego tu widzicie? Poza gówniarskim kopiowaniem opinii bez podparcia ich argumentacją znaczy się..

 3 
 : Maj 24, 2018, 21:42:46  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Aurelinus
Są na szczęście seriale jak np. The Expanse, dzięki którym nawet nie muszę dotykać kijem takich kolejnych gówien, choć w sumie może gdybym miał teraz 5-10 lat i zaawansowane wodogłowie to pewnie bym się jarał jak świetlówka w solarium. Trudno powiedzieć, bo nawet moje dzieci w okolicach tego wieku (ale na razie bez widocznych uszkodzeń mózgu) również preferują inteligentniejszą rozrywkę.

 4 
 : Maj 23, 2018, 10:09:24  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
Wczoraj cały dzień urlopu zajęła mi automatyzacja, ale efekt końcowy okazał się wart zachodu. Niestety jak nie mam tego pokazać.



Na szczęście dzięki opcji integracji udało mi się upchnąć całą mechanikę w takich zgrabnych czipach.



Dzięki czemu uniknąłem konieczności budowy takich oto pomieszczeń które poza lagami nie wiele wnosiły, choć wyglądały czadowo (zdjęcie z Minevault 2).



Logika śluzy. Przyznaję że połowa z tego ma charakter czysto estetyczny.



Logika wrót schronu. Jest zaskakująco prosta bo dzięki elastyczności Funky Locomotion i uproszczeniu budowy udało się uniknąć połowy szrotu.



A tu takie dodatkowe pierdoły. Było parę luźnych bramek na jednej linii to się ich pozbyłem.



A tu czip kodujący. Uznałem że nie warto inwestować w komputery, które poza estetyką by dosłownie nic nie robiły (bo ssę w programowaniu).
Standardowe hasło to: Biały, Czarny, Niebieski, Zielony, Żółty i Czerwony.



Poprawiłem estetykę i uzupełniłem detale również innych pomieszczeń, ale z tym jeszcze poczekam (wspomnę jedynie że opracowałem fajny patent).

 5 
 : Maj 21, 2018, 22:13:22  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
Pewnie tak, jak się uda. A teraz raport z prac:



Nieco poprawione wejście nocą.



Mimo numeru zdecydowałem się na wejście ala Krypta 8.



A oto i główne wrota. Jako że bug uniemożliwia poprawne wyświetlanie Mikropartów zdecydowałem się na uproszczony mechanizm. Przez moment rozważałem nawet teleportację ale kasowało "frame" więc zdecydowałem się na toporne połączenie ramienia na stałe.



I tak działa całkiem nieźle..




A oto przedsionek.




No i na koniec jeszcze parę luźnych. Praca nad tym etapem nie jest jeszcze forlanie ukończona. Widać na przykład instalacje pomocnicze. Nic jeszcze nie jest zautomatyzowane stąd kable. Brakuje też detalu i całego zewnętrza (w planach np. droga i tunel). No ale uznałem że nie ma co czekać.

 6 
 : Maj 21, 2018, 20:23:26  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rodrrik
Oja  Pijmy piwo!

Będzie można pobrać mapę po ukończeniu i samemu się pobujać po [Trzynastym] Schronie?
Aż bym wrócił do Minecrafta po tylu latach.

 7 
 : Maj 21, 2018, 13:37:56  
Zaczęty przez Wrathu - Nowe: wysłane przez Wrathu

W dniach 18-20 maja 2018 w Poznaniu odbyła się już dziewiętnasta edycja festiwalu fantastyki Pyrkon, i jednocześnie piąta w której brałem udział. Jest to wydarzenie przeznaczone dla fanów fantastyki wszelkiego rodzaju. Science-fiction, fantasy, cyberpunk, webkomiksy, manga/anime, seriale aktorskie i animowane, literatura, gry, ale również nauka. Pośród tego wszystkiego oczywiście postapokalipsa - duże ilości naraz apokalipsy. W tym roku wyjątkowo byłem tylko przez jeden dzień - ale i tak zobaczyłem całkiem sporo.


Postapokalipsa na Pyrkonie miała, już tradycyjnie, swój całkiem niemały kącik w Pawilonie Siódmym. Swoje stoiska rozłożyli  m.in. reprezentanci OldTown i Alkochemików. Od Alkochemików uzyskałem najlepszą na Pustkowiu kawę - pomimo tego, że kapsli mi brakło. Wystarczyło odpowiedzieć na pewną zagadkę.


Pewne rzeczy się nie zmieniają, podobnie jak i fakt, że jak co roku po terenie całego Pyrkonu chodzą cosplayerzy, a wielu z nich miało stroje nawiązujące do franczyz w klimatach. Fallout, Stalker, NieR: Automata, Attack on Titan, a przecież na pewno nie widziałem wszystkiego.


Wśród paneli, na które można było się wybrać, godne polecenia były: Nauka Fallouta: możliwa czy nie? grupy WarCon, Oldtown - wszystko co chciałeś wiedzieć , konkurs wiedzy o grach cRPG "Przed wyruszeniem w drogę..." 2.0, Fani Falloutów Bethesdy - dzieci gorszego boga? Zuzanny "SilverDragonfly" Liske, Turniej juggera dla początkujących, A więc mówisz, że chcesz iść w Zonę? o podróżach do Czarnobyla przygotowany przez Słodki Jezu, Nerd Kobietę i Tonks, Broń Atomowa - od projektu Manhattan po dziś dzień  Simona Zacka, Polacy nie gęsi i swoje postapo mają  Marcina Przybyłka i Michała Cholewy, Wiedzówka z Uniwersum Metro 2033 , Olimpiada Stalkerska  i zapewne wiele innych.


Naturalnie opisane przeze mnie rzeczy, to jedynie ułamek atrakcji. Człowiek po prostu nie jest w stanie wszystkiego ogarnąć, a sprawdzałem też rzeczy oddalone od postapo jak na przykład świetny panel reżysera Stanisława Mąderka, który opowiadał o czasach, kiedy demówki do wytwórni nagrywało się jeszcze na VHS). Spotykałem się też z ludźmi, bo Pyrkon to wspaniała okazja do zobaczenie kogoś, kogo widzi się dosłownie raz do roku.

Więcej zdjęć na Schronmordziu
Oficjalna strona Pyrkonu.

 8 
 : Maj 21, 2018, 10:18:00  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
Poprzedni projekt budowy krypty w Minecrafcie skończył się niefortunnym wstrzymaniem wsparcia dla krytycznego moda Red Power 2. W końcu po latach i kilku nieudanych próbach wznowienia projektu ten powraca!



Na początek nudne technikalia. Wprowadzenie biomu Mess'y było zarówno błogosławieństwem jak i przekleństwem. Z jednej strony stało się oczywiste że to on musi być wykorzystany, z drugiej jednak znalezienie odpowiedniej mapy było sporym problemem. Dodanie w ostatnich wersjach gry znacznie poprawionego generatora rozwiązało ten problem. Zastępstwo dla Red Power, Projekt Red istniał już o kilku lat ale brakowało mu wsparcia dla tzw. "frame". Nowa wersja niestety też go nie posiada ale znalazłem zastępstwo w postaci Funky Locomotion, które jest nieco prostsze ale zarazem ma pewne problemy jak np. Problemy przy aktualizacji Mikropartów, co stworzy problemy przy budowie windy i wrót schronu. Jeszcze nie wiem co z tym zrobię (testy będą wymagane), ale ponowne wczytanie mapy rozwiązuje problem więc jest wystarczające. Spróbuję znaleźć rozwiązanie w międzyczasie, ważne że formalnie działa przez co z samą budową ruszyć można. O ironio najwięcej problemów było z zasileniem dla Funky Locomotion. Mod nie posiada własnego i choć kompatybilnych modów jest sporo to potrzebne było zasilanie pasywne bądź kreatywne, a z Thermal Dynamic które planowałem użyć takowe usunięto. Przez chwilę rozważałem zastąpienie zarówno Red Power jak i Thermal Dynamic modem Ender IO ale uznałem że nie warto. Obie opcje były nie idealne więc ostatecznie zdecydowały rury będące częścią Thermal Dynamic i sprawdzone bramki z Red Power. Rozwiązanie problemu okazało się bardzo fortunne w postaci moda Big reactors (obecnie Extreme reactors) który nie dość że zapewnia co trzeba to jeszcze okazał się bardzo stylowy.

Mody użyte: Project Red, Funky Locomotion, Thermal Dynamic, Extreme Reactors i Chisel do celów estetycznych (rozważam dodanie jakiegoś modu komputerowego).

 9 
 : Maj 17, 2018, 19:16:38  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
Otóż tak jak do tej pory mogę powiedzieć że jest to.. jeden z lepszych seriali DC! Może nie na poziomie serii opartych na Vertigo (ale mogę być uprzedzony) ale jako space opera seria daje naprawdę radę. Zdecydowanie miłe zaskoczenie Dooobre


A i jeśli ktoś naprawdę potrzebuje przekonującego argumentu (WIELKI SPOILER):
Otóż kto jest fanem komiksów (albo grał w Injustice 2) może domyślić się już że coś tu śmierdzi. Otóż bowiem osoba z przyszłości starająca się powstrzymać Brainiaca to nikt inny jak.. generał Zod. Ten kutas Adam Strange w istocie ma za cel powstrzymać powstrzymanie zniszczenia Kandoru by zachować spujność linii czasu.. tak, to nie jest kolejny serial o bohaterach! I like it!

 10 
 : Maj 17, 2018, 19:13:44  
Zaczęty przez Rezro - Nowe: wysłane przez Rezro
Ok, a teraz o tym o co biega w Owlboy'u:

Na początku gry sowy są przedstawiane jako bohaterowie i mędrcy. Z czasem jednak dowiadujemy się że to one doprowadziły do apokalipsy, jak i stworzyły piratów będących w istocie armią dronów które wydostały się spod kontroli. Żeby było jednak jasne nie stały za tym złe pobudki, nie były one jednak również dobre. Sowy wykryły bowiem że ich świat istnieje w pętli czasowej w której w kółko powtarza się pewien okres czasu. Z chęci władzy podjęły one próbę złamania pętli za pomocą maszyny zwanej Hex'em, tyle że po śmierci głównego inżyniera z ręki robota nie były one w stanie poprawnie ukończyć maszyny i doszło do katastrofy. Co ciekawe ironią sytuacji jest fakt że to Hex prawdopodobnie stoi za powstaniem pętli czasowej.

Nasz bohater Otis z powodu zaistnienia anomalii w czasie (prawdopodobnie w związku z posiadaniem teleportera) przeżył atak piratów co prowadzi do kaskady wydarzeń i ostatecznego zakończenia pętli. Co ciekawe za atakiem piratów okazuje się że stał jego przyjaciel Solus, introwertyczna jajogłowa sowa która wyjawiła piratom miejsce przechowywania tajemniczych trzech artefaktów będących częściami Hex'a. Gdy w końcu doganiamy go w jego twierdzy i udaje nam się go powstrzymać, to.. okazuje się że wcale nie stał on na dryfem wysp a po prostu cykl zmierza ku końcowi i wszyscy zginą o ile ten nie aktywuje anty-Hex'a, czyli nie przełamie cyklu za pomocą zmodyfikowanej wersji maszyny którą opracował. Solus nikomu o tym nie powiedział bowiem wszystkie sowy miały głowy w tyłkach i i tak by mu nie uwierzyły a mogły by wręcz próbować go powstrzymać. Dlatego widząc nadchodzący koniec zdecydował się dać cynk piratom i wykorzystać ich do brudnej roboty. Jednak dotychczas cykl się nie załamywał bowiem Solus nazywany przez piratów Owlboy'em (tak, tytuł nie odnosi się do Otisa) ginął w trakcie próby kradzieży artefaktów. Jednak z powodu anomalii jaką był Otis świat ma szansę na ratunek. Niestety gra ta to suka i Otis ginie ostatecznie jednak uruchamiając anty-Hex.

Naprawdę jedna z lepszych fabuł w tego typu grach. A i jest to teoria bo narracja jest w stylu Dark Souls i tak naprawdę połowy z tego gra nam wcale wprost nie mówi.

Strony: [1] 2 3 ... 10
Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!